Czy pomocą strefową należy objąć wyłącznie dochód generowany przez nową inwestycję, czy też (...)

Czy pomocą strefową należy objąć wyłącznie dochód generowany przez nową inwestycję, czy też zwolnienie podatkowe można stosować do całości dochodu Spółki generowanego w zakresie przedmiotowym działalności gospodarczej wynikającej z zezwolenia i osiąganego przez podatnika z działalności prowadzonej na terenie SSE?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko ? przedstawione we wniosku z dnia 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 6 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 kwietnia 2014 r. (data wpływu 29 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również: ?Spółka?) jest spółką wchodzącą w skład międzynarodowej Grupy Kapitałowej (?) ? globalnego dostawcy zintegrowanych usług w dziedzinie doradztwa biznesowego i technologicznego, outsourcingu i IT.

W związku z dynamicznym rozwojem usług BPO w Polsce, gdzie Wnioskodawca jest jednym z liderów w tym segmencie usług ? władze Spółki podjęły decyzję o dalszej rozbudowie swego przedsiębiorstwa, z czym wiąże się oczywiście konieczność poniesienia określonych nakładów inwestycyjnych i zwiększenie zatrudnienia. Za miejsce realizacji nowego projektu inwestycyjnego przyjęto lokalizację budynku biurowego (?) w (?) ul. (?) ? należącego do (?).

Działalność objęta nowym projektem inwestycyjnym stanowi rozwój dotychczasowego profilu działalności Wnioskodawcy i skoncentrowana jest głównie na rozwoju zaawansowanych usług z zakresu rachunkowości, księgowości, informatyki oraz realizacji prac badawczo-rozwojowych, przy czym zakłada się wdrażanie innowacyjnych usług, które do tej pory nie były realizowane przez firmę. A ponieważ realizacja zamierzonego projektu inwestycyjnego wiązała się z utworzeniem co najmniej 260 nowych miejsc pracy władze Spółki za zgodą właściciela ww. nieruchomości wystąpiły do Ministra Gospodarki z wnioskiem o objęcie tego terenu (?) Specjalną Strefą Ekonomiczną ? w trybie § 2 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie kryteriów, których spełnienie umożliwia objęcie niektórych gruntów specjalną strefą ekonomiczną (Dz. U. Nr 224, poz. 1477, z późn. zm.). Wnioski inwestorów, w tym Wnioskodawcy spowodowały, że Rada Ministrów z dniem 31 stycznia 2013 r. powiększyła zasięg terytorialny (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej między innymi o teren lokalizacji nowej inwestycji (?) oraz w teren SSE włączono działkę, na której zlokalizowana jest ?stara część? przedsiębiorstwa (?) przy ul. (?) w (?).

Następnie decyzją administracyjną z dnia (?) 2013 r. Spółka otrzymała zezwolenie Nr (?) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Warunki ww. zezwolenia są następujące:

  • poniesienie po dniu 4 lipca 2013 r. na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych, rozumianych jako wydatki określone w § 6 ust. 1 rozporządzenia ogólnego w sprawie pomocy w SSE w wysokości co najmniej 2 470 000 zł w terminie do dnia 30 września 2015 r. oraz
  • zwiększenie po 4 lipca 2013 r. dotychczasowego zatrudnienia kształtującego się na poziomie 1456 osób (za okres pełnych 12 miesięcy poprzedzających dzień wydania zezwolenia Nr (?)) poprzez zatrudnienie na terenie strefy co najmniej 260 nowych pracowników w terminie do dnia 30 września 2015 r. i utrzymanie na trenie Strefy zatrudnienia na poziomie łącznie co najmniej 1716 pracowników w terminie do dnia 30 września 2020 r.
  • zakończenie inwestycji w terminie do dnia 30 września 2015 r.

Strefowe opłaty administracyjne na rzecz zarządcy strefy ? (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. są opłacane od powierzchni biurowej wynajmowanej dodatkowo na potrzeby nowej inwestycji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy pomocą strefową należy objąć wyłącznie dochód generowany przez nową inwestycję, czy też zwolnienie podatkowe można stosować do całości dochodu Spółki generowanego w zakresie przedmiotowym działalności gospodarczej wynikającej z zezwolenia Nr (?) i osiąganego przez podatnika z działalności prowadzonej na terenie SSE?

Zdaniem Wnioskodawcy, zwolnienie podatkowe na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przysługuje Spółce od całości dochodu generowanego przez jej przedsiębiorstwo z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE pod warunkiem, że źródłem dochodu jest działalność wskazana w zezwoleniu strefowym Nr (?). Tak więc do dyskontowania pomocy publicznej na podstawie zezwolenia strefowego należy sumować dochody generowane zarówno przez część tzw. nowej inwestycji, jak i generowaną przez ?starą część? przedsiębiorstwa, którego teren wcielono w terytorium SSE.

Jak wynika z przywołanego stanu prawnego ( art. 12 ustawy o SSE i art . 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) dla zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych (korzystania z pomocy regionalnej) niezbędne jest spełnienie łącznie dwóch warunków:

  • dochód musi pochodzić z tytułu działalności określonej w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE oraz
  • musi być osiągnięty z działalności prowadzonej wyłącznie na terenie SSE.

Zakres przedmiotowy działalności strefowej korzystającej z pomocy publicznej w przypadku przedsiębiorstwa (?) reguluje wspomniane zezwolenie Ministra Gospodarki Nr (?) z dnia (?) 2013 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Zgodnie z ww. zezwoleniem zezwala się (?) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego:

  • usługi w zakresie audytu finansowego (kategoria 69.20.1);
  • usługi rachunkowo-księgowe (kategoria 69.20.2);
  • usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych (grupa 72.2);
  • usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane (grupa 62.0), z wyłączeniem oryginałów gier komputerowych (podkategoria 62.01.210).

Przy czym prawem i obowiązkiem przedsiębiorcy jest wykazanie, że generowany dochód dotyczy usług klasyfikowanych w ww. grupowaniach statystycznych PKWiU.

Zakres terytorialny zasięgu obowiązywania przepisów o SSE określa natomiast rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. Nr 232, poz. 1554). Zgodnie z rozporządzeniem ?strefa? obejmuje teren wyznaczony granicami określonymi w ?Załączniku szczegółowego opisu granic i terenu (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej?.

W interesującej Spółkę lokalizacji przedsiębiorstwa (?) w (?), ul. (?) granice SSE zawiera opis dotyczący Kompleksu 17 Obręb ewidencyjny S-3, miasto (?), zgodnie z którym granica SSE biegnie od punktu nr 14, położonego w południowo-wschodnim narożniku działki nr 11, w kierunku zachodnim wzdłuż granic działek nr: 11 i 7/12 przez punkty nr: 10, 9 i 8 do punktu nr 6. Tu skręca na północ i dochodzi do punktu nr 1705, z którego biegnie na zachód do punktu nr 1704. Stąd biegnie wzdłuż granicy działki nr 10/4 w kierunku północno-zachodnim przez punkt nr 1696 do punktu nr 1693. Stąd biegnie na północny wschód i wzdłuż granicy działki nr 10/4 dochodzi do punktu nr 1276, w którym skręca na wschód i biegnie wzdłuż granicy działki nr 7/12 do punktu nr 1277. Tu skręca na północ i biegnie wzdłuż granicy działki nr 7/12 do punktu nr 1278, w którym zmienia kierunek na wschodni, i granicami tej samej działki dochodzi do punktu nr 1281. Stąd biegnie na południowy wschód wzdłuż granic działek nr: 7/12 i 11 przez punkt nr 245 do punktu nr 14, od którego rozpoczęto opis.

A zatem zważywszy na fakt, że zarówno ?stara część? przedsiębiorstwa (?), jak i część związana z ?nową inwestycją? zlokalizowane są obecnie na terenie SSE należy przyjąć, że na podstawie art. 12 ustawy o SSE i art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych cała działalność gospodarcza Spółki wskazana w zezwoleniu strefowym Nr (?) realizowana wyłącznie na terenie SSE będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych aż do wyczerpania całej puli przyznanej pomocy publicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274, z późn. zm.), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zasady zwolnienia dotyczące osób prawnych określa art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.). Zgodnie z ww. przepisem, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Równocześnie art. 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że powyższe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Zezwolenie określa przedmiot i warunki prowadzenia działalności.

W myśl art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej ?zezwoleniem?.

Zezwolenie określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności:

  1. zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy przez określony czas określonej liczby pracowników;
  2. dokonania przez przedsiębiorcę na terenie strefy inwestycji o wartości przewyższającej określoną kwotę;
  3. terminu zakończenia inwestycji;
  4. maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych inwestycji i dwuletnich kosztów kwalifikowanych pracy;
  5. wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 3 i 4 ? w przypadku, gdy inwestycja będzie realizowana na gruntach stanowiących własność lub użytkowanie wieczyste podmiotów innych niż wymienione w art. 5 ust. 1 (art. 16 ust. 2 ww. ustawy).

Z wykładni gramatycznej, którą należy stosować przy ocenie zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.

Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych lub kosztów tworzenia nowych miejsc pracy.

Stosownie bowiem do treści § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. Nr 232, poz. 1548, z późn. zm.), pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654, z późn. zm.) albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) stanowi pomoc regionalną z tytułu:

  1. kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych w § 6 lub
  2. tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.

Zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej (§ 5 ust. 1 ww. rozporządzenia).

Zgodnie z § 5 ust. 2 ww. rozporządzenia, warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, jest:

  1. utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne ? przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców ? przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym;
  2. utrzymanie inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców ? przez okres nie krótszy niż 3 lata.

Zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przysługuje począwszy od miesiąca, w którym przedsiębiorca rozpoczął ponoszenie kosztów pracy, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej, przy spełnieniu warunków, o których mowa w § 3 ust. 6 (§ 5 ust. 3 ww. rozporządzenia).

W myśl § 5 ust. 4 tego rozporządzenia, w przypadku przedsiębiorcy, którego przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część objęto granicami strefy w związku z realizacją nowej inwestycji, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 3, przysługują od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostały wydatki inwestycyjne i osiągnięty został poziom zatrudnienia, określone w zezwoleniu, w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej.

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 3, przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy (§ 5 ust. 5 ww. rozporządzenia).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że w związku z dynamicznym rozwojem usług BPO w Polsce, gdzie Wnioskodawca jest jednym z liderów w tym segmencie usług ? władze Spółki podjęły decyzję o dalszej rozbudowie swego przedsiębiorstwa, z czym wiąże się oczywiście konieczność poniesienia określonych nakładów inwestycyjnych i zwiększenie zatrudnienia. Za miejsce realizacji nowego projektu inwestycyjnego przyjęto lokalizację budynku biurowego należącego do (?).

Działalność objęta nowym projektem inwestycyjnym stanowi rozwój dotychczasowego profilu działalności Wnioskodawcy i skoncentrowana jest głównie na rozwoju zaawansowanych usług z zakresu rachunkowości, księgowości, informatyki oraz realizacji prac badawczo-rozwojowych, przy czym zakłada się wdrażanie innowacyjnych usług, które do tej pory nie były realizowane przez firmę. A ponieważ realizacja zamierzonego projektu inwestycyjnego wiązała się z utworzeniem co najmniej 260 nowych miejsc pracy władze Spółki za zgodą właściciela ww. nieruchomości wystąpiły do Ministra Gospodarki z wnioskiem o objęcie tego terenu (?) Specjalną Strefą Ekonomiczną ? w trybie § 2 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie kryteriów, których spełnienie umożliwia objęcie niektórych gruntów specjalną strefą ekonomiczną (Dz. U. Nr 224, poz. 1477, z późn. zm.). Wnioski inwestorów, w tym Wnioskodawcy spowodowały, że Rada Ministrów z dniem 31 stycznia 2013 r. powiększyła zasięg terytorialny (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej między innymi o teren lokalizacji nowej inwestycji (?) oraz w teren SSE włączono działkę, na której zlokalizowana jest ?stara część? przedsiębiorstwa.

Następnie decyzją administracyjną z dnia (?) 2013 r. Spółka otrzymała zezwolenie Nr (?) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie (?) Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Mając na uwadze wyżej wskazane przepisy, należy przede wszystkim podkreślić, że zwolnienia podatkowe są odstępstwem od zasady powszechności i równości opodatkowania, w związku z tym przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane ściśle, zgodnie z wykładnią językową.

Przedsiębiorcy, którzy realizują nową inwestycję na terenie już funkcjonującego przedsiębiorstwa (tzw. inwestycje typu brownfield) zwolnienia w podatku dochodowym przysługują od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały poniesione wydatki inwestycyjne i został osiągnięty poziom zatrudnienia, określone w zezwoleniu w okresie od dnia uzyskania zezwolenia aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej (§ 5 ust. 4 cytowanego rozporządzenia).

Aby podmiot mógł korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, musi uzyskać dochód. Dochód natomiast stanowi różnicę pomiędzy przychodami a kosztami ich uzyskania. W konsekwencji, wyprodukowanie danego produktu i koszty z tym związane muszą łączyć się z przychodami, stanowiąc jeden z elementów dochodu, który może podlegać zwolnieniu.

Biorąc pod uwagę powyższe, Spółka może rozpocząć korzystanie ze zwolnienia w momencie poniesienia wydatków inwestycyjnych i osiągnięcia poziomu zatrudnienia określonych w zezwoleniu. W związku z powyższym dopiero od tego dnia będzie mogła pomniejszać dochód uzyskiwany z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej objętej zwolnieniem, przy czym zakres zwolnienia wyznaczany jest zarówno w płaszczyźnie rodzaju działalności zwolnionej, jak i okresu jego obowiązywania. W przedmiotowej sprawie zakres czasowy wyznaczany jest datami uzyskania zezwolenia oraz wyczerpaniem dopuszczalnej pomocy regionalnej. W konsekwencji usługi wytworzone w okresie od dnia uzyskania zezwolenia do dnia wyczerpania pomocy regionalnej będą związane z działalnością zwolnioną, przy czym stosownie do § 5 ust. 4 ww. rozporządzenia, dopiero po spełnieniu kryteriów, o których mowa w zezwoleniu Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia.

Jednocześnie należy dodać, że zgodnie z powołanym powyżej art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy zwolnieniu podlega dochód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Wobec powyższego, ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będzie mógł korzystać cały dochód ze sprzedaży usług wykonanych przez Spółkę od dnia otrzymania zezwolenia, a uzyskany od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały poniesione wydatki inwestycyjne i został osiągnięty poziom zatrudnienia, o których mowa w zezwoleniu, a nie wyłącznie dochód generowany przez ?nową? inwestycję.

Jednocześnie należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), interpretacja indywidualna, wydawana przez Ministra Finansów na wniosek zainteresowanego, dotyczy wyłącznie przepisów prawa podatkowego. Mając na uwadze powyższe, tut. Organ dokonując rozstrzygnięcia przyjął, zgodnie z wyjaśnieniami Wnioskodawcy, że cały dochód uzyskany przez Spółkę z tytułu sprzedaży usług w dziedzinie doradztwa biznesowego i technologicznego oraz outsourcingu i IT podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ponieważ jest objęty zezwoleniem na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy. Nie jest możliwe natomiast, w oparciu o przepisy art. 14b Ordynacji podatkowej rozstrzygnięcie, czy usługi te są objęte przedmiotem tego zezwolenia, czy też nie oraz czy ?stara? i ?nowa? część przedsiębiorstwo znajduje się faktycznie na terenie strefy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (?), po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika