Czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku VAT w całości (...)

Czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części przez Gminę?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 3 stycznia 2012 r. (data wpływu 11 stycznia 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia 17 lutego 2012 r. (data wpływu 24 lutego 2012 r.) oraz z dnia 7 marca 2012 r. (data wpływu 9 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub części w związku z realizacją projektu pn. ?? ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości lub części w związku z realizacją projektu pn. ??.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 17 lutego 2012 r. (data wpływu 24 lutego 2012 r.) oraz z dnia 7 marca 2012 r. (data wpływu 9 marca 2012 r.) o doprecyzowanie przedstawionego zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina będzie realizowała projekt pn. ?? w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 Działanie 4.1 Infrastruktura wodno-ściekowa i gospodarka odpadami.

We wniosku aplikacyjnym podatek VAT został wliczony jako koszt kwalifikowalny. Przedsięwzięcie polegać będzie na zaprojektowaniu i budowie suszami słonecznej osadów komunalnych. Suszenie osadów komunalnych nastąpi za pomocą energii słonecznej w hali typu tunel foliowy. Hala suszarni wykonana będzie ze stalowej konstrukcji samonośnej pokrytej folią polietylenową. Posadzka hali będzie wykonana z betonu lub z asfaltobetonu. Wzdłuż trzech boków posadzki wykonany będzie murek oporowy zabezpieczający przed wysypywaniem się osadu poza posadzkę. Wjazd do hali oraz wyjazd z hali stanowi rozsuwana brama o całkowitej szerokości do 6 m wysokości 3,5 m. Ramy i skrzydła bramy wykonane będą z lekkiego i odpornego na korozje aluminium. Przewiduje się budowę słonecznej suszarni osadów komunalnych o działaniu sekwencyjnym lub semisekwencyjnym. Odwodniony osad będzie podawany do suszarni w pierwszym etapie ładowarką lub dowożony przyczepą, a w drugim etapie, nieobjętym tym przedsięwzięciem, za pomocą pompy bezpośrednio rurociągiem podziemnym do hali.

W hali za pomocą taśmy, w okresie zimowym , zostaną wydzielone strefy:

  • z osadem częściowo wysuszonym i niewymagającym napowietrzania,
  • z osadem 'świeżym' dowożonym ciągle w okresie zimowym, który wymaga napowietrzania i mieszania tak aby wyeliminować zagniwanie osadu i powstawanie odorów.

Susz osadowy w technologii suszarni słonecznej powstaje w trakcie procesu odparowania wody z mechanicznie odwodnionych osadów ściekowych. Dla wyżej wybranego obiektu suszenie to będzie realizowane wyłącznie pod działaniem słońca. Konieczna zewnętrzna energia elektryczna doprowadzana do hali związana jest tylko z ruchem wewnątrz tych obiektów przewracarki oraz okresową pracą wentylacji mechanicznej (wentylatory cyrkulacyjne i wywiewne). Proces suszenia odbywać się będzie w hali suszarniczej o wymiarach 56,5 m x 18,0 m, o pow. ok. 1.017 m2 i wysokości max 7,5 m (wysokość ścian bocznych do 4,3 m). Do obiektu tego będą prowadzić wewnętrzne drogi dojazdowe. Załadunek i rozładunek będzie się odbywał ze strony wschodniej po dowiązaniu posadzki hali do istniejącej drogi wewnętrznej.

W hali suszarniczej pracować będzie automatyczna przewracarka suszonego osadu. Przewracarka jest to mały sterowany mikroprocesorem robot, poruszający się bezpośrednio po posadzce za pomocą kół, który przewraca, miesza i napowietrza osad całkowicie automatycznie.

Efektem końcowym będzie susz, tj. wolna od żywych jaj pasożytów i bakterii chorobotwórczych masa o strukturze sypkiego granulatu i właściwości hydrofobowych o zapachu przypominającym kompost i wartości opałowej na poziomie węgla brunatnego. Jego właściwości fizyko- chemiczne umożliwiają ostatecznie zagospodarowanie w rolnictwie lub ogólne wykorzystanie przyrodnicze (uprawy leśne, przemysłowe, rekultywacja terenu) spalanie lub współspalanie w lokalnych ciepłowniach.

We wniosku o dofinansowanie projektu określono, że wybudowana słoneczna suszarnia ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych dla oczyszczalni ścieków będzie własnością Gminy. Gmina będzie zarządzała powstałym majątkiem trwałym. Realizowany projekt na żadnym etapie nie będzie służył czynnościom opodatkowanym. Gmina nie będzie uzyskiwać wynagrodzenia generującego podatek należny.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 17 lutego 2012 r. Wnioskodawca wskazał, iż wybudowana słoneczna suszarnia ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych dla oczyszczalni ścieków będzie własnością Gminy. Natomiast po zakończeniu projektu, na etapie eksploatacji za powstałą infrastrukturę w imieniu Gminy odpowiadać będzie jej jednostka organizacyjna ? Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Zakład Gospodarki Komunalnej będzie operatorem wytworzonego majątku, który ponosić będzie koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją nowo wybudowanej suszarni osadów ściekowych. Reasumując, Gmina posiada wszelkie zasoby instytucjonalne gwarantujące zachowanie trwałości projektu przez okres minimum 5 lat od momentu jego zakończenia.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 7 marca 2012 r. wskazano, iż Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizacji ww. inwestycji będą wystawiane na Gminę. Realizowany projekt należy do zadań własnych gminy (art. 7 ust.

1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym ? Dz. U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.). Po zakończeniu projektu i odbioru końcowego Gmina zrealizowany projekt tj. suszarnię słoneczną odpadów komunalnych przekaże nieodpłatnie protokołem do eksploatacji Zakładowi Gospodarki Komunalnej, który będzie operatorem wytworzonego majątku. Gmina będzie właścicielem efektów projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w odniesieniu do realizowanego projektu istnieje możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części przez Gminę...

Zdaniem Wnioskodawcy, Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W myśl art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) do zadań własnych gminy należy zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwienia odpadów komunalnych zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną i gaz.

Zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04.04.2011 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73 poz. 392) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W myśl powyższych przepisów nabywane towary i usługi związane z realizacją projektu ?? nie będą służyły czynnościom opodatkowanym, gdyż Gmina korzysta ze zwolnienia, tym samym nie będzie jej przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m. in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (wyłączenie w przypadku Wnioskodawcy nie ma zastosowania).

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Dokumentem uprawniającym do odliczenia jest faktura VAT, otrzymana przez podatnika z tytułu nabycia przez niego towarów i usług.

Zgodnie z zapisem art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Według art. 15 ust. 6 ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej ? (Dz. Urz. UE.L. Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast, zgodnie z art. 6 ust.1 cytowanej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W świetle art. 7 ust. 1 ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy).

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Zainteresowany jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca będzie realizował projekt pn. ?? w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 Działanie 4.1 Infrastruktura wodno-ściekowa i gospodarka odpadami. Przedsięwzięcie polegać będzie na zaprojektowaniu i budowie suszami słonecznej osadów komunalnych. Wybudowana słoneczna suszarnia ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych dla oczyszczalni ścieków będzie własnością Gminy. Realizowany projekt należy do zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym. Faktury dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizacji ww. inwestycji będą wystawiane na Wnioskodawcę. Realizowany projekt na żadnym etapie nie będzie służył czynnościom opodatkowanym. Gmina nie będzie uzyskiwać wynagrodzenia generującego podatek należny. Gmina będzie właścicielem efektów projektu. Po zakończeniu projektu i odbioru końcowego Wnioskodawca zrealizowany projekt przekaże nieodpłatnie protokołem do eksploatacji Zakładowi Gospodarki Komunalnej, który będzie operatorem wytworzonego majątku.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług co do zasady podlega opodatkowaniu VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte ? w przypadku dostawy towarów - w art. 7 ust. 2 oraz w przypadku świadczenia usług - w art. 8 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy, za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Wobec powyższego należy stwierdzić, że przekazanie ww. inwestycji do nieodpłatnej eksploatacji nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, z uwagi na nieodpłatność tej czynności oraz fakt, iż przekazanie jednostce organizacyjnej do eksploatacji suszarni odbędzie się w związku z wykonywaniem przez Gminę we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność zadań publicznych, zwolnionych od podatku VAT na podstawie § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe wskazać należy, że Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Powyższe wynika z faktu, że nie został spełniony podstawowy warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, tj. związek nabywanych towarów i usług z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Reasumując, Gmina nie będzie miała możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu pn. ?', ponieważ poniesione wydatki nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

W zakresie przedmiotowego projektu Wnioskodawca nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04 kwietnia 2011 r.

w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto należy zwrócić uwagę, że organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania z bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Zaznaczyć jednak należy, że niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o zdarzenie przyszłe opisane w złożonym wniosku, z którego wprost wynika, że ww. projekt nie będzie służył czynnościom opodatkowanym

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zaistniałego stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika