Należy stwierdzić, że nie został spełniony warunek zawarty w art. 43 ust. 1 pkt 32 lit. b ustawy. (...)

Należy stwierdzić, że nie został spełniony warunek zawarty w art. 43 ust. 1 pkt 32 lit. b ustawy. W związku z powyższym Wnioskodawca do działalności bezpośrednio związanej ze sportem winien zastosować podstawową stawkę podatku w wysokości 23%.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 marca 2012 r. (data wpływu 15 marca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2012 r. (data wpływu 31 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług bezpośrednio związanych ze sportem ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług bezpośrednio związanych ze sportem, organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz opodatkowania usług zakwaterowania i wyżywienia świadczonych w ramach organizowania obozów i kolonii.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 29 maja 2012 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania nr 1 oraz przedstawienie własnego stanowiska. Nadto Wnioskodawca wskazał, iż pytania nr 1 i 2 dotyczą zaistniałych stanów faktycznych, natomiast pytania nr 3 i 4 dotyczą zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym stowarzyszeniem i posiada osobowość prawną. Terenem działania Zainteresowanego jest cały kraj, a siedzibą ??. w gminie ?.. w województwie ?.. Analiza statutu Wnioskodawcy wskazuje, że prowadzi on m.in. działalność bezpośrednio związaną ze sportem (szkółka jeździecka) oraz usługi wspomagające tą usługę tj. zakwaterowanie uczestników szkółki we własnym obiekcie i wyżywienie (§ 4 statutu). Z uwagi na charakter prowadzonej działalności powstaje pytanie, czy i w jakim zakresie, podmiot ten podlega przedmiotowym przesłankom zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT w myśl przepisu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług?

Wnioskodawca zajmuje się również działalnością komercyjną w następującym zakresie:

  • wynajem pomieszczeń,
  • wykonywanie usług reklamowych,
  • prowadzenie kawiarenki.

Wnioskodawca jest również organizatorem wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Podmiot ten spełnia wymogi ustawowe dotyczące organizatorów wypoczynku dla dzieci i młodzieży, czego dowodem są pozytywne opinie wydawane przez właściwego miejscowo Kuratora Oświaty. W związku z tym powstaje pytanie, czy z tego tytułu kwalifikuje się zastosowanie stawki zwolnionej podatku VAT w myśl normy § 13 pkt 15 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonywania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w stosunku do usług organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży?

W piśmie z dnia 29 maja 2012 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż jest zarejestrowanym stowarzyszeniem kultury fizycznej (klubem sportowym). Posiada osobowość prawną. Prowadzi działalność o następującym charakterze: usługi związane ze sportem - PKWiU 93.12.10.0, PKD 93.12.Z: - działalność klubów sportowych.

Ponadto prowadzi działalność komercyjną polegającą na:

  • prowadzeniu kawiarni (PKWiU 56.10.1),
  • wynajmie pomieszczeń (PKWiU 68.20.11.0),
  • wykonywaniu usług reklamowych (PKWiU 73.11.19.0.)

Statutowym celem działalności jest między innymi rozwój kultury fizycznej, a więc działalność bezpośrednio związana ze sportem. Formą realizacji celów statutowych jest organizowanie szkółki jeździeckiej w okresie poza wakacyjnym oraz organizowanie obozów i kolonii dla dzieci i młodzieży w formie szkółki jeździeckiej podczas wakacji. Cały wypracowany zysk zarówno ze szkółki jeździeckiej, jak i z organizacji kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży przeznaczany jest na działalność statutową - bezpośrednio związaną ze sportem. Formą realizacji zadań statutowych jest: przygotowywanie koni i zawodników do wyczynu sportowego, organizowanie imprez jeździeckich i zawodów konnych, organizowanie nauki jazdy konnej w szkółce jeździeckiej, organizowanie rekreacji jeździeckiej w różnych formach (obozy i kolonie dla dzieci i młodzieży w okresie wakacyjnym w formie szkółki jeździeckiej).

Nadto Wnioskodawca wskazał, iż:

  1. jest czynnym podatnikiem podatku VAT.
  2. Klasyfikacja PKWiU usług o których mowa w pytaniu 4 wniosku ORD-IN.:
    • usługi związane ze sportem PKWiU 93.19.19.0,
    • usługa wyżywienia PKWiU 56.10.19.0,
    • usługa zakwaterowania PKWiU 55.20.1.
  3. jest klubem sportowym - stowarzyszeniem kultury fizycznej. Klub posiada certyfikat Polskiego Związku Jeździeckiego.
  4. Usługa szkółki jeździeckiej jest usługą bezpośrednio związaną ze sportem i niezbędną do uczestniczenia w nim. Stanowi ona także podstawową formę organizacji kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży w okresie wakacyjnym. Opisywana usługa jest wykonywana na rzecz osób uczestniczących w wychowaniu fizycznym i uprawiających sport. Celem statutowym Wnioskodawcy jest upowszechnianie sportu.
  5. Z tytułu prowadzonej działalności: szkółki jeździeckiej oraz organizowania obozów i kolonii w formie szkółki jeździeckiej osiąga zyski, które w całości przeznacza na kontynuację i doskonalenie świadczonych usług kultury fizycznej i sportu. Zyski osiągane są systematycznie.
  6. Wnioskodawca jest podmiotem podlegającym przepisom ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - art. 92a ust. 2 (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.). Jako organizator obozów i kolonii dla dzieci Wnioskodawca podlega także przepisom jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej określonym w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 67ze zm.).
  7. Obozy i kolonie są organizowane nie tylko dla członków klubu sportowego, ale są ogólnodostępne dla dzieci spoza klubu, uprawiających sport jeździecki.
  8. Świadczenie usług obozów i kolonii w formie szkółki jeździeckiej podlega przepisom ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - art. 92a ust. 2 (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 67 ze zm.) Natomiast świadczenie przez Wnioskodawcę usług szkółki jeździeckiej organizowanej poza sezonem wakacyjnym nie wiąże się ze sprawowaniem opieki nad dziećmi i nie podlega przepisom ustawy o pomocy społecznej oraz o systemie oświaty.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy Wnioskodawca będzie podlegał przepisom o zastosowaniu stawki zwolnionej podatku VAT jako podmiot świadczący usługi bezpośrednio związane ze sportem mimo, że obok działalności bezpośrednio związanej ze sportem prowadzi również działalność komercyjną - wynajem pomieszczeń oraz usługi reklamowe?
  2. (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 29 maja 2012 r.)
  3. Czy podatnik prowadzący obok działalności bezpośrednio związanej ze sportem także inny rodzaj działalności o charakterze komercyjnym, pomimo, iż generowane zyski przeznacza na cel statutowy (działalność bezpośrednio związaną ze sportem), będzie kwalifikował się do zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT w myśl art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1) ? sformułowanym w piśmie z dnia 29 maja 2012 r. (data wpływu 31 maja 2012 r.)

Artykuł 43 ust. 1 pkt 32 znowelizowanej ustawy o VAT daje podatnikowi możliwość stosowania stawki zwolnionej tego podatku, gdy prowadzi on działalność bezpośrednio związaną ze sportem. Jednak nakłada na podatnika również obowiązek nie czerpania zysków z tej działalności. W świetle Dyrektywy 2006/112/WE, a także orzecznictwa ETS sprawa C - 174/00 Zainteresowany uważa, że zagadnienie nieosiągania zysków z działalności bezpośrednio związanej ze sportem, należy traktować w kontekście wszystkich zysków i całej działalności podatnika. Tymczasem Wnioskodawca poza działalnością ściśle związaną ze sportem prowadzi także inną działalność o charakterze komercyjnym. Fakt ten zdaniem Zainteresowanego stoi w sprzeczności z brzmieniem art. 43 ust. 1 pkt 32 lit. b, a także ze wspomnianą Dyrektywą i orzecznictwem ETS, które wymaga jednoznacznie niekomercyjnego charakteru działalności podatnika dla zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT. W ocenie Wnioskodawcy stanowi, to okoliczność wyłączającą możliwość zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT w oparciu o przywoływany art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług.

Dlatego też zdaniem Wnioskodawcy do działalności bezpośrednio związanej ze sportem należy zastosować podstawową stawkę VAT ? 23%.

Ad. 2)

Artykuł 43 ust. 1 pkt 32 znowelizowanej ustawy o VAT daje podatnikowi możliwość stosowania stawki zwolnionej tego podatku, gdy prowadzi on działalność bezpośrednio związaną ze sportem. Jednak nakłada na podatnika również obowiązek nie czerpania zysków z tej działalności. W świetle Dyrektywy 2006/112/WE, a także orzecznictwa ETS sprawa C - 174/00 Zainteresowany uważa, że zagadnienie nieosiągania zysków z działalności bezpośrednio związanej ze sportem, należy traktować w kontekście wszystkich zysków i całej działalności podatnika. Tymczasem Wnioskodawca poza działalnością ściśle związaną ze sportem prowadzi także inną działalność o charakterze komercyjnym. Fakt ten zdaniem Zainteresowanego stoi w sprzeczności z brzmieniem art. 43 ust. 1 pkt 32 lit. b, a także ze wspomnianą Dyrektywą i orzecznictwem ETS, które wymaga jednoznacznie niekomercyjnego charakteru działalności podatnika dla zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT. W ocenie Wnioskodawcy stanowi, to okoliczność wyłączającą możliwość zastosowania stawki zwolnionej podatku VAT w oparciu o przywoływany art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

Natomiast przez świadczenie usług ? w świetle art. 8 ust. 1 ustawy ? rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Na podstawie art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - na mocy art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Działalność klubów sportowych i związków sportowych regulują przepisy ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 ze zm.). Stosownie do art. 3 ust. 1 tej ustawy, działalność sportowa jest prowadzona w szczególności w formie klubu sportowego

Z kolei w świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych. Ust. 2 stanowi, iż stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków; do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników (art. 2 ust. 3 ww. ustawy).

Na mocy art. 34 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

W świetle art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie natomiast do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226 poz. 1476). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku. Ponadto przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów.

Zasadniczym powodem odejścia od stosowania klasyfikacji statystycznych przy określaniu zakresu zwolnień od podatku było zapewnienie pełniejszej implementacji przepisów unijnych, w szczególności Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006, str. 1 ze zm.).

Zgodnie z art. 132 ust. 1 lit. m Dyrektywy Rady, państwa członkowskie zwalniają od podatku świadczenie niektórych usług ściśle związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym, przez organizacje nienastawione na osiąganie zysku na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym.

I tak też stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, od podatku zwalnia się usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:

  1. są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,
  2. świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,
  3. są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym

- z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

W myśl art. 43 ust. 17 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

  1. nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
  2. ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Z kolei stosownie do art. 43 ust. 18 ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług jest zarejestrowanym stowarzyszeniem kultury fizycznej (klubem sportowym) i posiada osobowość prawną. Prowadzi działalność bezpośrednio związaną ze sportem (szkółka jeździecka) oraz usługi wspomagające tą usługę tj. zakwaterowanie uczestników szkółki we własnym obiekcie i wyżywienie (§ 4 statutu). Zainteresowany zajmuje się również działalnością komercyjną w następującym zakresie: wynajem pomieszczeń, wykonywanie usług reklamowych, prowadzenie kawiarenki. Statutowym celem działalności jest między innymi rozwój kultury fizycznej, a więc działalność bezpośrednio związana ze sportem. Formą realizacji celów statutowych jest organizowanie szkółki jeździeckiej w okresie poza wakacyjnym oraz organizowanie obozów i kolonii dla dzieci i młodzieży w formie szkółki jeździeckiej podczas wakacji.

Cały wypracowany zysk zarówno ze szkółki jeździeckiej, jak i z organizacji kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży przeznaczany jest na działalność statutową - bezpośrednio związaną ze sportem. Nadto Wnioskodawca wskazał, iż usługa szkółki jeździeckiej jest usługą bezpośrednio związaną ze sportem i niezbędną do uczestniczenia w nim. Stanowi ona także podstawową formę organizacji kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży w okresie wakacyjnym. Opisywana usługa jest wykonywana na rzecz osób uczestniczących w wychowaniu fizycznym i uprawiających sport. Celem statutowym Wnioskodawcy jest upowszechnianie sportu.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do kwestii czy świadcząc usługi bezpośrednio związane ze sportem będzie kwalifikował się do zastosowania zwolnienia z podatku VAT w myśl art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług mimo, że obok działalności bezpośrednio związanej ze sportem prowadzi również działalność komercyjną - wynajem pomieszczeń oraz usługi reklamowe?

Odnosząc się do powyższego wskazać należy, że ze zwolnienia od podatku na mocy wymienionych przepisów mogą korzystać usługi ściśle związane ze sportem świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu jeżeli są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu, świadczący te usługi nie jest nastawiony na osiąganie zysków oraz usługi świadczone są na rzecz osób uprawiających sport. Przy czym z niniejszego zwolnienia wyłączone są usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usługi odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usługi odpłatnego zakwaterowania związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usługi wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Jednocześnie zauważyć należy, iż orzecznictwo Trybunału wskazuje, że pojęcia dotyczące zwolnień należy interpretować w sposób ścisły, ponieważ zwolnienia te stanowią odstępstwa od ogólnej zasady, zgodnie z którą podatkiem VAT objęta jest każda usługa świadczona odpłatnie przez podatnika. Zatem w celu precyzyjnego określenia warunków stosowania zwolnienia wskazać należy na orzecznictwo ETS, którego zdaniem kluczowe jest aby z przedmiotowego zwolnienia mogły korzystać jedynie organizacje nienastawione na osiąganie zysku.

Dla przykładu, w wyroku w sprawie C-174/00, Kennemer Golf & Country Club Trybunał wskazał, iż art. 13(A)(1)(m) VI Dyrektywy (którego odpowiednikiem jest obecnie art. 132 ust. 1 lit. m Dyrektywy Rady) należy interpretować w taki sposób, aby klasyfikacja organizacji jako podmiotu non-profit była dokonywana z uwzględnieniem wszystkich rodzajów działalności prowadzonej przez ten podmiot.

Biorąc pod uwagę powołane wyżej przepisy oraz opis sprawy stwierdzić należy, iż Wnioskodawca świadcząc usługi bezpośrednio związane ze sportem poprzez organizowanie szkółki jeździeckiej nie będzie korzystał w zakresie przedmiotowych usług ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy bowiem jak wskazał sam Zainteresowany z tytułu prowadzonej działalności osiąga systematycznie zyski i tym samym Wnioskodawca nastawiony jest na osiąganie zysków. Należy podkreślić, iż Zainteresowany poza działalnością ściśle związaną ze sportem prowadzi także działalność o charakterze komercyjnym w zakresie wynajmu pomieszczeń, wykonywania usług reklamowych, prowadzenia kawiarenki co w ocenie tut. Organu stoi w sprzeczności z założeniami przedmiotowego zwolnienia, którego celem jest korzystniejsze traktowanie w zakresie podatku od towarów i usług tych podmiotów, których działalność ukierunkowana jest na cele niekomercyjne. Wobec powyższego należy stwierdzić, że nie został spełniony warunek zawarty w art. 43 ust. 1 pkt 32 lit. b ustawy.

W związku z powyższym Wnioskodawca do działalności bezpośrednio związanej ze sportem winien zastosować podstawową stawkę podatku w wysokości 23%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej ? rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

W kwestii dotyczącej podatku od towarów i usług w przedmiocie zdarzenia przyszłego w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych usług wydana została odrębna interpretacja indywidualna

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika