Czynności Spółki opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca (...)

Czynności Spółki opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca ? jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmowała się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywana przez Spółkę dzierżawa maszyny do napełniania przez klientów sklepu gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn.zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn.zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 03 października 2013 r. (data wpływu 07 października 2013 r.), uzupełnione pismem z dnia 28 października 2013r. (data wpływu 30 października 2013r.) oraz pismem z dnia 28 października 2013r. (data wpływu 04 listopada 2013r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym dzierżawy maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów oraz powstania zobowiązania podatkowego z tytułu wytworzenia papierosów przez klientów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 października 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 28 października 2013r. (data wpływu 30 października 2013r.) oraz pismem z dnia 28 października 2013r. (data wpływu 04 listopada 2013r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym dzierżawy maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów oraz powstania zobowiązania podatkowego z tytułu wytworzenia papierosów przez klientów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe ostatecznie sprecyzowane w uzupełnieniu wniosku.

Wnioskodawca ma zamiar zarejestrować sp. z o.o., która będzie się zajmowała między innymi handlem papierosami. W związku z powyższym Wnioskodawca prosi o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym dzierżawy maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów oraz w zakresie produkcji papierosów przez dzierżawcę (klienta) w/w maszyny. Spółka zamierza otworzyć sklep, w którym będzie można zakupić wyroby tytoniowe: papierosy, tytoń, bibułki, gilzy papierosowe i elektryczne maszynki do nabijania papierosów. Działanie takiej maszyny polega na automatycznym wprowadzeniu tytoniu do gilz papierosowych, w efekcie czego powstaje papieros. Oprócz sprzedaży spółka zamierza także oddawać tę maszynę w dzierżawę swoim klientom, którzy w zamian za określoną opłatę (czynsz dzierżawny) będą mogli samodzielnie przy pomocy wydzierżawionej maszyny na terenie sklepu wrzucić do niej tytoń, założyć gilzy papierosowe i w efekcie jej pracy uzyskać papierosy. Spółka nie zamierza świadczyć żadnych usług związanych z procesem dozwolonego przez prawo, samodzielnego nabijania gilz papierosowych tytoniem przez klientów.

W stanie faktycznym przedstawionym w celu dokonania interpretacji podatnik nie będzie podejmował żadnych czynności w zakresie wytwarzania, przetwarzania czy pakowania wyrobów akcyzowych (tytoniu). Przedmiotem świadczenia ze strony podatnika będzie odpłatne udostępnienia zainteresowanemu klientowi maszyny do automatycznego nabijania gilz tytoniem. Podstawą prawną oddania maszyny klientowi będzie w zamiarze spółki umowa dzierżawy w rozumieniu art. 693 paragraf 1 Kodeksu Cywilnego. Przez umowę dzierżawy wydzierżawiający zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz. Zatem samo napełnienie gilz tytoniem, w efekcie czego powstanie papieros - będzie należało do klienta - dzierżawiącego urządzenie już bez jakiejkolwiek aktywności podatnika.

Zgodnie z treścią art. 13 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą.

Wnioskodawca w uzupełnieniu wniosku podał następujące informacje:

  1. Wnioskodawca nie będzie pośredniczącym podmiotem tytoniowym.
  2. Wnioskodawca będzie nabywał wyroby tytoniowe, tj. papierosy, tytoń do palenia z zapłaconą akcyzą.
  3. Wnioskodawca będzie sprzedawał klientom detalicznym tytoń do palenia, z którego klienci będą wytwarzać papierosy.
  4. W przypadku papierosów lub tytoniu Wnioskodawca będzie sprzedawał klientom te wyroby z zapłaconą akcyzą, tj. oznaczone znakami akcyzy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania

  1. Czy czynność wydzierżawienia maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów z gilz i tytoniu jest przedmiotem opodatkowania akcyzą i czy z tego tytułu spółka stanie się podatnikiem podatku akcyzowego?
  2. Czy wytworzone przez klientów dzierżawiących maszynę papierosy będą stanowić wyrób akcyzowy od którego spółka będzie zobowiązana odprowadzić podatek akcyzowy?

Zdaniem Wnioskodawcy, na zadane pytania należy odpowiedzieć negatywnie. Stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym ?akcyzą? wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację wyrobami akcyzowymi a także oznaczenie znakami akcyzy. Z kolei w myśl art. 2 pkt 1 ustawy wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 1 do ustawy. W załączniku nr 1 do ustawy zawierającym ?wykaz wyrobów akcyzowych? wymieniono w pozycji 42 - bez względu na kod CN - papierosy, tytoń do palenia, cygara i cygaretki.

Do wyrobów tytoniowych w rozumieniu art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy zalicza się papierosy bez względu na kod CN.

Natomiast w myśl ust. 2 powyższego przepisu za papierosy uznaje się:

  1. tytoń zrolowany nadający się do palenia w tej postaci, która nie jest cygarami lub cygaretkami w rozumieniu ust. 4.
  2. tytoń zrolowany, który w drodze prostej, nieprzemysłowej obróbki jest umieszczony w tutkach z bibuły papierosowej.
  3. tytoń zrolowany, który w drodze prostej, nie przemysłowej obróbki jest owijany w bibułkę papierosową.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych. W odniesieniu do wyrobów tytoniowych definicję produkcji zawiera przepis art. 99 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w myśl którego produkcja wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy jest ich wytwarzanie, przetwarzania a także pakowanie. Tylko zatem te 3 kategorie zdarzeń faktycznych będą mieścić się w ustawowej definicji produkcji wyrobów akcyzowych, determinując objęcie ich zakresem regulacji ustawy. Wnioskodawca nadmienia, że ww. sprawie została wydana pozytywna interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach nr IBPP4/443-108/12/PK działającego z ramienia Ministra Finansów jako organu upoważnionego do wydawania interpretacji.

Odpowiedzi na postawione pytania w pkt 69:

  • Ad. 1. Czynność wydzierżawienia maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów z gilz i tytoniu nie jest przedmiotem opodatkowanym akcyzą i z tego tytułu spółka nie będzie podatnikiem podatku akcyzowego.
  • Ad. 2. Wytworzone przez klientów dzierżawiących maszynę papierosy będą stanowić wyrób akcyzowy, jednak spółka nie będzie zobowiązana odprowadzić z tego tytułu podatku akcyzowego, gdyż nie będzie wytwarzać i przetwarzać tytoniu do palenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Ze wskazanej regulacji wynika, iż osoba zainteresowana, to osoba, która chce uzyskać interpretację przepisów prawa podatkowego w celu ułożenia swoich interesów w sferze prawa podatkowego. Zatem z wnioskiem może wystąpić osoba, u której wystąpił lub może wystąpić określony stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), który może rodzić określone konsekwencje w sferze prawa podatkowego (por. B. Brzeziński, M. Kalinowski, A. Olesińska, M. Masternak, J. Orłowski, Ordynacja Podatkowa. Komentarz, Toruń 2007, s. 78). Wobec powyższego, niniejsza interpretacja ogranicza się wyłącznie do praw i obowiązków podatkowych Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy. W poz. 42 załącznika nr 1 do ustawy, do wyrobów akcyzowych zaliczono papierosy, tytoń do palenia, cygara i cygaretki - bez względu na kod CN.

W myśl art. 98 ust. 1 ustawy, do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy zalicza się bez względu na kod CN: papierosy, tytoń do palenia, cygara i cygaretki.

Na mocy ust. 2 ww. artykułu, za papierosy uznaje się:

  1. tytoń zrolowany nadający się do palenia w tej postaci, który nie jest cygarami ani cygaretkami w rozumieniu ust. 4;
  2. tytoń zrolowany, który w drodze prostej, nieprzemysłowej obróbki jest umieszczany w tutkach z bibuły papierosowej;
  3. tytoń zrolowany, który w drodze prostej, nieprzemysłowej obróbki jest owijany w bibułę papierosową.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

W myśl ust. 2 cyt. artykułu przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również sprzedaż lub oferowanie na sprzedaż papierosów lub tytoniu do palenia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, z odpłatnością powyżej maksymalnej ceny detalicznej, w tym w połączeniu z innym towarem lub usługą lub w połączeniu z przyznaniem nabywcy nieodpłatnej premii w postaci innych towarów lub usług, a w przypadku papierosów lub tytoniu do palenia oznaczonych jednocześnie podatkowymi oraz legalizacyjnymi znakami akcyzy, jeżeli odpłatność przekracza kwotę równą sumie maksymalnej ceny detalicznej i kwoty 1,30 zł, stanowiącej należność za legalizacyjne znaki akcyzy - art. 8 ust. 5 ustawy.

Ponadto w myśl art. 8 ust. 6 ustawy, jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

W myśl art. 10 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Wskazać także należy, iż co do zasady, zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy, podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą.

Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy, produkcją wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy jest ich wytwarzanie, przetwarzanie, a także pakowanie. Zgodnie z art. 6 dyrektywy Rady 2011/64/UE z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie struktury oraz stawek akcyzy stosowanych do wyrobów tytoniowych, za producenta uznaje się osobę fizyczną lub prawną mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Unii, która przekształca tytoń w wyroby przemysłowe przeznaczone do sprzedaży detalicznej. W myśl art. 7 ust. 1 ww. dyrektywy, papierosy wyprodukowane w Unii i te przywożone z państw trzecich podlegają proporcjonalnemu podatkowi akcyzowemu obliczonemu według maksymalnej detalicznej ceny sprzedaży, włączając opłaty celne, a także specyficznemu podatkowi akcyzowemu obliczonemu na sztukę wyrobu. Niezależnie od przepisów akapitu pierwszego państwa członkowskie mogą wyłączyć opłaty celne z podstawy obliczania proporcjonalnego podatku akcyzowego nakładanego na papierosy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca ma zamiar zarejestrować sp. z o.o., która będzie się zajmowała między innymi handlem papierosami. Spółka zamierza otworzyć sklep, w którym będzie można zakupić wyroby tytoniowe: papierosy, tytoń, bibułki, gilzy papierosowe i elektryczne maszynki do nabijania papierosów. Działanie takiej maszyny polega na automatycznym wprowadzeniu tytoniu do gilz papierosowych, w efekcie czego powstaje papieros. Oprócz sprzedaży spółka zamierza także oddawać tę maszynę w dzierżawę swoim klientom, którzy w zamian za określoną opłatę (czynsz dzierżawny) będą mogli samodzielnie przy pomocy wydzierżawionej maszyny na terenie sklepu wrzucić do niej tytoń, założyć gilzy papierosowe i w efekcie jej pracy uzyskać papierosy. Spółka nie zamierza świadczyć żadnych usług związanych z procesem dozwolonego przez prawo, samodzielnego nabijania gilz papierosowych tytoniem przez klientów. Podatnik nie będzie podejmował żadnych czynności w zakresie wytwarzania, przetwarzania czy pakowania wyrobów akcyzowych (tytoniu). Przedmiotem świadczenia ze strony podatnika będzie odpłatne udostępnienia zainteresowanemu klientowi maszyny do automatycznego nabijania gilz tytoniem. Podstawą prawną oddania maszyny klientowi będzie w zamiarze spółki umowa dzierżawy w rozumieniu art. 693 § 1 KC. Zatem samo napełnienie gilz tytoniem, w efekcie czego powstanie papieros - będzie należało do klienta - dzierżawiącego urządzenie już bez jakiejkolwiek aktywności podatnika. Wnioskodawca wskazuje również, że nie będzie pośredniczącym podmiotem tytoniowym, będzie nabywał wyroby tytoniowe, tj. papierosy, tytoń do palenia z zapłaconą akcyzą, będzie sprzedawał klientom detalicznym tytoń do palenia, z którego klienci będą wytwarzać papierosy. W przypadku papierosów lub tytoniu Wnioskodawca będzie sprzedawał klientom te wyroby z zapłaconą akcyzą, tj. oznaczone znakami akcyzy.

Wątpliwości wzbudziła kwestia czy czynność wydzierżawienia maszyny przez klientów do sporządzania papierosów poprzez napełnianie gilz papierosowych tytoniem do palenia z zapłaconą akcyzą spowoduje, iż Spółka stanie się z tego tytułu podatnikiem podatku akcyzowego, a wytworzone z tego tytułu wyroby akcyzowe spowodują, że to Spółka będzie zobowiązana do zapłaty akcyzy.

Należy stwierdzić, iż napełnianie tytoniem do palenia gilz papierosowych umieszczonych w maszynie do sporządzania papierosów jest produkcją wyrobów tytoniowych, w efekcie czego powstaje papieros, który niewątpliwie należy uznać za wyrób akcyzowy. Dochodzi tutaj bowiem do wytworzenia (wyprodukowania) z tytoniu do palenia z zapłacona akcyzą i gilz papierosowych nowego produktu, jakim jest papieros.

Papieros, jako wyrób akcyzowy, zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy, co do zasady winien być produkowany (wytwarzany) w składzie podatkowym.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Spółka zamierza wykonywać w sklepie dwie czynności:

  • sprzedawać klientom tytoń z zapłaconą akcyzą oraz papierosy, oznaczone znakami akcyzy, a także
  • wydzierżawiać klientom maszynę do sporządzania w sklepie papierosów z tytoniu do palenia z zapłaconą akcyzą.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym jednoznacznie wskazano, że podatnik nie będzie podejmował żadnych czynności w zakresie wytwarzania, przetwarzania czy pakowania wyrobów akcyzowych (tytoniu). Wobec powyższego brak jest podstaw, aby twierdzić, iż to Spółka produkuje w sklepie wyroby akcyzowe. W świetle wskazanych powyżej przepisów, wykonywana przez Spółkę w jej sklepie czynność wydzierżawienia maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów z tytoniu do palenia z zapłacona akcyzą nie jest przedmiotem opodatkowania akcyzą i tym samym z tego tytułu Spółka nie stanie się podatnikiem podatku akcyzowego.

Natomiast przedstawiona w opisie zdarzenia działalność klientów sklepu, polegająca na wytworzeniu papierosów, nie wywołuje skutków prawnopodatkowych po stronie Spółki, w konsekwencji czego Spółka nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego.

Biorąc pod uwagę opis zawarty we wniosku oraz treść powołanych przepisów stanowisko Wnioskodawcy, w zakresie opodatkowania akcyzą dzierżawy maszyny do automatycznego wytwarzania papierosów, należało uznać za prawidłowe. W opisanej we wniosku sytuacji Spółka nie będzie podatnikiem akcyzy z tytułu dzierżawy opisanego urządzenia, a także czynność wydzierżawienia maszyny do produkcji wyrobów tytoniowych nie jest objęta przedmiotem opodatkowania. Spółka także nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wytworzenia papierosów (wyrobu akcyzowego) przez klientów sklepu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego w dniu wydania interpretacji.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego opisu sprawy, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu faktycznego niż przedstawiony we wniosku, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Jeżeli bowiem, w toku kontroli podatkowej lub w postępowaniu podatkowym prowadzonym przez właściwy organ podatkowy w celu zweryfikowania prawdziwości okoliczności faktycznych wskazanych we wniosku o wydanie interpretacji, zostaną poczynione ustalenia faktyczne odmienne od przedstawionych przez podatnika we wniosku, może to stanowić podstawę do dokonania wobec podatnika wymiaru podatku akcyzowego. Przeszkodą tego wymiaru nie będzie wtedy interpretacja stwierdzająca, iż stanowisko strony jest prawidłowe, gdyż stanowisko to będzie się odnosić w istocie do innego stanu faktycznego, niż tego ustalonego przez organ podatkowy w postępowaniu wymiarowym (zob. m. in. wyrok WSA w Poznaniu z 10 listopada 2009 r., sygn. akt I S.A./Po 869/09, lex nr 541931).

Ponadto tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego ? nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej ? rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika