W jakim terminie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu dokonania półrocznych rozliczeń kosztów (...)

W jakim terminie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu dokonania półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2012 r. (data wpływu 3 stycznia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 22 marca 2013 r. (data wpływu wpłaty do BKIP w Piotrkowie Tryb.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tyt. dokonania półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych ? jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki VAT dla dostawy mediów,
  • stawki VAT dla opłat stałych z tyt. zarządzania nieruchomością,
  • momentu powstania obowiązku podatkowego z tyt. dokonania półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 22 marca 2013 r. (data wpływu wpłaty do BKIP w Piotrkowie Tryb.) w zakresie opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zarząd Nieruchomości Wojewódzkich jest samorządową jednostką budżetową Województwa nie posiadającą osobowości prawnej. Do zakresu działań Zarządu Nieruchomości Wojewódzkich zgodnie ze statutem nadanym mu przez Sejmik Województwa należy zarządzanie wojewódzkim zasobem mieszkaniowym oraz obsługa techniczno - remontowa składników mienia, których właścicielem jest Województwo. W ramach zarządzania wojewódzkim zasobem nieruchomości Zarząd Nieruchomości wykonuje m.in. czynności polegające na bieżącym administrowaniu nieruchomościami.

Na podstawie Uchwały Zarządu Województwa z dnia 18 grudnia 2012 r. udzielono pomocnictwa dyrektorowi Zarządu Nieruchomości Wojewódzkich do zawarcia porozumienia w sprawie zarządzania w 2013 roku całością nieruchomości wspólnej. Współwłaścicielem wyżej wymienionej nieruchomości jest Skarb Państwa reprezentowany przez Okręgowy Urząd Miar, Regionalną Izbę Obrachunkowa i Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa. Wymienione jednostki są trwałymi zarządcami udziału Skarbu Państwa. Zarząd Nieruchomości Wojewódzkich wystąpił do dostawców mediów o zawarcie umów na dostawę gazu energii elektrycznej, wywozu nieczystości.

Przygotował ponadto projekt porozumienia z podmiotami reprezentującymi Skarb Państwa w sprawie zarządzania i partycypowania w kosztach utrzymania nieruchomości. Wszystkie jednostki reprezentujące współwłaścicieli są jednostkami budżetowymi.

Zgodnie z zapisami projektu porozumienia współwłaściciele z tytułu partycypowania w kosztach utrzymania nieruchomości ponosić będą następujące miesięczne opłaty:

  1. opłaty zmienne z tytułu kosztów eksploatacji nieruchomości,
  2. opłaty stałe z tytułu zarządzania nieruchomością.

W skład opłaty zmiennej wchodzą następujące koszty dotyczące utrzymania nieruchomości:

  • dostawa zimnej wody i odprowadzenie ścieków,
  • dostawa gazu do celów c.o.,
  • dostawa energii elektrycznej,
  • dostawa energii elektrycznej do celów c.o. i oświetlenia terenu przyobiektowego, garaży,
  • wywóz nieczystości stałych,
  • działanie elektronicznego systemu dozoru i ochrony mienia,
  • praca konserwatorów nieruchomości w tym utrzymania porządku i czystości na nieruchomości w częściach wspólnego użytkowania, dokonywania napraw bieżących i konserwacji w częściach wspólnego użytkowania, obsługi systemu dozoru i ochrony mienia (rozbrojenie/uzbrojenie budynku), obsługi nieruchomości otwieranie/zamykanie budynku, obsługi eksploatacyjnej kotłowni gazowej w sezonie grzewczym, ubezpieczenia części wspólnego użytkowania nieruchomości z tyt. o.c oraz od ognia i innych zdarzeń losowych, napraw bieżących, konserwacji (koszty materiałów i narzędzi) oraz przeglądów technicznych w częściach wspólnego użytkowania.

W skład opłaty stałej wchodzą następujące koszty dotyczące utrzymania nieruchomości

  • obsługa księgowa,
  • obsługa administracyjno ? techniczna,
  • obsługa prawna,
  • opłaty bankowe, pocztowo ? telekomunikacyjne,
  • materiały biurowe,
  • pozostałe.

Po zakończeniu półrocza w terminie do 15 sierpnia 2013 r. oraz w terminie do 15 lutego 2014 r. dokonane zostanie rozliczenie faktycznie poniesionych kosztów utrzymania nieruchomości, które strony porozumienia rozliczą między sobą w terminie 30 dni od daty przedłożenia współwłaścicielom.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.(oznaczone jako pytanie nr 4)

W jakim terminie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu dokonania półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych?

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie półrocznych rozliczeń kosztów obowiązek podatkowy powstanie z dniem odpowiednio 15 sierpnia 2013 roku oraz z dniem 15 lutego 2014 roku nie później jednak niż z upływem terminu płatności dla poszczególnych rozliczeń.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Kwestię obowiązku podatkowego reguluje art. 19 ust. 1 ustawy, zgodnie z którym obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

W myśl art. 19 ust. 4 ustawy, jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Z konstrukcji podatku od towarów i usług wynika, iż podatnik, który wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, zobowiązany jest opodatkować daną czynność w momencie powstania obowiązku podatkowego.

Ogólna zasada wynikająca z ustawy o podatku od towarów i usług wskazuje, iż obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru, wykonania usługi lub wystawienia faktury VAT (pod warunkiem, że została wystawiona do 7. dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi). Jednakże, od tej zasady ustawodawca określił szereg wyjątków, ustalających w sposób odmienny moment powstania obowiązku podatkowego (uzależniony np.: od formy wydania towaru, przedmiotu i rodzaju transakcji, otrzymania zapłaty itp.).

I tak, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części (art. 19 ust. 11 ustawy).

Na mocy art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu:

  1. dostaw energii elektrycznej i cieplnej lub chłodniczej oraz gazu przewodowego,
  2. świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych, z zastrzeżeniem ust. 18,
  3. świadczenia usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy.

W poz. 140 załącznika nr 3, stanowiącego ?Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%?, wymieniono ?Usługi związane z uzdatnianiem i dostarczaniem wody za pośrednictwem sieci wodociągowych? (PKWiU 36.00.20.0), w poz. 141 załącznika nr 3 wymieniono ?Usługi związane z handlem wodą dostarczaną za pośrednictwem sieci wodociągowych?(PKWiU 36.00.30.0), natomiast w poz. 142 załącznika nr 3 wymieniono ?Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków?(PKWiU ex 37).

Z wyżej powołanego art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a ustawy wynika, że obowiązek podatkowy dla czynności wskazanych w tym przepisie, został określony w ustawie w sposób szczególny. Powstaje zatem z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu wymienionych świadczeń.

Powyższe oznacza, że niezależnie od daty zrealizowania świadczenia, otrzymania zapłaty czy wystawienia faktury, nawet jeżeli wystawienie faktury lub zapłata (zaliczka, przedpłata itp.) nastąpi wcześniej niż wykonanie usługi, obowiązek i tak powstanie z dniem upływu terminu płatności określonego w umowie.

Wobec tego ustawodawca ustalając datę powstania obowiązku podatkowego na dzień upływu terminu płatności zawartego w umowie dla szczególnego rodzaju usług ? art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a i c ? uniezależnił ją od terminu zapłaty. Należy zatem wnioskować, iż przywołany przepis art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a i c stanowi zasadę szczególną do ogólnych uregulowań zawartych zarówno w przepisie art. 19 ust. 1 ustawy, jak i art. 19 ust. 11 ustawy.

Gdyby jednak czynność dostawy przedmiotowych mediów, tj. dostawy zimnej wody i odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości stałych, dostawy gazu do celów c.o., energii elektrycznej, energii elektrycznej do celów c.o. i oświetlenia terenu przyobiektowego, garaży dokonywana była na podstawie umów, w których termin płatności nie został określony, wówczas obowiązek podatkowy z tytułu otrzymanej zaliczki powstaje na zasadach ogólnych, wynikających z art. 19 ust. 11, tj. w momencie jej otrzymania.

W kontekście brzmienia art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a i c ustawy należy zauważyć, iż aby obowiązek podatkowy powstał z chwilą upływu terminu płatności, termin ten musi wynikać z pisemnej umowy właściwej dla rozliczeń z tytułu danej usługi.

W prawodawstwie polskim obowiązuje zasada swobody umów, w ramach której strony mogą dowolnie kształtować treść umowy w granicach wyznaczonych przez prawo. Zasada ta ma również zastosowanie na gruncie prawa podatkowego. Oznacza to, że ustawodawca nie ingeruje w sferę podejmowanych przez podatników decyzji w zakresie konstruowania umów cywilnoprawnych, jednakże umowy te nie mogą zmieniać obowiązków, jakie wynikają z prawa podatkowego. W związku z powyższym, to w obowiązku podatnika leży sformułowanie umowy w taki sposób, by realizując jej zapisy można było zgodnie z obowiązującymi przepisami określić moment powstania obowiązku podatkowego.

Należy podkreślić, że analiza przedmiotu umów cywilnoprawnych nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Art. 106 ust. 1 ustawy, określa, iż podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (?).

W myśl art. 106 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia:

  1. określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób i okres ich przechowywania;
  2. może określić wzory faktur dla wszystkich lub niektórych rodzajów czynności;
  3. może określić przypadki, w których faktury mogą być wystawiane przez inne podmioty niż wymienione w ust. 1 i 2, oraz szczegółowe zasady i warunki wystawiania faktur w takich przypadkach.

Na podstawie delegacji ustawowej zawartej w powołanym artykule, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem.

W świetle § 11 ust. 1 rozporządzenia, w przypadkach określonych w art. 19 ust. 10, ust. 13 pkt 1-4 i 7-11, ust. 16a i 16b oraz ust. 19a ustawy fakturę wystawia się nie później niż z chwilą powstania obowiązku podatkowego.

Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej niż 30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego (§ 11 ust. 2 rozporządzenia).

Na mocy § 11 ust. 3 rozporządzenia, przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostaw energii elektrycznej i cieplnej lub chłodniczej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu rozliczeniowego dotyczy.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, iż Wnioskodawca - Zarząd Nieruchomości Wojewódzkich, będący samorządową jednostką budżetową, zgodnie ze statutem nadanym mu przez Sejmik Województwa zajmuje się zarządem wojewódzkim zasobem mieszkaniowym oraz obsługą techniczno - remontową składników mienia, których właścicielem jest Województwo. W ramach zarządzania wojewódzkim zasobem nieruchomości Zarząd Nieruchomości wykonuje m.in. czynności polegające na bieżącym administrowaniu nieruchomościami. Wnioskodawca wystąpił do dostawców mediów o zawarcie umów na dostawę gazu energii elektrycznej, wywozu nieczystości. Zainteresowany przygotował projekt porozumienia z podmiotami reprezentującymi Skarb Państwa w sprawie zarządzania i partycypowania w kosztach utrzymania nieruchomości. Wszystkie jednostki reprezentujące współwłaścicieli są jednostkami budżetowymi.

Zgodnie z zapisami projektu porozumienia współwłaściciele z tytułu partycypowania w kosztach utrzymania nieruchomości ponosić będą następujące miesięczne opłaty:

  1. opłaty zmienne z tytułu kosztów eksploatacji nieruchomości,
  2. opłaty stałe z tytułu zarządzania nieruchomością.

Po zakończeniu półrocza w terminie do 15 sierpnia 2013 r. oraz w terminie do 15 lutego 2014 r. dokonane zostanie rozliczenie faktycznie poniesionych kosztów utrzymania nieruchomości, które strony porozumienia rozliczą między sobą w terminie 30 dni od daty przedłożenia współwłaścicielom.

Wskazać należy, iż w interpretacji indywidualnej nr IPTPP4/443-6/13-4/UNR tut. Organ uznał, że w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca świadczy usługi odsprzedaży mediów dla współwłaścicieli nieruchomości, czyli zasadnym jest refakturowanie kosztów nabycia tych usług na współwłaścicieli poprzez wystawienie faktur VAT. Zatem Wnioskodawca ma prawo dokonywać obciążeń zaliczkowych oraz rozliczeń dotyczących kosztów mediów na współwłaścicieli według właściwych stawek podatku VAT, przewidzianych dla dostaw ww. mediów i usług.

W świetle powyższych regulacji prawnych oraz odnosząc się do przedstawionego zdarzenia przyszłego należy wskazać, iż dla ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy zimnej wody i odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości stałych, dostawy gazu do celów c.o., energii elektrycznej, energii elektrycznej do celów c.o. i oświetlenia terenu przyobiektowego, garaży na rzecz odbiorcy, zastosowanie znajdą zasady szczególne wyrażone w art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a i c ustawy. Powyższe wynika z faktu, iż Wnioskodawca w przedmiotowej sprawie, występuje jako dostawca zimnej wody, gazu do celów c.o., energii elektrycznej, energii elektrycznej do celów c.o. i odbiorca ścieków, wywozu nieczystości stałych, a z zawartych umów dotyczących dostaw i odbioru ww. mediów wynika termin płatności.

Konsekwencją uznania podatnika biorącego udział w odsprzedaży usługi za świadczącego, jest powstanie obowiązku podatkowego.

Trzeba mieć na uwadze, iż moment powstania obowiązku podatkowego został w ustawie szczegółowo uregulowany, co oznacza, iż ustawodawca nie pozostawia podatnikowi swobody w decydowaniu o chwili powstania obowiązku podatkowego. Taka swoboda prowadziłaby de facto do przesunięcia terminu płatności podatku.

Ustawodawca nie wprowadził szczególnych przepisów, które określałyby moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku odsprzedaży usług, dlatego też należy stosować zasady ogólne określone w art. 19 ustawy. Czynności te opodatkowane są w sposób właściwy dla ich rodzaju.

Jak wyżej wskazano, w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca jest uznawany za dokonującego sprzedaży ww. usług. Konsekwentnie Wnioskodawca jest uznawany za dokonującego sprzedaży, również w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego.

Reasumując, w przypadku półrocznych rozliczeń z tytułu odsprzedaży zimnej wody, gazu do celów c.o., energii elektrycznej, energii elektrycznej do celów c.o. i oświetlenia terenu przyobiektowego, garaży oraz odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości stałych, przez Wnioskodawcę obowiązek podatkowy powstaje na zasadach szczególnych, określonych w art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. a ustawy, tj. zgodnie z terminem płatności określonym w umowie. Zatem, w tym przypadku ma znaczenie termin płatności, określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu tych usług, przy czym umową właściwą dla rozliczeń z tytułu odsprzedaży towarów i usług w ramach usługi zarządzania nieruchomością, nie jest umowa z dostawcą mediów, ale umowa zawarta pomiędzy Wnioskodawcą a jednostkami reprezentującymi współwłaścicieli. Termin ten może zostać ustalony przez strony dobrowolnie, zgodnie z zasadą swobody kształtowania umów (art. 3531 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

Natomiast, w przypadku półrocznych rozliczeń z tytułu pozostałych kosztów zmiennych, szczegółowo wskazanych w opisie sprawy, w celu określenia momentu powstania obowiązku podatkowego zastosowanie znajdzie art. 19 ust. 13 pkt 4 ustawy o VAT, a zatem obowiązek podatkowy powstanie z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż z upływem terminu płatności określonego w umowie lub fakturze z tytułu świadczenia przedmiotowych usług.

Mając powyższe na uwadze oraz odnosząc się do opisu sprawy, stwierdzić należy, iż skoro po zakończeniu półrocza w terminie do 15 sierpnia 2013 r. oraz w terminie do 15 lutego 2014 r., Wnioskodawca dokonana rozliczeń faktycznie poniesionych kosztów utrzymania nieruchomości, a termin płatności dokonanych rozliczeń upływa 30. dnia licząc od dnia przedłożenia półrocznego rozliczenia współwłaścicielom, to w przedmiotowej sprawie, z tytułu półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych, obowiązek podatkowy powstanie z upływem ww. terminem płatności, tj. 30. dnia licząc od dnia przedłożenia półrocznego rozliczenia współwłaścicielom.

Oceniając zatem całościowo stanowisko Wnioskodawcy, w myśl którego obowiązek podatkowy z tytułu półrocznych rozliczeń powstaje odpowiednio z dniem 15 sierpnia 2013 r. oraz z dniem 15 lutego 2014 r., nie później jednak niż z upływem terminu płatności dla poszczególnych rozliczeń, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W sprawie będącej przedmiotem wniosku należy podkreślić, iż analiza przedmiotu umów cywilnoprawnych nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek Zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tyt. dokonania półrocznych rozliczeń kosztów zmiennych.

Natomiast wniosek w części dotyczącej:

  • zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT dla dostawy mediów został rozpatrzony interpretacją nr IPTPP4/443-6/13-4/UNR,
  • zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT dla opłat stałych z tyt. zarządzania nieruchomością został rozpatrzony interpretacją nr IPTPP4/443-6/13-5/UNR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika