Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży wysyłkowej.

Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży wysyłkowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2011 r. (data wpływu 22 listopada 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 lutego 2012 r. (data wpływu 16 lutego 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 lutego 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką prowadzącą działalność gospodarczą w branży tekstylnej. Spółka jest dystrybutorem dodatków krawieckich, tkanin, oraz innych surowców do produkcji odzieży. Za pośrednictwem sieci palcówek Spółka dokonuje sprzedaży hurtowej jak i detalicznej powyższych towarów, która to sprzedaż jest rejestrowana za pomocą drukarek fiskalnych. Ponadto Spółka dokonuje sprzedaży wysyłkowej na rzecz przedsiębiorstw. Na chwilę obecną planuje rozszerzyć ofertę sprzedaży wysyłkowej na osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej. Dostawa towarów w formie sprzedaży wysyłkowej odbywać się będzie wyłącznie przesyłkami kurierskimi. Spółka ma podpisaną umowę z jedną z firm kurierskich operujących na rynku, za pośrednictwem której będą dostarczane przesyłki również do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Dostawa towaru odbywać się będzie w następujący sposób:

  • klient zamawia towar za pośrednictwem sklepu internetowego
  • forma zapłaty wynika z zamówienia złożonego przez klienta - klient będzie mógł wybrać pomiędzy zapłatą bezpośrednio na konto podatnika a zapłatą ?za pobraniem?
  • pracownik firmy kurierskiej pobierze zapłatę od klienta w momencie wydania przesyłki
  • firma kurierska przekaże pobrane kwoty bezpośrednio przelewem na konto Spółki.

Spółka planuje wystawiać faktury do każdej dostawy towarów dokonywanej w formie sprzedaży wysyłkowej, zawierającą m.in. następujące pozycje:

  • imię i nazwisko/ firma
  • adres odbiorcy towaru
  • kwoty do zapłaty
  • formę zapłaty - z reguły jest to zapłata ?za pobraniem?.

Faktury będą dołączane do wysyłanej do klienta paczki zawierającej zamówiony towar. Klient obierając towar i przekazując zapłatę kurierowi odbierze jednocześnie fakturę. W rozrachunkach z firmą kurierską potwierdzeniem zapłaty będą wyciągi bankowe dokumentujące otrzymane przelewy oraz specyfikacje. Ze względu na fakt, iż przelewy dokonywane przez firmę kurierską będą dotyczyły wielu, często kilkudziesięciu lub więcej przesyłek, nie będzie możliwym podanie w tytule przelewu wszystkich numerów przesyłek, których dotyczy płatność.

Z tego powodu firma kurierska przesyłać będzie dodatkowo specyfikację ? zawierająca wszystkie numery przesyłek. Firma kurierska w tytule przelewu będzie podawać jedynie kilka pierwszych pozycji wykazanych w specyfikacji, umożliwiających powiązanie przelewu z odpowiadającą mu specyfikacją. Specyfikacja dostarczana Spółce przez firmę kurierską zawierać będzie m.in. numer paczki, datę dokumentów, nazwę odbiorcy, adres odbiorcy, kwotę do zapłaty oraz numer referencyjny stanowiący powiązanie przesyłki ze złożonym zamówieniem. Ponadto specyfikacja zawierać będzie wskazanie daty przelewu dokonanego przez firmę kurierską na rzecz podatnika oraz łączną kwotę przelewu.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Z dowodów dokumentujących transakcje, dla których zapłata nastąpi bezpośrednio od klienta na konto bankowe, będzie jednoznacznie wynikało, jakiej transakcji zapłata dotyczy, ponieważ dowód wpłaty gotówki do banku zawiera dane wysyłającego przelew, kwotę przelewu oraz tytuł przelewu. Do każdego przelewu będzie wystawiona faktura sprzedaży.

Wnioskodawca zamierza prowadzić szczegółową ewidencję dowodów zapłaty. Wnioskodawca prowadzi pełną rachunkowość, w związku z tym każdy bankowy dowód wpłaty będzie księgowany na indywidualnym koncie księgowym (rozrachunkowym) klienta. Na tym samym koncie księgowym będzie ewidencjonowana wartość brutto faktury dokumentującej dostawę towaru do klienta, która zostanie wystawiona do każdej wpłaty klienta. Zapewni to jednoznaczną identyfikację wpłat od klientów oraz faktur, których te wpłaty będą dotyczyły. Wnioskodawca ma możliwość wydrukowania zestawienia zawierającego w szczególności dane nabywcy, dla którego będzie dokonana wysyłka towarów w tym jego adres, numer faktury wystawionej do konkretnej wpłaty od klienta oraz datę tej faktury, numer wyciągu bankowego wnioskodawcy, w którym wpłata od klienta została zaewidencjonowana oraz datę tego wyciągu bankowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w myśl § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia ministra finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2010 nr 138 poz. 930) przedstawiony przez Spółkę sposób dokumentacji sprzedaży w systemie wysyłkowym dokonywanej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej spełnia przesłanki umożliwiające zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących...

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż wysyłkowa dokonywana na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej nie będzie podlegać obowiązkowi ewidencjonowania za pomocą kas fiskalnych.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: u.p.t.u.), podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej obowiązani są prowadzić ewidencje obrotu i kwot podatku należnego. Jak stanowi art. 111 ust. 8 u.p.t.u. minister finansów może zwolnić w drodze rozporządzenia na określony czas niektóre grupy podatników, oraz niektóre grupy czynności z obowiązku ewidencji obrotu za pomocą kas fiskalnych. Zwolnienia te uregulowane są przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MF z dnia 26 lipca 2010 r. zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania podlega sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia, m.in. jak stanowi pkt 36 załącznika: dostawa towarów w systemie wysyłkowym (poczta, lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata następuje w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (...) pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła.

Oznacza to, że podatnik będzie podlegał zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania obrotu, jeżeli sprzedaż spełnia następujące warunki:

  • dostawa dokonywana jest w systemie wysyłkowym, tj. za pośrednictwem poczty lub przesyłek kurierskich
  • zapłata następuje w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
  • prowadzona jest ewidencja sprzedaży i dowody dokumentujące transakcję pozwalają na jednoznaczne określenie jakiej dostawy dotyczyła dana zapłata
  • prowadzona jest szczegółowa ewidencja dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej, na rzecz której dokonywana jest dostawa towarów.

Oprócz tego aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia sprzedaż wysyłkowa nie może dotyczyć dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia.

Zdaniem Spółki, spełni ona wyżej wymienione przesłanki. Sprzedaż wysyłkowa prowadzona będzie wyłącznie w formie przesyłek kurierskich, zatem spełniona zostanie pierwsza z przesłanek zwolnienia. Firma kurierska dostarczając przesyłkę pobierze od klienta zapłatę za towar, która następnie przekaże ją na rachunek bankowy Spółki - co zdaniem Spółki wyczerpie przesłankę zapłaty za dostawę towaru w całości za pośrednictwem poczty banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej. Firma kurierska w tytule przelewu podawać będzie numer przesyłki, zatem na podstawie wyciągów bankowych możliwe będzie powiązanie danego przelewu bankowego ze specyfikacją zawierającą, zestawienie wszystkich przesyłek dotyczących danego przelewu otrzymywana, od firmy kurierskiej, a w konsekwencji powiązanie konkretnej przesyłki z przelewem bankowym. Spółka na podstawie kopii faktur stanowiących potwierdzenie dokonanej transakcji będzie w stanie ustalić dane adresowe klienta. Ponadto dane klienta będą możliwe do ustalenia na podstawie specyfikacji otrzymywanej każdorazowo od firmy kurierskiej. Zatem w opinii Spółki sprzedaż wysyłkowa będzie należycie udokumentowana. Podobne stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Katowicach w piśmie z dnia 14 10 2010 r. (sygn. IBPP4/443-1172/10/AZ). Oprócz tego należy podkreślić, iż spółka działa w branży tekstylnej co wyklucza spełnienie przesłanki negatywnej, tj. Spółka nie dokonuje dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia. Wobec powyższego zdaniem Spółki spełnione zostaną przesłanki warunkujące zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży wysyłkowej za pomocą kas fiskalnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, iż obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Przez sprzedaż rozumie się, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy, odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Na mocy delegacji zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia zwolnił na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w art. 111 ust. 1, oraz określił warunki korzystania ze zwolnienia (?).

Zwolnienie z obowiązku instalowania kas rejestrujących określone zostało w § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010 r. Nr 138, poz. 930), zwanym dalej rozporządzeniem.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie: zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

Stosownie do treści § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6, który stanowi, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem podmiotowym, tj. dotyczącym podmiotu.

Podkreślić należy, iż każda sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych ma wpływ na wielkość obrotu wyznaczającego obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Kwotę obrotu uprawniającą do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących określa się sumując całą sprzedaż (w danym roku) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Obliczając powyższą kwotę obrotu nie wyłącza się zatem sprzedaży towarów i usług, które na mocy rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących jako wymienione w załączniku do rozporządzenia zostały przedmiotowo zwolnione z obowiązku ewidencjonowania. Do obrotu wlicza się tym samym sprzedaż ze wszystkich czynności wykonywanych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych (wszystkie rodzaje działalności).

Natomiast, w myśl § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. ? sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tj. dotyczącym niektórych czynności wykonywanych przez podatnika.

W części II załącznika do rozporządzenia w poz. 36 wskazano, że zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących podlega dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła 2),4)

Z objaśnień zawartych w punkcie 2) wynika, iż zwolnienie to nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.

Z kolei w objaśnieniu zawartym w punkcie 4) wskazano, iż w zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokonano wysyłki towarów.

Aby zatem podatnik miał prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 36 załącznika, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • zapłata za dostawę towarów w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji oraz osoby (w tym jej adresu) zapłata dotyczyła,
  • podatnik nie rozpoczął ewidencjonowania tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r.

Niewystąpienie któregokolwiek z nich oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Wskazać w tym miejscu należy, iż kasa rejestrująca jest szczególnego rodzaju ewidencją podatkową. Ma ona charakter ewidencji sprzedaży, gdyż zarejestrowaniu w niej podlegają transakcje opodatkowane wykonane przez podatnika.

Wymóg stosowania przez określone grupy podatników kas rejestrujących został wprowadzony przede wszystkim ze względu na potrzebę zapewnienia kontroli nad rzetelnością deklarowanych przez pewne grupy podatników podstaw opodatkowania. Obowiązek ewidencjonowania w kasie dotyczy bowiem tych transakcji, w przypadku których nie ma bezwzględnego obowiązku wystawiania faktur je dokumentujących (faktury wystawiane są wyłącznie na żądanie nabywców ? osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej).

W tym przypadku, przy braku innych form dokumentowania transakcji (utrwalania tego, że miały one miejsce), istniałoby realne niebezpieczeństwo zaniżania obrotów (podstawy opodatkowania). Ewentualne wykrycie tego faktu byłoby znacznie utrudnione w przypadku, gdyby sprzedaż bezfakturowa nie została udokumentowana w żaden inny sposób. Obowiązek ewidencjonowania sprzedaży w kasie rejestrującej ma dyscyplinować podatników i przeciwdziałać przypadkom zaniżana obrotów.

Należy zatem uznać, iż celem wprowadzenia obowiązku ewidencjowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących było zobowiązanie podatników do ewidencjonowania tej sprzedaży, która nie jest dokumentowana w żaden inny sposób, a więc nie ma możliwości sprawdzenia, czy dana transakcja faktycznie miała miejsce. Tym samym uzasadnione jest przyjęcie, iż wprowadzając zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej, ustawodawca zwolnieniem objął te czynności, które są już w jakiś sposób udokumentowane, a więc istnieje możliwość ustalenia podstawy opodatkowania.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca ? będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, planuje rozszerzyć ofertę sprzedaży wysyłkowej na osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Dostawa towarów w formie sprzedaży wysyłkowej odbywać się będzie wyłącznie przesyłkami kurierskimi.

Dostawa towaru odbywać się będzie w następujący sposób:

  • klient zamawia towar za pośrednictwem sklepu internetowego
  • forma zapłaty wynika z zamówienia złożonego przez klienta - klient będzie mógł wybrać pomiędzy zapłatą bezpośrednio na konto podatnika a zapłatą ?za pobraniem?
  • pracownik firmy kurierskiej pobierze zapłatę od klienta w momencie wydania przesyłki
  • firma kurierska przekaże pobrane kwoty bezpośrednio przelewem na konto Spółki.

Faktury, wystawiane dla każdej dostawy towarów dokonywanej w formie sprzedaży wysyłkowej, będą dołączane do wysyłanej do klienta paczki zawierającej zamówiony towar. Klient obierając towar i przekazując zapłatę kurierowi odbierze jednocześnie fakturę. W rozrachunkach z firmą kurierską potwierdzeniem zapłaty będą wyciągi bankowe dokumentujące otrzymane przelewy oraz specyfikacja, zawierająca wszystkie numery przesyłek. Firma kurierska w tytule przelewu będzie podawać jedynie kilka pierwszych pozycji wykazanych w specyfikacji, umożliwiających powiązanie przelewu z odpowiadającą mu specyfikacją. Specyfikacja dostarczana Spółce przez firmę kurierską zawierać będzie m.in. numer paczki, datę dokumentów, nazwę odbiorcy, adres odbiorcy, kwotę do zapłaty oraz numer referencyjny stanowiący powiązanie przesyłki ze złożonym zamówieniem. Ponadto specyfikacja zawierać będzie wskazanie daty przelewu dokonanego przez firmę kurierską na rzecz podatnika oraz łączną kwotę przelewu.

Z dowodów dokumentujących transakcje, dla których zapłata nastąpi bezpośrednio od klienta na konto bankowe, będzie jednoznacznie wynikało, jakiej transakcji zapłata dotyczy, ponieważ dowód wpłaty gotówki do banku zawiera dane wysyłającego przelew, kwotę przelewu oraz tytuł przelewu. Do każdego przelewu będzie wystawiona faktura sprzedaży.

Wnioskodawca zamierza prowadzić szczegółową ewidencję dowodów zapłaty. Wnioskodawca prowadzi pełną rachunkowość, w związku z tym każdy bankowy dowód wpłaty będzie księgowany na indywidualnym koncie księgowym (rozrachunkowym) klienta. Na tym samym koncie księgowym będzie ewidencjonowana wartość brutto faktury dokumentującej dostawę towaru do klienta, która zostanie wystawiona do każdej wpłaty klienta. Zapewni to jednoznaczną identyfikację wpłat od klientów oraz faktur, których te wpłaty będą dotyczyły. Wnioskodawca ma możliwość wydrukowania zestawienia zawierającego w szczególności dane nabywcy, dla którego będzie dokonana wysyłka towarów w tym jego adres, numer faktury wystawionej do konkretnej wpłaty od klienta oraz datę tej faktury, numer wyciągu bankowego wnioskodawcy, w którym wpłata od klienta została zaewidencjonowana oraz datę tego wyciągu bankowego.

Odnosząc treść przytoczonych przepisów do opisu sprawy wskazać należy, że Wnioskodawca w związku z planowanym rozszerzeniem oferty sprzedaży wysyłkowej dla osób fizycznych, w przypadku gdy będzie otrzymywał w całości zapłatę za pośrednictwem banku, a z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie będzie wynikało, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła, będzie prowadził szczegółową ewidencję dowodów zapłaty, na podstawie której będzie można ustalić również dane (w tym adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub rolnika ryczałtowego, na rzecz których dokona wysyłki, a ponadto nie rozpoczął ewidencjonowania tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r., będzie mógł korzystać do dnia 31 grudnia 2012 r. ze zwolnienia (przedmiotowego) z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej, na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 36 załącznika do ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika