Czy aby skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131, w związku z (...)

Czy aby skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131, w związku z art. 21 ust. 25 pkt 3c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, grunt nabyty pod budowę budynku mieszkalnego musi na całej swojej powierzchni spełniać warunki gruntu pod budowę budynku mieszkalnego, czy wystarczy aby przynajmniej w części spełnia ten warunek?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2013 r. (wpływ do tutejszego organu dnia 17 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 17 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.


We wniosku tym przedstawiono następujący stan faktyczny:


W 2009 r. Wnioskodawczyni wspólnie z mężem wystąpiła do Urzędu Gminy w ? z wnioskiem o zamianę gruntu na grunt o takiej samej powierzchni (0,74 ha) położony w tej samej miejscowości. Grunt, którego Wnioskodawczyni i Jej małżonek byli właścicielami, a który był przedmiotem zamiany stanowił ich własność od wielu lat (otrzymali go w spadku po rodzicach Wnioskodawczyni w latach 70-tych).

Wnioskodawczyni wspólnie z mężem chciała na działce - którą nabędą w drodze zamiany ? wybudować mały parterowy budynek mieszkalny, w którym zamierzali zamieszkać. W grudniu 2009 r. Gmina podjęła uchwałę i wyraziła zgodę na zamianę gruntu, jednocześnie zapewniono Wnioskodawczynię i Jej małżonka, że cała procedura związana z zamianą, a mianowicie sporządzenie operatu szacunkowego potrwa około 3 miesięcy. W rzeczywistości do zamiany doszło dopiero po upływie prawie 3 lat, tj. w lipcu 2012 r., na co Wnioskodawczyni nie miała żadnego wpływu.

W międzyczasie sytuacja bardzo się skomplikowała, ponieważ nagle zmarł mąż Wnioskodawczyni i związku z czym należało przeprowadzić postępowanie spadkowe. Spadek po mężu Wnioskodawczyni odziedziczyła w całości. Nie zdawała sobie jednak wówczas sprawy, jakie konsekwencje podatkowe związane są z zamianą gruntu dokonaną po śmierci męża. Z drugiej zaś strony Wnioskodawczyni nie miała już wpływu na dalszy bieg sprawy. Gmina, która była stroną musiała doprowadzić sprawę do końca, zwłaszcza, że dokonała nakładów finansowych z tytułu sporządzenia operatu szacunkowego.

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego grunt, który Wnioskodawczyni nabyła na skutek zamiany (oznaczony numerem 152/2) ujęty jest jako: grunt pod zabudowę mieszkaniową (stanowiący około 50% całej powierzchni gruntu), grunt rolny (stanowiący około 35% całej powierzchni gruntu) oraz tereny zieleni krajobrazowo ? ekologicznej ? Natura 2000 (stanowiący około 15% całej powierzchni gruntu).


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy aby skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 131, w związku z art. 21 ust. 25 pkt 3c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, grunt nabyty pod budowę budynku mieszkalnego musi na całej swojej powierzchni spełniać warunki gruntu pod budowę budynku mieszkalnego, czy wystarczy aby przynajmniej w części spełnia ten warunek?


Wnioskodawczyni uważa, że spełnia warunki do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego wynikającego z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ w Jej ocenie nie ma przeszkód prawnych, które uniemożliwiałyby Jej wybudowanie na wspomnianym gruncie budynku mieszkalnego.

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obrębu geodezyjnego, na którym znajduje się nabyty grunt określa jednoznacznie na jakiej części nieruchomości można wybudować budynek mieszkalny, a co za tym idzie nie ma przeszkód prawnych do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Wnioskodawczyni podkreśla, że często w obrocie gruntami, zwłaszcza na terenach wiejskich i w odniesieniu do nieruchomości o dużej powierzchni (w jej przypadku 0,74 ha) występuje sytuacja, że na całość nieruchomości składają się różnego rodzaju klasy gruntów, nie przesądza to jednak o możliwości wybudowania na takim gruncie, w części przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową budynku mieszkalnego.

Wnioskodawczyni sądzi, że intencją ustawodawcy było, aby wykazać, że na nabytym gruncie istnieje możliwość wybudowania budynku mieszkalnego, przy czym nigdzie nie jest określone, aby nabyty w drodze zamiany grunt musiał w całości stanowić grunt pod zabudowę mieszkaniową.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.


Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.) źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,,/li.

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany;


Zauważyć należy, że użyte w cytowanym przepisie 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy pojęcie ?odpłatne zbycie? oznacza przeniesienie prawa własności lub innych praw majątkowych w zamian za korzyść majątkową. Aby dana czynność miała charakter odpłatnej nie musi jej jednak towarzyszyć świadczenie pieniężne i przepływ gotówkowy.

Forma bezpośredniej wymiany towarów, jaką jest uregulowana w art. 603 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) umowa zamiany, w wyniku której każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się do przeniesienia własności innej rzeczy, również stanowi ich odpłatne zbycie.

Ekwiwalentem w tym wypadku jest inna rzecz, a nie wartości pieniężne. Innym argumentem przemawiającym za tym, iż umowa zamiany stanowi odpłatną czynność prawną, jest art. 604 Kodeksu cywilnego, w którym ustawodawca do umowy zamiany nakazuje stosować przepisy dotyczące sprzedaży. Fakt ten ukazuje liczne podobieństwa między wskazanymi umowami, ograniczając różnicę między nimi jedynie do formy zapłaty, którą w przypadku umowy sprzedaży stanowi wartość pieniężna, a w przypadku umowy zamiany ? inna rzecz.

W następstwie umowy zamiany mają miejsce dwie czynności. Z jednej strony dochodzi u każdej ze stron do odpłatnego zbycia nieruchomości, z drugiej natomiast każda ze stron nabywa nową nieruchomość. Należy przy tym zauważyć, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega jedynie odpłatne zbycie a nabycie jest w tym przypadku podatkowo obojętne.

Nie ma przy tym znaczenia czy zamieniane nieruchomości mają taką samą wartość i powierzchnię. Zamiana bowiem niezależnie od tego czy przedmiotem zamiany są nieruchomości mające taką sama wartość, czy też nie, stanowi formę odpłatnego zbycia, przez co wywołuje określone skutki podatkowe.

Wobec powyższego, zamiana nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości stanowi źródło przychodu podlegające opodatkowaniu, jeżeli ma miejsce przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie. Jeżeli natomiast zamiana nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości następuje po upływie tego okresu, przychód z zamiany nie podlega w ogóle opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Biorąc pod uwagę treść ww. przepisu stwierdzić należy, że ustalenie daty nabycia nieruchomości ma istotne znaczenie dla określenia skutków podatkowych jej odpłatnego zbycia.

Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, że w 2009 r. Wnioskodawczyni wspólnie z mężem wystąpiła do Urzędu Gminy w ? z wnioskiem o zamianę gruntu na grunt o takiej samej powierzchni (0,74 ha) położony w tej samej miejscowości. Grunt, którego Wnioskodawczyni i Jej małżonek byli właścicielami, a który był przedmiotem zamiany stanowił ich własność od wielu lat (otrzymali go w spadku po rodzicach Wnioskodawczyni w latach 70-tych).

Wnioskodawczyni wspólnie z mężem chciała na działce - którą nabędą w drodze zamiany ? wybudować mały parterowy budynek mieszkalny, w którym zamierzali zamieszkać. W grudniu 2009 r. Gmina podjęła uchwałę i wyraziła zgodę na zamianę gruntu, jednocześnie zapewniono Wnioskodawczynię i Jej małżonka, że cała procedura związana z zamianą, a mianowicie sporządzenie operatu szacunkowego potrwa około 3 miesięcy. W rzeczywistości do zamiany doszło dopiero po upływie prawie 3 lat, tj. w lipcu 2012 r., na co Wnioskodawczyni nie miała żadnego wpływu.

W międzyczasie sytuacja bardzo się skomplikowała, ponieważ nagle zmarł mąż Wnioskodawczyni i związku z czym należało przeprowadzić postępowanie spadkowe. Spadek po mężu Wnioskodawczyni odziedziczyła w całości. Nie zdawała sobie jednak wówczas sprawy, jakie konsekwencje podatkowe związane są ze zamianą gruntu dokonaną po śmierci męża. Z drugiej zaś strony Wnioskodawczyni nie miała już wpływu na dalszy bieg sprawy. Gmina, która była stroną musiała doprowadzić sprawę do końca, zwłaszcza, że dokonała nakładów finansowych z tytułu sporządzenia operatu szacunkowego.

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego grunt, który Wnioskodawczyni nabyła na skutek zamiany (oznaczony numerem 152/2) ujęty jest jako: grunt pod zabudowę mieszkaniową (stanowiący około 50% całej powierzchni gruntu), grunt rolny (stanowiący około 35% całej powierzchni gruntu) oraz tereny zieleni krajobrazowo ? ekologicznej ? natura 2000 (stanowiący około 15% całej powierzchni gruntu).

Zgodnie z art. 922 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. ? Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.), prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej. W myśl art. 924 Kodeksu cywilnego spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku (art. 925 Kodeksu cywilnego).


Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny wskazać należy, że ww. grunt, który Wnioskodawczyni zbyła na skutek zamiany w 2012 r. nabyła w dwóch etapach, tj. dnia:


  • w latach siedemdziesiątych, kiedy, to otrzymała go wraz z mężem w spadku po swoich rodzicach,
  • w dacie śmierci męża, kiedy to uzyskała prawo do całości spadku po nim.


Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że przychód z tytułu przedmiotowej zamiany odpowiadający wielkości udziału, jaki Wnioskodawczyni nabyła w latach siedemdziesiątych w spadku po rodzicach nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast przychód uzyskany z odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości, który Wnioskodawczyni nabyła w drodze spadku po mężu stanowi źródło przychodu, o którym mowa w powołanym powyżej przepisie i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym według zasad obowiązujących od dnia 1 stycznia 2009 r.

Zgodnie z art. 30e ust. 1 - 4 powołanej powyżej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw. W przypadku odpłatnego zbycia w drodze zamiany nieruchomości lub praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) dochód ustala się u każdej ze stron umowy na zasadach, o których mowa w ust. 2.


Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:


  1. dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub
  2. dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.


Stosownie do art. 19 ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej.

Przychodem z odpłatnego zbycia w drodze zamiany nieruchomości lub praw majątkowych, a także innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, u każdej ze stron umowy przenoszącej własność jest wartość nieruchomości, rzeczy lub prawa zbywanego w drodze zamiany.

Zatem przychodem Wnioskodawczyni podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym jest wartość udziału w zbywanej w drodze zamiany nieruchomości, który nabyła w drodze spadku po mężu.

Stosownie natomiast do przepisu art. 22 ust. 6d ww. ustawy za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Ponadto zgodnie z art. 22 ust. 6e ww. ustawy wysokość nakładów, o których mowa powyżej, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.

Jednakże osiągnięty dochód może zostać objęty zwolnieniem z opodatkowania na zasadach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.


Stosownie do treści art. 21 ust. 25 pkt 3 ww. ustawy za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się wartość otrzymanego w ramach odpłatnego zbycia w drodze zamiany znajdującego się w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej:


  1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, lub
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, lub udziału w tych prawach, lub
  3. gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego, w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, lub
  4. gruntu, udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z budynkiem lub lokalem wymienionym w lit. a).


Ponadto zgodnie z art. 21 ust. 28 ww. ustawy za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:


  1. nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub
  2. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

- przeznaczonych na cele rekreacyjne.


Wskazać przy tym należy, ze ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera wyjaśnienia, co stanowi podstawę do określenia przeznaczenia gruntu, w związku z tym konieczne jest odniesienie się, w tym zakresie, do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.).

Stosownie do przepisu art. 2 pkt 12 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o ?działce budowlanej" - należy przez to rozumieć nieruchomość gruntową lub działkę gruntu, której wielkość, cechy geometryczne, dostęp do drogi publicznej oraz wyposażenie w urządzenia infrastruktury technicznej spełniają wymogi realizacji obiektów budowlanych wynikające z odrębnych przepisów i aktów prawa miejscowego.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 2 tej ustawy, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Natomiast w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Ponadto przepis art. 6 ust. 2 pkt 1 wyżej cytowanej ustawy stanowi, że każdy ma prawo, w granicach określonych ustawą, do zagospodarowania terenu, do którego nabył tytuł prawny, zgodnie z warunkami ustalonymi w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli nie narusza chronionego prawem interesu publicznego oraz osób trzecich.

W związku z powyższym, mając na uwadze przepisy warunkujące przedmiotowe zwolnienie, należy stwierdzić, iż w przypadku Wnioskodawczyni wydatki - poniesione z tytułu odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości, który nabyła w spadku po mężu - na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, należy uznać wartość otrzymanego w ramach odpłatnego zbycia w drodze zamiany gruntu (w zamian za udział nabyty w drodze spadku) przeznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod budownictwo mieszkaniowe.

Przedmiotowe zwolnienie nie znajduje natomiast zastosowania do wartości gruntu nabytego przez Wnioskodawczynię na skutek zamiany, który w planie zagospodarowania przestrzennego został oznaczony jako grunt rolny oraz tereny zieleni krajoznawczo ? ekologicznej Natura 2000.

Cytowany uprzednio przepis art. 21 ust. 25 pkt 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych operuje bowiem zamkniętym katalogiem nieruchomości i praw majątkowych, których nabycie w drodze zamiany uprawnia do zwolnienia z opodatkowania, przy czym w odniesieniu do nieruchomości gruntowych obejmuje on wyłącznie taki grunt lub udział w gruncie, prawo użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, który - w momencie zamiany ? przeznaczony jest (w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy) pod budowę budynku mieszkalnego.

Zatem istotne dla skorzystania z omawianego zwolnienia podatkowego jest to, aby przedmiotem nabycia w drodze zamiany były wyłącznie nieruchomości i prawa majątkowe (lub udział w nieruchomościach i prawach), wymienione w tym przepisie.

Należy wyjaśnić, iż przedmiotowe zwolnienie - obejmuje taką część dochodu uzyskanego z tytułu zamiany udziału w nieruchomości, który Wnioskodawczyni nabyła w spadku po mężu, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia ww. udziału w nieruchomości.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, ul. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika