1)Czy Wnioskodawczyni jest zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego, w sytuacji gdy nie posiadając (...)

1)Czy Wnioskodawczyni jest zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego, w sytuacji gdy nie posiadając rzetelnej informacji odnośnie przysługujących Jej praw i obowiązków złożyła wymagane oświadczenie z przekroczeniem terminu? 2)Czy możliwe jest anulowanie całości lub części odsetek karnych, w sytuacji gdy Wnioskodawczyni nie była świadoma konieczności zapłaty wymaganego podatku, ale spełniała wymogi w zakresie skorzystania z ulgi meldunkowej? 3)Czy możliwe jest odliczenie od wymaganej kwoty podatku: -kosztów notarialnych sprzedaży mieszkania, -kosztów zakupu działki budowlanej z pieniędzy pochodzących ze sprzedaży mieszkania, -kosztów notarialnych zakupu działki budowlanej, -kosztów uzbrojenia oraz doposażenia w wymaganą dokumentację techniczną działki budowlanej

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 grudnia 2011 r. (wpływ do tut. organu 2 stycznia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi meldunkowej - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 października 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem w dniu 2 stycznia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi meldunkowej.


We wniosku tym oraz w jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawczyni w dniu 12 listopada 2007 r. nabyła prawo własności lokalu mieszkalnego. Mieszkanie to zostało wykupione od Spółdzielni Mieszkaniowej, której Wnioskodawczyni była członkiem. Przed wykupem Wnioskodawczyni przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego. Do dnia wykupu lokalu mieszkalnego Wnioskodawczyni, była zameldowana w nim przez okres dłuższy niż 12 miesięcy. W dniu 26 lutego 2010 r. Wnioskodawczyni sprzedała to mieszkanie. Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych chciała skorzystać z ulgi meldunkowej. Z powodu braku informacji na ten temat, Wnioskodawczyni nie dopełniła jednak warunku złożenia wymaganego oświadczenia w terminie złożenia zeznania za rok 2010.

Złe zrozumienie zaistniałej sytuacji spowodowało, iż pieniądze ze sprzedaży mieszkania zostały przeznaczone na zakup w dniu 23 lipca 2010 r. działki budowlanej, co miało pozwolić na nie zapłacenie podatku od sprzedanego mieszkania.

W dniu 5 października 2011 r. Wnioskodawczyni otrzymała wezwanie od Naczelnika Urzędu Skarbowego, w którym poinformowano Wnioskodawczynię o konieczności złożenia korekty zeznania podatkowego za rok 2010, z uwagi na fakt, że wraz z zeznaniem podatkowym nie zostało dostarczone oświadczenie o spełnieniu warunków uprawniających do skorzystania z ulgi meldunkowej. Termin dostarczenia korekty zeznania upływał po 7 dniach od daty dostarczenia wezwania.

Zgodnie z otrzymanym wezwaniem Wnioskodawczyni, w terminie 7 dni dostarczyła korektę zeznania podatkowego. Korekta ta polegała na wprowadzeniu w PIT-37 informacji o dołączonym oświadczeniu, wymaganym do skorzystania z ulgi meldunkowej. Urząd Skarbowy nie przyjął korekty z powodu przekroczenia terminu dostarczenia wymaganego oświadczenia. Urząd Skarbowy przyjął natomiast oświadczenie, lecz zasugerował również zmianę zeznania na PIT-36 i wykazanie w nim kwoty podatku z tytułu odpłatnego zbycia mieszkania. Zeznanie takie zostało złożone.

Pomimo chęci wyjaśnienia sytuacji prawnej tuż po sprzedaży mieszkania w 2010 r., jak również pomimo chęci skorzystania z przysługujących ulg podatkowych, Wnioskodawczyni nie została rzetelnie poinformowana o przysługujących Jej prawach, jak również o obowiązku złożenia wymaganego oświadczenia. W związku z zaistniałą sytuacją, pomimo złożenia wymaganego oświadczenia, lecz w terminie późniejszym niż określa to ustawodawca, Wnioskodawczyni musi zapłacić zaległy podatek wraz z naliczonymi odsetkami. Wnioskodawczyni nie ma możliwości jednorazowego zapłacenia podatku, a Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdził, że nie ma możliwości anulowania odsetek.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:


  1. Czy Wnioskodawczyni jest zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego, w sytuacji gdy nie posiadając rzetelnej informacji odnośnie przysługujących Jej praw i obowiązków złożyła wymagane oświadczenie z przekroczeniem terminu?
  2. Czy możliwe jest anulowanie całości lub części odsetek karnych, w sytuacji gdy Wnioskodawczyni nie była świadoma konieczności zapłaty wymaganego podatku, ale spełniała wymogi w zakresie skorzystania z ulgi meldunkowej?
  3. Czy możliwe jest odliczenie od wymaganej kwoty podatku:
    1. kosztów notarialnych sprzedaży mieszkania,
    2. kosztów zakupu działki budowlanej z pieniędzy pochodzących ze sprzedaży mieszkania,
    3. kosztów notarialnych zakupu działki budowlanej,
    4. kosztów uzbrojenia oraz doposażenia w wymaganą dokumentację techniczną działki budowlanej?


Niniejsza interpretacja stanowi ocenę stanowiska Wnioskodawczyni w zakresie pytania pierwszego i trzeciego. W pozostałym zakresie zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawczyni, przysługuje jej ulga meldunkowa, ponieważ wymagane oświadczenie dostarczyła w najkrótszym wymaganym terminie od momentu otrzymania informacji o takiej konieczności. Wnioskodawczyni nie otrzymała właściwej informacji na temat konieczności złożenia wymaganego oświadczenia zarówno od notariusza, agenta pośredniczącego czy też miejscowego Urzędu Skarbowego. Jedyną otrzymaną informacją było pismo wzywające do złożenia korekty zeznania rocznego. Dlatego też Wnioskodawczyni uważa, za nieuzasadnione i niesprawiedliwe płacenie podatku i narastających odsetek, bez wcześniejszego informowania o konieczności jego zapłaty.

W zakresie pytania trzeciego, wskazuje, że środki ze sprzedaży mieszkania zostały rozdzielone pomiędzy Nią i brata. Wnioskodawczyni zakupiła ziemię budowlaną wraz z projektem budowlanym oraz wymaganymi zezwoleniami budowlanymi (uzbrojenie działki w media). Wnioskodawczyni uważa, że kwota naliczonego podatku powinna być pomniejszona o kwotę, która została przeznaczona na zakup i uzbrojenie działki budowlanej, tak, ja ma to miejsce w przypadku sprzedaży w innych latach.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.


W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zmianami), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy, źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,

-jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


W świetle powyższego, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości lub ww. praw następuje przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni w dniu 12 listopada 2007 r. nabyła prawo własności lokalu mieszkalnego. Mieszkanie to zostało wykupione od Spółdzielni Mieszkaniowej, której Wnioskodawczyni była członkiem. Przed wykupem Wnioskodawczyni przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego.

Do dnia wykupu lokalu mieszkalnego Wnioskodawczyni, była zameldowana w nim przez okres dłuższy niż 12 miesięcy. W dniu 26 lutego 2010 r. Wnioskodawczyni sprzedała to mieszkanie. Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawczyni chciała skorzystać z ulgi meldunkowej. Z powodu braku informacji na ten temat, Wnioskodawczyni nie dopełniła jednak warunku złożenia wymaganego oświadczenia w terminie złożenia zeznania za rok 2010.

Złe zrozumienie zaistniałej sytuacji spowodowało, iż pieniądze ze sprzedaży mieszkania zostały przeznaczone na zakup w dniu 23 lipca 2010 r. działki budowlanej, co miało pozwolić na nie zapłacenie podatku od sprzedanego mieszkania.

Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316) do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy zmienionej w art. 1, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania ) w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r. stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r.

W myśl art. 30e ust. 1, 4 i 5 powołanej powyżej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ? w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r. ? podatek od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Podatek ten płatny jest w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł.

Stosownie do art. 30e ust. 2 ww. ustawy podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości, co wynika z treści art. 19 ust. 1 ustawy, jest jej wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Pojęcie kosztów odpłatnego zbycia (sprzedaży) nie zostało przez ustawodawcę zdefiniowane w ustawie, należy zatem stosować językowe (potoczne) rozumienie tego wyrażenia, zgodnie z którym za koszty sprzedaży nieruchomości lub praw majątkowych uważa się wszystkie wydatki poniesione przez sprzedającego, które są konieczne, aby transakcja mogła dojść do skutku (wszystkie niezbędne wydatki bezpośrednio związane z tą czynnością).

Można do takich kosztów zaliczyć:


  • koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego,
  • prowizje pośredników w sprzedaży nieruchomości,
  • koszty ogłoszeń w prasie związanych z zamiarem sprzedaży nieruchomości,
  • wydatki związane ze sporządzeniem przez notariusza umowy cywilnoprawnej,
  • koszty i opłaty sądowe.


Stosownie natomiast do przepisu art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Na podstawie art. 22 ust. 6d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.

Ponadto zgodnie z art. 22 ust. 6e ww. ustawy wysokość nakładów, o których mowa powyżej, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.

Natomiast w myśl art. 22 ust. 6f cytowanej ustawy koszty nabycia lub koszty wytworzenia, o których mowa w ust. 6c, są corocznie podwyższane, począwszy od roku następującego po roku, w którym nastąpiło nabycie lub wytworzenie zbywanych rzeczy lub praw majątkowych, do roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym nastąpiło ich zbycie, w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku podatkowego w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, ogłaszanemu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej ?Monitor Polski?.

W świetle powyższego, definicję kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), ustawodawca precyzuje poprzez bezpośrednie wskazanie, iż koszty takie stanowią m.in. udokumentowane koszty ich nabycia oraz udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:


  1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,
  2. lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,
  3. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,
  4. prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,

-jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia.


Podkreślić należy, iż ujęty w tym przepisie katalog rzeczy i praw, przychód z odpłatnego zbycia których objęty został zwolnieniem jest katalogiem zamkniętym.

Ponadto, zwolnienie to ma zastosowanie do przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia (art. 21 ust. 21 ww. ustawy).

Na podstawie art. 8 ust. 3 powołanej ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, podatnicy do których mają zastosowanie przepisy dotyczące tzw. ulgi meldunkowej, oświadczenie o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., składają w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy. W przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, 14 dniowy termin określony w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., nie ma zastosowania.

Podkreślenia wymaga, że ulga meldunkowa podobnie jak wszystkie ulgi i zwolnienia jest wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania, wynikającej z art. 84 Konstytucji RP stanowiącego, że każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków określonych w ustawie. Zatem oceniając, czy w danej sytuacji przysługuje do niej prawo, należy przepisy stosować w sposób ścisły tj. nie należy dokonywać ich wykładni rozszerzającej, ani też zawężającej.

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy uzależnione jest od spełnienia łącznie dwóch warunków:


  • zameldowania podatnika w zbywanym budynku lub lokalu wymienionym w przepisie na pobyt stały przez okres nie krótszy niż dwanaście miesięcy przed datą zbycia,
  • terminowego złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia.


Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy, jest zwolnieniem z mocy prawa i przysługuje podatnikowi bez decyzyjnej ingerencji organów podatkowych, jeżeli spełni on określone przepisami warunki. Spełnienie tych warunków łącznie powoduje nabycie i zrealizowanie zwolnienia podatkowego.

Oznacza to, że nie złożenie ww. oświadczenia lub złożenie go po terminie powoduje brak prawa do zwolnienia. Wymóg złożenia w terminie tego oświadczenia jest bowiem, obok zameldowania na pobyt stały w zbywanym lokalu przez okres 12 miesięcy, warunkiem koniecznym do zastosowania omawianego zwolnienia. Warunek ten wynika wprost ze wskazanych powyżej przepisów, przez co stał się on nieodłącznym elementem regulacji dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia przychodu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, uznać należy, że niezależnie od okoliczności przedstawionych we wniosku, w sytuacji złożenia wymaganego oświadczenia po terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie nieruchomości, przychód uzyskany przez Wnioskodawczynię ze sprzedaży lokalu mieszkalnego w którym była zameldowana przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym, na zasadach określonych w art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przedstawionej we wniosku sytuacji, podstawą obliczenia podatku dochodowego, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości (tj. wartością wyrażoną w cenie określonej w umowie, pomniejszoną o koszty odpłatnego zbycia, w tym poniesione przez Wnioskodawczynię koszty aktu notarialnego związanego z odpłatnym zbyciem) a kosztami o których mowa w art. 22 ust. 6c ww. ustawy (tj. udokumentowanymi kosztami nabycia lokalu mieszkalnego poniesionymi przez Wnioskodawczynię, powiększonymi o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość tego lokalu i poczynione zostały w czasie jego posiadania) powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Natomiast wydatkowanie przez Wnioskodawczynię środków uzyskanych z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego nabytego w 2007 r. na zakup i uzbrojenie działki budowlanej pozostaje bez wpływu na wysokość podatku do którego zapłaty zobowiązana jest Wnioskodawczyni ponieważ przepisy regulujące opodatkowanie dochodu z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości nabytych w latach 2007-2008, nie przewidują możliwości odliczenia od podatku ww. wydatków.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zmianami).
Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika