Jakie obowiązki ciążą na Spółce w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi (...)
Jakie obowiązki ciążą na Spółce w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach? Czy Spółka będzie zwolniona od obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 tej ustawy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2010 r. (data wpływu 8 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego i jego uzupełnieniu z dnia 26 maja 2010 r. (data wpływu 1 czerwca 2010 r.), dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach za rok 2008/2009. Jego uzupełnienie datowane na dzień 26 maja 2010 r. ? stanowiące odpowiedź na wezwanie tutejszego organu z dnia 19 maja 2010 r. znak ITPB1/415-234/10-2/MR, ITPB3/423-108/10-02/MT ? wpłynęło do tutejszego organu w dniu 1 czerwca 2010 r.
W przedmiotowym wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o. o. jest grupą producentów rolnych wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 ze zm.), prowadzącą działalność zgodnie z tą ustawą. Rok obrotowy 2008/2009 zamknęła zyskiem. Grupa ma zamiar w ramach realizacji prawa do udziału w zyskach spółki przekazać wspólnikom, będącym osobami fizycznymi i osobami prawnymi środki do produkcji rolnej, stanowiące dywidendę w formie niepieniężnej a wynikające ze skutecznej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysku.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Jakie obowiązki w związku z tym zdarzeniem będzie miała Spółka jako płatnik należności z tytułu wymienionego w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...
Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dywidenda jest przychodem udziałowca z tytułu udziału w zyskach osób prawnych i podlega opodatkowaniu w momencie wypłaty. Dopuszczalna jest wypłata dywidendy zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Spółka jako dokonująca wypłaty należności z tytułu wymienionego w art. 22 ust. 1 tej ustawy, obowiązana jest jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. Jednakże, zgodnie z art. 26 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? jeśli podatnicy złożą płatnikowi najpóźniej w dniu wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidendy na cele wymienione w art. 17 ust. 49 tej ustawy, podatku nie pobiera się, a zatem na Spółce ? płatniku dywidendy nie będzie ciążył obowiązek pobrania podatku i sporządzenia informacji podatkowej do urzędu skarbowego.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.
W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będąca grupą producentów rolnych, na podstawie skutecznej uchwały zgromadzenia jej wspólników o podziale zysku, przekaże wspólnikom będącym osobami fizycznymi i osobami prawnymi - w ramach realizacji ich prawa do udziału w zyskach - środki do produkcji rolnej. Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą jego obowiązków jako płatnika podatku dochodowego od osób prawnych związanych z tą czynnością w kontekście art. 26 ust. 1c w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).
Należy zatem wskazać, że zgodnie z art. 22 ust. 1 powołanej ustawy, podatek dochodowy od dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu. Dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i 4b, jest przy tym ? stosownie do art. 10 ust. 1 ww. ustawy ? dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji).
Jednocześnie, w myśl art. 22a omawianej ustawy, przepisy art. 22 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz będące przedsiębiorcami osoby fizyczne, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust.
1 oraz w art. 22 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy, pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji.
Co do zasady, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przekazująca podmiotom będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych uprawnionym do udziału w jej zyskach, należności z tego tytułu, jest zatem obowiązana ? jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych należności.
Jednocześnie, na podstawie art. 26 ust. 1a omawianej ustawy, zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, nie pobiera się, jeżeli podatnicy, wymienieni w art. 17 ust. 1, korzystający ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, złożą płatnikowi najpóźniej w dniu dokonania wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidend oraz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych - na cele wymienione w tym przepisie.
Jak wynika z cytowanego unormowania, płatnik nie ma obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
- wypłaty są dokonywane na rzecz podatnika wymienionego w art. 17 ust. 1 ww. ustawy, korzystającego ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie,
- przed dokonaniem wypłaty podatnik złożył płatnikowi oświadczenie, że przeznacza dochody z tytułów, o których mowa w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 tej ustawy na cele wymienione w dotyczącym tego podatnika punkcie art. 17 ust. 1.
Podatnikami wymienionymi w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, korzystającymi ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele określone w tym przepisie są m.in. grupy producentów rolnych. Zgodnie bowiem z art. 17 ust. 1 pkt 49 ww. ustawy, wolne od podatku są dochody grupy producentów rolnych wpisanej do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 ze zm.), pochodzące ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków - w części wydatkowanej na rzecz członków tej grupy w roku podatkowym lub roku po nim następującym, z zastrzeżeniem ust. 9 i 10. Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 49, uznaje się przy tym wydatki na:
- zakup środków produkcji przekazanych członkom grupy producentów rolnych,
- szkolenie członków grupy producentów rolnych (art. 17 ust. 9 omawianej ustawy).
Zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma charakter podmiotowo - przedmiotowy. Unormowanie to dotyczy:
- wyłącznie takich podatników podatku dochodowego od osób prawnych, którzy mają status grupy producentów rolnych wpisanej do rejestru grup producentów rolnych prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę grupy,
- wyłącznie takich dochodów tych podatników, które zostały osiągnięte ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa producentów rolnych została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków.
Omawianym zwolnieniem objęte są zatem dochody wpisanej do ww. rejestru grupy producentów rolnych uzyskane z określonego rodzaju działalności - w części, w jakiej zostały wydatkowane w roku podatkowym lub będą wydatkowane roku po nim następującym na cele wskazane przez ustawodawcę, tj. na zakup środków produkcji przekazanych członkom tej grupy lub na szkolenie członków tej grupy.
W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, na podstawie stosownej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysków, Spółka przekaże swoim udziałowcom środki do produkcji rolnej. Środki do produkcji rolnej otrzymane przez wspólników będących osobami prawnymi w ramach realizacji ich prawa do udziału w zyskach Spółki, mieszczą się w kategorii dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W związku z powyższym, na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca jako osoba prawna dokonująca wypłat należności z tytułów wskazanych w art. 22 ust. 1, jest obowiązany - jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat.
Jednocześnie, w analizowanym przypadku nie znajdzie zastosowania art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przedmiotowe przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych nie są bowiem przekazywane na rzecz podatników wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 49, korzystających ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele określone w tym przepisie. Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, środki do produkcji rolnej zostaną przekazane - a nie otrzymane - przez grupę producentów rolnych wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach. Co więcej, przychód (dochód) z tytułu udziału w zyskach osoby prawnej nie stanowi przychodu (dochodu) ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa producentów rolnych została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków.
W konsekwencji, Spółka nie będzie zwolniona od obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 tej ustawy.
Mając na względzie okoliczność, że w grupy producentów rolnych organizują się podmioty prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej (art. 2 ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw), należy jednak rozważyć możliwość zwolnienia Wnioskodawcy od obowiązku poboru podatku dochodowego na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Na mocy art. 17 ust. 1 pkt 4e ww. ustawy, wolne od podatku są bowiem dochody podatników z działalności pozarolniczej, w tym z działów specjalnych produkcji rolnej - w części przeznaczonej na działalność rolniczą, o której mowa w art. 2 ust. 2, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy, a w razie rozpoczęcia działalności - w pierwszym podatkowym roku tej działalności udział przychodów z działalności rolniczej, ustalonych zgodnie z art. 12 - 14, powiększonych o wartość zużytych do przetwórstwa rolnego i spożywczego surowców i materiałów pochodzących z własnej produkcji roślinnej i zwierzęcej, stanowił co najmniej 60% przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności. Przy ustalaniu udziału, o którym mowa w cytowanym przepisie, w kwocie przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności nie uwzględnia się przychodów uzyskanych:
- w związku z regulowaniem zobowiązań wobec Agencji Nieruchomości Rolnych wierzytelnościami nabytymi od wierzycieli tej Agencji,
- ze sprzedaży produktów produkcji rolniczej nabytych przez spółdzielnie zajmujące się produkcją rolną od członków tych spółdzielni - w części odpowiadającej cenie nabycia tych produktów (art. 17 ust. 1d tej ustawy).
Wobec powyższego, jeżeli zostaną łącznie spełnione następujące warunki:
- u osób prawnych na rzecz których wypłacany jest udział w zyskach Spółki, w roku poprzedzającym rok podatkowy, a w razie rozpoczęcia działalności - w pierwszym podatkowym roku tej działalności, udział przychodów z działalności rolniczej, (ustalonych zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy) stanowił co najmniej 60% przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności prowadzonej przez podatnika (tj. z działalności rolniczej i pozarolniczej),
- ww. osoby prawne złożą Spółce najpóźniej w dniu dokonania wypłaty udziału w jej zyskach oświadczenie, że przeznaczą dochody z tego tytułu na cele wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4e omawianej ustawy, tj. na działalność rolniczą, o której mowa w art. 2 ust. 2 tej ustawy,
Wnioskodawca nie będzie obowiązany - jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Pobór podatku nie jest jedynym obowiązkiem Wnioskodawcy ? jako płatnika ? związanym z przekazaniem udziałowcom środków do produkcji rolnej tytułem realizacji ich prawa do udziału w zyskach. Stosownie bowiem do art. 26 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1 i 2 pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Płatnicy są obowiązani sporządzić według wzoru ustalonego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji, zeznania, oświadczenia oraz informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. Nr 243, poz. 1761 ze zm.) i przesłać podatnikom, o których mowa w:
- art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,
- art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku.
Terminy przesyłania ww. informacji zostały określone w art. 26 ust. 3a - 3c omawianej ustawy.
W myśl natomiast art. 26a omawianej ustawy, w terminie do końca pierwszego miesiąca roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał obowiązek zapłaty podatku, płatnicy, o których mowa w art. 26, i podatnicy, o których mowa w art. 22 ust. 4b, art. 25a oraz art. 26 ust. 1b i 4, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych, roczne deklaracje sporządzone według wzoru ustalonego w ww. rozporządzeniu Ministra Finansów.
Pomimo, że stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, dotyczy wyłącznie obowiązków spółki jako płatnika w kontekście regulacji art. 26 ust.
1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tutejszy organ uznaje za zasadne wskazanie, że ustawodawca przewidział wyjątki od zasady opodatkowania dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zryczałtowanych 19% podatkiem dochodowym. Na mocy art. 22 ust. 4 omawianej ustawy, zwalnia się od podatku dochodowego dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:- wypłacającym dywidendę oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka będąca podatnikiem podatku dochodowego, mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- uzyskującym dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w pkt 1, jest spółka podlegająca w Rzeczypospolitej Polskiej lub w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania,
- spółka, o której mowa w pkt 2, posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki, o której mowa w pkt 1,
- odbiorcą dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka, o której mowa w pkt 2, albo zagraniczny zakład tej spółki.
Warunkiem zastosowania omawianego zwolnienia ? ustanowionym w art. 22 ust. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? jest ponadto posiadanie przez spółkę uzyskującą dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, udziałów (akcji) w spółce wypłacającej te należności w wysokości, o której mowa w ust. 4 pkt 3, nieprzerwanie przez okres dwóch lat. Na mocy art. 22 ust. 4b tej ustawy, omawiane zwolnienie ma zastosowanie również w przypadku, gdy okres dwóch lat nieprzerwanego posiadania tych udziałów (akcji), w wysokości określonej w ust. 4 pkt 3, upływa po dniu uzyskania dochodów (przychodów), o których mowa w art. 22 ust. 1.
Stosownie do art. 26 ust. 1c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 22 ust. 1, w związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie art. 22 ust. 4, stosują zwolnienie wynikające z tego przepisu wyłącznie pod warunkiem udokumentowania przez spółkę uzyskującą dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych:
- jej miejsca siedziby dla celów podatkowych, uzyskanym od niej certyfikatem rezydencji, lub
- istnienia zagranicznego zakładu - zaświadczeniem wydanym przez właściwy organ administracji podatkowej państwa, w którym znajduje się jej siedziba lub zarząd, albo przez właściwy organ podatkowy państwa, w którym ten zagraniczny zakład jest położony.
Obowiązek udokumentowania miejsca siedziby spółki uzyskującej dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych certyfikatem rezydencji w celu skorzystania ze zwolnienia, ciąży zarówno na spółkach zagranicznych, jak i na spółkach z siedzibą na terytorium Polski.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej datowania.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70 - 561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację ? w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.