Jakie obowiązki ciążą na Spółce w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi (...)

Jakie obowiązki ciążą na Spółce w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach? Czy Spółka będzie zwolniona od obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 tej ustawy?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2010 r. (data wpływu 8 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego i jego uzupełnieniu z dnia 26 maja 2010 r. (data wpływu 1 czerwca 2010 r.), dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach - jest nieprawidłowe.

Porady prawne


UZASADNIENIE


W dniu 8 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem wspólnikom będącym osobami prawnymi środków do produkcji rolnej w ramach realizacji ich prawa do udziału w jej zyskach za rok 2008/2009. Jego uzupełnienie datowane na dzień 26 maja 2010 r. ? stanowiące odpowiedź na wezwanie tutejszego organu z dnia 19 maja 2010 r. znak ITPB1/415-234/10-2/MR, ITPB3/423-108/10-02/MT ? wpłynęło do tutejszego organu w dniu 1 czerwca 2010 r.


W przedmiotowym wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Sp. z o. o. jest grupą producentów rolnych wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 ze zm.), prowadzącą działalność zgodnie z tą ustawą. Rok obrotowy 2008/2009 zamknęła zyskiem. Grupa ma zamiar w ramach realizacji prawa do udziału w zyskach spółki przekazać wspólnikom, będącym osobami fizycznymi i osobami prawnymi środki do produkcji rolnej, stanowiące dywidendę w formie niepieniężnej a wynikające ze skutecznej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysku.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Jakie obowiązki w związku z tym zdarzeniem będzie miała Spółka jako płatnik należności z tytułu wymienionego w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...


Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dywidenda jest przychodem udziałowca z tytułu udziału w zyskach osób prawnych i podlega opodatkowaniu w momencie wypłaty. Dopuszczalna jest wypłata dywidendy zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej. Spółka jako dokonująca wypłaty należności z tytułu wymienionego w art. 22 ust. 1 tej ustawy, obowiązana jest jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. Jednakże, zgodnie z art. 26 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? jeśli podatnicy złożą płatnikowi najpóźniej w dniu wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidendy na cele wymienione w art. 17 ust. 49 tej ustawy, podatku nie pobiera się, a zatem na Spółce ? płatniku dywidendy nie będzie ciążył obowiązek pobrania podatku i sporządzenia informacji podatkowej do urzędu skarbowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.


W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będąca grupą producentów rolnych, na podstawie skutecznej uchwały zgromadzenia jej wspólników o podziale zysku, przekaże wspólnikom będącym osobami fizycznymi i osobami prawnymi - w ramach realizacji ich prawa do udziału w zyskach - środki do produkcji rolnej. Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą jego obowiązków jako płatnika podatku dochodowego od osób prawnych związanych z tą czynnością w kontekście art. 26 ust. 1c w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Należy zatem wskazać, że zgodnie z art. 22 ust. 1 powołanej ustawy, podatek dochodowy od dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu. Dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i 4b, jest przy tym ? stosownie do art. 10 ust. 1 ww. ustawy ? dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji).

Jednocześnie, w myśl art. 22a omawianej ustawy, przepisy art. 22 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz będące przedsiębiorcami osoby fizyczne, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust.

1 oraz w art. 22 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy, pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji.

Co do zasady, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przekazująca podmiotom będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych uprawnionym do udziału w jej zyskach, należności z tego tytułu, jest zatem obowiązana ? jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych należności.

Jednocześnie, na podstawie art. 26 ust. 1a omawianej ustawy, zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, nie pobiera się, jeżeli podatnicy, wymienieni w art. 17 ust. 1, korzystający ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, złożą płatnikowi najpóźniej w dniu dokonania wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidend oraz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych - na cele wymienione w tym przepisie.


Jak wynika z cytowanego unormowania, płatnik nie ma obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:


  1. wypłaty są dokonywane na rzecz podatnika wymienionego w art. 17 ust. 1 ww. ustawy, korzystającego ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie,
  2. przed dokonaniem wypłaty podatnik złożył płatnikowi oświadczenie, że przeznacza dochody z tytułów, o których mowa w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 tej ustawy na cele wymienione w dotyczącym tego podatnika punkcie art. 17 ust. 1.


Podatnikami wymienionymi w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, korzystającymi ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele określone w tym przepisie są m.in. grupy producentów rolnych. Zgodnie bowiem z art. 17 ust. 1 pkt 49 ww. ustawy, wolne od podatku są dochody grupy producentów rolnych wpisanej do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 ze zm.), pochodzące ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków - w części wydatkowanej na rzecz członków tej grupy w roku podatkowym lub roku po nim następującym, z zastrzeżeniem ust. 9 i 10. Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 49, uznaje się przy tym wydatki na:


  1. zakup środków produkcji przekazanych członkom grupy producentów rolnych,
  2. szkolenie członków grupy producentów rolnych (art. 17 ust. 9 omawianej ustawy).


Zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma charakter podmiotowo - przedmiotowy. Unormowanie to dotyczy:


  1. wyłącznie takich podatników podatku dochodowego od osób prawnych, którzy mają status grupy producentów rolnych wpisanej do rejestru grup producentów rolnych prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę grupy,
  2. wyłącznie takich dochodów tych podatników, które zostały osiągnięte ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa producentów rolnych została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków.


Omawianym zwolnieniem objęte są zatem dochody wpisanej do ww. rejestru grupy producentów rolnych uzyskane z określonego rodzaju działalności - w części, w jakiej zostały wydatkowane w roku podatkowym lub będą wydatkowane roku po nim następującym na cele wskazane przez ustawodawcę, tj. na zakup środków produkcji przekazanych członkom tej grupy lub na szkolenie członków tej grupy.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, na podstawie stosownej uchwały zgromadzenia wspólników o podziale zysków, Spółka przekaże swoim udziałowcom środki do produkcji rolnej. Środki do produkcji rolnej otrzymane przez wspólników będących osobami prawnymi w ramach realizacji ich prawa do udziału w zyskach Spółki, mieszczą się w kategorii dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym, na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca jako osoba prawna dokonująca wypłat należności z tytułów wskazanych w art. 22 ust. 1, jest obowiązany - jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat.

Jednocześnie, w analizowanym przypadku nie znajdzie zastosowania art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przedmiotowe przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych nie są bowiem przekazywane na rzecz podatników wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 49, korzystających ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele określone w tym przepisie. Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, środki do produkcji rolnej zostaną przekazane - a nie otrzymane - przez grupę producentów rolnych wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach. Co więcej, przychód (dochód) z tytułu udziału w zyskach osoby prawnej nie stanowi przychodu (dochodu) ze sprzedaży produktów lub grup produktów, dla których grupa producentów rolnych została utworzona, wyprodukowanych w gospodarstwach jej członków.

W konsekwencji, Spółka nie będzie zwolniona od obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 tej ustawy.

Mając na względzie okoliczność, że w grupy producentów rolnych organizują się podmioty prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej (art. 2 ustawy o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw), należy jednak rozważyć możliwość zwolnienia Wnioskodawcy od obowiązku poboru podatku dochodowego na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


Na mocy art. 17 ust. 1 pkt 4e ww. ustawy, wolne od podatku są bowiem dochody podatników z działalności pozarolniczej, w tym z działów specjalnych produkcji rolnej - w części przeznaczonej na działalność rolniczą, o której mowa w art. 2 ust. 2, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy, a w razie rozpoczęcia działalności - w pierwszym podatkowym roku tej działalności udział przychodów z działalności rolniczej, ustalonych zgodnie z art. 12 - 14, powiększonych o wartość zużytych do przetwórstwa rolnego i spożywczego surowców i materiałów pochodzących z własnej produkcji roślinnej i zwierzęcej, stanowił co najmniej 60% przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności. Przy ustalaniu udziału, o którym mowa w cytowanym przepisie, w kwocie przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności nie uwzględnia się przychodów uzyskanych:


  1. w związku z regulowaniem zobowiązań wobec Agencji Nieruchomości Rolnych wierzytelnościami nabytymi od wierzycieli tej Agencji,
  2. ze sprzedaży produktów produkcji rolniczej nabytych przez spółdzielnie zajmujące się produkcją rolną od członków tych spółdzielni - w części odpowiadającej cenie nabycia tych produktów (art. 17 ust. 1d tej ustawy).


Wobec powyższego, jeżeli zostaną łącznie spełnione następujące warunki:


  1. u osób prawnych na rzecz których wypłacany jest udział w zyskach Spółki, w roku poprzedzającym rok podatkowy, a w razie rozpoczęcia działalności - w pierwszym podatkowym roku tej działalności, udział przychodów z działalności rolniczej, (ustalonych zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy) stanowił co najmniej 60% przychodów osiągniętych ze wszystkich rodzajów działalności prowadzonej przez podatnika (tj. z działalności rolniczej i pozarolniczej),
  2. ww. osoby prawne złożą Spółce najpóźniej w dniu dokonania wypłaty udziału w jej zyskach oświadczenie, że przeznaczą dochody z tego tytułu na cele wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4e omawianej ustawy, tj. na działalność rolniczą, o której mowa w art. 2 ust. 2 tej ustawy,


Wnioskodawca nie będzie obowiązany - jako płatnik ? do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od tych wypłat, na podstawie art. 26 ust. 1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


Pobór podatku nie jest jedynym obowiązkiem Wnioskodawcy ? jako płatnika ? związanym z przekazaniem udziałowcom środków do produkcji rolnej tytułem realizacji ich prawa do udziału w zyskach. Stosownie bowiem do art. 26 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1 i 2 pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Płatnicy są obowiązani sporządzić według wzoru ustalonego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji, zeznania, oświadczenia oraz informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. Nr 243, poz. 1761 ze zm.) i przesłać podatnikom, o których mowa w:


  1. art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,
  2. art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku.


Terminy przesyłania ww. informacji zostały określone w art. 26 ust. 3a - 3c omawianej ustawy.

W myśl natomiast art. 26a omawianej ustawy, w terminie do końca pierwszego miesiąca roku następującego po roku podatkowym, w którym powstał obowiązek zapłaty podatku, płatnicy, o których mowa w art. 26, i podatnicy, o których mowa w art. 22 ust. 4b, art. 25a oraz art. 26 ust. 1b i 4, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 - do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych, roczne deklaracje sporządzone według wzoru ustalonego w ww. rozporządzeniu Ministra Finansów.


Pomimo, że stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, dotyczy wyłącznie obowiązków spółki jako płatnika w kontekście regulacji art. 26 ust.

1a w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tutejszy organ uznaje za zasadne wskazanie, że ustawodawca przewidział wyjątki od zasady opodatkowania dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zryczałtowanych 19% podatkiem dochodowym. Na mocy art. 22 ust. 4 omawianej ustawy, zwalnia się od podatku dochodowego dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:


  1. wypłacającym dywidendę oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka będąca podatnikiem podatku dochodowego, mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. uzyskującym dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w pkt 1, jest spółka podlegająca w Rzeczypospolitej Polskiej lub w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania,
  3. spółka, o której mowa w pkt 2, posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki, o której mowa w pkt 1,
  4. odbiorcą dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka, o której mowa w pkt 2, albo zagraniczny zakład tej spółki.


Warunkiem zastosowania omawianego zwolnienia ? ustanowionym w art. 22 ust. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? jest ponadto posiadanie przez spółkę uzyskującą dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, udziałów (akcji) w spółce wypłacającej te należności w wysokości, o której mowa w ust. 4 pkt 3, nieprzerwanie przez okres dwóch lat. Na mocy art. 22 ust. 4b tej ustawy, omawiane zwolnienie ma zastosowanie również w przypadku, gdy okres dwóch lat nieprzerwanego posiadania tych udziałów (akcji), w wysokości określonej w ust. 4 pkt 3, upływa po dniu uzyskania dochodów (przychodów), o których mowa w art. 22 ust. 1.


Stosownie do art. 26 ust. 1c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 22 ust. 1, w związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie art. 22 ust. 4, stosują zwolnienie wynikające z tego przepisu wyłącznie pod warunkiem udokumentowania przez spółkę uzyskującą dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych:


  1. jej miejsca siedziby dla celów podatkowych, uzyskanym od niej certyfikatem rezydencji, lub
  2. istnienia zagranicznego zakładu - zaświadczeniem wydanym przez właściwy organ administracji podatkowej państwa, w którym znajduje się jej siedziba lub zarząd, albo przez właściwy organ podatkowy państwa, w którym ten zagraniczny zakład jest położony.


Obowiązek udokumentowania miejsca siedziby spółki uzyskującej dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych certyfikatem rezydencji w celu skorzystania ze zwolnienia, ciąży zarówno na spółkach zagranicznych, jak i na spółkach z siedzibą na terytorium Polski.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej datowania.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70 - 561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację ? w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika