Skutki podatkowe przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (Wnioskodawcy) (...)

Skutki podatkowe przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (Wnioskodawcy) przez Powiat na podstawie art. 70 - art. 72 ustawy o działalności leczniczej w związku z przekształceniem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w spółkę kapitałową.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2012 r. (data wpływu 13 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych przejęcia zobowiązań Wnioskodawcy przez Powiat - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 13 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przez Powiat.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Powiat rozważa przeprowadzenie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy w spółkę kapitałową na podstawie ustawy o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654 ze zm.). Przekształcenie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową skutkuje wstąpieniem nowego podmiotu we wszystkie prawa i obowiązki, których podmiotem był samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, a pracownicy przekształcanego podmiotu stają się z mocy prawa pracownikami nowopowstałej spółki. Przepisy art. 70 - 72 ustawy o działalności leczniczej przewidują, że podmiot tworzący dokonując przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową, przejmuje zobowiązania przekształcanego podmiotu.

Minimalna wysokość kwoty przejmowanych zobowiązań ustalana jest w oparciu o tzw. wskaźnik zadłużenia, rozumiany jako relacja sumy zobowiązań długoterminowych i krótkoterminowych, pomniejszonych o inwestycje krótkoterminowe samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej według stanu na dzień poprzedzający dzień złożenia wniosku o wpisanie spółki kapitałowej do rejestru przedsiębiorców, do sumy jego przychodów ze sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy. Przejęcie następuje w dniu poprzedzającym dzień przekształcenia.

Zobowiązania do przejęcia to zobowiązania: ?wobec ZUS w części pracownika i pracodawcy?; wobec Urzędu Skarbowego z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4); z tytułu wynagrodzeń ze stosunku pracy; z tytułu umów o dzieło i zlecenia; z tytułu kontraktów medycznych; wynikające z umów kredytowych, o których mowa w art. 34 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej; wynikające z umowy pożyczki udzielonej przez podmiot tworzący, zawartej przed dniem 31 grudnia 2009 r. (kapitał i odsetki); wynikające z umów pożyczek udzielonych przez podmiot tworzący po dniu 31 grudnia 2009 r. (kapitał i odsetki); wynikające z umów pożyczek udzielonych przez Gminę (kapitał i odsetki); z tytułu dostaw towarów i usług; wobec Powiatu z tytułu spłaty kapitału i odsetek od kredytu długoterminowego ? zobowiązanie te stanowiły w części koszty uzyskania przychodów. W przypadku przejęcia przez Powiat zobowiązań przed przekształceniem w spółkę, stan zadłużenia ulegnie zmniejszeniu, a tym samym wystąpi przychód i będzie to miało dodatni wpływ na wynik finansowy roku bieżącego.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:


  1. Czy dochód osiągnięty z wartości zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpital Powiatowy przejętych przez Powiat będzie korzystał ze zwolnienia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
  2. Czy w związku z faktem, że nowopowstała spółka będzie prowadziła działalność leczniczą, a dochody uzyskane z działalności leczniczej i innej (np. wynajem lokali) przeznaczała na działalność statutową, czyli leczniczą, będzie zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych?


Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi ocenę stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania pierwszego. Wniosek Spółki w zakresie pytania drugiego stanowi przedmiot odrębnego rozstrzygnięcia.


Przedstawiając własne stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie pytania pierwszego, Wnioskodawca wskazał, że ? w jego ocenie ? dochód powstały w wyniku przejęcia zobowiązań przez Powiat będzie zwolniony przedmiotowo od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie pytania pierwszego uznaje się za nieprawidłowe.



W przedstawionym zdarzeniu przyszłym dojdzie do przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową na zasadach określonych w art. 70 - 82 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 ze zm.).


Stosownie do regulacji art. 70 i 71 ww. ustawy, przed sporządzeniem aktu przekształcenia podmiot tworzący (tj. podmiot albo organ, który utworzył podmiot leczniczy w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej), ustala wskaźnik zadłużenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej. Jeżeli wartość wskaźnika zadłużenia ustalona w sposób określony w ww. przepisach wynosi:


  1. powyżej 0,5 - podmiot tworzący, przed dniem przekształcenia, przejmuje zobowiązania samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej o takiej wartości, aby wskaźnik zadłużenia ustalany na dzień przekształcenia dla spółki powstałej z przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej wyniósł nie więcej niż 0,5;
  2. 0,5 lub mniej - podmiot tworzący może, przed dniem przekształcenia, przejąć zobowiązania samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej,


    przy czym przejęciu w pierwszej kolejności podlegają zobowiązania wymagalne najdawniej obejmujące kwotę główną wraz z odsetkami (art. 72 ust. 1 i 2 ustawy o działalności leczniczej).


Organem dokonującym przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową, zwanym ?organem dokonującym przekształcenia? - w przypadku samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest jednostka samorządu terytorialnego - jest organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego (art. 75 pkt 2 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 80 ust. 1 ww. ustawy, dniem przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę, o której mowa w art. 69, jest dzień wpisania tej spółki do rejestru przedsiębiorców. Z tym dniem następuje również wykreślenie z urzędu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej z Krajowego Rejestru Sądowego (art. 80 ust. 2 tej ustawy).

W związku z powyższym, Wnioskodawca rozważa, czy dochód z tytułu przejęcia jego zobowiązań przez Powiat, będzie mógł korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.).

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.


Na mocy zastrzeżenia zawartego w art. 17 ust. 1c powołanej ustawy, przepis ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:


  1. przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach;
  2. przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów;
  3. samorządowych zakładach budżetowych oraz jednostkach organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.


Jednocześnie, stosownie do art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.


Jak wynika z powołanych przepisów, zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczy określonej grupy podatników, tj. takich podatników podatku dochodowego, którzy spełniają łącznie następujące warunki:


  • ich celem statutowym jest co najmniej jednej z celów preferowanych przez ustawodawcę, wymienionych w ust. 1 pkt 4, tj. działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego;
  • nie należą do żadnej z kategorii podmiotów wymienionych w art. 17 ust. 1c ustawy.


Zwolnieniu od podatku podlegają dochody podatników, którzy spełniają ww. warunki - w części, w jakiej dochody te są przeznaczane na ich cele statutowe mieszczące się w katalogu celów preferowanych przez ustawodawcę wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 4.

Należy przy tym podkreślić, że stosownie do art. 17 ust. 1b analizowanej ustawy, omawiane zwolnienie ma charakter warunkowy. Dochody podlegają bowiem zwolnieniu o ile zostaną przeznaczone i ? bez względu na termin ? wydatkowane na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 4. Ustawodawca pozwala zatem na skorzystanie ze zwolnienia już w momencie zadeklarowania przez podatnika przeznaczenia dochodu, przy czym dopiero wydatkowanie dochodu na cele zgodne z zadeklarowanym wcześniej przeznaczeniem jest momentem definitywnego zwolnienia tego dochodu od podatku. Dochód przeznaczony na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 4, a następnie wydatkowany na inne cele ? wobec niedopełnienia warunków zwolnienia ? podlega opodatkowaniu. Stosowne regulacje w tym zakresie zawierają przepisy art. 25 ust. 4 i 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Niezależnie od powyższego, należy jednak podkreślić, że podstawowym warunkiem możliwości skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest uzyskanie dochodu ? to dochód podatnika jest bowiem przedmiotem zwolnienia.


W myśl art. 7 ust. 2 powołanej ustawy, dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. A zatem, podstawowymi kategoriami podatkowymi, tworzącymi dochód są przychody i koszty uzyskania przychodów. Odnosząc się do problemu rozpoznawania pierwszego z ww. elementów dochodu, należy przy tym podkreślić, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera legalnej definicji pojęcia przychodu. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii. Zgodnie z ww. przepisem, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności:


  1. otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe (art. 12 ust. 1 pkt 1);
  2. wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń (art. 12 ust. 1 pkt 2);
  3. wartość, z zastrzeżeniem ust. 4 pkt 8, umorzonych lub przedawnionych zobowiązań, w tym z tytułu zaciągniętych pożyczek (kredytów), z wyjątkiem umorzonych pożyczek z Funduszu Pracy (art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a).


Na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych można stwierdzić, że co do zasady przychodem jest każde przysporzenie majątkowe podatnika, mające definitywny charakter.

W celu rozstrzygnięcia zagadnienia podniesionego przez Wnioskodawcę, w pierwszej kolejności należy zatem rozważyć, czy opisane w zdarzeniu przyszłym przejęcie części jego zobowiązań przez powiat skutkuje powstaniem po jego stronie przychodów podatkowych. Brak powstania przychodów wyłącza bowiem możliwość rozpoznania dochodu, a w konsekwencji ? brak przedmiotu ewentualnego zwolnienia.


Analizując istotę problemowego przejęcia zobowiązań w związku z procesem przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową, należy podkreślić, że:


  • w przypadku, gdy wskaźnik zadłużenia przekracza 0,5 - przejęcie zobowiązań odbywa się z mocy prawa i ma charakter obowiązkowy;
  • w przypadku, gdy wskaźnik jest równy bądź niższy 0,5 - przejęcie zobowiązań odbywa się z mocy prawa, jeśli taką wolę wyrazi organ tworzący;
  • przejęcie to nie jest dokonywane za odpłatnością dla podmiotu przejmującego zobowiązania;
  • czynność ta prowadzi do uwolnienia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej od przejmowanych zobowiązań przed dniem przekształcenia (zadłużenie podmiotu ulega zmniejszeniu).


W opisanym zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca zostaje zatem nieodpłatnie ?uwolniony? od ciążących na nim zobowiązań przez Powiat. Wobec powyższego, należy rozważyć, czy wskutek tej czynności, Wnioskodawca uzyska przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Stosownie do tego przepisu, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności: wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez samorządowe zakłady budżetowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

Powołana ustawa nie definiuje pojęcia nieodpłatnego świadczenia. Zgodnie z ugruntowanym poglądem, pojęcie to ma szerszy zakres niż w prawie cywilnym. Obejmuje bowiem wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób prawnych, których skutkiem jest nieodpłatne, to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu, przysporzenie majątku tej osobie, mające konkretny wymiar finansowy (taką definicję zawierają m.in. uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 18 listopada 2002 r. sygn. akt FPS 9/02 oraz z dnia 16 października 2006 r. sygn. akt II FPS 1/06). Nieodpłatnym świadczeniem jest zatem uzyskana przez podatnika wymierna korzyść majątkowa niezwiązana z poniesieniem wydatków, powstaniem kosztów, z obowiązkiem uiszczenia wynagrodzenia lub inną formą ekwiwalentu.

Należy przy tym podkreślić, że otrzymanie nieodpłatnego świadczenia następuje w stosunku dwustronnym - świadczeniodawca ma wolę przekazania czegoś nieodpłatnie, a świadczeniobiorca godzi się na przyjęcie takiego świadczenia. Uzyskaniem nieodpłatnego świadczenia nie może być zatem sytuacja niezależna od woli świadczeniobiorcy.

Wobec powyższego, ustalenie, czy określone świadczenie uzyskane przez podatnika nieodpłatnie stanowi dla niego przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 omawianej ustawy, wymaga oceny charakteru dokonanego rodzaju czynności, w szczególności zbadania, czy należy ona do czynności przysparzających, w przypadku których strona dokonująca przysporzenia otrzymuje w zamian korzyść majątkową (świadczenie wzajemne).

W analizowanym przypadku Wnioskodawca uzyskuje świadczenie niezależnie od swojej woli.

Przejęcie zobowiązań następuje w związku z procesem przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową realizowanym przez organ dokonujący przekształcenia, obligatoryjnie albo ? w przypadku, gdy wskaźnik zadłużenia jest równy lub niższy od 0,5 ? w wyniku wyrażenia przez Powiat woli ich przejęcia. Czynność ta nie powoduje zatem powstania po stronie Wnioskodawcy przychodu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, pomimo, że w jej wyniku Powiat nieodpłatnie przejmuje długi ciążące dotychczas na Wnioskodawcy.

Opisane przejęcie zobowiązań nie skutkuje również powstaniem po stronie Wnioskodawcy przychodu z tytułu umorzenia zobowiązań w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. ?Umorzyć? bowiem ? zgodnie ze znaczeniem funkcjonującym w języku powszechnym ? to zrezygnować całkowicie lub częściowo ze ściągania jakichś należności pieniężnych. Umorzeniem zobowiązania w rozumieniu przepisów omawianej ustawy podatkowej jest zwolnienie dłużnika z obowiązku wykonania zobowiązania, tj. zwolnienie go z długu. Instytucję tę reguluje art. 508 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.), zgodnie z którym zobowiązanie wygasa, gdy wierzyciel zwalnia dłużnika z długu, a dłużnik zwolnienie przyjmuje. W analizowanym przypadku Wnioskodawca zostaje co prawda uwolniony od ciążących na nim zobowiązań, jednak nie odbywa się to z woli wierzyciela i nie prowadzi do wygaśnięcia zobowiązania, ale zmiany osoby dłużnika z Wnioskodawcy na Powiat.

Mając na względzie charakter prawny omawianego przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przez podmiot tworzący (Powiat), należy zatem stwierdzić, że nie prowadzi ono do uzyskania przychodu przez Wnioskodawcę. Skoro wartość przejętych zobowiązań nie stanowi przychodu Wnioskodawcy, nie generuje również dochodu (art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). W opisanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nie osiągnie zatem dochodu, który mógłby stanowić przedmiot zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Niezależnie od powyższego, należy jednak wskazać, że Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej jako podmiot, którego celem statutowym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, nieobjęty zakresem zastosowania art. 17 ust. 1c o podatku dochodowym od osób prawnych, należy do kategorii podatników, do których jest adresowane zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy. Jego dochody są wolne od podatku w części, w jakiej przeznacza je na ww. cel statutowy. Mając na względzie art. 17 ust. 1b omawianej ustawy, należy przy tym zaznaczyć, że ww. zwolnienie jest definitywne, jeżeli dochód zostanie przeznaczony i następnie wydatkowany przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej na cele działalności w zakresie ochrony zdrowia.

Podsumowując, dochody Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej mogłoby korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego w części przeznaczonej i następnie wydatkowanej przez ten podmiot na cele działalności w zakresie ochrony zdrowia, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Niemniej jednak, przejęcie zobowiązań Wnioskodawcy przez Powiat na podstawie art. 70 - art. 72 ustawy o działalności leczniczej, nie skutkuje powstaniem przychodu po stronie Wnioskodawcy, a w konsekwencji ? osiągnięciem przez Wnioskodawcę dochodu, który mógłby podlegać omawianemu zwolnieniu. Zainteresowany nieprawidłowo ocenił zatem skutki podatkowe przedmiotowego przejęcia jego zobowiązań przez Powiat.



Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej datowania.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację ? w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t. j. Dz. U. z dnia 13 marca 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika