Opodatkowanie odpłatnego udostępniania basenu oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego (...)

Opodatkowanie odpłatnego udostępniania basenu oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z jego budową.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko ? przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2014 r. (data wpływu 17 czerwca 2014 r.), uzupełnionym w dniach 18 sierpnia i 9 września 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania basenu oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z jego budową ? jest prawidłowe.

Porady prawne


UZASADNIENIE


W dniu 17 czerwca 2014 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 18 sierpnia i 9 września 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania basenu oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z jego budową.


W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.


Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, który w latach 2012-2014 prowadzi inwestycję w zakresie budowy basenu, przy Szkole Podstawowej. Faktury na wykonane usługi budowy basenu były i są wystawiane na inwestora, czyli Gminę, która zawarła stosowne umowy na budowę obiektu. Gmina w całości opłaciła wystawione przez wykonawcę faktury. Gmina planuje, że będzie czerpała korzyści z budowanego basenu poprzez jego odpłatne udostępnianie. Po zakończeniu inwestycji, planowanym na koniec sierpnia 2014 r., Gmina zamierza przekazać basen do zarządzania Szkole Podstawowej, która odpłatnie w imieniu i na rachunek Gminy będzie udostępniała basen podmiotom trzecim. Gmina będzie zatem wykorzystywała basen do świadczenia usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, niepodlegających zwolnieniu z opodatkowania. Zakłada się, że Szkoła również będzie korzystała z basenu dla własnych celów statutowych według przyjętego godzinowego planu korzystania z obiektu. Powyższe nie zmienia faktu, że cała inwestycja będzie służyła celom opodatkowanym poprzez m.in.: sprzedaż biletów wstępu, wynajem basenu osobom prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie nauki pływania, organizowanie imprez sportowo-kulturalnych oraz najem powierzchni.

W uzupełnieniu z dnia 18 sierpnia 2014 r. wskazano, że Gmina zamierza przekazać basen do zarządzania Szkole Podstawowej na podstawie aktu organu Gminy (uchwały Rady Gminy lub zarządzenia Burmistrza). Szkoła na podstawie ww. aktu będzie w imieniu i na rzecz Gminy odpłatnie udostępniała basen podmiotom trzecim.

W związku z przekazaniem basenu do zarządzania Gmina nie zamierza zawierać umowy cywilnoprawnej.

Szkoła będzie korzystała z basenu w godzinach prowadzonych przez szkołę zajęć. Jednakże na moment złożenia niniejszego wniosku Gmina rozważa formę odpłatnego (na zasadach takich samych, jak inne podmioty) lub nieodpłatnego udostępnienia basenu szkole w celu korzystania z niego w ramach zajęć szkolnych przez uczniów tej szkoły. Wniosek o wydanie interpretacji w zakresie opodatkowania czynności obejmuje zdarzenie przyszłe, zatem nie sposób ocenić decyzji Gminy w przedmiocie formy udostępnienia basenu do używania przez szkołę, możliwe jest jedynie określenie jej zamiaru. Ostateczna decyzja będzie zależała od możliwości finansowych Gminy.

Na etapie realizacji budowy basenu Gmina nie dokonywała odliczenia podatku naliczonego z tytułu ponoszonych wydatków.

Gmina co do zasady na momentu prowadzenia wszelkich prac inwestycyjnych nie dokonuje odliczenia podatku naliczonego, kierując się zasadą ostrożnego i profiskalnego oceniania uprawnień do odliczenia podatku naliczonego VAT.

Sposób wykorzystania basenu, tj. oddanie basenu w zarządzanie Szkole Podstawowej, która będzie w imieniu i na rachunek Gminy odpłatnie udostępniała przedmiotowy basen, był zamierzony już przed rozpoczęciem budowy basenu. Powyższe wynika z oczywistego rachunku ekonomicznego, a mianowicie tak wysokobudżetowa inwestycja musi być opłacalna, a zatem co najmniej wygenerować zwrot kosztów na nią poniesionych. Decyzja o podjęciu budowy basenu uwzględniała powyższe uwarunkowania i przeznaczenie. Stosowny dokument, tj. uchwała rady Gminy lub zarządzenie Burmistrza zostaną sporządzone przed oddaniem w zarządzanie zakończonej inwestycji jednostce budżetowej.

Z kolei w uzupełnieniu z dnia 9 września 2014 r. Gmina wskazała, że pytanie sformułowane we wniosku o interpretację indywidualna dotyczy terminu odliczenia podatku naliczonego VAT w związku z prowadzoną inwestycją budowy basenu.

Pierwotnym zamiarem Gminy, jak było to wskazane w uzupełnieniu wniosku, jest ze względów ekonomicznych odpłatne udostępnianie basenu. Odpłatność dotyczyć ma zarówno podmiotów trzecich, jak i szkoły, która będzie zarządzała basenem. Przed rozpoczęciem i w trakcie budowy basenu zamiarem Gminy było jej wykorzystywanie wyłącznie do czynności opodatkowanych, czyli odpłatne udostępnianie basenu szkole i podmiotom trzecim.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


?Czy odpłatne udostępnianie basenu innym podmiotom, przez podmiot zarządzający basenem na rachunek i w imieniu Gminy, stanowi odpłatne świadczenie usług, które uprawnia do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w postaci budowy basenu??


Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Jak stanowi art. 7 ust. 1 powołanej ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast art. 8 ust. 1 ustawy o VAT wskazuje, że świadczeniem usług jest każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

W świetle powołanych regulacji odpłatne udostępnianie przez Gminę basenu na rzecz podmiotów trzecich poprzez podmiot zarządzający stanowi odpłatne świadczenie usług. Należy zauważyć, że nie każda czynność stanowiąca usługę podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jedynie taka, która jest wykonana przez podatnika. Stosownie do treści art. 15 ust. 1 powołanej ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Z kolei, stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych. Zgodnie z ugruntowaną linią orzeczniczą jednostki samorządu terytorialnego realizujące zadania z zakresu władzy publicznej stanowią ?organy władzy publicznej? w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT (np. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 25 maja 2010 r. sygn. akt I FSK 852/09, z dnia 11 października 2011 r. sygn. akt I FSK 965/11 oraz z dnia 31 stycznia 2012 r. sygn. akt I FSK 627/11). Powyższe znalazło potwierdzenie w usunięciu z rozporządzenia o zwolnieniach postanowienia, zgodnie z którym zwalnia się od opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności związanych z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywanych w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Mając na uwadze przedstawione w stanie faktycznym okoliczności Gmina uznaje, że odpłatne udostępnianie przez szkołę w jej imieniu i na jej rachunek basenu podmiotom trzecim nie może być klasyfikowane jako działanie organów władzy publicznej, a tym samym nie będzie korzystało z wyłączenia spod opodatkowania zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług. Zdaniem Gminy, odpłatne udostępnianie basenu w jej imieniu przez podmiot trzeci będzie odpłatną usługą, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy i jest bezsprzecznie czynnością podlegającą opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy również wtedy, gdy jest ona świadczona przez jednostkę samorządową.

W myśl art. 86 ust. 1 powołanej ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem związany jest podatek naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W okolicznościach stanu faktycznego, niewątpliwie występuje bezpośredni związek pomiędzy zakupami usług polegających na budowie basenu, a wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi w postaci odpłatnego udostępniania basenu dokonywanym przez szkołę, która działa na rachunek i w imieniu Gminy.

W związku z powyższym, Gmina po zakończeniu inwestycji będzie osiągała przychody opodatkowane, w związku z czym już w momencie poniesienia wydatków na ?budowę hali? Gminie przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących poniesione wydatki na przedmiotową inwestycję.

Podsumowując, zdaniem Gminy, odpłatne udostępnianie basenu innym podmiotom, przez podmiot zarządzający basenem na rachunek i w imieniu Gminy, stanowi odpłatne świadczenie usług, które uprawnia do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w postaci budowy basenu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Na wstępie należy zauważyć, że uwzględniając zadane pytanie ?Czy odpłatne udostępnianie basenu innym podmiotom, przez podmiot zarządzający basenem na rachunek i w imieniu Gminy, stanowi odpłatne świadczenie usług, które uprawnia do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w postaci budowy basenu?, niniejsza interpretacja rozstrzyga w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania basenu i prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu jego budowy w związku z zamiarem odpłatnego udostępniania basenu zarówno szkole jak i podmiotom trzecim.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).


Jak stanowi art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:


  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez podatników w rozumieniu ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza ? zgodnie z ust. 2 powołanego artykułu ? obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi ust. 6 ww. artykułu, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zatem wyłączenie z kategorii podatników podatku od towarów i usług dotyczy wyłącznie organów władzy publicznej i urzędów obsługujących te organy, a ponadto czynności te muszą być wykonywane w ramach sprawowanego przez te podmioty władztwa publicznego.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej ? (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11 grudnia 2006 r. s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powołanych przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych (art. 7 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Analiza treści wniosku oraz powołanych regulacji ustawy o podatku od towarów i usług prowadzi do stwierdzenia, że odpłatne udostępnianie basenu innym podmiotom przez podmiot zarządzający basenem na rachunek i w imieniu Gminy, stanowić będzie niewątpliwie czynność, w której Gmina występować będzie w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. Oznacza to, że świadczenia te stanowić będą czynność podlegającą opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Z tych też względów podzielić należy stanowisko Gminy, zgodnie z którym odpłatne udostępnianie basenu w jej imieniu przez podmiot trzeci będzie odpłatną usługą, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy i jest bezsprzecznie czynnością podlegającą opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 powołanej ustawy również wtedy, gdy jest ona świadczona przez jednostkę samorządową.

Z kolei odnośnie kwestii związanej z odliczeniem podatku naliczonego związanego z budową basenu wskazać należy, że zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2014 r. kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ww. przepis w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r. stanowi, że kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego uregulowania wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione jednocześnie warunki: odliczenia dokonuje podatnik oraz towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Jednocześnie przedstawiona powyżej zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług oraz niepodlegających temu podatkowi.

Istotna jest intencja nabycia, jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas ? po spełnieniu wymienionych w art. 86 ww. ustawy wymogów formalnych ? odliczenie jest prawnie dozwolone, oczywiście jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy (art. 88 ustawy) lub aktów wykonawczych.

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia wskazać należy, że z tytułu prowadzonej inwestycji w zakresie budowy basenu, która, zgodnie z zamierzeniem Gminy, będzie odpłatnie udostępniana zarówno na rzecz ?podmiotów trzecich, jak i szkoły, która będzie zarządzała basenem? Gminie, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji inwestycji.

A zatem skoro ?przed rozpoczęciem i w trakcie budowy basenu zamiarem Gminy było jej wykorzystywanie wyłącznie do czynności opodatkowanych, czyli odpłatne udostępnianie basenu szkole i podmiotom trzecim?, Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z budową basenu, gdyż spełniona jest podstawowa przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Dodatkowo, mając na uwadze, że jak wskazano we wniosku ?nie sposób ocenić decyzji Gminy w przedmiocie formy udostępnienia basenu do używania przez szkołę, możliwe jest jedynie określenie jej zamiaru. Ostateczna decyzja będzie zależała od możliwości finansowych Gminy? należy także wskazać, że w przypadku zmiany sposobu wykorzystania basenu również poprzez jego nieodpłatne udostępnianie, Gmina będzie zobowiązana do stosownej weryfikacji dokonanych odliczeń.

Końcowo zauważyć należy, że wbrew opinii Gminy z uzupełnienia wniosku z dnia 18 sierpnia 2014 r. nie wynikało, że pierwotnym zamiarem Gminy było odpłatne udostępnianie basenu. Wynikało bowiem z niego, że odpłatne świadczenie będzie realizowane (przez szkołę działającą w imieniu i na rzecz Gminy) na rzecz osób trzecich ?Sposób wykorzystania basenu, tj. oddanie basenu w zarządzanie Szkole Podstawowej, która będzie w imieniu i na rachunek Gminy odpłatnie udostępniała przedmiotowy basen, był zamierzony już przed rozpoczęciem budowy basenu?. Ponadto wynikało z niego, że ?Na moment złożenia niniejszego wniosku Gmina rozważa formę odpłatnego (na zasadach takich samych, jak inne podmioty) lub nieodpłatnego udostępnienia basenu szkole w celu korzystania z niego w ramach zajęć szkolnych przez uczniów tej szkoły?.

Zatem uwzględniając zakres wniosku wyznaczony treścią zadanego pytania, z uwzględnieniem własnego stanowiska, mając na celu dokonanie interpretacji przepisów prawa w powiązaniu z przedstawionym opisem zdarzenia, jak również mając na uwadze, że odpłatne udostępnienie basenu wywołuje odmienne konsekwencje podatkowe na gruncie podatku od towarów i usług od udostępnienia nieodpłatnego, zasadne było jednoznaczne wskazanie odnośnie zamiaru Gminy co do sposobu wykorzystania basenu przystępując do jego realizacji.

Niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia, a w odniesieniu do zdarzenia przyszłego ? stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika