Możliwość zastosowania stawki VAT 0% na okoliczność otrzymania zaliczki w eksporcie.

Możliwość zastosowania stawki VAT 0% na okoliczność otrzymania zaliczki w eksporcie.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko ? przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2014 r. (data wpływu 14 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania stawki 0% dla czynności eksportu towarów w związku z otrzymaniem zaliczki w sytuacji, gdy wywóz występuje w terminie dłuższym niż 2 miesiące od otrzymania tej zaliczki ? jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 14 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania stawki 0% dla czynności eksportu towarów w związku z otrzymaniem zaliczki w sytuacji, gdy wywóz występuje w terminie dłuższym niż 2 miesiące od otrzymania tej zaliczki.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, powstała w ? 2013 r. i zajmuje się eksportem drewna do Chińskiej Republiki Ludowej. Od 2013 r. współpracuje z chińskimi firmami ? oraz ? i na zlecenia tych firm zajmuje się kompleksowo zakupem i zaopatrzeniem w drewno z Polski według indywidualnych specyfikacji klientów (tj. określone długości i grubości drewna, klasy drewna, termin dostawy), wyszczególnionych w umowach z tymi kontrahentami.

Z uwagi na dużą wielkość zamówień Spółka dokonuje zakupów drewna prawie w 100% w ?. W Polsce zakupy te odbywają się za pośrednictwem systemowych aukcji internetowych w aplikacji ???, w cyklach półrocznych. Pierwszy cykl rozpoczyna się na początku maja, drugi w październiku. Oba cykle trwają około 3-4 tygodni, w zależności od tego, ile jest drewna wystawionego do licytacji z poszczególnych ?.

W tym okresie przedsiębiorca może dokonać zakupu drewna na drugie lub pierwsze półrocze, w zależności, czy aukcje trwają wiosną, czy jesienią. Należy zaznaczyć, iż w tym momencie jest to jedynie zakup elektroniczny, bez fizycznego udziału gotówki. Aby rozpocząć licytację, konieczne jest wpłacenie wadium w wysokości określonej w regulaminie, które jest zabezpieczeniem na wypadek niepodpisania przez klienta umowy na zakup wylicytowanego drewna.

Następnie, najwcześniej na 2 do 3 miesięcy od zakończenia aukcji systemowych w ?, można odbierać drewno (gdyż 30 dni trwa dopełnienie wszelkich formalności z ?, tj. spisanie umów, sporządzenie protokołów negocjacyjnych, kolejne 2-3 tygodnie sama wycinka drewna). Trzeba podkreślić, że Wnioskodawcę interesują określone długości drewna, klasy, grubości, co warunkują umowy z chińskim kontrahentem, a to wydłuża cały proces o kolejne dwa tygodnie.

Specyfika zakupu drewna z ? wiąże się również z określonymi warunkami płatności. Przed jego odbiorem należy wpłacić zaliczkę w 100% wartości zamówienia. Spółka nie dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, żeby samodzielnie realizować tego typu operacje. W związku z powyższym, w celu uniknięcia problemów z płynnością finansową, Spółka otrzymuje zaliczki od chińskich partnerów biznesowych. Bez zaliczek nie mogłaby prowadzić swojej działalności. Z uwagi na to, iż kupowane drewno ładowane jest bezpośrednio do kontenerów i wysyłane statkiem do Chin, powstaje kolejny problem, mianowicie sezonowa dostępność kontenerów. Głównie zjawisko to widać w okresie chińskiego nowego roku i około miesiąca, dwóch po nim (styczeń, luty, marzec). W tym okresie jest bardzo mało dostępnych kontenerów na rynku, gdyż wiele z nich nie zostało wysłanych z powrotem z Chin, a za te, które są dostępne armator żąda bardzo wysokich cen. Sytuacja ta wydłuża znacznie cały proces zakupu i odbioru drewna, gdyż Wnioskodawca nie może sobie pozwolić na tak wysokie ceny, zmuszony jest przeczekać lub znacznie ograniczyć wysyłki. Z kolei w Polsce w okresie świąteczno-noworocznym jest duży problem z kontenerami, jak również z dyspozycyjnością leśniczych w ?.

Załadunek drewna odbywa się głównie w lasach, nie zawsze warunki pogodowe umożliwiają wykonanie tego procesu. Podmokłe, zasypane śniegiem podłoże uniemożliwia wjazd do lasu samochodów ciężarowych, z kolei wiosenne burze wykluczające przebywanie w lesie z uwagi na niebezpieczeństwo pracowników.

J eśli drewno trafi do portu, musi zostać sfumigowane (usuwanie za pomocą gazu wszelkich pasożytów z drewna). W zależności od rodzaju drewna i pory roku proces ten trwa wraz z wietrzeniem kontenerów minimum pięć dni. Dodatkowo odprawa celna, odprawa dokumentacyjna i odprawa ostateczna trwa około tygodnia. Po upływie kilku dni od wypłynięcia statku z Polski z agencji celnej Wnioskodawca otrzymuje dokument IE-599 (potwierdzenie wywozu).

Reasumując, proces zakupu drewna, jego odbioru, załadunku i wysyłki potwierdzonej otrzymaniem dokumentu z agencji celnej trwa średnio od 4 do 6 miesięcy. Spółka w celu uniknięcia problemów z płynnością finansową stosuje w relacjach z chińskimi partnerami zapłaty zaliczkowe. Bez zaliczek nie mogłaby prowadzić swojej działalności. Uzyskiwane przez Spółkę zaliczki to należność netto (ze względu na obowiązujące prawo podatkowe), które obciążone VAT pozbawiałyby Ją środków finansowych na przeprowadzenie operacji zakupu i sprzedaży drewna do Chin. Okres 4 ? 6 miesięcy jest okresem minimalnym i niezbędnym do przeprowadzenia powyższych czynności. Nie da się go w żaden sposób skrócić.

Spółka otrzyma i będzie posiadała dokumenty potwierdzające wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej przed upływem terminu złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy. Dokumenty jakie Spółka posiada, potwierdzające wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej to: potwierdzenie wywozu (IE-599) ? dokument otrzymany drogą elektroniczną (e-mailową) z agencji celnej. Dokument informuje o dacie zgłoszenia, zwolnienia i wyprowadzenia towaru poza granice Unii Europejskiej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy, zgodnie z art. 41 ust. 9b ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli Spółka otrzyma całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towaru, a wywóz towaru nastąpi w terminie późniejszym niż określony w art. 41 ust. 9a (spowodowane realizacją długotrwałych kontraktów zagranicznych) i otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz, można zastosować stawkę podatku 0%?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z przepisami art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej ?podatkiem?, podlega eksport towarów.


Przez eksport towarów, w myśl art. 2 pkt 8 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.), rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:


  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych


  • jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stawka podatku, zgodnie z przepisem art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, wynosi 23%, z zastrzeżeniem ust. 2 -12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże niektóre czynności opodatkowane są stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku. Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem, że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej (art. 41 ust. 6 ustawy).


Zgodnie z art. 41 ust. 6a ustawy, dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:


  1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez urząd celny wydruk tego dokumentu;
  2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
  3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez urząd celny.


Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju (art. 41 ust. 7 ustawy).

Przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu (art. 41 ust. 8 ustawy).

Otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument (art. 41 ust. 9 ustawy).

Na podstawie obowiązującego od dnia 1 stycznia 2014 r. przepisu art. 41 ust. 9a ustawy, jeżeli podatnik otrzymał całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towarów, stawkę podatku 0% w eksporcie towarów stosuje się w odniesieniu do otrzymanej zapłaty, pod warunkiem że wywóz towarów nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał tę zapłatę, oraz podatnik w tym terminie otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6. przepisy ust. 7,9 i 11 stosuje się odpowiednio.

Przepis ust. 9a stosuje się również, jeżeli wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 9a, pod warunkiem że wywóz towarów w tym późniejszym terminie jest uzasadniony specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których określono termin wywozu towarów, o czym stanowi obowiązujący od dnia 1 stycznia 2014 r. art. 41 ust. 9b ustawy.

W ww. stanie prawnym otrzymanie zapłaty przed dokonaniem dostawy również uprawniać będzie podatnika do zastosowania stawki 0% w eksporcie, o ile wywóz nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 9a, przy czym będzie to uzasadnione specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których zawarto termin wywozu towarów. W złożonym wniosku poinformowano, że Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, zajmuje się eksportem drewna do Chin. Spółka dokonuje zakupów i dostaw drewna według indywidualnych specyfikacji realizacji dostaw określonych odrębnymi umowami z kontrahentami zagranicznymi (rodzaj drewna, jego wymiary, klasa, termin dostaw). Na ten cel otrzymuje zaliczki, bez których nie mogłaby prowadzić tej działalności. Z uwagi na długotrwały proces zakupu i wywozu towaru, dostawy wynoszą około 4 do 6 miesięcy (bez możliwości skrócenia tego terminu). Dlatego zastosowanie znajduje tu norma art. 41 ust. 9b ustawy i możliwe jest zastosowanie stawki 0% w eksporcie towarów (w przypadku otrzymania przez Wnioskodawcę zaliczki, jeżeli wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym aniżeli 2 miesiące, licząc od końca miesiąca, w którym Wnioskodawca otrzyma taką zapłatę).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Zgodnie z unormowaniem zawartym w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) ? dalej ustawa ?opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. eksport towarów.


Przez eksport towarów, w myśl art. 2 pkt 8 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.), rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:


  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych


  • jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

Stawka podatku, zgodnie z przepisem art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 31 grudnia 2013 r.), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej przewidziano opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

I tak, jak stanowi art. 41 ust. 4 ustawy, w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej, o czym stanowi art. 41 ust. 6 ustawy.


Zgodnie z art. 41 ust. 6a ustawy, dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:


  1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez urząd celny wydruk tego dokumentu;
  2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
  3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez urząd celny.


Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju (art. 41 ust. 7 ustawy).

Na mocy art. 41 ust. 8 ustawy, przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu.

Natomiast, na podstawie art. 41 ust. 9 ustawy, otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.

W świetle obowiązującego od dnia 1 stycznia 2014 r. przepisu art. 41 ust. 9a ustawy, jeżeli podatnik otrzymał całość lub część zapłaty przed dokonaniem dostawy towarów, stawkę podatku 0% w eksporcie towarów stosuje się w odniesieniu do otrzymanej zapłaty, pod warunkiem że wywóz towarów nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał tę zapłatę, oraz podatnik w tym terminie otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6. Przepisy ust. 7, 9 i 11 stosuje się odpowiednio.

Przepis ust. 9a stosuje się również, jeżeli wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym niż określony w ust. 9a, pod warunkiem że wywóz towarów w tym późniejszym terminie jest uzasadniony specyfiką realizacji tego rodzaju dostaw potwierdzoną warunkami dostawy, w których określono termin wywozu towarów (art. 41 ust. 9b ustawy obowiązujący od dnia 1 stycznia 2014 r.).


Powyższe oznacza, że w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r. w przypadku otrzymania zaliczki (zapłaty) zastosowanie 0% stawki podatku do eksportowej dostawy towarów będzie zasadne, jeżeli:


  1. wywóz towaru nastąpi w ciągu 2 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik otrzymał zapłatę;
  2. podatnik otrzymał dokument potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej w takim terminie.


W przypadku jednak nieotrzymania dokumentu w tym terminie zastosowanie ma odpowiednio przepis art. 41 ust. 7 ustawy, zgodnie z którym podatnik będzie mógł zastosować stawkę 0% w odniesieniu do otrzymanej zaliczki, pod warunkiem otrzymania dokumentu przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres następny po okresie rozliczeniowy, w którym nastąpił wywóz towarów.

Stawkę 0% w związku z otrzymaniem zaliczki na poczet dostawy eksportowej można również zastosować w sytuacji, gdy wywóz towarów nastąpi w terminie późniejszym, niż dwa miesiące. Należy jednak spełnić określony warunek tj. wywóz w późniejszym terminie musi być uzasadniony specyfiką realizacji tego rodzaju dostawy, w której termin wywozu towarów został określony.

W kontekście zasadności zastosowania procedury określonej w art. 41 ust. 9b ustawy, należy zaznaczyć, że przymiot ?specyficzności? nie dotyczy samej ?dostawy?, ale dotyczy jej ?realizacji?.

Zatem o zasadności zastosowania normy art. 41 ust. 9b ustawy, każdorazowo decydować będą obiektywne okoliczności towarzyszące danej dostawie. O faktycznym przedmiocie czynności przesądzać będzie zakres oraz specyfika tych czynności oraz treść umów (warunków dostawy), zawartych każdorazowo przez podatnika i jego kontrahenta (kontrahentów).

Z treści złożonego wniosku wynika, że Spółka dokonuje na zlecenie kontrahentów z Chin kompleksowego zakupu i zaopatrzenia w drewno z Polski według indywidualnych specyfikacji klientów (tj. określone długości i grubości drewna, klasy drewna, termin dostawy), wyszczególnionych w umowach z tymi kontrahentami. Z uwagi na dużą wielkość zamówień Spółka dokonuje zakupów drewna prawie w 100% w ?. W Polsce zakupy te odbywają się za pośrednictwem systemowych aukcji internetowych, w cyklach półrocznych. Pierwszy cykl rozpoczyna się na początku maja, drugi w październiku. Oba cykle trwają około 3-4 tygodni, w zależności od tego, ile jest drewna wystawionego do licytacji z poszczególnych ?. Czasochłonne jest też pozyskanie kontenerów do przewozu drewna (zwłaszcza w okresie styczeń, luty, marzec). Drewno, po odbiorze z lasu, kolejno jest: przewożone do portu, w którym jest poddane procesowi usuwania szkodników, następuje jego odprawa celna, odprawa dokumentacyjna i odprawa ostateczna, Po upływie kilku dni od wypłynięcia statku z Polski z agencji celnej Wnioskodawca otrzymuje dokument IE-599. Proces zakupu drewna, jego odbioru, załadunku i wysyłki potwierdzonej otrzymaniem dokumentu z agencji celnej trwa średnio od 4 do 6 miesięcy.

Na tym tle Spółka powzięła wątpliwość dotyczącą zasadności zastosowania (na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy) 0% stawki podatku do zaliczki, którą otrzyma na poczet dostawy eksportowej.

Biorąc pod uwagę opis stanu faktycznego przedstawiony we wniosku oraz treść powołanych przepisów potwierdzić należy pogląd Spółki, że w sytuacji, gdy wywóz przedmiotu eksportu (drewno), na poczet którego Spółka otrzyma zaliczkę nastąpi w terminie późniejszym niż określony w art. 41 ust. 9a ustawy, ale uzasadnione to będzie specyfiką realizacji dostaw (na gruncie analizowanej sprawy może to być specyfika pozyskania drewna i jego czasochłonnej wysyłki według indywidualnej specyfikacji klientów ? określone długości i grubości drewna, klasy drewna, termin dostawy) potwierdzoną warunkami dostawy, w których zawarty jest termin wywozu towarów, zastosowanie ma norma art. 41 ust. 9b ustawy. W tej sytuacji Spółka winna posiadać dokument, o którym mowa w art. 41 ust. 6a ustawy, potwierdzający wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpił wywóz towarów (zgodnie z warunkami dostawy) ? art. 41 ust. 9b w zw. z art. 41 ust. 9a oraz art. 41 ust. 6 w zw. z art. 41 ust. 6a ustawy. Należało przy tym uwzględnić ewentualność zastosowania art. 41 ust. 7, 9 i 11 ustawy. W konsekwencji na gruncie niniejszej sprawie znajduje zastosowanie 0% stawka podatku, w przypadku otrzymania przez Spółkę zaliczki, jeżeli zostały spełnione wskazane powyżej warunki.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację ? w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika