Czy można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów wydatki ponoszone w związku z podpisaniem umowy (...)
Czy można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów wydatki ponoszone w związku z podpisaniem umowy z biurem handlowo - prawnym na wykonanie usług związanych ze sporządzeniem wniosku o otrzymanie dotacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz nadzorze inwestycji w zakresie dotyczącym dotacji?
Przedmiotowe zagadnienie dotyczy możliwości zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z podpisaniem umowy z biurem handlowo - prawnym na wykonanie usług związanych ze sporządzeniem wniosku o otrzymanie dotacji z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, finansowane z budżetu państwa w sprawie księgowania kosztów uzyskania.
Dyrektor Izby Skarbowej nie podziela stanowiska Naczelnika Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu, iż wydatek związany z opracowaniem wniosku o przyznanie dotacji będzie stanowił koszt uzyskania przychodów niezależnie od tego, czy dotacja zostanie przyznana czy nie. Wydatek ten jest związany bezpośrednio z otrzymaną dotacją zwolnioną od podatku dochodowego i w związku z powyższym nie stanowi kosztu uzyskania przychodu.
W pozostałym zakresie odpowiedź udzielona Pani jest prawidłowa.