Czy w związku z otrzymaną decyzją Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu zmieniającą wydane przez urząd (...)
Czy w związku z otrzymaną decyzją Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu zmieniającą wydane przez urząd postanowienie w trybie art. 14a Podatnik ma obowiązek dokonania korekty rozliczenia działalności za ubiegłe miesiące?
Podatnik zwraca się z zapytaniem czy w związku z otrzymaną decyzją Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu zmieniającą wydane przez urząd postanowienie w trybie art. 14a ma obowiązek dokonania korekty rozliczenia działalności za ubiegłe miesiące?
Zdaniem Podatnika nie trzeba sporządzać korekty przychodów i kosztów za miesiące przed wydaniem decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu.
Ustosunkowując sie do wyżej przedstawionych kwestii, stwierdza się co nastepuje: zgodnie z art. 14b § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( t. j. . Dz.U. z 2005r. Nr 8 , poz. 60 ze zm. ) organ odwoławczy w drodze decyzji zmienia albo uchyla postanowienie z urzędu, jeżeli postanowienie rażąco narusza prawo.Zmiana albo uchylenie postanowienia wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następujący po miesiącu, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, płatnikowi lub inkasentowi, a gdy zmiana lub uchylenie postanowienia dotyczy podatków rozliczanych za rok podatkowy - począwszy od rozliczenia podatku za rok następujący po roku, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, płatnikowi lub inkasentowi.Wobec powyższego zmiana sposobu rozliczenia prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej nastąpi dopiero za miesiąc następujący po miesiącu w którym doręczono Panu decyzję Dyrektora Izby Skarbowej.
Interpretacji udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony we wniosku zgodnie ze stanem prawnym obowiązujacym w dniu jej sporządzenia.