W jaki sposób należy skorygować nieprawidłowości odnośnie ustalenia wysokości podatku dochodowego (...)

W jaki sposób należy skorygować nieprawidłowości odnośnie ustalenia wysokości podatku dochodowego w roku 2006 i jak skorygować pomyłki w składanych deklaracjach?
Czy w przypadku, gdy od zawartej umowy o dzieło podatek dochodowy zapłacił podatnik i zleceniodawca, można ubiegać się o zwrot nienależnie zapłaconego podatku?
Czy nabycie literatury prawniczej zostało prawidłowo zaliczone do środków trwałych?

Na podstawie art. 14a § 1 i 4 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005r. nr 8 poz. 60 ze zmianami) w związku z Pana wnioskiem złożonym w dniu 02.03.2007r., uzupełnionym w dniu 27.04.2007r., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego obowiązującego w 2006r. w części dotyczącym podatku dochodowego od osób fizycznych, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kluczborku uznaje stanowisko przedstawione przez Pana we wniosku za nieprawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E

Zgodnie z art.14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005r. nr 8 poz. 60 ze zmianami) Naczelnik Urzędu Skarbowego stosownie do swojej właściwości na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta udziela pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach , w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.

Porady prawne

W złożonym w dniu 02.03.2007r. piśmie, uzupełnionym w dniu 27.04.2007r., składa Pan zapytanie:- w jaki sposób należy skorygować nieprawidłowości odnośnie ustalenia wysokości podatku dochodowego w roku 2006,- i jak skorygować pomyłki w składanych deklaracjach. Ponadto pyta Pan:- czy w przypadku, gdy od zawartej z Panem umowy o dzieło podatek dochodowy zapłacił Pan i zleceniodawca, czy otrzyma Pan zwrot nienależnie zapłaconego podatku,- oraz czy nabycie literatury prawniczej prawidłowo zaliczył Pan do środków trwałych.

Z przedstawionego przez Pana stanu faktycznego wynika, że od 24.03.2006r. prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług prawniczych - Kancelaria Prawnicza ........W związku, jak Pan pisze, z nieznajomością przepisów prawa podatkowego, z tytułu rozliczenia dochodu i podatku dochodowego z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej zamiast deklaracji PIT-5 składał Pan deklaracje PIT-4 .Ponadto do środków trwałych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej zaliczył Pan zakup literatury prawniczej.Z treści pisma i z załączonych kserokopii dokumentów wynika również, że w roku 2006 zawarł Pan umowy o dzieło z Biurem Poselskim Posła .........w ........ i z tego tytułu wystawił Pan rachunki : - rachunek z dnia 04.04.2006r. do umowy o dzieło - wynagrodzenie 2.400,-zł - koszty uzyskania 480,00zł - potrącona zaliczka na podatek 365,00zł - do wypłaty 2.035,00zł - rachunek z dnia 28.04.2006r. do umowy o dzieło - wynagrodzenie 700,00zł - koszty uzyskania 140,00zł - potrącona zaliczka na podatek 106,00zł - do wypłaty 594,00zł Z treści pisma wynika, że z tytułu umów o dzieło z Biurem Poselskim wykonywał Pan usługi w miesiącu marcu, kwietniu, maju oraz we wrześniu, od których zarówno Pan jak i Biuro Poselskie zapłaciło podatek dochodowy.

Pana zdaniem:1/ za okres od marca do grudnia 2006r. powinien Pan jeszcze raz prawidłowo obliczyć wartość podatku należnego i ponownie złożyć deklaracje PIT-52/ nabycie literatury fachowej może Pan zaliczyć do środków trwałych3/ nadpłacony podatek , gdyby okazało się , że rzeczywiście został nadpłacony ,z tytułu zawartej umowy o dzieło, powinien być Panu zwrócony.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kluczborku wyjaśnia:

Z akt rejestracyjnych składanych w tut. Urzędzie wynika, że od 24.03.2006r. prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie usług prawniczych KANCELARIA PRAWNICZA sklasyfikowaną w/g Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 7411Z.W oświadczeniu dla celów podatku dochodowego zgłosił Pan, że od dnia 24.03.2006r. wybiera Pan opodatkowanie podatkiem dochodowym: zasady ogólne i będzie Pan prowadził podatkową księgę przychodów i rozchodów.

Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawarte są w ustawie z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14, poz. 176 z późniejszymi zmianami). Jako jedno ze źródeł przychodów opodatkowanych podatkiem dochodowym wymienionych w artykule 10 cytowanej ustawy jest pozarolnicza działalność gospodarcza (10 ust. 1 pkt 3).

Za przychód z działalności gospodarczej, zgodnie z art. 14 ust. 1 przedmiotowej ustawy , uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Kosztami uzyskania przychodów natomiast, zgodnie z art. 22 ust. 1 cytowanej na wstępie ustawy, są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 (wydatki nie uznawane za koszty uzyskania przychodu). Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.Art. 14 ust. 2 ww. ustawy określa pozostałe przychody zaliczane do przychodów z działalności gospodarczej.

W myśl art. 24a ust. 1 cytowanej ustawy osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie, wykonujące działalność gospodarczą, są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów, zwaną dalej 'księgą', z zastrzeżeniem ust. 3 i 5, albo księgi rachunkowe, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający ustalenie dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, w tym za okres sprawozdawczy, a także uwzględniać w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacje niezbędne do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 22a-22o.

Na podstawie delegacji zawartej w art. 24a ust.

7 ustawy Minister Finansów wydał rozporządzenie, w którym określił sposób prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz szczegółowe warunki jakim powinna odpowiadać ta księga, aby stanowiła dowód pozwalający na określenie zobowiązań podatkowych, oraz szczegółowy zakres obowiązków związanych z jej prowadzeniem, a także terminy zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o prowadzeniu księgi (rozporządzenie z dnia 26 sierpnia 2003r. - Dz. U. Nr 152 , poz. 1475 ze zmianami).

W myśl § 4 ust. 1 i 2 cytowanego rozporządzenia osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w § 2 ust. 1, obowiązane do prowadzenia księgi, zwane dalej 'podatnikami', prowadzą:1)ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n ust. 2-6 ustawy o podatku dochodowym;2)ewidencję wyposażenia.Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.

W trakcie roku podatkowego, zgodnie z art. 44 ust. 1, ust. 2 i ust. 6 ustawy o podatku dochodowym w brzmieniu obowiązującym w 2006r. podatnicy osiągający dochody:1) z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14,2) z najmu lub dzierżawy-są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Dochodem z działalności gospodarczej stanowiącym podstawę obliczenia zaliczki u podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów jest różnica pomiędzy wynikającym z tych ksiąg przychodem i kosztami jego uzyskania. Jeżeli jednak podatnik na koniec miesiąca sporządza remanent towarów, surowców i materiałów pomocniczych lub naczelnik urzędu skarbowego zarządzi sporządzenie takiego remanentu, dochód ustala się według zasad określonych w art. 24 ust. 2.

Podatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani wpłacać zaliczki miesięczne. Wysokość zaliczek za miesiące do listopada roku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 3f, ustala się w następujący sposób: 1) obowiązek wpłacania zaliczki powstaje, poczynając od miesiąca, w którym dochody te przekroczyły kwotę powodującą obowiązek zapłacenia podatku, 2) zaliczkę za ten miesiąc stanowi podatek obliczony od tego dochodu według zasad określonych w art. 26, 27 i 27b, 3) zaliczkę za dalsze miesiące ustala się w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku a sumą zaliczek za miesiące poprzedzające.

Zaliczki miesięczne od dochodów z działalności gospodarczej, za okres od stycznia do listopada, uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości zaliczki należnej za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia. W terminach płatności zaliczek za miesiące od stycznia do listopada podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym deklaracje według ustalonego wzoru o wysokości dochodu osiągniętego od początku roku.

Zatem na podstawie art. 44 cytowanej na wstępie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych miał Pan obowiązek w ciągu roku obliczać zaliczki na podatek dochodowy i składać deklaracje na zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy na druku PIT-5.

Sposób ustalenia dochodu z działalności gospodarczej na koniec roku podatkowego określa art. 24 ust. 2 cytowanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z którego wynika, że u podatników osiągających dochody z działalności gospodarczej i prowadzących księgi przychodów i rozchodów dochodem z działalności jest różnica pomiędzy przychodem w rozumieniu art. 14 a kosztami uzyskania powiększona o różnicę pomiędzy wartością remanentu końcowego i początkowego towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków, jeżeli wartość remanentu końcowego jest wyższa niż wartość remanentu początkowego, lub pomniejszona o różnicę pomiędzy wartością remanentu początkowego i końcowego, jeżeli wartość remanentu początkowego jest wyższa.

Sposób ustalenia podstawy obliczenia podatku i wysokość podatku określone zostały w rozdziale 6 cytowanej ustawy podatkowej.

Zatem jeżeli w trakcie roku podatkowego nie składał Pan deklaracji PIT-5 i nie wpłacał z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy ma Pan obowiązek prawidłowo ustalić dochody za poszczególne miesiące, zgodnie z cytowanym wyżej art. 44 ustawy o podatku dochodowym, sporządzić deklaracje PIT-5 za poszczególne miesiące i prawidłowo obliczyć wysokość zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy. Złożone przez Pana deklaracje PIT-5 za poszczególne m-ce 2006r. będą pierwszymi deklaracjami, a nie korektami. Nie może Pan złożyć korekt deklaracji PIT-5 w sytuacji , jak wynika z Pana pisma, gdy nie składał Pan jeszcze deklaracji PIT-5. Nie można korygować czegoś co nie istnieje , co nie zostało przez Pana złożone.

Zgodnie z art. 81 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

W przypadku deklaracji PIT-4 winien Pan złożyć pismo wyjaśniające zaistniałą pomyłkę oraz pismo o anulowanie złożonych deklaracji, jeżeli w deklaracji wykazał Pan zaliczki na podatek dochodowy z prowadzonej działalności gospodarczej a nie z tytułu wypłaty wynagrodzeń od zatrudnionych pracowników , gdyż jak Pan wnosi w piśmie ich nie zatrudniał w działalności gospodarczej. W przypadku wpłaty zaliczek z tego tytułu również wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku zgodnie z art. 75 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami).

W związku z powyższym stanowisko Pana, że może Pan złożyć korekty deklaracji jest nieprawidłowe.

W sprawie zaliczenia do środków trwałych z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej zakupu literatury prawniczej, Pana stanowisko jest również nieprawidłowe gdyż: ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawiera pełnej definicji środków trwałych. Dokonuje jedynie ich podziału z punktu widzenia możliwości ich amortyzowania dla celów podatkowych.Zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy podatkowej amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania: 1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością, 2) maszyny, urządzenia i środki transportu, 3) inne przedmioty- o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 23a pkt 1, zwane środkami trwałymi.

Obok wyżej przedstawionego sposobu rozumienia pojęcia środków trwałych ustawodawca wprowadził jeszcze jedną definicję.Została ona zawarta w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) - Dz.U z 1999r. Nr 112, poz. 1317 z późniejszymi zmianami, w ramach której za środki trwałe uznaje się rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki lub oddane do używania na podstawie najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze.

Zgodnie z wyżej cytowanym rozporządzeniem do środków trwałych zalicza się w szczególności:- nieruchomości - w tym grunty, prawo użytkowania wieczystego gruntu, budynki i budowle, a także będące odrębną własnością lokale, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego oraz spółdzielcze prawo do lokalu niemieszkalnego,- maszyny, urządzenia, środki transportu i inne rzeczy,- ulepszenia w obcych środkach trwałych,- inwentarz żywy.Podział rodzajowy i zasady klasyfikacji środków trwałych w swych wykazach nie zawierają podręczników czy też literatury fachowej.

Zgodnie z art. 22d. 1. podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania.Natomiast w myśl art 22f ust.3 odpisów amortyzacyjnych dokonuje się zgodnie z art. 22h-22m, gdy wartość początkowa środka trwałego albo wartości niematerialnej i prawnej w dniu przyjęcia do używania jest wyższa niż 3.500 zł. W przypadku gdy wartość początkowa jest równa lub niższa niż 3.500 zł, podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22d ust. 1, mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 22h-22m albo jednorazowo - w miesiącu oddania do używania tego środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, albo w miesiącu następnym.

Zatem zakupiona literatura prawnicza jeżeli jednostkowa cena zakupu nie przekracza 3.500 zł w świetle wyżej cytowanych przepisów, zdaniem tut. Organu podatkowego, nie stanowi środka trwałego.

Odnosząc się do treści art. 22 ust. 1 cytowanej na wstępie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodu są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 (wydatki nie uznawane za koszty uzyskania przychodu).

Zatem jeżeli zakupione podręczniki mają związek z uzyskiwanym przychodem z działalności gospodarczej mogą stanowić koszty uzyskania przychodu z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

W sprawie dotyczącej zaliczek na podatek dochodowy od wykonanych przez Pana usług w ramach umowy zlecenia ,od których zarówno zleceniodawca jak zleceniobiorca odprowadził zaliczki na podatek dochodowy - tutejszy organ podatkowy wyjaśnia:

Zgodnie z art. 13. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust.

1 pkt 8, uważa się między innymi: 8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością- z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.

Na podstawie art. 41 ust. 1, 1a i 2 osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności osobom określonym w art. 3 ust. 1, z tytułu działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19 % należności pomniejszonej o koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz pomniejszonej o składki potrącone przez płatnika w danym miesiącu na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b).

Zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie, zmniejsza się, z zastrzeżeniem art. 27b ust. 1 pkt 2 i ust. 2, o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne pobranej przez płatnika, o którym mowa w ust. 1, zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Płatnicy nie są obowiązani do poboru zaliczek od wypłaconych należności z tytułu umów o dzieło lub umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 2 i 8, jeżeli podatnik złoży oświadczenie, że wykonywane przez niego usługi wchodzą w zakres prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3.

Jeżeli zatem wykonał Pan usługi na rzecz Biura Poselskiego w ....., w zakresie w jakim prowadzi Pan działalność gospodarczą, przychody z tego tytułu winny stanowić przychód z prowadzonej działalności gospodarczej, który należy wykazać w kolumnie 7 podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz w zeznaniu podatkowym. W przypadku gdy nie złożył Pan oświadczenia, o którym mowa w art. 41 ust.2 ustawy o podatku dochodowym , ponieważ wykonywane przez Pana usługi na podstawie umowy o dzieło nie wchodziły w zakres prowadzonej działalności gospodarczej ,wówczas płatnik miał obowiązek pobrać zaliczkę na podatek z tytułu wypłaconego świadczenia i wystawić informację PIT 11/8B. Gdy wykonana przez Pana usługa jak opisano wyżej nie weszła w zakres Pana działalności gospodarczej wówczas w podatkowej księdze przychodów i rozchodów nie powinien Pan wykazywać dochodów z tytułu tej umowy, a w przypadku ich wpisania do podatkowej księgi przychodów i rozchodów należy pomniejszyć przychody z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej o przychody uzyskane z tytułu zawartej umowy o dzieło i na tej podstawie skorygować zeznanie podatkowe za 2006r.Jeśli wykonane usługi wchodziły w zakres prowadzonej działalności gospodarczej i przychody z tego tytułu ujął Pan w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, to w zeznaniu podatkowym nie należy ich wykazywać na podstawie sporządzonej przez płatnika informacji PIT-11/8B, tylko należy wykazać pobrane przez płatnika zaliczki z tego tytułu. W obu wariantach w zeznaniu podatkowym wystąpi nadpłata w związku z czym należy złożyć korektę zeznania wraz z pismem wyjaśniającym zaistniałą pomyłkę a w przypadku wpłaty zaliczek z tego tytułu również wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku zgodnie z art. 75 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zmianami).

Wobec powyższego wyrażone przez Pana we wniosku stanowisko , jest nieprawidłowe.

Jednocześnie zaznacza się, iż niniejsza interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i stanu prawnego obowiązującego w 2006r. zgodnie z Pana zapytaniem.Stosownie do treści art. 14 b § 1 i 2 ustawy Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.

Zgodnie z art. 14a § 4 i art. 236 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa na niniejsze postanowienie przysługuje zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu za pośrednictwem tut. Organu Podatkowego w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.

Zażalenie na postanowienie organu podatkowego zgodnie z art. 222 w związku z art. 239 w/w ustawy powinno zawierać zarzuty przeciwko postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające do żądanie.

Podpisz upoważnienia Naczelnika Urzędu Skarbowego Z-ca Naczenika


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika