Jak należy udokumentować fakt przeznaczenia oszczędności wycofanych z kasy mieszkaniowej na zakup (...)
Jak należy udokumentować fakt przeznaczenia oszczędności wycofanych z kasy mieszkaniowej na zakup lokalu mieszkalnego od Zakładu Remontowo - Budowlego (developera). W dniu 16 czerwca 2004 r. zawarłem wstępną umowę kupna ? sprzedaży pomiędzy Zakładem Remontowo - Budowlanym na zakup lokalu mieszkalnego. W dniu 15 sierpnia 2004 r. wpłaciłem ratę w kwocie 40.000 zł. Pozostałą kwotę wpłacę w grudniu br. Pieniądze te będą pochodziły z oszczędności wycofanych z kasy mieszkaniowej. Jakie dokumenty należy przedłożyć aby nie utracić prawa do nabytej ulgi z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej.
1. nabycie, budowę, przebudowę, rozbudowę lub nadbudowę domu albo lokalu mieszkalnego, stanowiącego odrębną nieruchomość,
2. uzyskanie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
3. remont domu lub lokalu, o którym mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem bieżącej konserwacji i odnawiania mieszkania,
4. spłatę kredytu bankowego zaciągniętego na cele wymienione w pkt 1-3
5. nabycie działki budowlanej lub jej części pod budowę budynku jednorodzinnego lub mieszkalnego, w którym jest lub ma być położony lokal mieszkalny kredytobiorcy.
Należy również zwrócić uwagę na termin wydatkowania zgromadzonych oszczędności. Upływa on, bowiem z końcem roku podatkowego w którym miało miejsce wycofanie pieniądze z kasy mieszkaniowej.
Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie określają rodzaju dokumentów potwierdzających wydatkowanie środków pieniężnych z kasy mieszkaniowej na w/w cele mieszkaniowe. Dokumentami takimi mogą być faktury VAT, rachunki, akty notarialne, dowody wpłat ze wskazaniem, iż dotyczą nabycia lokalu mieszkalnego i inne dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków na w/w cele mieszkaniowe (np. spłata kredytu zaciągniętego na własne cele mieszkaniowe z wyjątkiem działki budowlanej).
W związku z powyższym dokumentami potwierdzającymi wydatkowanie środków pieniężnych z kasy mieszkaniowej mogą być zarówno faktury VAT jak i inne dokumenty potwierdzające poniesione wydatki mieszkaniowe.