W jaki sposób udzielone w ramach akcji promocyjnych rabaty wpływają na przychód i koszty uzyskania (...)

W jaki sposób udzielone w ramach akcji promocyjnych rabaty wpływają na przychód i koszty uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dębicy po zbadaniu stanu faktycznego i dokonaniu analizy zapytania podatnika w świetle obowiązujących przepisów ustawy z dnia z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) stwierdza, co następuje:

Zdaniem organu podatkowego, udzielony w ramach promocyjnej sprzedaży rabat wpływa w momencie jego udzielenia na zmniejszenie przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 12 ust. 3 ustawy podatkowej. Natomiast wydatki ponoszone przez spółkę z tytułu przekazanych nagród o równowartości rabatu stanowią koszt uzyskania przychodów w świetle artykułu 15 ust. 1 powołanej powyżej ustawy.

Porady prawne

Zdaniem organu podatkowego, w analizowanej sytuacji nie zachodzą przesłanki określone w artykule 11 ustawy podatkowej, zaś poniesionych wydatków nie można uznać za wydatki na reprezentację lub reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 tej ustawy.

Przedstawione stanowisko tym różni się od zaprezentowanego przez spółkę, iż uznaje wpływ stosowanego przez podatnika systemu uatrakcyjnia sprzedaży zarówno na wysokość przychodów podatkowych poprzez stosowane upusty cenowe, jak i na zwiększenie kosztów uzyskania przychodów z tytułu wydatków na nagrody wręczane kontrahentom.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika