Jaki adres należy umieszczać na wystawianych i przyjmowanych fakturach VAT.

Jaki adres należy umieszczać na wystawianych i przyjmowanych fakturach VAT.

Działając w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku, w odpowiedzi na pytanie zawarte w piśmie, które wpłynęło do tut. Organu w dniu 11 lutego 2004 roku w sprawie stosowania przepisów prawa podatkowego wyjaśnia się co następuje.

Z przedstawionego w złożonym piśmie stanu faktycznego wynika, iż w Zaświadczeniu o Wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej miejsce wykonywania działalności zostało określone jako T..., ul. X..., natomiast siedziba została określona jako T..., ul. Y... .

W złożonym piśmie Strona wnosi zapytanie jaki adres należy umieszczać na wystawianych i przyjmowanych fakturach VAT.

Porady prawne

Zasady wystawiania faktur uregulowane zostały w rozdziale 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 27, poz. 268 ze zmianami). Zgodnie z § 35 ust. 1 pkt 1 w/w rozporządzenia faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 37, powinna zawierać co najmniej: m.in. imiona i nazwiska lub nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy.

Przepis nie określa jakie adresy winny być ujęte na fakturach, zatem zdaniem tut. Organu skoro oba adresy zostały zgłoszone w zgłoszeniu rejestracyjnym w gestii podatnika pozostaje wybór adresów, jakie będą znajdowały się na fakturach nabycia i sprzedaży tj. czy adres siedziby czy adres prowadzenia działalności.

Powyższej odpowiedzi udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w piśmie z dnia 11 lutego 2004 roku i przepisy prawa obowiązujące w dniu jego datowania.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika