W jaki sposób należy rozliczać duplikaty faktur dokumentujących zakup usług telekomunikacyjnych?

W jaki sposób należy rozliczać duplikaty faktur dokumentujących zakup usług telekomunikacyjnych?

Zgodnie z § 40 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22.03.2002r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym ( Dz. U Nr 27, poz. 268 ze zm), w przypadku nabycia towarów i usług wymienionych w ust. 3 , w tym usług telekomunikacyjnych, podatnik może dokonać obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w miesiącu, w którym przypada termin płatności określony na tej fakturze.

W związku z tak jednoznacznym określeniem momentu obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących nabycie m.in. usług telekomunikacyjnych, zawartym w cytowanym wyżej przepisie § 40 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów, Naczelnik Urzędu Skarbowego informuje, że w opisanym przez Spółkę przypadku otrzymania duplikatów faktur, w sytuacji gdy termin płatności określony na duplikatach tych faktur już minął, Spółce przysługuje prawo obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z duplikatów tych faktur w miesiącu, w którym przypadał termin płatności, poprzez dokonanie korekt deklaracji za te miesiące, z zachowaniem warunków określonych w art. 19 ust. 3 b ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U Nr 11 poz. 50 ze zm.).

Porady prawne


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika