Z dniem 01.01.2004r. siedziba naszej Spółki znalazła się w zasięgu terytorialnym Naczelnika Drugiego (...)

Z dniem 01.01.2004r. siedziba naszej Spółki znalazła się w zasięgu terytorialnym Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego. Nasza Spółka posiada 6 Oddziałów mających swoje siedziby w różnych częściach Polski. Oddziały Spółki są wyodrębnionymi, nie posiadającymi osobowości prawnej jednostkami samobilansującymi oraz odrębnymi podatnikami VAT. Czy od 01.01.2004r. Spółka oraz jej Oddziały powinny rozliczać się z tytułu podatków VAT, PIT, PCC i CIT w Drugim Mazowieckim Urzędzie Skarbowym, a jeżeli tak, to jakich formalności należy dokonać w dotychczasowych Urzędach Skarbowych.

Przedsiębiorstwo <.......>, jako całość, spełniające kryterium podmiotowe wymienione w art. 5 ust. 9b pkt7 lit. ?a? ustawy z dnia 21.06.1996r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. Nr 106, poz. 489 ze zm.) zostało objęte właściwością naczelnika tut. urzędu skarbowego. Tym samym, przedsiębiorstwo jako podatników podatków: od osób prawnych (CIT) oraz od czynności cywilnoprawnych (PCC) obowiązane jest składać deklaracje podatkowe w sprawie należności podatkowych w w/w podatkach do Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego. Ze strony spółki nie są konieczne żadne formalności w związku ze zmiana właściwości Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Natomiast wyodrębnione oddziały spółki, nie posiadające osobowości prawnej, ale będące zakładami samobilansującymi, na podstawie szczególnych przepisów zawartych w poszczególnych ustawach podatkowych, mogą rozliczać się samodzielnie w zakresie podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) w ?zwykłych? urzędach skarbowych właściwych ze względu na siedzibę poszczególnego oddziału.

Porady prawne


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika