Czy Rada Rodziców musi wystąpić o nadanie numeru identyfikacji podatkowej ?

Czy Rada Rodziców musi wystąpić o nadanie numeru identyfikacji podatkowej ?

Działając na podstawie przepisów art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8,poz. 60 ze zm.), udzielając interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie nadania numeru identyfikacji podatkowej jednostce nie będącej osobą prawną, która jest płatnikiem podatków, a nie jest podatnikiem,Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty uznaje za nieprawidłowe stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21.11.2005 r.

Wnioskiem z dnia 21.11.2005r. podmiot wystąpił z zapytaniem dotyczącym nadania numeru identyfikacji podatkowej dla Rady Rodziców.

Porady prawne

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Rada Rodziców nie prowadzi działalności gospodarczej, natomiast środki otrzymywane od rodziców przeznacza m.in. na wynagrodzenia osób wykonujących czynności na rzecz Rady Rodziców, wobec powyższego posiada status płatnika.

Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 13.10.1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2004r. Nr. 269, poz. 2681 ze zm.)obowiązkowi posiadania numeru identyfikacji podatkowej podlegają jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, jeśli są płatnikami podatków, płatnikami składek na ubezpieczenie społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne, zwane dalej 'płatnikami składek ubezpieczeniowych'.

Tutejszy organ podatkowy informuje, iż ww. odpowiedź jest wiążąca tylko dla właściwych organów podatkowych i organów kontroli skarbowych do czasu jej zmiany lub uchylenia, nie jest natomiast wiążąca dla Podatnika.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika