Publiczna szkoła podstawowa zwróciła się z zapytaniem, jakie powinna podjąć działania aby funkcjonowanie (...)

Publiczna szkoła podstawowa zwróciła się z zapytaniem, jakie powinna podjąć działania aby funkcjonowanie sklepiku szkolnego toczyło sie zgodnie z aktualnymi przepisami prawa podatkowego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż w Publicznej Szkole Podstawowej uczniowie w ramach działalności Samorządu Uczniowskiego, pod opieką wyznaczonego nauczyciela, będą prowadzić sklepik uczniowski. W sklepiku sprzedawanoby towary typu biurowego (zeszyty, ołówki, wkłady długopisowe). Dochody tego sklepiku zostałyby przeznaczone na cele szkoły (zakup farb, bloków rysunkowych i innych materiałów), które wykorzystywanoby w ramach działalności świetlicy szkolnej.

Szkoła zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji jakie powinna podjąć działania, aby funkcjonowanie sklepiku toczyło się zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.

Porady prawne

Zdaniem wnioskującego niewielki obrót finansowy sklepiku uczniowskiego mógłby być zwolniony z obciążeń podatkowych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) zwalnia się od podatku dochodowego od osób prawnych jednostki budżetowe. Publiczna szkoła podstawowa jako jednostka budżetowa na podstawie tego przepisu jest zwolniona podmiotowo od podatku dochodowego. Jeżeli zatem w ramach struktury organizacyjnej szkoły publicznej prowadzony będzie przez uczniów sklepik uczniowski, który nie będzie miał odrębnego bytu prawnego, to również będzie on objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych.

Informacja została udzielona w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w zapytaniu oraz stan prawny obowiązujący w dniu jej wydania.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika