W związku z powyższym, Spółka zwróciła się z zapytaniem, czy ma obowiązek wysyłania paragonów (...)

W związku z powyższym, Spółka zwróciła się z zapytaniem, czy ma obowiązek wysyłania paragonów do klienta?

Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, działając na podstawie przepisów:

- art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8 , poz. 60 z późn. zm.),

po rozpatrzeniu wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, postanawia uznać za nieprawidłowy pogląd Podatnika, wyrażony w złożonym wniosku, w części dotyczącej sprzedaży artykułów objętych obowiązkiem rejestracji na kasie fiskalnej.

Porady prawne

UZASADNIENIE

Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka prowadzi obecnie sprzedaż m.in. artykułów objętych na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących, obowiązkiem rejestracji na kasie fiskalnej, pomimo prowadzenia sprzedaży w systemie wysyłkowym. Do każdej paczki dołącza paragon fiskalny. System magazynowo-logistyczny jest w dużym stopniu zautomatyzowany. Konieczność dołączania paragonu do paczki powoduje wykonanie dodatkowych czynności, co podnosi koszty działalności Spółki. Gdyby obowiązujące do 31.12.2007 zwolnienie dostawy towarów w systemie wysyłkowym (załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów, poz. 37) nie zostało przedłużone, koszty pakowania i przesyłki wzrosłyby w znaczący sposób. Spadłaby wydajność Spółki. Wyższe koszty i niezadowolenie klientów to zagrożenie dla Spółki.

Obecnie Spółka ewidencjonuje część sprzedaży zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących w momencie wysyłki towarów do klienta.

W związku z powyższym, Spółka zwróciła się z zapytaniem, czy ma obowiązek wysyłania paragonów do klienta?

Zdaniem Podatnika, nie jest konieczne wysyłanie paragonów do klienta. Klient otrzymuje w paczce dokument sprzedaży dokładnie opisujący sprzedawany towar i umożliwiający dokonanie jego zwrotu lub reklamacji, a więc zawierający więcej informacji niż paragon fiskalny. Spółka przechowywałaby oryginały paragonów i wydawałaby je klientom na ewentualne życzenie.

Ustosunkowując się do przedstawionej powyżej kwestii, stwierdza się co następuje;

Zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. z 2002 r. Nr 108, poz. 948 z późn. zm.), podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z zastrzeżeniem ust. 2, są obowiązani do dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i dokonywania wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego lub faktury VAT oraz do wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy.

W myśl § 1 pkt 13 powołanego rozporządzenia, przez paragon fiskalny rozumie się wydrukowany dla nabywcy przez kasę rejestrującą w momencie sprzedaży dokument fiskalny z dokonanej sprzedaży.

Z przedstawionych przepisów wynika obowiązek dokumentowania przez Spółkę paragonami fiskalnymi dokonywanych dostaw towarów, wymienionych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. z 2007 r. Nr 116, poz. 804), oraz obowiązek wydawania oryginału wydrukowanego paragonu nabywcy.

Uwzględniając powyższe, Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, postanawia jak w sentencji.

Przedmiotowa interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Spółkę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika