Logowanie

Porozmawiajmy o naszych prawach

Napisz na forum

Porady prawne specjalistów e-prawnik.pl

Pomoc prawna online

najwyższa jakość

Alior bank - problemy z saldem

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
  • W zeszłym miesiącu próbowałam sie wyprosić o dodatkowy limit na koncie, poza faktem, że panie z oddziału wykazały się kompletnym brakiem wiedzy i profesjonalizmu wydzwaniając do mojej księgowej z zapytaniem o moje zarobki (!), to limitu nie dostałam, bo jak się znienacka dowiedziałam saldo na moim koncie było ujemne (-86zł). Zostałam wpisana do BIKu pociągnęli mnie windykacją, a ja nie miałam pojęcia co się zdarzyło, bo dobrze wiem, że nie wydałam więcej pieniędzy niż miałam na koncie.
    W tym miesiącu poszłam na zakupy z notatnikiem dokładnie spisując każdy wydany grosz, po powrocie do domu sprawdziłam stan konta i okazało się, że brakuje kilku transakcji. Nie było ich ani w historii konta, ani w blokadach. Nie były to też transakcje dokonane pay passem, tylko normalnie jak Bozia kazała - potwierdzone pinem.
    Poszłam do banku, pani zrobiła na mnie oczy, że ona nie rozumie. Po chwili spędzonej przy telefonie, wręcz NAKAZAŁA mi przynieść dowody dokonania transakcji, co wywołało u mnie atak śmiechu. Oczywiście nic takiego jej nie przyniosłam.
    Za to po trzykrotnym sprawdzeniu stanu dostępnych środków przez szanowną panią bankierkę, stwierdzono, że takie transakcje po prostu nie zostały dokonane, bo tak to wyglądało i mogę swobodnie dysponować pieniędzmi na koncie. Wybrałam więc wszystkie pieniądze co do grosza.
    Pół godziny temu dostałam z banku sms, że na moim koncie występuje zaległość w wysokości 140 złotych. Jest to ewidentne wprowadzenie mnie w błąd przez Alior bank, bo przecież nie po to mam konto w banku, żeby latać z notatniczkiem i liczyć dokładnie ile pieniędzy mam na koncie, bo bankierzy od siedmiu boleści będą mnie straszyć windykacją!
    Proszę o pomoc, co mogę w takiej sytuacji zrobić?
    Byłam dziś w banku, ale obsługi niestety się nie doczekałam, jedna pani rozmawiała z kolegą przez telefon, jeden pan pracował naprawdę i kolejna pani piła kawę z baaaardzo zajętym wyrazem twarzy nie pozwalając do siebie podejść.
    Jestem w kropce, boje się, że lada moment nie będę mogła przez te machinacje wziąć na raty nawet żelazka.

    Odpowiedz Cytuj
  • Szanowna Pani, W odniesieniu do opisywanej sytuacji pragniemy poinformować, że zgodnie z zapisami Regulaminu kart płatniczych Alior Bank S.A. klient dokonując transakcji kartą musi zapewnić środki na ich pokrycie. W przypadku transakcji nieautoryzowanych w systemie banku (np. na niskie kwoty lub przy pomocy usługi pay-pass)na rachunku karty nie jest zakładana blokada środków na poczet późniejszego rozliczenia transakcji. Tego typu transakcje, zależnie od akceptanta są rozliczane w przeciągu kilku dni i dopiero wtedy są widoczne w historii rachunku. W przypadku, gdy klient nie weryfikuje wydatków ze środkami dostępnymi na rachunku może wystąpić nieautoryzowany debet. Wówczas Bank powiadamia klienta o zaistnieniu takiej sytuacji wymagając jego spłaty. Zgodnie z przedstawionym opisem podobnie było również w tym konkretnym przypadku. Poniżej prezentujemy odpowiednie zapisy Regulaminu kart płatniczych Alior Bank S.A. § 8. Rozliczanie operacji (?) 8.6. Każda Operacja, za wyjątkiem operacji zwrotu na Kartę, wycofania operacji lub wpłaty we wpłatomacie, skutkuje zmniejszeniem ilości środków dostępnych na Rachunku karty, poprzez zablokowanie kwoty Operacji albo obciążenie Rachunku karty tą kwotą oraz naliczenie opłat lub prowizji zgodnie z Taryfą. Rozliczenie Operacji objętych blokadą oraz naliczenie opłat lub prowizji, jeżeli są należne, następuje w momencie jej zniesienia. (?) 8.9. Jeżeli w terminie 7 dni od daty dokonania transakcji, Bank nie otrzyma z organizacji płatniczej Operacji w celu jej rozliczenia i obciążenia rachunku Klienta, blokada, o której mowa w ust. 8.6. zostaje zniesiona. Brak blokady lub blokada na niepełną kwotę Operacji nie zwalnia Posiadacza Rachunku karty z obowiązku utrzymania na tym rachunku środków pozwalających na rozliczenie Operacji zrealizowanych przez Posiadacza lub Użytkownika karty, w tym na pokrycie opłat i prowizji zgodnie z Taryfą. oraz Umowy rachunku, do którego wydawana jest karta płatnicza: §21. Zadłużenie przeterminowane 1. Zadłużenie powstałe w wyniku przekroczenia dostępnego salda rachunku jest traktowane jako zadłużenie przeterminowane. 2. Odsetki od zadłużenia przeterminowanego są naliczane od dnia wystąpienia zadłużenia do dnia poprzedzającego jego spłatę. Pełna treść Regulaminu kart płatniczych Alior Bank S.A. jest dostępna pod adresem. http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/regulamin_kart_platniczych.pdf Z poważaniem, Zespół Alior Banku
  • Reklama

  • No dobrze, wszystko ładnie i zrozumiale, ale z tego co pamiętam, jeśli to bank wprowadza klienta w błąd to bank powinien pokryć powstałą w wyniku takiego nieporozumienia należność, a ja zostałam wprowadzona w błąd, bo jak inaczej nazwać brak jakiejkolwiek blokady kwoty, czy wpisu w historię rachunku dotyczącego 4 transakcji i dostępność środków, które dostępne być nie powinny? Po prostu - robicie tak celowo, żeby klient wlazł na minę - ujemne saldo, odsetki opłaty windykacyjne i fajnie sie zarabia na naiwniakach prawda? A ja dobrze wiem, że jeśli nie była to płatność poniżej 50 zł metodą pay pass, to musicie zrobić blokadę, a jeśli jej nie ma to już wasz błąd nie mój, więc czemu ja mam płacić za wasze pomyłki? Płatność na 90 zł, zatwierdzona pinem powinna zostać odznaczona na rachunku, a nie została i dzięki temu teraz mi robicie problemy.
  • Mam taki sam problem. Bank od wrzesnia nie sciaga mi na biezaco kwot transakcji zblizeniowych. Bylem w oddziale spytac sie o co chodzi, pani mi powiedziala ze takie transakcje nie sa blokowane natychmiast i ze mam sobie je zapisywac zeby nie wejsc na debet. Tego samego nia dokonalem transakcji karta na kwote 80 zl za pomoca pin-u, wchodze na konto a tam ile kasy bylo tyle jest. Po dwoch dniach dostaje sms-a ze mam debet i mam natychmiast pokryc roznice. Niestety nie mam potwierdzenia transakcji ze sklepu i pewnie jak pojde o banku to takiego potwierdzenia jako dowod takiej platnosci ode mnie zazadaja. skandal i tyle.
 

Dodaj post na forum:

Porady prawne e-prawnik.pl:


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.