Forum prawne

Mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności.

Dzień dobry,

W czerwcu oddałem mechanikowi swój samochód aby dokonał naprawy. Występowały stuki z okolicy skrzyni biegów. Mechanik stwierdził że do wymiany jest koło dwumasowe. Mechanik kupił potrzebne części. Niestety po naprawie chwilę po odebraniu auta (w tym samym dniu) okazało się że jest coś nie tak z pracą sprzęgła. Samochód szarpie. Zgłosiłem ten problem mechanikowi w tym samym dniu. Mechanik stwierdził że wykonał dobrze naprawę, stwierdził że nic nie szarpie. Że mogę coś odczuwać bo jest to nowe koło dwumasowe i może trzeba odczekać żeby się "ułożyło". Po dwóch miesiącach oddałem swój samochód temu samemu mechanikowi żeby naprawił inną rzecz. W tym samym czasie mechanik stwierdził że jednak jest coś nie tak. Powiedział że trzeba reklamować koło dwumasowe ale on nie odpowiada za części. Część była zakupiona przez mechanika i była częścią nową. Proszę napisać czy odpowiada mechanik za część ? Na jaki artykuł prawny mogę się powołać ?
Samochodem codziennie dojeżdżam do pracy. Samochód jest mi potrzebny. Czy powinien mechanik udostępnić mi samochód zastępczy ? Czy mogę żądać od mechanika zakupu nowej części ? Mechanik twierdzi że musi ściągnąć skrzynię biegów, wyciągnąć koło dwumasowe, wysłać do producenta, producent ma 14 dni na reklamację. Samochód w tym czasie musi stać u mechanika. Gdyby mechanik kupił następne nowe koło dwumasowe to samochód nie musiałby stać u mechanika przez 14 dni. Mógłby dokonać naprawy w jeden dzień.
Okazało się również że sklep który wydał część mechanikowi wystawił tylko dokument w postaci "wydania zewnętrznego z VAT". Nie ma paragonu, faktury. Czy sklep może stosować takie praktyki ? Wydanie zewnętrzne wystawione jest na mechanika.
Gdyby mechanik nie zignorował mnie w pierwszym dniu po naprawie to czy byłaby większa szansa na rozwiązanie problemu ?
Mechanik cały czas twierdzi że nie odpowiada za część.
Bardzo proszę o szybką pomoc. Nie wiem co mogę napisać w piśmie reklamacyjnym. Na jaki artykuł mogę się powołać. Umowa z mechanikiem była ustna.
Mam nagranie z rejestratora samochodowego że problem wystąpił w tym samym dniu po naprawie (jest nagrany mechanika głos jak twierdził że wszystko jest dobrze) oraz sms'y wzywające do naprawy samochodu. Czy pismo reklamacyjne mogę wysłać pocztą ? Proszę napisać co muszę w reklamacji napisać ? Czy lepiej powołać się na reklamacje z tytułu rękojmi czy gwarancji producenta części ? Mechanik mi powiedział że duże jest prawdopodobieństwo że producent odrzuci reklamację. Martwi się tym kto zapłaci jemu za ponowne ściągniecie skrzyni biegów. Oczekiwanie na naprawę trwa bardzo długo. Mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności. Niestety jest to znajomy mechanik :(. Jeżdżenie samochodem z taką wadą powoduje że zużywają się inne części w samochodzie.

2019.9.28 16:33:59

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika