Logowanie

Porozmawiajmy o naszych prawach

Napisz na forum

Porady prawne specjalistów e-prawnik.pl

Pomoc prawna online

najwyższa jakość

Reklamacja

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ
  • -
    Wysłany: 2001-03-06 00:00:00

    Zlozylem u sprzedawcy wniosek (zgloszenie reklamacyjne) o zwrot gotowki, lub wymiany towaru (sprzet AGD) na nowy wolny od wad. Minelo 3 tygodnie bez odzewu z ich strony. Czy tylko na podstawie niedotrzymania terminu moge dochodzic zwrotu gotowki i w jakim trybie tego zadac?

    (Przemek)

    Odpowiedz Cytuj
  • Berry
    Wysłany: 2002-02-16 22:29:13

    Po 14 dniach Twoje żądanie co do sposobu załatwienia reklamacji jest już prawnie wymagalne - nawet jeżeli nie miałeś racji składając reklamację.
    Odpowiedz Cytuj
  • Reklama

  • miastolinka
    Wysłany: 2002-06-05 15:40:33

    termin na zalatwienie reklamacji wynosi 14 dni niezaleznie od zadania reklamujacego itp.Jesli w tym terminie reklamacja nie zostanie rozpatrzona ma pan pelne prawo do zadania zwrotu gotowki niezaleznie od tego czego domagal sie pan w zgloszeniu reklamacyjnym.Roszcze nie to jest roszczeniem z mocy samego prawa.O pomoc proponuje zwrocic sie do Inspekcji handlowej lub do jakiegokolwiek serwisu konsumenta.
    Odpowiedz Cytuj
  • Kupiłam buty,po dwukrotnym założeniu zorientowałam się,że to dwa różne rozmiary.złożyłam reklamacje,ale odrzucono ją z tego powodu,że buty były już noszone.czy słusznie?czy mam się odwoływać,czy to może moja wina?a może sprzedawca zawinił sprzedają dwa różne rozmiary.proszę o szybką odp.
    Odpowiedz Cytuj
  • Art. 4. ust 1. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje tę kwestię. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeśli nie można domagać się naprawy albo wymiany z powyższych względów, kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Proszę powołać się na art. 8 powyższej ustawy. Skuteczność podjętych środków będzie zależała od tego, czy w momencie zakupu wiedziała Pani lub oceniając rozsądnie mogła Pani wiedzieć, że każdy z butów ma inny rozmiar (np. było oznaczenie na podeszwie). Wówczas sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność. Ale jeśli różnica w rozmiarze obuwia mogła zostać wykazana tylko poprzez jego użycie, wówczas Pani żądanie jest uzasadnione.

    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Chciałem oddać buty do reklamacji w sklepie ccc, minął już rok, ale gwarancja była na dwa lata. Przedstawiłem pani fakturę która otrzymałem w sklepie. Powiedziała mi, że z faktura jest rok reklamacji, a gdybym miał paragon miałby 2 lata. Czy to ma jakiś sens?
    Odpowiedz Cytuj
  • witam Oddałam buty do reklamacji, po 2 tygodniach użytkowania pękły na zgięciach. Reklamacja niestety nie została uznana ponieważ stwierdzili, ze to moja wina. Co ma teraz zrobić?
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Dostałem kartę gwarancyjną na pewien towar. Nigdzie nie jest określony termin gwarancji. Czy w takim przypadku okres reklamacji jest ustalony ustawowo?
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Chciałem się zapytać czy istnieje jeszcze coś takiego jak "rękojmia" Jeśli tak to jaki okres obejmuje? z góry dziękuje za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Czy reklamacja powinna być zgłoszona osobiście czy np. mogę wysłać pocztą i telefonicznie poinformnować o tym sprzedawcę? z góry dziękuję za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Czy jest mozlwe , aby zareklamować usługe np. u kosmotyczki? z góry dziękuję za pomoc
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam problem popsuły mi sie buty i chcę złożyć reklamację ale niestety zapodziałam gdzieś paragon, czy mam szansę na reklamację?Z góry dzięki
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam takie pytanie kiedy przysługuje wyamian towaru na nowy a kiedy naprawa?z góry dziękuję za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam mam takie pytanie kupiłam sukienkę, która okazała się wadliwa i mogę wyminić na nową lub jakąs inną w tej cenie czy jesli np wybiore coś tańszego to czy oddadza mi tę różnicę w gotówce?Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam, Mam taki problem po raz kolejny złożyłem telefon do reklamacji z tego samego powodu i juz z nowu się popsuł ile razy będę go naprawiać czy nie powinni mi dać nowego telefonu?Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam takie pytanko ile się czeka na decyzję po złożeniu reklamacji?z góry dziękuję za odpowiedzi
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam pytanie kupiłam pralkę, niestety 3 dnia się popsuła i nie chcę naprawy chcę nową i co powinnam napisać, aby tak się stało?z góry dziękuję
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam taki problem producent odesłał mi zakreklamowane buty, a klient sie po nie nie zgłosił amniął już ponad miesiąc co powinienem zrobić?Z góry dziękuję
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam Mam pytanie złożyłem do reklamacji telewizor miałam się zgłosić za dwa tygodnie i tak zrobiłem ale nic nie wiadomo czy jest może jakiś ustalony termin ile powinno czekać się na naprawę?Z góry dziękuję za pomoc
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam, zakupiłem buty, które bardzo szybko się zepsuły, popękały na szwach. Złożyłem reklamacje ale nie uznano jej bo ponoć używałem butów w zły sposób. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić?
    Odpowiedz Cytuj
  • Witam, czy w przypadku kiedy oddałem buty na reklamacje (za 300zł), i dostałem telefonicznie informacje, że mogę wybrać inne do tej ceny. To czy w takim wypadku mogę wziąć dwie pary butów po 150? jeśli w sklepie nic innego mi nie odpowiada?
    Odpowiedz Cytuj

Najnowsze tematy

Porady prawne e-prawnik.pl:


  • Ciężar dowodowy

    Moja przyjaciółka otrzymała rachunek telef. na kwote 14.000 zł, pomimo protestów skierowanych do TPSA, nadal jest zobowiązana zapłacić ten rachunek, jak udowodnić, że nie ona tyle wydzwoniła, jakie dalsze kroki można podjąć w tej sprawie?

  • Sposób zgłoszenia reklamacji

    Czy sprzedawca ma prawo żądać złożenia reklamacji na piśmie, zwłaszcza w sytuacji jasno sprecyzowanych przez nabywcę zastrzeżeń odnośnie wadliwego produktu?

  • Zaległy rachunek za telefon

    Dwa lata temu podpisałem z TP SA dwie umowy dla dwóch różnych numerów telefonicznych "Umowę o świadczenie telefonicznych usług powszechnych" przez cały okres trwania umów otrzymywałem jedną fakturę VAT, którą terminowo opłacałem. Kilka tygodni temu okazało się iż TP SA wystawiała mi faktury tylko za jeden numer telefoniczny. Za drugi przysłała mi fakturę w wysokości 5 000 zł. Fakturę tą wystawiła po przeszło dwóch latach od zawarcia umowy. Czy TP SA ma do tego prawo? Co mam w takiej sytuacji zrobić, zapłacić czy kierować sprawę do sądu?

  • Wniesienie reklamacji na usługi telekomunikacji

    Od września ubiegłego roku mam założone stałe łącze internetowe SDI. Do tej pory, pomimo zgłaszania na "błękitną linię", nie otrzymuję rachunków za tę usługę. Moje pytanie dotyczy tego, czy TP S.A. może po upływie pół roku przesłać rachunek za cały ten okres. Rachunek będzie niebagatelny, a nie z mojej winy tak urósł. O ile zdażyłem się zorientować, to nie tylko ja stoję przed takim problemem.

  • Koszty przesyłki przy reklamacji

    Czy w wypadku, jeśli miejsce kupna towaru jest oddalone od miejsca jego produkcji, a więc sprzedawca musi reklamowany towar wysłać paczką do producenta, może on, w wypadku nie uznania kosztów reklamacji, obciążyć klienta kosztami przesyłki (w jedna lub w obie strony)?

Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane