Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Reklamacja
(Przemek)
Odpowiedzi w temacie: Reklamacja (22)
Art. 4. ust 1. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje tę kwestię. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeśli nie można domagać się naprawy albo wymiany z powyższych względów, kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Proszę powołać się na art. 8 powyższej ustawy. Skuteczność podjętych środków będzie zależała od tego, czy w momencie zakupu wiedziała Pani lub oceniając rozsądnie mogła Pani wiedzieć, że każdy z butów ma inny rozmiar (np. było oznaczenie na podeszwie). Wówczas sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność. Ale jeśli różnica w rozmiarze obuwia mogła zostać wykazana tylko poprzez jego użycie, wówczas Pani żądanie jest uzasadnione.
Chciałem oddać buty do reklamacji w sklepie ccc, minął już rok, ale gwarancja była na dwa lata. Przedstawiłem pani fakturę która otrzymałem w sklepie. Powiedziała mi, że z faktura jest rok reklamacji, a gdybym miał paragon miałby 2 lata. Czy to ma jakiś sens?
Oddałam buty do reklamacji, po 2 tygodniach użytkowania pękły na zgięciach. Reklamacja niestety nie została uznana ponieważ stwierdzili, ze to moja wina. Co ma teraz zrobić?
Dostałem kartę gwarancyjną na pewien towar. Nigdzie nie jest określony termin gwarancji. Czy w takim przypadku okres reklamacji jest ustalony ustawowo?
Chciałem się zapytać czy istnieje jeszcze coś takiego jak "rękojmia" Jeśli tak to jaki okres obejmuje? z góry dziękuje za odpowiedzi
Czy reklamacja powinna być zgłoszona osobiście czy np. mogę wysłać pocztą i telefonicznie poinformnować o tym sprzedawcę? z góry dziękuję za odpowiedzi
Czy jest mozlwe , aby zareklamować usługe np. u kosmotyczki? z góry dziękuję za pomoc
Mam problem popsuły mi sie buty i chcę złożyć reklamację ale niestety zapodziałam gdzieś paragon, czy mam szansę na reklamację?Z góry dzięki
Mam takie pytanie kiedy przysługuje wyamian towaru na nowy a kiedy naprawa?z góry dziękuję za odpowiedzi
mam takie pytanie kupiłam sukienkę, która okazała się wadliwa i mogę wyminić na nową lub jakąs inną w tej cenie czy jesli np wybiore coś tańszego to czy oddadza mi tę różnicę w gotówce?Z góry dziękuję za odpowiedzi
Mam taki problem po raz kolejny złożyłem telefon do reklamacji z tego samego powodu i juz z nowu się popsuł ile razy będę go naprawiać czy nie powinni mi dać nowego telefonu?Z góry dziękuję za odpowiedzi
Mam takie pytanko ile się czeka na decyzję po złożeniu reklamacji?z góry dziękuję za odpowiedzi
Mam pytanie kupiłam pralkę, niestety 3 dnia się popsuła i nie chcę naprawy chcę nową i co powinnam napisać, aby tak się stało?z góry dziękuję
Mam taki problem producent odesłał mi zakreklamowane buty, a klient sie po nie nie zgłosił amniął już ponad miesiąc co powinienem zrobić?Z góry dziękuję
Mam pytanie złożyłem do reklamacji telewizor miałam się zgłosić za dwa tygodnie i tak zrobiłem ale nic nie wiadomo czy jest może jakiś ustalony termin ile powinno czekać się na naprawę?Z góry dziękuję za pomoc
Dwa dni przed koncem gwarancji producenta na iphone'a zlozylem reklamacje w sklepie.
Opis usterki: przegrzewa sie w trakcie ladowania i uzytkowania, problem z glosnikiem i mikrofonem w czasie rozmowy, szybko sie rozladowuje
Dzisiaj odebralem telefon, opis naprawy brzmi:
Testowano, sprzet sprawny (uaktualnienie oprogramwania) UWAGI TELEFON Z ZAGRANICZNEJ DYSTRYBUCJI (02/17/14 ingram Micro Distribition GmbH, Niemcy) - brak mozliwosci obslugi z tytuli NTZU.
niestety pracownik nie potrafil odpowiedziec na moje pytania co oznacza ta uwaga w odpowiedzi. Co to oznacza?
Druga rzecz to fakt, ze przy zakupie telefonu przedluzylem gwarancje o jeden rok i teraz pytanie czy jesli zlozylem reklamacje 2 dni przed koncem gwarancji producenta (majac jeszcze dodatkowy rok od sklepu przed soba) to czy telefon powinien zostac wyslany do serwisu producenta czy wlasnego? Bo w odcinku serwisu zaznaczony jest typ naprawy: pogwarancyjna.
Czy moge sie od tego jakos odwolac?
Bede wdzieczny za odpowiedz.
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?