Forum prawne

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Wpisanie spółki do rejestru spółek jawnych

Witam serdecznie,

Jestem studentem Akademii Morskiej w Gdyni. Specjalizację którą studiuje to Zarządzanie Przedsiębiorstwem. W ramach projektu musiałem stworzyć wirtualną firmę, która zmaga się z realnymi problemami.

Firmę tworzę ja wraz spólnikami. Wystąpiliśmy razem do sądu z wnioskiem o wpisanie spółki do rejestru spółek jawnych. Do wniosku wspólnicy załączyli dane określone w art.26 paragraf 1 KODEKSU SPOLEK HANDLOWYCH, oraz uchwale o przekształceniu spółki cywilnej w jawna.

§ Art. 26. § 1. Zgłoszenie spółki jawnej do sądu rejestrowego powinno zawierać:

1) firmę, siedzibę i adres spółki,

2) przedmiot działalności spółki,

3) nazwiska i imiona albo firmy (nazwy) wspólników oraz adresy wspólników albo ich adresy do doręczeń,

4) nazwiska i imiona osób, które są uprawnione do reprezentowania spółki, i sposób reprezentacji.

Sad wezwał spółkę do wykazania, ze w ciągu 2 kolejnych lat obrotowych spółka prowadziła przedsiębiorstwo większych rozmiarów, a ponieważ wspólnicy oświadczyli, ze spółka nie prowadzi działalności większych rozmiarów, wniosek o prze rejestracje został oddalony

Moim zadaniem jest ocena stanowisko sadu oraz przedstawić problematykę przedsiębiorstwa większych rozmiarów, oraz status spółki cywilnej na gruncie KODEKSU CYWILNEGO.

Mógłby ktoś mi w tym pomóc? W zamian oferuję poradę związaną z tworzeniem stron internetowych / pozycjonowaniem i rzeczy z tym związanych.

2013.3.26 19:54:24

Odpowiedzi w temacie: Wpisanie spółki do rejestru spółek jawnych (1)

Nie jestem prawnikiem, ale jestem współwłascicielem spółki jawnej. Przekształcenia są dobrowolne i obligatoryjne - dla spółek większych rozmiarów. Może zrobiliście błąd we wniosku, nie ten formularz, może zaznaczyliście obligaotyjne przekształcenie? Może cos źle zapisaliście w Uchwale i Sąd potraktował Was jako przekształecenie obligatoryjne i odrzucił wniosek?