Logowanie

Porozmawiajmy o naszych prawach

Napisz na forum

Porady prawne specjalistów e-prawnik.pl

Pomoc prawna online

najwyższa jakość

Zwrot skladek do ZUS-u

  • AUTOR
    WIADOMOŚĆ

  • 3 lata temu pracowalem w jednym z panstwowych osrodkow szkoleniowych jako emeryt na umowe o dzielo. Umowy byly podpisywane przed rozpoczeciem kazdego kursu ktory prowadzilem. Byly to umowy o dzielo poniewaz umowa zlecenie wliczala sie do skladek na ZUS i nie moglem pobierac emerytury gdyz przekraczalem wczesniej ustalony prog dochodu. Kilka dni temu otrzymalem pismo z osrodka szkoleniowego, ze umowy ktore byly ze mna podpisywane sa bezprawne (osrodek szkoleniowy zostal podany do sadu przez ZUS i sprawe przegral) i wzywaja mnie do zwrotu wszystkich zaleglych skladek tj okolo 6 tys zl. Czy osrodek ma prawo zadac zwrotu skladek? Czy ZUS, moze zawiesic moja emeryture na poczet zaleglych skladek? Czy ewentualnie sprawa nadaje sie do Sadu Pracy?

    Nadmienie, ze to osrodek szkoleniowy sam zaproponowal podpisywanie umow o dzielo, gdyz sam zrezygnowalem z prowadzenia kursow na umowe zlecenie. Po prostu nie oplacalo mi sie zawieszac calej emerytury. Z gory dziekuje za pomoc

    Odpowiedz Cytuj
  • wiecej proszę danych heniedz2@wp.pl
    Odpowiedz Cytuj
  • Reklama

Najnowsze tematy

Porady prawne e-prawnik.pl:


  • Postępowanie układowe a zobowiazania spółki

    Czy spółka z o.o. występując do sądu w sprawie postępowania układowego jest zwolniona z płacenia bieżących podatków i składek zus oraz bieżących zobowiązań wobec kontrahentów a w szczególności wobec pracowników?

  • Kontrola inspektora Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

    Jakie elementy mogą zostać poddane kontroli przeprowadzanej przez inspektora Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?

  • Korekta rozliczeń z ZUS

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych przysłał do mojej firmy pismo, w którym stwierdza, że u jednego z pracowników w grudniu 2000 roku nastąpiło przekroczenie wysokości rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Powstała nadpłata ubezpieczenia społecznego i rentowego w wysokości 297,74 zł oraz niedopłata ubezpieczenia zdrowotnego w wysokości 11,54 zł. W związku z powyższym ZUS nakazał: - sporządzić i przesłać skorygowane imienne raporty ZUS RCA wraz z deklaracją rozliczeniową ZUS DRA z a miesiąc 12/2000, - wyliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych z zastosowaniem stopy procentowej i skali podatkowej obowiązującej w miesiącu, w którym nastąpił z tego tytułu wymieniony zwrot ubezpieczonemu, - od zwracanej pracownikowi przez płatnika wyżej wymienionej nienależnie potrąconej części wynagrodzenia , oprócz obliczenia należnej zaliczki na podatek, potrącić należną składkę na ubezpieczenie zdrowotne, o którą pomniejsza należną zaliczkę na podatek, - płatnik składek w wystawianym PIT-11 w pozycjach dotyczących pobranych i odliczonych składek na ubezpieczenie zdrowotne ma obowiązek wykazać tę część składki na ubezpieczenie zdrowotne potrąconej przez płatnika, a wynikającej ze skorygowanego imiennego raportu miesięcznego. Po sporządzeniu i przesłaniu korekty ZUS DRA i RCA, Zakład Ubezpieczeń Społecznych przesłał firmie informację, że nadpłata ubezpieczenia społecznego i rentowego w wysokości 297,74 zł została pomniejszona o niedopłatę ubezpieczenia zdrowotnego w wysokości 11,54 zł. Tak więc kwota podlegająca zaliczeniu na poczet bieżących lub przyszłych składek wynosi 286,20 zł z czego jedna połowa tej składki jest opłacana przez pracownika, a druga przez pracodawcę. Jak powinnam rozwiązać ten problem w odniesieniu do rozliczeń z Urzędem Skarbowym, tzn. PIT-11, PIT-4 plus rozliczenie roczne PIT-40? Czy nie ma przedawnienia w zwrocie nienależnie potrąconej części wynagrodzenia i podatku dochodowego (w grudniu minie 9 lat)? Czy korekta tych kosztów winna być podatkowa czy niepodatkowa, skoro nie dotyczy roku bieżącego?

  • Dochodzenie roszczeń o zaległe wynagrodzenie

    W swoim zakładzie pracy wskutek błędu pracownika zajmującego się sprawami kadrowymi, nie wypłacono mi przez kilkanaście miesięcy dodatku stażowego (ten zakład pracy jest moim drugim miejscem pracy). Błąd ten wykryto w lutym, a więc po zamknięciu roku budżetowego (placówka oświatowa). Jakie podjąć kroki w celu odzyskania pieniędzy? Czy można wypłacić wyrównanie z tegorocznego budżetu? Jak wygląda w świetle przepisów ta sytuacja w kontekście ZUS i rozliczeń podatkowych?

  • Opodatkowanie bonów wydanych pracownikom

    Czy zakup paczek żywnościowych oraz bonów dla pracowników zwolniony jest od podatku dochodowego oraz składek ZUS? Czy wydatki na ww. cele można zaliczyć do kosztów firmy?

Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane