Forum prawne

Windykacja w Plusie

Witam, w lutym tego roku telefonicznie zaproponowano mi pakiet internetu 50gb za 20 lub 25zl miesiecznie. Mimo placenia juz 30zl na mix, zdecydowalem sie "przyjac" oferte, wiec teoretycznie placilbym 50-55zl miesiecznie.


Po odebraniu przesylki od kuriera i rozpakowaniu jej okazalo się, ze w zestawie jest nowa karta SIM wraz z nowym numerem, o ktorym mowy nie bylo w rozmowie telefonicznej, natomiast bylo to napisane na umowie. Aby korzystać z obu ofert musialbym posiadać dual-sim w telefonie, ktorego zwyczajnie nie mam, a zmiana telefonu po zakupie go w styczniu tego roku mija sie z celem. No wiec gdy zaczalem uzytkowac kartę z internetem, dostawałem smsy o zaleglosci na koncie, ale nie w wysokosci wspomnianych 5ciu dyszek, tylko byly to kwoty po 65-75zl. Nie dostawalem tez zadnych informacji o zblizajacym sie braku waznosci konta. Generalnie, uważam, ze nie otrzymałem telefonicznie wystarczajaco duzo informacji, ktore powinien przekazać konsultant. Dowiedziałem się też, ze plus sprzedał moje zadłużenie i przechodząc do sedna - chciałem napisać do firmy polkomtel o rozwiazanie umowy, ale teraz chyba juz nie ma takiej opcji, skoro zadluzenie nalezy do firmy windykacyjnej?

2018.11.19 17:23:47

Odpowiedzi w temacie: Windykacja w Plusie (5)

Przede wszystkim - czy Pan tę umowę podpisał? Bo skoro zorientował się Pan, że umowa jest niezgodna z tym, na co umawiał się Pan telefonicznie, to umowy nie powinien Pan był podpisywać. Zamówienie umowy nie jest jednoznaczne z podpisaniem umowy. Nawet, jeśli Pan taką umowę podpisze, to ma Pan 14 dni na odstąpienie od niej zgodnie z prawem.

Jeśli natomiast umowa została podpisana i czas na odstąpienie od umowy minął, a warunki są niezgodne z zapewnieniami telefonicznymi konsultanta, ma Pan prawo tę sprawę zareklamować do Polkomtelu. Rozmowy z konsultantami są rejestrowane i taka rozmowa zostanie przeanalizowana i Polkomtel zdecyduje, czy doszło do wprowadzenia w błąd. W takiej sytuacji, jeśli konsultant faktycznie przekazał nieprawdziwe informacje na temat umowy, ma Pan spore szanse na zmianę warunków umowy zgodnie z tym, co uzgodniliście telefonicznie.

Przede wszystkim najpierw polecam skontaktować się zatem z Polkomtelem do działu reklamacji i wyjaśnić sprawę, warto napisać też do nich pisemnie reklamację.

2018.11.20 11:18:41

Jedyne co podpisałem, to odbiór u kuriera, zadnej umowy nie podpisywałem, ale z tego co pamiętam, dzwoniąc jakiegoś razu do biura obsługi klienta wlasnie z takim zapytaniem, nie do samego Polkomtelu powiedziano mi, ze umowa została podpisana wraz z odbiorem dokumentów od kuriera, a ze nie odesłałem jej z powrotem, to faktycznie pomyślałem, ze tak jest. Czyli zostaje mi teraz zadzwonić do samego Polkomtelu, czy jestem w stanie zrobić coś jeszcze?

2018.11.20 21:1:56

Nie wiem, czy dobrze rozumiem - kurier dostarczył Panu umowę, ale Pan nie przekazał jej do Plusa? Kurier dostarcza dwa egzemplarze umowy - jedna jest do odesłania (daje się ją kurierowi podpisaną) i trafia do Polkomtelu (lub innego operatora, procedura jest analogiczna, ale akurat mówimy o Polkomtelu), drugi egzemplarz jest dla Pana. Aby umowa miała prawną podstawę, musiał Pan ją podpisać i odesłać podpisaną do Polkomtelu - w przeciwnym razie ciężko mi uznać, aby umowa została zawarta, bo sama rozmowa telefoniczna i wizyta kuriera to za mało do zawarcia umowy. Jeżeli Pan potwierdził tylko odbiór dokumentów od kuriera, ale nie przekazał nigdzie podpisanej umowy, to umowa nie została zawarta. Proszę skontaktować się bezpośrednio z BOK Plusa i wyjaśnić sprawę.

2018.11.21 11:10:20

Na 99% nie podpisywałem nic innego niz odbior dokumentów. Jeśli jednak podpisałem umowę, czy moje argumenty są w stanie przekonać ich do unieważnienia umowy? Jutro zadzwonię jeszcze do Polkomtelu i zorientuję się dokładnie jak wygląda teraz moja sytuacja.

2018.11.21 16:34:11

Przede wszystkim to proszę ustalić, czy umowa została w ogóle podpisana, bo to podstawa :) Jeśli nie, nie ma o czym rozmawiać, bo nie ma umowy. Roszczenia są bezzasadne. Jeśli zaś umowę Pan jednak podpisał, to mimo wszystko ustalenia telefoniczne z konsultantem są święte i jeśli Panu obiecywano warunki inne, niż w rzeczywistości Pan otrzymał, ma Pan prawo to zareklamować i uzyskać warunki, jakie obiecał Panu pracownik Plusa. Musi Pan to załatwić z Plusem, nie ma innej możliwości na ten moment. Od tego należy zacząć.

2018.11.22 10:41:23

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika