Forum prawne

Kupujący Domaga się przyjęcia zwrotu Karty graficznej. Twierdzi, że jest zepsuta(po terminie ) , mimo iż towar był przetestowany i sprawdzony

Witam,
Ostatnio dokonałem sprzedaży karty graficznej poprzez serwis OLX na podstawie umowy zawartej pomiędzy mną z firmą ulokowaną w gdańsku.
Byłą to karta graficzna, objęta, jeżeli mi o tym wiadomo, gwarancja producenta oraz ze zmodyfikowanym oprogramowaniem ( co było zaznaczone w fercie, którą przedstawiam tutaj https://www.olx.pl/oferta/msi-r9-295x2-r9-290x-cf-64mh-s-do-miningu-lepsza-od-1080-CID99-IDwjVgr.html) Oraz z pełnym opisem stanu, w którym się znajdowała. Karta, oczywiście była w kondycji działającej, testowałem ja 1 tuydzień przed sprzedaniem, potem spakowałem do pudełka, i nigdy nie używałem. Nastepnie to pudełko wysłałem w dniu 20 lipca za pomoca kuriera. poczty polskiej. Przysyłka była ubezpieczona.
Popisałem w ku[pującym umowe, która ( niewypełnioną) zamieszczam w załaczniku poniżej w formacie doc. W treści umowy nie ma nic na temat zwrotów w czasie nieokreślonym ( jest termin do tygodnia) a mimo to kupujący po 3 tygodniach z hakiem zażadał zwrotu towaru, mówiąc, że towar nie działa. W umówie okres sprawdzenia dostepny dla kupującego to 1 tydzień, a ja w dodatku byłem pewny że karta działała gdy ją wysyłałem!. Możliwością jestze użytkownik nie wie jak korzystac z modyfikowanego biosu, albo próbuje mnie po prostu perfidnie oszukac. Problemem jestto, że kupującym jest firma, która rzekomo sposiada oddział zatrudnionych specjalistów IT którzy orzekli że karta nie działa. Firma ta widocznie, na mocy swojego autorytetu jaki posiada jako osoba publiczna, stawia mi żądania zwrotu w przeciągu 4 dni, mim otego, iż nawet w umowie ybł okres 2 tygodni na namyślenie. Nie jestem pewniej czy na kartę jest nadal gwarancja producenta, Czuję sże albo jestem blikim padniecia ofiarą osuzstwa, lub przewoźnik jest winien niefunkjonowania karty.

Co moge zwrocić wtej sytuacji? zamiesczam jescze treś wiadomości od kupującego

Wiadomość pierwsza "

Witam serdecznie,
Najmocniej przepraszam, że dopiero się odzywam ale byłam na urlopie.
Niestety karta, którą mi Pan przesłał nie jest wykrywana pod żadnym sprzętem.
Chciałabym ją zwrócić. Proszę o informację czy wysyłać ją na ten sam adres z którego została odebrana?
Pozdrawiam
Imie Nazwisko

Wiadomość Druga "
Dzień dobry,
zgodnie z umową sprzedaż była na firmę z sektora IT,
która na etacie ma 12 serwisantów (większość osób w firmie, to pracownicy IT).
Testy zostały wykonane przez wykwalifikowany personel.
Kopię umowy ma Pan w poprzednich wiadomościach.
Rozpakowanie karty oraz testy zostały nagrane kamerą na stanowisku serwisowym.
Jest to standardowa procedura przy zakupie sprzętu w naszej firmie.
Paczka nie była uszkodzona.
Dual bios był także testowany, widzę że jest Pan świadom problemów z kartą.
Oba biosy powinny działać - brak informacji o problemach w Pana ogłoszeniu.
W firmie posiadamy 4 takie karty i jeden z testów był wykonywany w postaci podmiany karty z działającego zestawu animatora.
Otrzymałam polecenie od szefa, że jeśli do poniedziałku 20.08.2018r. nie potwierdzi Pan zwrotu,
mam zgłosić sprawę na policję (posiadamy Pana adres, nr konta, adres IP).
W zeszłym roku po 3 miesiącach od zgłoszenia komornik przekazał nam pieniążki (podobna sprawa).
W przypadku braku funduszy, mogę spróbować porozmawiać z szefem o jakiś ratach (może jakimś cudem wyrazi zgodę).
Z doświadczenia wiem, że dostarczony przez nas materiał na policję wystarcza całkowicie do wydania wyroku.
Proszę bardzo o oszczędzenie mi oraz Panu kontaków z policją (przesłuchanie z możliwym przymusowym doprowadzeniem ze względu na kwotę).
Polubowne załatwienie tematu jest w naszym wspólnym interesie.
Proszę o pilną odpowiedź."

Czuję się naprawdę bezsilny, prosze o pomoc

2018.8.17 13:53:42

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Kupujący Domaga się przyjęcia zwrotu Karty graficznej. Twierdzi, że jest zepsuta(po terminie ) , mimo iż towar był przetestowany i sprawdzony

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika