Forum prawne

Skuteczne rozwiązanie umowy kupna-sprzedaży Allegro

Dzień dobry,

Ostatnio sporo rzeczy pozbywam się poprzez serwis Allegro. Niestety trafił mi się przypadek, że osoba zalicytowała, wygrała aukcję i później cisza. Wysłałem maila - cisza. Po kilku dniach postanowiłem zadzwonić - kupująca to Rosjanka, która ledwo mówiła po polsku. Jedyne co udało mi się ustalić to to, że ona "już nie chce kupić tego przedmiotu". Od razu zwróciłem się do Allegro o zwrot prowizji z powodu braku wpłaty od kupującego - gdzie po 1-2 dniach mi go przyznano (kupująca potwierdziła moją wersję, klikając w link z Allegro).

Teraz chcę wystawić przedmiot ponownie. Niestety jest to przedmiot dość znacznej wartości (~2000zł) i chcę mieć pewność, że umowa z poprzednią kupującą 100% wygasła i nie będzie ona w przyszłości rościć praw do niego (np. wpadnie na pomysł, że jednak zapłaci). Tym bardziej, że przedmiot zakładam przejdzie w ręce jakiegoś nowego nabywcy. Pani z Allegro doradziła mi bym wyznaczył jakiś ostateczny termin na zapłatę.

Jak to jest?
1. Czy wystarczy wiadomość email czy musi być to list polecony z potwierdzeniem odbioru?
2. Jaka powinna być treść takiej wiadomości / co powinna zawierać?
3. Czy kupująca musi coś jeszcze potwierdzić, czy wystarczy zakomunikowanie jej, że umowa wygasła ze względu na brak płatności?
4. Czy konieczne jest wyznaczenie ostatecznego terminu płatności przed zerwaniem umowy - jak doradzała pani z Allegro?

2018.2.28 13:22:8

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Skuteczne rozwiązanie umowy kupna-sprzedaży Allegro

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika