Forum prawne

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

renta

1.Czy osoba chorujaca na cukrzyce insulinozalezna może otrzymać rentę
2.Osoba po stendach (bez zawału) leczona kardiologicznie może dostać rentę ?

2009.4.13 10:37:0

Odpowiedzi w temacie: renta (12)

Witam,
Jestem studentka 5 roku, od śmierci mojej mamy pobieram rentę, za rok pójdę do pracy i chciałam się dowiedzieć czy wtedy renta tak przejdzie na mojego tatę, tylko że tuż przed śmiercią taty rodzice się rozwiedli.

2010.5.6 12:25:24

Witam
Mąż mojej siostry pracował za granicą, zmarł w lutym. Czy ona jako żona mam prawo do renty po nim?


2010.7.12 13:22:9

Takie pytanie najlepiej zadać w konsulacie kraju, w którym mąż Pani siostry pracował.

2010.7.13 12:28:23

witam
Czy jest możliwe otrzymanie renty w Polsce jesli mieszka sie poza granicami tego kraju? z góry dziękuje

2010.8.6 12:23:32

Witam Mam problem pobierałam przez pól roku rente rodzinną i teraz urząd chce zwrotu nie pracuje i nie mam z czego oddac co moge zrobić? z góry dziękuję za odpowiedzi

2010.8.16 9:17:33

witam
Niedługo wychodzę za mąż mam 21 lat i studiuję moja mama nie żyje i czy po ślubie będę dalej dostawać rentkę aż do końca nauki?Z góry dziękuję za pomoc

2010.8.17 10:41:10

Zawrcie związku małżeńskiego nie ma wpływu na prawo do renty rodzinnej. Zgodnie z art. 68 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych:


1. Dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione mają prawo do renty rodzinnej: 


1) do ukończenia 16 lat; 

2) do ukończenia nauki w szkole, jeżeli przekroczyły 16 lat życia, nie dłużej jednak niż do osiągnięcia 25 lat życia, albo 

3) bez względu na wiek, jeżeli stały się całkowicie niezdolne do pracy oraz do samodzielnej egzystencji lub całkowicie niezdolne do pracy w okresie, o którym mowa w pkt 1 lub 2. 

2. Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat życia, będąc na ostatnim roku studiów w szkole wyższej, prawo do renty rodzinnej przedłuża się do zakończenia tego roku studiów.