Forum prawne

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Termin dostarczenia zaświadczenia do ZUS

Jestem studentem i pobieram rentę rodzinna od kilku lat. Ze względu na często przedłużającą się u mnie sesje letnia zaświadczenia do ZUSu dostarczałem zwykle z opóźnieniem (w listopadzie albo w grudniu).Zawsze jednak miąłem wypłacane wyrównanie za minione miesiące. W tym roku sytuacja się powtórzyła - zaświadczenie dostarczyłem w połowie grudnia, ale niestety dostałem decyzje o wznowieniu wypłaty renty tylko od grudnia. Dowiedziałem się ponadto ze powinienem złożyć w czasie wakacji oświadczenie o kontynuowaniu nauki, czego nigdy wcześniej nie robiłem a zalegle świadczenia miąłem zawsze wypłacane. Mam pytanie czy się zmieniły przepisy, gdzie mogę znaleźć dokładne informacje na temat terminów dostarczania zaświadczeń i czy mam jakieś szanse na wypłatę renty za październik i listopad w związku z moja niewiedza na temat składania owego oświadczenia oparta na doświadczeniu ubiegłych lat z góry dziękuję za jakiekolwiek rady Rafał

2005.1.2 0:0:0

Odpowiedzi w temacie: Termin dostarczenia zaświadczenia do ZUS (4)

Witam. Ja mam podobny problem,przedlożyłem zaświadczenie o kontynuowaniu nauki w listopadzie.Okazało sie,że renta za październik przepada.W ZUS'ie powiedzieli,że jedyne co moge zrobić,to odwołać się do sądu pracy.Zapis mówiący o tym,że renta jest wypłacana od miesiąca w ktorym dostarczy sie zaświadczenie jest w ustawie,którą oczywiście każdy czytał,jakby nie mogli tego napisać w pouczeniu,które dostajemy.Jeżeli zdobyłeś jakieś informacjie na ten temat,to będę wdzięczny jeżeli je tu umieścisz.Pozdrawiam.

2005.1.5 22:35:5

ja się też spóżniłem

2006.8.31 3:49:26

ja mam ten sam problem z sesjia . . . podobno trzeba napisac do tych gamoni z ZUS-u jakies podanie zeby nie wstrzymywali swiadczenia . . . wlasnie pruboje znalezc jakis wzor takiego pisma . . .

2008.9.16 12:5:51