Zarządzanie ryzykiem biznesowym
Każdemu przedsiębiorcy zależy na nawiązywaniu kontaktów handlowych. Każdy nowy klient zainteresowany naszymi towarami lub usługą to szansa na rozwój dla firmy i możliwość umacniania jej pozycji na rynku. W obecnej sytuacji na rynku trzeba szczególnie zwracać uwagę na to z kim zawieramy kontrakt. Ważnym elementem jest rzetelność potencjalnego kontrahenta i terminowość w wywiązywaniu się z zobowiązań płatniczych. Nie każda podpisana umowa może przynieść wymierne korzyści. Wręcz przeciwnie, niewypłacalny kontrahent może postawić firmę w niekorzystnej sytuacji i przyczynić się do problemów finansowych. Dlatego warto pamiętać, iż są narzędzia pozwalające minimalizować ryzyko handlowe. Istnieją różne sposoby weryfikowania partnerów biznesowych, jednak najłatwiej i bezpiecznie jest skorzystać z profesjonalnej bazy, do której trafiają nierzetelni i niewypłacalni.
W jaki sposób można przy pomocy Biur Informacji Gospodarczej uniknąć nierzetelnych kontrahentów?
Każdy przedsiębiorca zanim podejmie współpracę i podpisze umowę z nowym partnerem biznesowym lub odbiorcą usług powinien sprawdzić jego rzetelność w wywiązywaniu się z zobowiązań płatniczych. Umożliwia mu to Biuro Informacji Gospodarczej, które gromadzi informacje gospodarcze na temat rzetelności płatniczej konsumentów i przedsiębiorców. Usługa weryfikowania kontrahentów ta jest kierowana wyłącznie do przedsiębiorców.
Etapy procesu minimalizowania ryzyka biznesowego
1. Podpisanie umowy z BIG oraz uzyskanie loginu i hasła do Systemu BIG.
2. W zależności od tego ilu przedsiębiorców i konsumentów przedsiębiorca planuje weryfikować miesięcznie BIG daje mu możliwość podpisania umowy abonamentowej albo strategicznej na specjalnych warunkach (w przypadku wymiany dużej ilości informacji gospodarczych poprzez łącze internetowe lub w trybie wymiany bezpośredniej: serwer-serwer).
3. Za pomocą wyszukiwarki internetowej lub rozwiązania serwer-serwer, korzystanie z Systemu BIG i generowanie raportów z informacjami gospodarczymi na temat potencjalnych kontrahentów (przedsiębiorców lub konsumentów).
Na czym polega monitorowanie zmian w informacji gospodarczej?
Gdy firma, z którą współpracuje przedsiębiorca traci płynność finansową lub istnieją obawy, że w najbliższym czasie będzie mieć trudności finansowych można skorzystać z usługi monitorowania kontrahenta.
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.