Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Badania Coface dotyczące zwyczajów płatniczych firm w Chinach i Indiach

www.sxc.hu
(fot. www.sxc.hu)
Strona 1 z 2

StopkaTekst przekazała firma Coface Poland, specjalizująca się w windykacji B2B. www.coface.pl/windykacja
Z przeprowadzonego przez Coface pierwszego badania porównującego trendy dotyczące regulowania płatności przez przedsiębiorstwa w Chinach oraz Indiach wynika, że płatności w rachunku otwartym (z odroczonym terminem płatności), praktycznie nieznane dziesięć lat temu, stają się coraz bardziej powszechne w obu krajach. O ile w przypadku Indii upowszechnianie się tego rodzaju płatności stanowi wymóg niezwykle konkurencyjnego rynku, o tyle w Chinach płatność w rachunku otwartym staje się koniecznością ze względu na kłopoty z płynnością finansową kupujących.

Uzgadniane w umowach warunki płatności często są unieważniane. Dotyczy to zwłaszcza Chin, gdzie sektory o nadmiarze zdolności produkcyjnych oraz branże o niskim poziomie wartości dodanej mają w dalszym ciągu trudności finansowe.

 

 

Płatności w kredycie kupieckim lepiej zarządzane w Indiach niż w Chinach

Możliwość płatności w rachunku otwartym oferują niemal wszystkie firmy w Chinach oraz Indiach (odpowiednio 65% i 72%). Wydaje się zatem, że oba kraje przyjęły już obowiązujące na świecie standardy związane z tym systemem płatności. Co więcej, tendencja ta staje się coraz bardziej powszechna, o czym świadczy fakt, że liczba tego rodzaju transakcji w Chinach wzrosła o 11 pkt. w porównaniu z wynikami badań ubiegłorocznych. W Indiach natomiast jedna z trzech firm, które wzięły udział w badaniu, odnotowała w zeszłym roku wzrost liczby udzielonych kredytów kupieckich. Większa liczba płatności w rachunku otwartym jest wynikiem trudności z płynnością finansową, jakich doświadczają kupujący w Chinach. W Indiach natomiast ta forma płatności wykorzystywana jest, aby stawić czoło wymogom niezwykle konkurencyjnego rynku. Chiny mają dłuższe standardowe terminy odroczonej płatności - średnio 60 dni, podczas gdy w Indiach jest to 30 dni.

Z drugiej strony wydłużanie terminów płatności rodzi wątpliwości co do stopnia, w jakim warunki płatności w dalszym ciągu pozostają pod kontrolą. Zarówno w Chinach, jak i w Indiach niemal wszystkie przedsiębiorstwa, które wzięły udział w badaniu, odnotowały trudności z płatnościami przeterminowanymi. W Indiach faktury są zwykle regulowane w ciągu 30 dni od daty ich wymagalności, podczas gdy w Chinach 75% płatności przeterminowanych regulowanych jest ponad 30 dni od daty ich wymagalności.

 

Bardziej zrównoważony wzrost w Indiach niż w Chinach

Wydaje się, że oba kraje skutecznie opierają się skutkom kryzysu. W 2009 r. wzrost gospodarki chińskiej będzie nadal wysoki i wyniesie około 7%. Wprowadzane są jednak poważne zmiany strukturalne. I tak, aby sprostać wyzwaniom kryzysu, Chiny koncentrują się na zaawansowanych gałęziach przemysłu. W niektórych sektorach, zwłaszcza tych o niskiej wartości dodanej (tekstylia, obuwie, zabawki) oraz branżach odczuwających negatywne skutki nadmiaru zdolności produkcyjnych (przemysł motoryzacyjny, metalurgiczny oraz budownictwo), liczba firm ulegnie zmniejszeniu. W sektorach tych wystąpi również największe ryzyko związane z nieregulowaniem płatności.

W porównaniu z Chinami rozwój Indii jest bardziej zrównoważony i można już dostrzec pierwsze oznaki poprawy sytuacji (w 1 kw. 2009 r. wzrost na poziomie 5,8% w porównaniu z 5,1% w 4 kw. 2008 r.). Liczba płatności przeterminowanych powinna pozostać na względnie stabilnym poziomie. Z drugiej strony jednak firmy poszukują zewnętrznych form finansowania, a przedłużająca się „susza kredytowa" na międzynarodowych rynkach finansowych może mieć niekorzystny wpływ na te firmy. W przypadku kolejnego kryzysu liczba przeterminowanych płatności może wzrosnąć.

W Chinach najczęściej stosowaną formą odzyskiwania zaległości płatniczych są negocjacje. W Indiach natomiast, gdzie działalność gospodarcza prowadzona jest na bardziej przewidywalnych warunkach, aby odzyskać zaległe płatności, przedsiębiorstwa częściej podejmują kroki prawne.

- Jest to pierwsza edycja badania przeprowadzona w Indiach i szósta przeprowadzona w Chinach - powiedział Yves Zlotowski, główny ekonomista Coface. Wyjątkowa odporność tych państw na kryzys nie oznacza, że ryzyko zaległych płatności nie istniej w tych gospodarkach, a zwłaszcza w znajdującym się pod ciągłą presją chińskim sektorze prywatnym.

Metodologia badań Coface:

W opisanym powyżej badaniu porównawczym wykorzystano zarówno wyniki sześciu edycji corocznych badań Coface Greater China dotyczących zarządzania ryzykiem kredytowym przez firmy w Chinach oraz wyniki pierwszego tego rodzaju badania przeprowadzonego przez Coface India na rynku indyjskim.

<>

 

Komentarze: Badania Coface dotyczące zwyczajów płatniczych firm w Chinach i Indiach

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Partnerzy sekcji

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Grudzinski

    ocena usługi:

  • Polecam

    ocena usługi:

    Nie spodziewalem się że mój problem zostanie tak szegolowo rozpisany z odpowiednim komentarzem koncowym. Na pewno w przyszlosci polece e-prawnik.Pl
  • Maria

    ocena usługi:

    Bardzo szybka odpowiedz,pełne zadowolenie z usługi. Pozdrawiam cały zespół E-prawnika.
  • Jolanta

    ocena usługi:

    Uzyskałam jasne i merytoryczne wyjaśnienie sprawy. Usługa została wykonana szybko i rzeczowo. Dziękuję. Polecam.
  • nauczycielka

    ocena usługi:

    Profesjonalizm zwłaszcza, dodatkowo czułam się \"zaopiekowana\" ponieważ Panowie Prawnicy oprócz kontaktu mailowego, dzwonili, informowali i stwarza to wrażenie, że klient jest bardzo ważny. Dziękuję.
  • Ann

    ocena usługi:

    Dziękuję!!! Niesamowicie rzetelna i wyczerpująca odpowiedź. Świetna robota!
  • Danuta

    ocena usługi:

    jestem zadowolona z opinii, obszerna,wyczerpująca i bardzo zrozumiała .Czas realizacji bardzo szybki ,Bardzo dziękuje jestem zadowolona.
  • Aneta

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona. Wszystko przejrzyście wytłumaczone. Zachowany termin usługi. Polecam wszystkim
  • Radek

    ocena usługi:

    Dzięki fachowej opinii (i jej profesjonalnej prezentacji) udało mi się odzyskać pieniądze z tytułu nierzetelnie wykonanego zlecenia! Także mogę śmiało polecić!
  • Elżbieta

    ocena usługi:

  • Kmiecik

    ocena usługi:

    Opinia prawna bardzo pomocna, merytoryczna i opracowana w błyskawicznym tempie, dziękuję Kmiecik
  • Dorota

    ocena usługi:

    Dziękuję
  • aleksandra

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalna i wyczerpującą Polecam W razie potrzeby będę korzystać z usług Dziękuję
  • Ewa

    ocena usługi:

    Serdecznie dziękuje za rzeczową poradę. Choć moja sprawa jest bardzo zawiła dowiedziałam się od czego zacząć. Pozdrawiam
  • Urszula

    ocena usługi:

    Dziękuję serdecznie za wskazanie mi podstawy prawnej,na podstawie której mogę dochodzić zadośćuczynienia z oskarżenia prywatnego za naruszenie dóbr osobistych.
  • Anna83

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z opinii prawnej. Usługa szybko wykonana, informacje jasne dla \"normalnego\" obywatela i wyczerpujące. Jak najbardziej polecam.
  • B. Sadowska

    ocena usługi:

    Jestem usatysfakcjonowana uzyskaną poradą. Pomogła mi w rozmowie z pracownikiem w US i uzyskanie zwrotu podatku. Jeszcze raz dziekuję



Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane