Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2008-04-15, 13:33

[allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar

"Flyte"

Witam,

na poczatku marca kupilem na allegro (opcja 'kup teraz') telefon komorkowy. Od
razu tez wplacilem pieniazki za towar i przesylke (198+12). Towar dotarl po
blisko dwoch tygodniach - wtorek 18. marca.

Telefon właczylem i funkcjonowal poprawnie przez 2 dni. Po tym okresie, we
czwartek 20. marca wieczorem, bateria się rozladowała (co jest zrozumiale) i
telefon sie wylaczyl. Podlaczylem go do ladowarki. Proba uruchomienia nie
przyniosla skutku. Telefon byl podlaczony około 4-5 godzin. Mimo kilku prob
uruchomienia (z karta SIM w srodku czy tez bez) ani nie drgnal.

Telefon w tym czasie był użytkowany w należyty sposób, nie był narażony na
jakiekolwiek czynniki które mogłyby go uszkodzić (wilgoć, wysoka temperatura,
uderzenia, upadki etc.). Przypuszczam że telefon (lub ładowarka) ma wadę
fabryczną.

Poinformowalem o tym sprzedawce. Zapakowalem i wyslalem towar i list z
informacja ze anuluje transakcje zakupu powolujac sie na 10 dniowy okres (zakup
na odleglosc).

Poczatkowo pan z serwisu twierdzil ze wzrot nie jest mozliwy, bo pudelko jest
oklejone i nie nadaje sie do dalszej sprzedazy. Poinformowalem go ze takie
pudelko juz do mnie przyszlo w paczce. Okazalo sie ze pudelko to zostalo
oklejone przez pana z dzialu wysylek (plus dla firmy za przyznanie sie do tego).

W odpowiedzi dostalem informacje ze telefon zostal wyslany do serwisu
producenta. Napisalem maila, ze stanowczo zadam zwrotu pieniedzy za telefon z
tytulu rejkojmi (art 561 par. 3 KC). Do tej pory srodki nie zostaly wplacone -
minal blisko miesiac od wyslania reklamacji.

W miedzyczasie kupilem inny telefon i nie jestem zainteresowany odeslaniem mi
(prawdopododnie naprawionego) telefonu.

Jak moge domagac sie zwrotu towaru? Czy zglosic to od razu na policje?
Allego uruchomilo program ochrony kupujacych, ale warunkiem jest zgloszenie
faktu na policje.


Pozdrawiam,

Flyte

--

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar

  • Liwiusz 2008-04-15, 14:13

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar

    Flyte pisze:

    > W odpowiedzi dostalem informacje ze telefon zostal wyslany do serwisu
    > producenta. Napisalem maila, ze stanowczo zadam zwrotu pieniedzy za telefon z
    > tytulu rejkojmi (art 561 par. 3 KC). Do tej pory srodki nie zostaly wplacone -
    > minal blisko miesiac od wyslania reklamacji.

    Nie możesz się powoływać na rękojmię, ponieważ - jak sądzę - jesteś
    konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma.
    Powinieneś powołać się na niezgodność produktu z umową, google mają na
    ten temat mnóstwo informacji.

    > W miedzyczasie kupilem inny telefon i nie jestem zainteresowany odeslaniem mi
    > (prawdopododnie naprawionego) telefonu.
    >
    > Jak moge domagac sie zwrotu towaru? Czy zglosic to od razu na policje?
    > Allego uruchomilo program ochrony kupujacych, ale warunkiem jest zgloszenie
    > faktu na policje.

    Zgłoszenie na policję nic nie da, nie doszło bowiem do przestępstwa.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • Marcin Debowski 2008-04-15, 14:20

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Dnia 15.04.2008 Flyte napisał/a:
    > Jak moge domagac sie zwrotu towaru? Czy zglosic to od razu na policje?

    Policja nie ma tu nic do roboty. Musisz go pozwać w postępowaniu cywilnym.
    Zwróć się do lokalnego oddziału Federacji Konsumentów, powinni pomóc.

    --
    Marcin

  • "Przemek Lipski" 2008-04-15, 14:24

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)


    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    news:fu264p$lg3$1@news.onet.pl...
    > Nie możesz się powoływać na rękojmię, ponieważ - jak sądzę - jesteś
    > konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma. Powinieneś
    > powołać się na niezgodność produktu z umową, google mają na ten temat
    > mnóstwo informacji.

    Ale kolega powołał się na 10 dniowy czas na zwrot towary nie spełniającego
    jego oczekiwań. Z tym że w międzyczasie doszła reklamacja z tytułu gwarancji
    (ale nie wiadomo kto to reklamował skoro kupujący odstąpił od zakupu). Mi
    się wydaje, że chyba brakuje nam paru informacji od kupującego.

    Pozdrawiam Przemek



  • Liwiusz 2008-04-15, 14:26

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar

    Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    > news:fu264p$lg3$1@news.onet.pl...
    >> Nie możesz się powoływać na rękojmię, ponieważ - jak sądzę - jesteś
    >> konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma. Powinieneś
    >> powołać się na niezgodność produktu z umową, google mają na ten temat
    >> mnóstwo informacji.
    >
    > Ale kolega powołał się na 10 dniowy czas na zwrot towary nie spełniającego
    > jego oczekiwań. Z tym że w międzyczasie doszła reklamacja z tytułu gwarancji
    > (ale nie wiadomo kto to reklamował skoro kupujący odstąpił od zakupu). Mi
    > się wydaje, że chyba brakuje nam paru informacji od kupującego.

    Raz się powoływał na 10 dni, później napisał, że powoływał się na
    rękojmię. Ogólnie widać, że nie bardzo wie, o co w tym wszystkim chodzi.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • KsZZysiek 2008-04-15, 16:26

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    > Poinformowalem o tym sprzedawce. Zapakowalem i wyslalem towar i list z
    > informacja ze anuluje transakcje zakupu powolujac sie na 10 dniowy okres (zakup
    > na odleglosc).

    10dniowy termin dotyczy rezygnacji z transakcji. A ty uzywałes ten
    telefon i nie mozesz sie juz na to powołać. Jedynie na niezgodnosc
    towaru z umową albo gwarancję.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 2008-04-15, 18:53

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    > Nie możesz się powoływać na rękojmię, ponieważ - jak sądzę - jesteś
    > konsumentem, a rękojmia obowiązuje tylko w relacji firma-firma.

    W KF: nie tylko. Rękojmia można skorzystać, o ile nie nie można skorzystać z
    tej spec-ustawy konsumenckiej.
    Przeczytaj dokładnie punkt pierwszy ustawy:
    1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa
    tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą (towar konsumpcyjny).

    Jeśli zepsuje Ci się np. wiertarka, którą wykorzystywałeś podczas
    wykonywania zlecenia, nie ma podstaw reklamowania tego uszkodzenia z tytułu
    niezgodności z umową. Wykorzytywałes bowiem tą wiertarkę w celu związanym z
    działalnoscią zawodową (niekoniecznie gospodarczą). I tu zostaje tylko
    rekojmia (ew. gwarancja, jesli kupujacy ją otrzymał).

  • the_foe 2008-04-15, 19:44

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Dnia Tue, 15 Apr 2008 16:26:04 +0200, KsZZysiek napisał(a):

    > 10dniowy termin dotyczy rezygnacji z transakcji. A ty uzywałes ten
    > telefon i nie mozesz sie juz na to powołać. Jedynie na niezgodnosc
    > towaru z umową albo gwarancję.

    nie masz racji:
    Art. 7. 1. (5) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w
    terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do
    zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
    umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. (6) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły,
    ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
    później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.


    nadmienie ze zwykly zarzad=to samo co mozemy zrobic z towarem w zwyklym
    sklepie.
    Skoro w sklepie moge wlaczyc telefon, "pobawic" sie nim w celu zapoznania
    sie z funkjonalnoscia - moge to samo zrobic z zakupionym towarem na
    odleglosc.

  • "Przemek Lipski" 2008-04-15, 21:26

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
    news:1w9zmb5a11blz$.145toxwjb7wxk.dlg@40tude.net...

    > Skoro w sklepie moge wlaczyc telefon, "pobawic" sie nim w celu zapoznania
    > sie z funkjonalnoscia - moge to samo zrobic z zakupionym towarem na
    > odleglosc.

    Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Pozdrawiam Przemek

  • the_foe 2008-04-15, 21:49

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Dnia Tue, 15 Apr 2008 20:26:41 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić.

    nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

  • "Przemek Lipski" 2008-04-15, 23:10

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
    news:1tfqu9bskc50p.exrqrm8e1qw3$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 15 Apr 2008 20:26:41 +0100, Przemek Lipski napisał(a):
    >
    >> Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić.
    >
    > nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    > takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

    Oczywiście że jest taka opcja. Jak wyobrażasz sobie sprawdzenie w sklepie
    urządzenia zasilanego dedykowanym akumulatorem, który przed uzyciem trzeba
    formować lub ładować? Nie da się tego zrobić od ręki :/

    Pozdro Przemek
    ps. oczywiście w porządnych sklepach mają egzemplarze demonstracyjne, ale to
    kosztuje i nie każdy sklep może sobie na to pozwolić

  • Marcin Debowski 2008-04-16, 00:32

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Dnia 15.04.2008 the_foe napisał/a:
    > Dnia Tue, 15 Apr 2008 20:26:41 +0100, Przemek Lipski napisał(a):
    >> Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić.
    > nie ma takiej opcji, jesli spzredawca odmowi, to kupujacemu przysluguja
    > takie same prawa jakby kupil to "na odleglosc"

    Możesz to twierdzenie podeprzeć jakimiś przepisami?

    --
    Marcin

  • Marcin Debowski 2008-04-16, 00:36

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    Dnia 15.04.2008 Przemek Lipski napisał/a:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
    > news:1w9zmb5a11blz$.145toxwjb7wxk.dlg@40tude.net...
    >> Skoro w sklepie moge wlaczyc telefon, "pobawic" sie nim w celu zapoznania
    >> sie z funkjonalnoscia - moge to samo zrobic z zakupionym towarem na
    >> odleglosc.
    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    > porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Art.3 u.3 Ustawy z dnia 27 lipca 2002.

    --
    Marcin

  • Bibi 2008-04-16, 11:12

    Re: sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie

    On 15 Kwi, 21:26, "Przemek Lipski"
    wrote:
    > Podejrzewam, że w sklepie nie da się włączyć i pobawić. Chyba, że to
    > porządny sklep i mają egzemplarze na chodzie do pobawienia się.

    Jeszcze nie zdarzyło mi się kupić w sklepie telefonu, którego
    wcześniej nie włączyłem i nie popstrykałem przez chwilę. Może dlatego,
    że kupuję w małym sklepie, a nie interesuję się specjalnie telefonami
    i dopiero kupując sobie wybieram, ale sprzedawca sam mi zawsze
    proponował sprawdzenie.

  • "gargamel" 2008-04-17, 20:53

    Re: [allegro] sprzedawca odmawia zwrotu pieniedzy za oddany towar (fabrycznie uszkodzony)

    > na poczatku marca kupilem na allegro (opcja 'kup teraz') telefon
    > komorkowy. Od
    > razu tez wplacilem pieniazki za towar i przesylke (198+12). Towar dotarl
    > po
    > blisko dwoch tygodniach - wtorek 18. marca.

    proponuję zachować dowody wpłaty pieniędzy, oraz odbioru i zwrotu towaru
    (mogą się przydać jak by były problemy) i zwrócić się w tej sprawie do
    allegro (opisz sytuację kurtko: otrzymałem wadliwy towar, zwróciłem a
    sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy)

    nie wiem co za czary odprawia allegro, ale w moim przypadku podobny
    sprzedawca natychmiast spokorniał, zmienił ton i zwrócił pieniądze:O)

    a jak by sprzedawca nie chciał, to allegro też zwróci ci pieniądze do 500zł
    (będzie trochę biurokracji)

    no i obowiązkowo negatywny komentarz po sprawie dla sprzedającego, ku
    przestrodze dla innych:O)

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 0
  • 4
  • 4
  • 1
  • 7
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Izabela

    ocena usługi:

    Witam profesjonalna szybka rzetelna porada polecam życzę powodzenia zespołowi e-prawnik.pl Izabela
  • Ewa

    ocena usługi:

    Bardzo fachowa,wyczerpująca i przystępnie napisana opinia . Polecam!
  • Emilia

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za wyczerpującą i konkretną poradę, która upewniła mnie w moich racjach dotyczących odsetek ustawowych od przeterminowanego czynszu. Wasza opinia jest mi bardzo pomocna w argumentacji z pracownikiem administracji. Na pewno skorzystam z dalszej pomocy. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku..
  • Nina

    ocena usługi:

    Opinia została sporzadzona profesjonalnie i w terminie. Cena przystępna w stosunku do jakości. Polecam. Nina Kania
  • elwira11

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje za profesjonalna opinie, fachowa kancelaria, na pełno skorzystam jeszcze nie raz. Z wyrazami szacunku Elwira S.
  • JOZEF MOSKAL

    ocena usługi:

  • hokagena

    ocena usługi:

    Chciałabym podziękować za otrzymane opinie ,porady i wnioski do sądu w sprawie zasiłku macierzyńskiego mojej córki. Sprawę po roku dzięki Waszej pomocy wygraliśmy. ZUS wypłacił córce wszystkie zaległe świadczenia i to z odsetkami . Jestem ogromne wdzięczna za pomoc i profesjonalne załatwienie sprawy. Jesteście wspaniali. Nie wiem gdzie mogę zamiescic moja opinie dlatego pisze w ten sposób
  • Aleksandra

    ocena usługi:

    Jestem pod dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi. Opinia jest profesjonalna , rzeczowa i konkretna udzielona w spsób przejzysty i czytelny. Bardzo solidna Kancelaria, fachowa wiedza. Bardzo dziękuję Państwu za pomoc i szybką odpowiedź. Będę korzystala dalej z Panstwa usługi i polecala wszystkim Z wyrazami szacunku. A. Leszczyńska
  • Marcin

    ocena usługi:

    Dziękuję, opinia potwierdziła się w 100%
  • Marcin

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne i pomocne opracowanie.
  • dorotastyczynska

    ocena usługi:

  • Władysław

    ocena usługi:

    Bardzo rozbudowana profesjonalna opinia. Więcej niż oczekiwałem. Polecam.
  • Izabela

    ocena usługi:

    Opinia okazała się bardzo przydatna.
  • Szumny Krzysztof

    ocena usługi:

    Bardzo solidna kancelaria . Fachowa wiedza , szybka obsługa. Polecam.
  • alutka123456

    ocena usługi:

  • Paweł Kazana

    ocena usługi:

    jestem po dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi na zadanie pytanie. 14 stron pisma rozwiało moje wszelkie wątpliowsci i teraz jestem spokojniejszy i na pewno skorzystam nastepnym razem z Panstwa porady bo warto. Polecam wszytskim
  • Jadwiga

    ocena usługi:

    Szybko i profesjonalnie. Wyrazy szacunku

Podobne wątki


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane