Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2006-11-20, 22:54

Reklamacja butów Reebok

"michał"

Witam po raz pierwszy na grupie :)

Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu;
gwarancja na te buty wynosi 2 lata. Powodem reklamacji było pęknięcie
plastikowego elementu mocowania sznurówek co możecie zobaczyć na zdjęciach,
zwłaszcza na 3 - http://rusiom.blogspot.com/
Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie nastąpiło
podczas zakładania buta.

Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego:
"W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia
stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona
ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób
mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie
są to jednak wady lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe
uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Z tych
względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw do
uznania reklamacji."

Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze czy gry
w piłke.
Moim zdaniem skoro na buty jest 2 letnia gwarancja, to znaczy że ten element
nie powinien w ciągu 2 lat pękać, a skoro pękł, to jest to wada fabryczna.
Na 3 zdjęciu widać że rurka nie pękła przez wyłamanie w jednej płaszczyźnie,
ale utworzyło się coś w kształcie litery Z, tak jakby pęknięcie nastąpiło od
środka...
Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie
nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać?

pozdrawiam, Michał

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja butów Reebok

  • "Robert Tomasik" 2006-11-20, 23:34

    Re: Reklamacja butów Reebok

    Użytkownik "michał" napisał w wiadomości
    news:ejt8c9$tit$1@news.onet.pl...

    Cała rzecz w tym, kto płaci za opinię tego rzeczoznawcy. Kto płaci? I jak on ma
    niekorzystną opinię wydać? Taż następnym razem pójdą do innego. Tak więc po
    prostu przejdź się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

  • Budzik 2006-11-21, 00:01

    Re: Reklamacja butów Reebok

    Osobnik posiadający mail e@e.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


    > Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze
    > czy gry w piłke.

    Kiedy patrze na te buty to przychodzi mi na mysl kilka rzeczy:
    - co z tego ze pekniecie było mechaniczne? W koncu jest to element który
    zapewne jest pod dosc duza siła zawiazanego sznurowadła, wiec jasne jest ze
    uszkodzenie jest mechaniczne, a nie np. zwiazane z działaniem kwasu...
    - jezeli dałes za te buty 330 to powinienes zgłosic na policje, ze zostałes
    oszukany... :)
    - dlaczego zaznaczasz ze nie jezdziłes w tych butach na rowerze - o ile
    dobrze widze sa to typowo sportowe buty wiec jezdzenie na rowerze chyba jak
    najbardziej nalezałoby do ich zastosowan.
    - nigdy nie byłem zwolennikiem sportowego obuwia znanych firm, kiedys
    kupiłem sobie Adidasy do grania w kosza na sali i w kazdym bucie pozrywały
    mi sie takie tasiemki do sznurowadeł - nawet nie próbowałem reklamowac,
    wolałem dac szewcowi zeby za 10 zł porzadnie mi to zrobił i dzieki temu
    buty uzytkuje do dzis (maja juz pewnie z 8 lat...) - od tego czasu
    obiecałem sobie - zadnych udziwnien przy sznurowadłach
    - ostatnia sprawa. 330? Powaznie? ;)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • Marcin Debowski 2006-11-21, 00:21

    Re: Reklamacja butów Reebok

    Dnia 20.11.2006 michał napisał/a:
    > Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie nastąpiło
    > podczas zakładania buta.
    > Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego:
    > "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia
    > stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona
    > ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób
    > mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie

    Już sam język i merytoryka tej odpowiedzi wskazuje, że osoba która je
    pisała na pewno żadnym ekspertem nie jest. Nb. MZ na podstawie ww.
    stwierdzeń ta reklamacja powinna zostać przyjęta ponieważ znajduje sie tam
    zaprzeczenie oczywistej cechy uzytkowej kazdego obuwia :)

    > Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie
    > nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać?

    Czy reklamowałeś w ramach gwarancji czy niezgodności z umową?
    Jeśli to drugie, ile czasu upłynęło od złożenia reklamacji do uzyskania
    odpowiedzi? Jeśli to pierwsze, czy masz jakiś dokument gwarancyjny?

    --
    Marcin

  • "tumanek" 2006-11-21, 07:21

    Re: Reklamacja butów Reebok


    Ja także mam przykre doświadczenia z firmą reebok Żona kupiła
    koszulke białą z czerwonymi wstawkami. W czasie prania ręcznego temp
    zgodna z metką ok 40 stopni woda cała czerwona Koszulka po
    wyschnięciu w czeronych plamach koszmar. Rzeczoznawca orzekł : Że
    koszulka nie była odpowiednio konserwowany Całkowita wina
    użytkownika Reklamacja nie uwzględniona. Odwołałem sie od decyzji
    bo wiem że był prana zgodnie z metką a pozatym konserwuje to się
    buty a nie tkaniny jakaś paranoja . Ponownie odrzucona reklamacja
    Koszt koszulki to 90 zł do tego straciłem czas i kasę na dojazdy do
    sklepu. NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE W FIRMIE REEBOKA Sprawa zaszła dalej
    do rzecznika praw konsumentów ale nie złożyłem oficjalnego pozwu.

  • "michał" 2006-11-21, 09:56

    Re: Reklamacja butów Reebok


    > Czy reklamowałeś w ramach gwarancji czy niezgodności z umową?
    > Jeśli to drugie, ile czasu upłynęło od złożenia reklamacji do uzyskania
    > odpowiedzi? Jeśli to pierwsze, czy masz jakiś dokument gwarancyjny?
    >
    > --
    > Marcin

    Składałem reklamację na zgłoszeniu reklamacyjnym. Wywiązali się w terminie -
    zgłoszenie składałem 09/11/2006, a buty dostałem z negatywnym rozpatrzeniem
    reklamacji w zeszłym tygodniu...
    Dokument gwarancyjny... hmmm... nic takiego nie dostałem, pamiętem że
    gwarancja wynosi 2 lata na podstawie paragonu (podobnie jak np. buty kupione
    w sklepie Bata).

    Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens
    na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca żeby
    skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na
    dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze tak
    bedzie prościej i szybciej...

  • "Ero Walensdorf" 2006-11-21, 11:40

    Re: Reklamacja butów Reebok


    Użytkownik "michał" napisał w wiadomości
    news:ejuf4k$84i$1@news.onet.pl...
    > Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens
    > na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca
    > żeby
    > skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na
    > dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze
    > tak
    > bedzie prościej i szybciej...
    >

    Idź do IH, weź porządną opinię niezależnego rzeczoznawcy i wszelkie koszty
    wygrasz w razie czego w sądzie.

    Szewc nie sklei Ci tego plastiku.
    Już prędzej można wymienić te plastiki na cienkie linki rodzaju
    taterniczego - są takie rozwiązania konstrukcyjne. Tylko nie pozwól, by to
    były jakieś sznurki ze sznurowadła, bo przetrą się b. szybko.

    EWa

  • "Jacek P. Urbanowicz" 2006-11-21, 13:32

    Re: Reklamacja butów Reebok


    Użytkownik "michał" napisał w wiadomości
    news:ejt8c9$tit$1@news.onet.pl...
    > Witam po raz pierwszy na grupie :)
    >
    > Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu;
    > gwarancja na te buty wynosi 2 lata. Powodem reklamacji było pęknięcie
    > plastikowego elementu mocowania sznurówek co możecie zobaczyć na
    > zdjęciach,
    > zwłaszcza na 3 - http://rusiom.blogspot.com/
    > Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie
    > nastąpiło
    > podczas zakładania buta.
    >
    > Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego:
    > "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia
    > stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona
    > ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób
    > mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie
    > są to jednak wady lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe
    > uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Z tych
    > względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw
    > do
    > uznania reklamacji."
    >
    > Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze czy
    > gry
    > w piłke.
    > Moim zdaniem skoro na buty jest 2 letnia gwarancja, to znaczy że ten
    > element
    > nie powinien w ciągu 2 lat pękać, a skoro pękł, to jest to wada fabryczna.
    > Na 3 zdjęciu widać że rurka nie pękła przez wyłamanie w jednej
    > płaszczyźnie,
    > ale utworzyło się coś w kształcie litery Z, tak jakby pęknięcie nastąpiło
    > od
    > środka...
    > Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie
    > nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać?
    >

    Kiedys mialem podobny przypadek.
    Dokonalem ogledzin u innego rzeczoznawcy
    i opinie byly calkowicie sprzeczne.
    Sprawa skonczyla sie w Sadzie Komsumenckim
    z korzyscia dla mnie.
    Tyle, ze sprzedawca nie musi wyrazic zgody na Sad Konsumencki,
    a wtedy pozostaje pozew cywilny.

    Na wstepie probowalbym przez rzecznika konsumentow.
    Jesli jest konkretny, to moze wymusic na sprzedawcy
    uznanie reklamacji.

    Kazdy rzeczoznawca oplacany przez sklep
    wyda opinie dla Ciebie niekorzystna :-(

    pozdrawiam, Jacek

  • Marcin Debowski 2006-11-21, 16:39

    Re: Reklamacja butów Reebok

    Dnia 21.11.2006 michał napisał/a:
    > Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens
    > na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca żeby
    > skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na
    > dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze tak
    > bedzie prościej i szybciej...

    To zależy jak bardzo je w tym momencie potrzebujesz i jak bardzo nie
    lubisz odpuszczać :) Generalnie rada aby spróbować rzecz załatwić via
    Federację Konsumentów jest zawsze dobra. Tam Ci też pewnie powiedzą ile to
    to może potrwać i czy musi coś poza czasem kosztować.

    --
    Marcin

  • "Ero Walensdorf" 2006-11-22, 10:15

    Re: Reklamacja butów Reebok


    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" napisał
    > Kazdy rzeczoznawca oplacany przez sklep
    > wyda opinie dla Ciebie niekorzystna :-(

    To nieprawda.
    A co z tymi przypadkami, gdzie reklamacje zostały od razu uznane za zasadne?
    Najczęściej, to właśnie rzeczoznawcy pracujący dla sklepów kazali je uznać.
    Tak samo, jak nie w każdym przypadku skargi klienta, rzeczoznawca pracujący
    dla IH lub FK podzieli zdanie klienta, mimo że ten będzie chciał za opinię
    zapłacić.
    Zapytaj modiny, to Ci to potwierdzi.

    EWa

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane