Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2006-06-09, 13:01

Reklamacja obuwia

"MZ"

Witam.
Proszę Państwa o poradę prawną w następującej sprawie:
Ponad 2 miesiące temu kupiłem buty w hipermarkecie Auchan. Po niecałych
dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
się podeszwa. Oddałem buty do reklamacji w punkcie obsługi klienta w Auchan
lecz tam usłyszałem, że mam czekać na "decyzję producenta" aż 21 dni
roboczych. Od
razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych. Czy mam rację? Czy po
upływie 14 dni mam prawo żądać od Auchan zwrotu pieniędzy za buty?

Z poważaniem,
Marcin Zalewski.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja obuwia

  • "gasper" 2006-06-09, 13:03

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    > razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    > reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.

    rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)

  • "MZ" 2006-06-09, 13:14

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    > news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >
    > rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    Czyli co?
    14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    przedluzyc czas naprawy.
    Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    MZ

  • Schwester 2006-06-09, 13:18

    Re: Reklamacja obuwia

    MZ napisał(a):
    > Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    > news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    > Czyli co?
    > 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    > dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    > Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    > przedluzyc czas naprawy.
    > Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    > kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    > To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    > MZ
    >
    >
    Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14
    w przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i
    zgadzają sie na Twoje żądania.

  • "MZ" 2006-06-09, 13:30

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > MZ napisał(a):
    >> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >> Czyli co?
    >> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >> roazumiem.
    >> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >> moze przedluzyc czas naprawy.
    >> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >> MZ
    > Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    > przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    > sie na Twoje żądania.

    A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy?
    Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial
    czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    MZ.

  • "Lookasik" 2006-06-09, 13:44

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    > news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> MZ napisał(a):
    >>> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >>> Czyli co?
    >>> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >>> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >>> roazumiem.
    >>> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >>> moze przedluzyc czas naprawy.
    >>> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >>> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >>> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >>> MZ
    >> Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    >> przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    >> sie na Twoje żądania.
    >
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku
    > Auchan) nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic
    > pieniedzy? Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza,
    > ze bede musial czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    > MZ.
    jezeli nie skontaktuja sie z Toba w ciagu 14 dni to jest jak napisal
    poprzednik . W razie gdyby odmowili spelnienia Twojego zadania proponuje na
    poczatku rzecznika konsumenckiego

  • "gasper" 2006-06-09, 15:06

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    > nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy? Dzwonilem
    > do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial czekac na
    > ich decyzje 21 dni roboczych.

    jak reklamowałeś z tytułu gwarancji to możesz czekac i rok
    kluczowym jest z jakiego prawa skorzystałeś reklamując - czy z gwarancji czy z
    niezgodności towaru z umową

    Pozdrawiam

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 21:43

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...

    > Po niecałych
    > dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
    > się podeszwa.

    Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)

    > Oddałem buty do reklamacji

    A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    za 19,90" :-)

    HaNkA


  • Johnson 2006-06-09, 21:49

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    >
    > Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    > Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)
    >

    Chińczycy czynią postępy.


    >
    > A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    > za 19,90" :-)
    >

    W chinach skóra nie jest droga.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 22:24

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W chinach skóra nie jest droga.

    Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)

    HaNkA

  • Johnson 2006-06-09, 22:25

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    > news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >> W chinach skóra nie jest droga.
    >
    > Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)
    >

    I taką i taką :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 5
  • 9
  • 6
  • 4
  • 3
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Danka

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z usługi portalu \"e-prawnik\". W pełni polecam ją wszystkim osobom potrzebującym merytorycznego i rzetelnego wsparcia prawnego, udzielonego w sposób dostępny i w pełni zrozumiały. W moim przypadku otrzymałam jeszcze dodatkowe uzupełnienie nurtującego mnie tematu.
  • Danuta

    ocena usługi:

    merytorycznie dobrze sprecyzowana porada, również cena usługi adekwatna do udzielonej porady.dzękuję bardzo
  • Justyna

    ocena usługi:

    Rzetelni prawnicy. Opinie wyczerpują temat. Polecam. Możliwość zadawania pytań do opinii to niecodzienne udogodnienie.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona z rzetelnie i kompetentnie sporządzonej opinii. Zapewne będę nadał korzystała z pomocy prawnej portalu
  • Sylwia

    ocena usługi:

    Odpowiedz jest czytelna, wyczerpujaca i uwzglednia wszystkie pourszone w zapytaniu kwestie.
  • Anna

    ocena usługi:

    Byłam pozytywnie zaskoczona jakością obsługi. Cena przystępna, a odpowiedź wyczerpująca a przede wszystkim w miarę prosto pisana (przystępnym językiem).
  • Elżbieta

    ocena usługi:

    Opinia profesjonalna, obsługa bardzo sprawna. Dziekuję
  • Maria

    ocena usługi:

    Bardzo rzetelna i profesjonalna opinia, która bardzo przybliżyła mi wyjście z sytuacji. Polecam Maria
  • Dorota

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za konkretną opinię polecam
  • Julian

    ocena usługi:

    Opinia wydana w ustalonym terminie, czytelnie, zrozumiale i profesjonalnie . Polecam !
  • Krystyna

    ocena usługi:

    Opinia Zamówioną opinię otrzymałam w wyznaczonym terminie po wcześniejszej wycenie. Sporządzona opinia była czytelna i zrozumiała . Mogłam też zadać dodatkowe, nurtujące mnie pytania, na które otrzymałam odpowiedź. Jestem bardzo zadowolona z usługi e-prawnik i na pewno skorzystam w razie potrzeby.
  • Hanna

    ocena usługi:

    Szybka odpowiedź na zgłoszone zapytanie. Dotrzymanie terminu przesłania pisma. Polecam. Hanna J
  • Wanda

    ocena usługi:

    Opinia bardzo szczegółowa, czytelna i konkretna. Wyjaśniła mi wszystkie moje problemy. Jestem ogromnie wdzięczna za pomoc. Wanda
  • Justyna

    ocena usługi:

    Znajomość przepisów prawa to atut, którym poszczycić mogą się nieliczni. Profesjonaliści w każdym calu. Przemiły kontakt, szybka reakcja na przedstawiony problem
  • Piotr

    ocena usługi:

  • Bożena

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za rzetelną i wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Polecam wszystkim osobom ,mającym problem natury prawnej.Gorąco polecam. Bożena
  • Ireneusz

    ocena usługi:

    Polecam opinia zrozumiała, szybkie działanie zespołu, Oszczędność czasu i stresu z powodu nieznajomości prawa. Bardzo dziękuję.

Podobne wątki

  • reklamacja obuwia

    kupilem w dobrym (ponoć) sklepie obuwie pt. kazar. czyli (ponoć) niezłe. niestety farbuje mi skarpetki, co odrobinę mnie w.....a (czyt. wyprowadza (...)

  • Reklamacja butów Reebok

    Witam po raz pierwszy na grupie :) Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu; gwarancja na te buty wynosi 2 lata. (...)

  • reklamacja obuwia zmiana żądania z wymiany na naprawę

    10-05-2010 składam w pkt. sprzedaży wniosek o niezgodność (reklamacyjny), przyjmująca określiła sposób rozstrzygnięcia samodzielnie, jako naprawa, zażądałem (...)

  • reklamacja obuwia jak?

    Witam, Kupiłem obuwie firmy nike przez internet tzn. dogadałem się z firmą mailowo oni wysłali buty paczką pobraniową w środku był paragon, (...)

  • kuriozalny zakres odpowiedzialnosci pracownika

    Znajomy dostal do podpisania "Zakres czynnosci i odpowiedzialnosci". Pracuje w zakladzie produkujacym obuwie. Ma do wyboru: podpisac, albo sie zwolnic. (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane