Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2006-06-09, 13:01

Reklamacja obuwia

"MZ"

Witam.
Proszę Państwa o poradę prawną w następującej sprawie:
Ponad 2 miesiące temu kupiłem buty w hipermarkecie Auchan. Po niecałych
dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
się podeszwa. Oddałem buty do reklamacji w punkcie obsługi klienta w Auchan
lecz tam usłyszałem, że mam czekać na "decyzję producenta" aż 21 dni
roboczych. Od
razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych. Czy mam rację? Czy po
upływie 14 dni mam prawo żądać od Auchan zwrotu pieniędzy za buty?

Z poważaniem,
Marcin Zalewski.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja obuwia

  • "gasper" 2006-06-09, 13:03

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    > razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    > reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.

    rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)

  • "MZ" 2006-06-09, 13:14

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    > news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >
    > rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    Czyli co?
    14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    przedluzyc czas naprawy.
    Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    MZ

  • Schwester 2006-06-09, 13:18

    Re: Reklamacja obuwia

    MZ napisał(a):
    > Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    > news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    > Czyli co?
    > 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    > dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    > Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    > przedluzyc czas naprawy.
    > Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    > kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    > To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    > MZ
    >
    >
    Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14
    w przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i
    zgadzają sie na Twoje żądania.

  • "MZ" 2006-06-09, 13:30

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > MZ napisał(a):
    >> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >> Czyli co?
    >> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >> roazumiem.
    >> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >> moze przedluzyc czas naprawy.
    >> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >> MZ
    > Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    > przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    > sie na Twoje żądania.

    A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy?
    Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial
    czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    MZ.

  • "Lookasik" 2006-06-09, 13:44

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    > news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> MZ napisał(a):
    >>> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >>> Czyli co?
    >>> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >>> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >>> roazumiem.
    >>> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >>> moze przedluzyc czas naprawy.
    >>> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >>> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >>> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >>> MZ
    >> Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    >> przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    >> sie na Twoje żądania.
    >
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku
    > Auchan) nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic
    > pieniedzy? Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza,
    > ze bede musial czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    > MZ.
    jezeli nie skontaktuja sie z Toba w ciagu 14 dni to jest jak napisal
    poprzednik . W razie gdyby odmowili spelnienia Twojego zadania proponuje na
    poczatku rzecznika konsumenckiego

  • "gasper" 2006-06-09, 15:06

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    > nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy? Dzwonilem
    > do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial czekac na
    > ich decyzje 21 dni roboczych.

    jak reklamowałeś z tytułu gwarancji to możesz czekac i rok
    kluczowym jest z jakiego prawa skorzystałeś reklamując - czy z gwarancji czy z
    niezgodności towaru z umową

    Pozdrawiam

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 21:43

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...

    > Po niecałych
    > dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
    > się podeszwa.

    Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)

    > Oddałem buty do reklamacji

    A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    za 19,90" :-)

    HaNkA


  • Johnson 2006-06-09, 21:49

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    >
    > Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    > Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)
    >

    Chińczycy czynią postępy.


    >
    > A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    > za 19,90" :-)
    >

    W chinach skóra nie jest droga.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 22:24

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W chinach skóra nie jest droga.

    Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)

    HaNkA

  • Johnson 2006-06-09, 22:25

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    > news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >> W chinach skóra nie jest droga.
    >
    > Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)
    >

    I taką i taką :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 3
  • 3
  • 4
  • 6
  • 1
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Zbigniew

    ocena usługi:

    Jestem usatysfakcjonowany szybką, profesjonalną obsługą portalu e-prawnik. Podoba mi się szerokie podejście do rozwiązywanych problemów prawnych, ich uzasadnianie piśmiennictwem, oraz kontakty w celu sprecyzowania tych problemów.
  • Bożena

    ocena usługi:

    Polecam ,fachowa szybka obsługa kompetentni doradcy , szybka odpowiedz pomocna, bez wychodzenia z domu.Wiem jak rozwiązac mój problem dziękuję.
  • Józef

    ocena usługi:

    Opinia w pełni spełniła moje oczekiwania . Zagadnienia zostały opisane wielowątkowo co rozwiało nurtujące mnie wątpliwości. Napisana językiem wystarczająco zrozumiałym.
  • Janusz

    ocena usługi:

    Dziękuję za opinię, chocjaż nie po mojej myśli ale dobra. Cieszy mnie że istnieje coś takiego jak e-prawnik.pl Dzięki Janusz
  • Ela

    ocena usługi:

    Korzystalam z porad e-prawnik kilka razy.Jestem bardzo zadowolona z uslug.Opinie sa bardzo przejrzyste i zrozumiale.Zdecydowanie polecam i pozdrawiam caly zespol
  • Ireneusz

    ocena usługi:

    Dziękując Państwu za opinię dodam, że korzystałem z usług e-prawnika już wielokrotnie będąc zadowolonym z treści odpowiedzi i kontaktu z Biurem Obsługi. Państwa usługi polecałem również swym znajomym i rodzinie, a ich podziękowania najlepiej świadczą o profesjonalizmie Waszych odpowiedzi. Dziękując, serdecznie Was polecam i pozdrawiam cały Zespół - Ireneusz
  • Jadwiga

    ocena usługi:

    Opinia sporządzona jest rzetelnie i zawiera dobrze uzasadnioną odpowiedź na zadane pytanie. Profesjonalna usługa warta polecenia. Dziekuję.
  • Bożena

    ocena usługi:

    Opinia jasna i zrozumiała .Polecam e prawnik.pl Dziękuję bardzo za wyjasnienie mi mojego problemu.
  • J.Ś

    ocena usługi:

    Serdecznie dziękuję za udzieloną mi pomoc ,polecam i pozdrawiam J.Ś
  • Izabela

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z istnienia tak profesjonalnej firmy. Opinie są rzetelne,wnikliwie i jasno wytłumaczone. Polecam wszystkim potrzebującym porady prawnej.Otrzymacie wszystkie odpowiedzi na nurtujące Was problemy i odpowiedż na pytania. Bardzo dziękuję całemu zespołowi portalu e-prawnik pl. za rozwiązanie moich problemów prawnych. Polecam wszystkim. Dziękuję i pozdrawiam cały Zespół. Izabela
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Pomoc zespołu bardzo dobra i szybka, rzetelna ocena. Mogę z czystym sumieniem polecić e-prawnik.pl.
  • Marian

    ocena usługi:

    Opinia jasna i zrozumiała tak jak i opinie sporządzane wcześniej w innych sprawach.Polecam usługi prawników z e-prawnik. Pozdrawiam Marian
  • Barbara

    ocena usługi:

    Barbara 04.06.2015 Jestem zadowolona z uzyskanej opinii prawnej- fachowa, szczegółowa z podaniem podstaw prawnych dla konkretnej sytuacji. Koszt obsługi umiarkowany. Korzystałam z tej porady prawnej drugi raz i z pewnością, w razie potrzeby zwrócę się ponownie o opinię, Barbara
  • Alicja

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z wykonanej usługi.Polecam!Pozdrawiam.Alicja
  • Bożena

    ocena usługi:

    Opinia bardzo rzetelna, pomocna , przygotowana niemal błyskawicznie. bardzo dziękuję całemu Zespołowi za pomoc. Bożena.
  • Stefania

    ocena usługi:

    Dziękuję za tak perfekcyjne załatwienie.Otrzymałam opinię bardzo szcegolowo. Napewno jeszcze nie raz skorzystam. Bardzo dziekuję i pozdrawiam. Stenia
  • Sylwia

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za szybką, rzetelną i wyczerpującą odpowiedź bez wychodzenia z domu, bez zbędnych formalności w bardzo korzystnej cenie. Korzystałam już w przeszłości z usług portalu i na pewno w przyszłości też będę z tych usług korzystać. Pozdrawiam. S.Schuhmann

Podobne wątki

  • reklamacja obuwia

    kupilem w dobrym (ponoć) sklepie obuwie pt. kazar. czyli (ponoć) niezłe. niestety farbuje mi skarpetki, co odrobinę mnie w.....a (czyt. wyprowadza (...)

  • Reklamacja butów Reebok

    Witam po raz pierwszy na grupie :) Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu; gwarancja na te buty wynosi 2 lata. (...)

  • reklamacja obuwia zmiana żądania z wymiany na naprawę

    10-05-2010 składam w pkt. sprzedaży wniosek o niezgodność (reklamacyjny), przyjmująca określiła sposób rozstrzygnięcia samodzielnie, jako naprawa, zażądałem (...)

  • reklamacja obuwia jak?

    Witam, Kupiłem obuwie firmy nike przez internet tzn. dogadałem się z firmą mailowo oni wysłali buty paczką pobraniową w środku był paragon, (...)

  • kuriozalny zakres odpowiedzialnosci pracownika

    Znajomy dostal do podpisania "Zakres czynnosci i odpowiedzialnosci". Pracuje w zakladzie produkujacym obuwie. Ma do wyboru: podpisac, albo sie zwolnic. (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

<

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane