Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2006-06-09, 13:01

Reklamacja obuwia

"MZ"

Witam.
Proszę Państwa o poradę prawną w następującej sprawie:
Ponad 2 miesiące temu kupiłem buty w hipermarkecie Auchan. Po niecałych
dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
się podeszwa. Oddałem buty do reklamacji w punkcie obsługi klienta w Auchan
lecz tam usłyszałem, że mam czekać na "decyzję producenta" aż 21 dni
roboczych. Od
razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych. Czy mam rację? Czy po
upływie 14 dni mam prawo żądać od Auchan zwrotu pieniędzy za buty?

Z poważaniem,
Marcin Zalewski.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja obuwia

  • "gasper" 2006-06-09, 13:03

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    > razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    > reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.

    rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)

  • "MZ" 2006-06-09, 13:14

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    > news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >
    > rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    Czyli co?
    14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    przedluzyc czas naprawy.
    Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    MZ

  • Schwester 2006-06-09, 13:18

    Re: Reklamacja obuwia

    MZ napisał(a):
    > Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    > news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    > Czyli co?
    > 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar zrobic
    > dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie roazumiem.
    > Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co moze
    > przedluzyc czas naprawy.
    > Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    > kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    > To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    > MZ
    >
    >
    Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14
    w przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i
    zgadzają sie na Twoje żądania.

  • "MZ" 2006-06-09, 13:30

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > MZ napisał(a):
    >> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >> Czyli co?
    >> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >> roazumiem.
    >> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >> moze przedluzyc czas naprawy.
    >> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >> MZ
    > Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    > przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    > sie na Twoje żądania.

    A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy?
    Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial
    czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    MZ.

  • "Lookasik" 2006-06-09, 13:44

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    > news:e6blf8$112$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> MZ napisał(a):
    >>> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
    >>> news:e6bki3$h06$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    >>>> news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>> razu wzbudziło to mój sprzeciw, gdyż wydaje mi się, że na rozpatrzenie
    >>>>> reklamacji sprzedający ma 14 dni kalendarzowych.
    >>>> rozpatrzenie reklamacji to nie to samo co naprawa :-)
    >>> Czyli co?
    >>> 14 dni mam czekac az producent bubla laskawie odpowie mi co ma zamiar
    >>> zrobic dalej z tymi butami, czy bedzie je naprawial czy je wymieni? Nie
    >>> roazumiem.
    >>> Zaraz okaze sie, ze do butow musial sciagnac czesci z zagranicy :-) co
    >>> moze przedluzyc czas naprawy.
    >>> Ile w takim razie moze trwac cala procedura az do konca, tzn. do momentu
    >>> kiedy dostane naprawione buty, wymienione na nowe lub zwrot gotowki?
    >>> To jakas paranoja - buty beda dluzej w reklamacji niz w nich chodzilem.
    >>> MZ
    >> Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to po 14 w
    >> przypadku braku odpowiedzi przyjmuje się, że uznali reklamację i zgadzają
    >> sie na Twoje żądania.
    >
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku
    > Auchan) nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic
    > pieniedzy? Dzwonilem do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza,
    > ze bede musial czekac na ich decyzje 21 dni roboczych.
    > MZ.
    jezeli nie skontaktuja sie z Toba w ciagu 14 dni to jest jak napisal
    poprzednik . W razie gdyby odmowili spelnienia Twojego zadania proponuje na
    poczatku rzecznika konsumenckiego

  • "gasper" 2006-06-09, 15:06

    Re: Reklamacja obuwia

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bm2p$o09$1@inews.gazeta.pl...
    > A co moge zrobic jesli po tych 14 dniach sprzedawca (w tym przypadku Auchan)
    > nie bedzie chcial wymienic mi wadliwych butow lub zwrocic pieniedzy? Dzwonilem
    > do nich dzisiaj i twardo, wrecz arogancko twierdza, ze bede musial czekac na
    > ich decyzje 21 dni roboczych.

    jak reklamowałeś z tytułu gwarancji to możesz czekac i rok
    kluczowym jest z jakiego prawa skorzystałeś reklamując - czy z gwarancji czy z
    niezgodności towaru z umową

    Pozdrawiam

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 21:43

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości
    news:e6bkcl$g7n$1@inews.gazeta.pl...

    > Po niecałych
    > dwóch miesiącach oba buty rozdarły się po bokach i w jednym z nich zapadła
    > się podeszwa.

    Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)

    > Oddałem buty do reklamacji

    A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    za 19,90" :-)

    HaNkA


  • Johnson 2006-06-09, 21:49

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    >
    > Powiem Ci, ze jestem mile zdziwiona bo nie sądzilam, ze buty kupione w
    > Auchan czy innym Tesco wytrzymują az tak długo:)
    >

    Chińczycy czynią postępy.


    >
    > A ja sądzilam, ze w tej cenie to jest to obuwie jednorazowe:) "Buty skórzane
    > za 19,90" :-)
    >

    W chinach skóra nie jest droga.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

  • "HaNkA ReDhUnTeR" 2006-06-09, 22:24

    Re: Reklamacja obuwia


    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W chinach skóra nie jest droga.

    Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)

    HaNkA

  • Johnson 2006-06-09, 22:25

    Re: Reklamacja obuwia

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości
    > news:e6cjfv$7un$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    >> W chinach skóra nie jest droga.
    >
    > Masz na myśli skórę czy "skórę" w sensie lódzkim?:)
    >

    I taką i taką :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy."

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 2
  • 6
  • 5
  • 2
  • 7
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Janusz

    ocena usługi:

    Profesjonalna obsługa klienta - Janusz
  • Elżbieta

    ocena usługi:

    Dziękuję prawnikom biura e-prawnik za sporządzenie opinii rzetelnie i fachowo. To świetna forma uzyskania profesjonalnej porady prawnej. Usługa godna polecenia. Elżbieta
  • Antoni

    ocena usługi:

    usługa super, w pełni moim zdaniem kompletna, a nie droga, dziękuję
  • Ewa

    ocena usługi:

    Już drugi raz korzystam z usług biura e-prawnik. Jest to świetna forma uzyskania profesjonalnej i wyczerpującej opinii prawnej. Bardzo polecam. Ewa-Halina
  • Lech

    ocena usługi:

    Opinia sporzadzona rzetelnie i w/g uzgodnionego terminu. Na poszczególne zapytania w odpowiedzi jest podana podstawa prawna i odpowiedni komentarz pozwalający lepiej zrozumieć temat. Polecam korzystanie z usług kancelarii e-prawnik.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Opinia szczegółowa , zrozumiała, wyczerpująca . Polecam
  • Ewa

    ocena usługi:

    Zespół e-prawnik stara się mozliwie najbardziej dostosować do potrzeb klienta. Opinia jest zrozumiała, wyczerpująca i podparta odpowiednimi przepisami. Usługa i forma godna polecenia.
  • Danuta

    ocena usługi:

    Bardzo polecam korzystanie z uslug biura e-prawnik
  • Ewa

    ocena usługi:

  • tomasz

    ocena usługi:

  • Wiesław

    ocena usługi:

    Super współpraca .Korzystam już drugi raz .Polecam.Wiesław
  • ALINA

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje zespołowi e-prawnik.pl , za szybką ,rzetelna opinię . Z całą pewnością będę korzystać z ich pomocy . Chodząc do prawników i radców prawnych , w miejscu zamieszkania, nie miałam tak konkretnych opinii . Polecam i bardzo dziękuję Alina.
  • Robert

    ocena usługi:

    Pełny profesjonalizm. Gorąco polecam. I przede wszystkim bardzo dziękuję.
  • Justyna

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne podejście do problemu klienta. Przystępna cena. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Jest wyczerpująca i warto korzystać z tego typu usługi. Cena przystępna. Korzystanie z tradycyjnych form usług prawnika jest o wiele kosztowniejsza i trwa to o wiele dłużej, a przy tym traci sie czas.Polecam !
  • Izabela

    ocena usługi:

    Bardzo szybka i wyczerpująca opinia.
  • Michał

    ocena usługi:


Podobne wątki

  • reklamacja obuwia

    kupilem w dobrym (ponoć) sklepie obuwie pt. kazar. czyli (ponoć) niezłe. niestety farbuje mi skarpetki, co odrobinę mnie w.....a (czyt. wyprowadza (...)

  • Reklamacja butów Reebok

    Witam po raz pierwszy na grupie :) Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu; gwarancja na te buty wynosi 2 lata. (...)

  • reklamacja obuwia zmiana żądania z wymiany na naprawę

    10-05-2010 składam w pkt. sprzedaży wniosek o niezgodność (reklamacyjny), przyjmująca określiła sposób rozstrzygnięcia samodzielnie, jako naprawa, zażądałem (...)

  • reklamacja obuwia jak?

    Witam, Kupiłem obuwie firmy nike przez internet tzn. dogadałem się z firmą mailowo oni wysłali buty paczką pobraniową w środku był paragon, (...)

  • kuriozalny zakres odpowiedzialnosci pracownika

    Znajomy dostal do podpisania "Zakres czynnosci i odpowiedzialnosci". Pracuje w zakladzie produkujacym obuwie. Ma do wyboru: podpisac, albo sie zwolnic. (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane