Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-01-03, 10:12

Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej

"Pawel"

Witam,

"O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.

Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.

Opis przypadku
Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
Nie sprawdzałem go w sklepie.
Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
Paragon zachowałem.
Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki na
płytę.
Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były dostępne
na półce).
Chciałem skorzystać z rękojmi.
Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

Czy tak można?

Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę postępowania z
tytułu rękojmi?
Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
"przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, po
co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
proszę.

Pozdrawiam,

Paweł

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej

  • Liwiusz 2008-01-03, 10:23

    Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie

    Pawel pisze:

    > Chciałem skorzystać z rękojmi.


    Rękojmia nie obowiązuje jeśli sprzedającym jest firma, a kupującym
    konsument.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • Liwiusz 2008-01-03, 10:25

    Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie

    Pawel pisze:

    > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
    > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?


    Dodam jeszcze, że oprócz gwarancji możesz reklamować na podstawie
    niezgodności produktu z umową. Możesz wtedy żądać wymiany na nowy
    produkt, jednak sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • 2008-01-03, 10:31

    Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej

    > "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.
    > Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.
    > Opis przypadku
    > Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
    > Nie sprawdzałem go w sklepie.
    > Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
    > Paragon zachowałem.
    > Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki
    > na płytę.
    > Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były
    > dostępne na półce).
    > Chciałem skorzystać z rękojmi.


    Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie
    istnieje.

    > Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a


    Ich dobra wola.

    > skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie
    > reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli
    > słyszeć ode mnie). Czy tak można?
    > Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę
    > postępowania z tytułu rękojmi?


    Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca.

    > Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
    > "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
    > po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?

    Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy.

    > Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
    > proszę.

    Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz
    sie m.in. co masz zamiast rękojmi :)

  • darw 2008-01-03, 12:03

    Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwaran

    > Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
    > mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
    > rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).

    Jak juz odpisaly inne osoby - rekojmia dla konsumentow nie istnieje.
    Sklep był na tyle mily, że oferowal klientom mozliwosc wymiany w ciagu
    5 dni pod warunkiem NIE PODBIJANIA karty gwarancyjnej - więc dawal Ci
    jakies udogodnienia dodatkowe, poszerzajace Twoje prawa. Podbiłes
    gwarancje - zrezygnowales z nich...

    Teraz - masz wybor:
    - niezgodnosc z umową - sprzedawca w ciągu 14 dni odpowie jak zalatwi
    reklamacje. (14 dni to termin odpowiedzi a nie realizacji).
    - gwarancja - stosownie do jej zapisow.

    Pozdrawiam
    DarW

    PS Sprzedawca robi tak z gwarancjami - ponieważ inaczej to rozegra z
    wlasnym dostawca - gwarancja niepodbita = towar uszkodzony PRZED
    sprzedaza - inny tryb rozmow z dostawca.

  • "Pawel" 2008-01-04, 09:28

    Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

    Paweł

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane