Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2009-02-24, 22:28

klauzula konkurencyjna

"bulba"

sprobuje najkrocej, jak to tylko mozliwe:

pracodwaca zawarl w umowie o zakazie konkurencji klauzule konkurencyjna - 3
lata po ustaniu stosunku; w trakcie trwania zatrudnienia oddelegowal do
pracy w spolce zaleznej za granica (osobny podmiot prawny, nie wykonujacy de
facto dzialalnosci konkurencyjnej, ale handlowe ramie Polskiej spolki);
w polsce w spolce matce udzielil urlopu bezplatnego. nie okreslono czasu
pracy w spolce zagranicznej; pracownik w po roku wypowiada umowe spolce
matce i jest zatrudniony wylacznie w spolce zaleznej; nikt nie interesuje
sie umowa o zakazie konkurencji;
po nastepnych 3 latach stosunek ze spolka zalezna ustaje; spolka polska w
tym czasie nie wyplacala odszkodowania za powstrzymanie sie od pracy u
konkurencji; umowa nie zostala wypowiedziana, ani pracodwaca od niej nie
odstapil;

czy w przypadku wystapienia przeciw pracodawcy z roszczeniem o zaplate
odszkodowania w wysokosci 1/4 zarobkow za ostatnie 3 lata moze on zlozyc
kontrpozew, w ktorym bedzie udowadnial, ze moja praca w spolce po zwolnieniu
sie ze spolki matki byla dzialalnoscia konkurencyjna i skutkuje zaplata kary
umownej?

umowa w swojej tresci nie przewidziala sytuacji pracy za granica dla spolki
zaleznej, ale w swojej trsci zawiera tez klauzule o poufnosci, ktora mowi, o
wszelkich obszarach dzialania spolki matki, a takze spolek zaleznych i
zakazie ujawniania informacji z nimi zwiazanych.

pzdr.

bulba

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: klauzula konkurencyjna

  • SzalonyKapelusznik 2009-02-24, 22:42

    Re: klauzula konkurencyjna

    On 24 Lut, 22:28, "bulba" wrote:

    > umowa w swojej tresci nie przewidziala sytuacji pracy za granica dla spolki
    > zaleznej, ale w swojej trsci zawiera tez klauzule o poufnosci, ktora mowi, o
    > wszelkich obszarach dzialania spolki matki, a takze spolek zaleznych i
    > zakazie ujawniania informacji z nimi zwiazanych.
    >
    > pzdr.
    >
    > bulba

    Brak wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji zazwyczaj jest brany
    jako brak tego zakazu.

  • "bulba" 2009-02-24, 22:58

    Re: klauzula konkurencyjna


    "SzalonyKapelusznik" wrote in message
    news:3d708b6a-5267-4269-92d0-a40d29e65650@q9g2000yqc.googlegroups.com...
    On 24 Lut, 22:28, "bulba" wrote:

    > umowa w swojej tresci nie przewidziala sytuacji pracy za granica dla
    > spolki
    > zaleznej, ale w swojej trsci zawiera tez klauzule o poufnosci, ktora mowi,
    > o
    > wszelkich obszarach dzialania spolki matki, a takze spolek zaleznych i
    > zakazie ujawniania informacji z nimi zwiazanych.
    >
    > pzdr.
    >
    > bulba

    Brak wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji zazwyczaj jest brany
    jako brak tego zakazu.

    no tak, ale umowa byla i nie zostala wypowiedziana, ani od niej nie
    odstapiono w sposob wyrazny; brak wyplat zwalnia od mojego zobowiazania dot.
    zakazu konkurencji, ale nie zwalnia pracodawcy od obowiazku swiadczenia;
    wiec wciaz mam roszczenie;

    moje pytanie jest takie - w chwili, gdy ja wypowiedzialem umowe ze spolka
    matka, pracowalem juz jednoczesnie w spolce zaleznej (do ktorej de facto
    mnie wyslali); moga byc cwani i probowac dowodzic, ze to dzialalnosc
    konkurencyjna byla...

    ale po dluzszym zastanowieniu, wydaje mi sie, ze rozwiales moje
    watpliwosci....

  • "bulba" 2009-02-24, 23:19

    Re: klauzula konkurencyjna


    "bulba" wrote in message
    news:go1qi9$cc6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > "SzalonyKapelusznik" wrote in message
    > news:3d708b6a-5267-4269-92d0-a40d29e65650@q9g2000yqc.googlegroups.com...
    > On 24 Lut, 22:28, "bulba" wrote:

    >
    > no tak, ale umowa byla i nie zostala wypowiedziana, ani od niej nie
    > odstapiono w sposob wyrazny; brak wyplat zwalnia od mojego zobowiazania
    > dot. zakazu konkurencji, ale nie zwalnia pracodawcy od obowiazku
    > swiadczenia; wiec wciaz mam roszczenie;
    >
    > moje pytanie jest takie - w chwili, gdy ja wypowiedzialem umowe ze spolka
    > matka, pracowalem juz jednoczesnie w spolce zaleznej (do ktorej de facto
    > mnie wyslali); moga byc cwani i probowac dowodzic, ze to dzialalnosc
    > konkurencyjna byla...
    >
    > ale po dluzszym zastanowieniu, wydaje mi sie, ze rozwiales moje
    > watpliwosci....

    zastanawia mnie jednak, czy nie zastosuja takie argumentacji, ze nie
    wyplacali mi naleznych kwot, bo to ja zlamalem umowe o zakazie konkurencji;
    a na dochodzenie odszkodowania ode mnie maja 3 lata; wiec jeszcze sie
    mieszcza;
    problem jest taki, ze to co ja mialbym od nich dostac jest 40x nizsze od
    kary umownej

  • Maverick 2009-02-25, 10:54

    Re: klauzula konkurencyjna

    bulba wrote:
    >> Brak wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji zazwyczaj jest brany
    >> jako brak tego zakazu.
    >
    > no tak, ale umowa byla i nie zostala wypowiedziana, ani od niej nie
    > odstapiono w sposob wyrazny; brak wyplat zwalnia od mojego zobowiazania
    > dot. zakazu konkurencji, ale nie zwalnia pracodawcy od obowiazku
    > swiadczenia; wiec wciaz mam roszczenie;

    Nie - przy braku wyplat lojalke uznaje sie za niebyla - po prostu jakby
    tego zapisu nigdy nie bylo. Nie trzeba go osobno wypowiadac.

    Tylko nalezy uwazac, ob czasem pracodawca wysle przelew, ale dojdzie on
    kilka dni pozniej (np problem banku, ew jakis inny) - wtedy nalezy
    wstrzymac sie kilka dni z nowa praca, ew wyslac (zaniesc) pismo do
    pracodawcy z pytaniem o wyplate - ale jak nie placili przez 3 lata to
    nie ma co ise tym martwic.

    --
    Regards,
    Maverick

  • "Cavallino" 2009-02-25, 11:17

    Re: klauzula konkurencyjna

    Użytkownik "Maverick" napisał w
    wiadomości news:go34gf$bt8$1@inews.gazeta.pl...
    > bulba wrote:
    >>> Brak wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji zazwyczaj jest brany
    >>> jako brak tego zakazu.
    >>
    >> no tak, ale umowa byla i nie zostala wypowiedziana, ani od niej nie
    >> odstapiono w sposob wyrazny; brak wyplat zwalnia od mojego zobowiazania
    >> dot. zakazu konkurencji, ale nie zwalnia pracodawcy od obowiazku
    >> swiadczenia; wiec wciaz mam roszczenie;
    >
    > Nie - przy braku wyplat lojalke uznaje sie za niebyla - po prostu jakby
    > tego zapisu nigdy nie bylo. Nie trzeba go osobno wypowiadac.
    >
    > Tylko nalezy uwazac, ob czasem pracodawca wysle przelew, ale dojdzie on
    > kilka dni pozniej (np problem banku, ew jakis inny) - wtedy nalezy
    > wstrzymac sie kilka dni z nowa praca, ew wyslac (zaniesc) pismo do
    > pracodawcy z pytaniem o wyplate - ale jak nie placili przez 3 lata to nie
    > ma co ise tym martwic.

    Nie rozumiesz.
    On chce pracować dla konkurencji I sądzić się o wypłatę z tytułu lojalki.
    A tak dobrze to nie ma.

  • Maverick 2009-02-25, 11:36

    Re: klauzula konkurencyjna

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Maverick" napisał w
    > wiadomości news:go34gf$bt8$1@inews.gazeta.pl...
    >> bulba wrote:
    >>>> Brak wynagrodzenia z tytułu zakazu konkurencji zazwyczaj jest brany
    >>>> jako brak tego zakazu.
    >>>
    >>> no tak, ale umowa byla i nie zostala wypowiedziana, ani od niej nie
    >>> odstapiono w sposob wyrazny; brak wyplat zwalnia od mojego
    >>> zobowiazania dot. zakazu konkurencji, ale nie zwalnia pracodawcy od
    >>> obowiazku swiadczenia; wiec wciaz mam roszczenie;
    >>
    >> Nie - przy braku wyplat lojalke uznaje sie za niebyla - po prostu
    >> jakby tego zapisu nigdy nie bylo. Nie trzeba go osobno wypowiadac.
    >>
    >> Tylko nalezy uwazac, ob czasem pracodawca wysle przelew, ale dojdzie
    >> on kilka dni pozniej (np problem banku, ew jakis inny) - wtedy nalezy
    >> wstrzymac sie kilka dni z nowa praca, ew wyslac (zaniesc) pismo do
    >> pracodawcy z pytaniem o wyplate - ale jak nie placili przez 3 lata to
    >> nie ma co ise tym martwic.
    >
    > Nie rozumiesz.
    > On chce pracować dla konkurencji I sądzić się o wypłatę z tytułu lojalki.
    > A tak dobrze to nie ma.

    Dlatego mu napisalem , ze jesli nie dostal wyplaty to znaczy ze zapisu
    nie ma - a wiec on nie ma sie o co sadzic. Po prostu nie ma podstawy do
    wyplaty.

    PS. A jaki bedzie czas przedawnienia takiego zobowiazania? Wydaje mi sie
    ze juz po rybkach - skoro 3 lata minely.

    --
    Regards,
    Maverick

  • "bulba" 2009-02-25, 12:11

    Re: klauzula konkurencyjna


    "Maverick" wrote in message
    news:go36ve$ma2$1@inews.gazeta.pl...
    > Cavallino wrote:
    >> Użytkownik "Maverick" napisał w
    >> wiadomości news:go34gf$bt8$1@inews.gazeta.pl...

    >> Nie rozumiesz.
    >> On chce pracować dla konkurencji I sądzić się o wypłatę z tytułu lojalki.
    >> A tak dobrze to nie ma.
    >
    > Dlatego mu napisalem , ze jesli nie dostal wyplaty to znaczy ze zapisu nie
    > ma - a wiec on nie ma sie o co sadzic. Po prostu nie ma podstawy do
    > wyplaty.
    >
    > PS. A jaki bedzie czas przedawnienia takiego zobowiazania? Wydaje mi sie
    > ze juz po rybkach - skoro 3 lata minely.

    nie do konca obaj zrozumieliscie
    nie pracowalem dla konkurencji (wedlug logicznego osadu), ani nie zamierzam;
    nie jestem juz zwiazany, z zadna ze spolek (glowna, ani zalezna);

    3 lata minie w czerwcu; wtedy zwolnilem sie z glownej firmy, pracujac dla
    spolki, do ktorej glowna firma mnie sama wyslala; umowa jednak nie
    przewidywala pracy w spolce zaleznej za granica;

    chodzi mi tylko o to, zeby w przypadku pozwu mojego spolka matka nie uznala
    tego, ze praca dla spolki zaleznej, po zwolnieniu sie z mojej inicjatywy ze
    spolki matki, nie byla dzialalnoscia konkurencyjna;

    polecam:

    http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614

    "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie ustania
    przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania pracownik może podjąć określoną
    w umowie działalność konkurencyjną. Inny skutek w takiej sytuacji nie
    następuje, co oznacza, że pracownik zachowuje roszczenie o odszkodowanie.
    Zatem pracodawca ma obowiązek płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego
    zobowiązał w umowie."

    pzdr.

    bulba

  • Maverick 2009-02-25, 12:19

    Re: klauzula konkurencyjna

    bulba wrote:
    >
    > "Maverick" wrote in message
    > news:go36ve$ma2$1@inews.gazeta.pl...
    >> Cavallino wrote:
    >>> Użytkownik "Maverick" napisał w
    >>> wiadomości news:go34gf$bt8$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >>> Nie rozumiesz.
    >>> On chce pracować dla konkurencji I sądzić się o wypłatę z tytułu
    >>> lojalki.
    >>> A tak dobrze to nie ma.
    >>
    >> Dlatego mu napisalem , ze jesli nie dostal wyplaty to znaczy ze zapisu
    >> nie ma - a wiec on nie ma sie o co sadzic. Po prostu nie ma podstawy
    >> do wyplaty.
    >>
    >> PS. A jaki bedzie czas przedawnienia takiego zobowiazania? Wydaje mi
    >> sie ze juz po rybkach - skoro 3 lata minely.
    >
    > nie do konca obaj zrozumieliscie
    > nie pracowalem dla konkurencji (wedlug logicznego osadu), ani nie
    > zamierzam;
    > nie jestem juz zwiazany, z zadna ze spolek (glowna, ani zalezna);
    >
    > 3 lata minie w czerwcu; wtedy zwolnilem sie z glownej firmy, pracujac
    > dla spolki, do ktorej glowna firma mnie sama wyslala; umowa jednak nie
    > przewidywala pracy w spolce zaleznej za granica;
    >
    > chodzi mi tylko o to, zeby w przypadku pozwu mojego spolka matka nie
    > uznala tego, ze praca dla spolki zaleznej, po zwolnieniu sie z mojej
    > inicjatywy ze spolki matki, nie byla dzialalnoscia konkurencyjna;
    >
    > polecam:
    >
    > http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614
    >
    > "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie
    > ustania przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie
    > niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania
    > pracownik może podjąć określoną w umowie działalność konkurencyjną. Inny
    > skutek w takiej sytuacji nie następuje, co oznacza, że pracownik
    > zachowuje roszczenie o odszkodowanie. Zatem pracodawca ma obowiązek
    > płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego zobowiązał w umowie."

    Ty tego nie rozumiesz, ze nie masz o co pozywac!! Umowa o lojalce nie
    jest wazna, a wiec nie masz podstawy do pozwu. Oczywiscie pozwac mozesz
    kazdego i o wszystko, co nie oznacza ze cokolwiek uzyskasz.

    --
    Regards,
    Maverick

  • "bulba" 2009-02-25, 12:50

    Re: klauzula konkurencyjna


    "Maverick" wrote in message
    news:go39gi$3vc$1@inews.gazeta.pl...
    >> polecam:
    >>
    >> http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614
    >>
    >> "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie
    >> ustania przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie
    >> niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania
    >> pracownik może podjąć określoną w umowie działalność konkurencyjną. Inny
    >> skutek w takiej sytuacji nie następuje, co oznacza, że pracownik
    >> zachowuje roszczenie o odszkodowanie. Zatem pracodawca ma obowiązek
    >> płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego zobowiązał w umowie."
    >
    > Ty tego nie rozumiesz, ze nie masz o co pozywac!! Umowa o lojalce nie jest
    > wazna, a wiec nie masz podstawy do pozwu. Oczywiscie pozwac mozesz kazdego
    > i o wszystko, co nie oznacza ze cokolwiek uzyskasz.

    czy powyzsze moze byc czytane na rozne sposoby?
    przepis mowi o wygasnieciu zakazu konkurencji, a nie wygasnieciu umowy;
    umowa nie zostala ani wypowiedziana, ani nie odstapiono od niej;

  • Maverick 2009-02-25, 13:05

    Re: klauzula konkurencyjna

    bulba wrote:
    >
    > "Maverick" wrote in message
    > news:go39gi$3vc$1@inews.gazeta.pl...
    >>> polecam:
    >>>
    >>> http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614
    >>>
    >>> "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie
    >>> ustania przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie
    >>> niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania
    >>> pracownik może podjąć określoną w umowie działalność konkurencyjną.
    >>> Inny skutek w takiej sytuacji nie następuje, co oznacza, że pracownik
    >>> zachowuje roszczenie o odszkodowanie. Zatem pracodawca ma obowiązek
    >>> płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego zobowiązał w umowie."
    >>
    >> Ty tego nie rozumiesz, ze nie masz o co pozywac!! Umowa o lojalce nie
    >> jest wazna, a wiec nie masz podstawy do pozwu. Oczywiscie pozwac
    >> mozesz kazdego i o wszystko, co nie oznacza ze cokolwiek uzyskasz.
    >
    > czy powyzsze moze byc czytane na rozne sposoby?
    > przepis mowi o wygasnieciu zakazu konkurencji, a nie wygasnieciu umowy;
    > umowa nie zostala ani wypowiedziana, ani nie odstapiono od niej;

    Ale za co chcesz miec zaplacone, jesli zakaz konkurencji WYGASL? (co
    sam potwierdzasz) Zaplata za lojalke jest intergalna czescia lojalki.

    Sytuacja podobna jest, jakybs po wygasnieciu umowy np AC chcial od
    BYLEGO ubezpieczyciela kase, bo 3 lata pozniej rozbiles samochod. Jak
    myslisz - wyplaci?

    --
    Regards,
    Maverick

  • "bulba" 2009-02-25, 13:36

    Re: klauzula konkurencyjna


    "Maverick" wrote in message
    news:go3c6p$fhn$1@inews.gazeta.pl...
    > bulba wrote:
    >>
    >> "Maverick" wrote in message
    >> news:go39gi$3vc$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> polecam:
    >>>>
    >>>> http://www.e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=614
    >>>>
    >>>> "Zatem z dosłownego brzmienia art. 1012 § 2 k.p. wynika, że w razie
    >>>> ustania przyczyn uzasadniających zakaz konkurencji albo w razie
    >>>> niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania
    >>>> pracownik może podjąć określoną w umowie działalność konkurencyjną.
    >>>> Inny skutek w takiej sytuacji nie następuje, co oznacza, że pracownik
    >>>> zachowuje roszczenie o odszkodowanie. Zatem pracodawca ma obowiązek
    >>>> płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego zobowiązał w umowie."
    >>>
    >>> Ty tego nie rozumiesz, ze nie masz o co pozywac!! Umowa o lojalce nie
    >>> jest wazna, a wiec nie masz podstawy do pozwu. Oczywiscie pozwac mozesz
    >>> kazdego i o wszystko, co nie oznacza ze cokolwiek uzyskasz.
    >>
    >> czy powyzsze moze byc czytane na rozne sposoby?
    >> przepis mowi o wygasnieciu zakazu konkurencji, a nie wygasnieciu umowy;
    >> umowa nie zostala ani wypowiedziana, ani nie odstapiono od niej;
    >
    > Ale za co chcesz miec zaplacone, jesli zakaz konkurencji WYGASL? (co sam
    > potwierdzasz) Zaplata za lojalke jest intergalna czescia lojalki.
    >
    > Sytuacja podobna jest, jakybs po wygasnieciu umowy np AC chcial od BYLEGO
    > ubezpieczyciela kase, bo 3 lata pozniej rozbiles samochod. Jak myslisz -
    > wyplaci?

    zacytuje jeszcze raz: "Inny skutek w takiej sytuacji nie następuje, co
    oznacza, że pracownik zachowuje roszczenie o odszkodowanie. Zatem pracodawca
    ma obowiązek płacić dalej odszkodowanie, gdyż do tego zobowiązał w umowie."
    umowa o zakazie konkurencji po wygasnieciu stosunku jest na czas scisle
    okreslony i moze byc wypowiedziana tylko (lub 'odstapiona'), jezeli strony
    to zawarly w umowie; skutek ze 1012 § 2 k.p. mowi tylko o wygasnieciu
    obowiazku zakazu konkurencji, ale nie mowi o wygasnieciu umowy, jako takiej,
    a wiec zobowiazania pracodawcy;
    wszystko powyzsze wynika z literalnej wykladni rzeczonego artykulu oraz z
    komentarzy, doktryny i orzecznictwa SN, ktore wczoraj przegladalem...

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 0
  • 5
  • 2
  • 2
  • 1
  • osób

Opinie naszych klientów

  • AGNIESZKA

    ocena usługi:

  • Aleksandra

    ocena usługi:

    Uprzejmnie dziękuję za udzielenie mi profesjonalnej porady prawnej wraz z wniskiem do sądu, jestem w pełni zadowolona i rozwiały mi się wszystkie wątpliwości. Będę korzystała dalej z Państa usług . Pozdrawiam, z wyrazami szacunka. A. Leszczyńska
  • Jolanta

    ocena usługi:

    Dziękuję Państwu za pomoc.Rzetelna,fachowa porada.Z poważaniem Jolanta Jankowska
  • Jozef Ewa Czapczuk

    ocena usługi:

    Rewelacyjnie,solidnie i uczciwie pmogliscie mi Panstwo kolejny raz !dziekuje,polecam innym !
  • Izabela

    ocena usługi:

    Witam profesjonalna szybka rzetelna porada polecam życzę powodzenia zespołowi e-prawnik.pl Izabela
  • Ewa

    ocena usługi:

    Bardzo fachowa,wyczerpująca i przystępnie napisana opinia . Polecam!
  • Emilia

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za wyczerpującą i konkretną poradę, która upewniła mnie w moich racjach dotyczących odsetek ustawowych od przeterminowanego czynszu. Wasza opinia jest mi bardzo pomocna w argumentacji z pracownikiem administracji. Na pewno skorzystam z dalszej pomocy. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku..
  • Nina

    ocena usługi:

    Opinia została sporzadzona profesjonalnie i w terminie. Cena przystępna w stosunku do jakości. Polecam. Nina Kania
  • elwira11

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje za profesjonalna opinie, fachowa kancelaria, na pełno skorzystam jeszcze nie raz. Z wyrazami szacunku Elwira S.
  • JOZEF MOSKAL

    ocena usługi:

  • hokagena

    ocena usługi:

    Chciałabym podziękować za otrzymane opinie ,porady i wnioski do sądu w sprawie zasiłku macierzyńskiego mojej córki. Sprawę po roku dzięki Waszej pomocy wygraliśmy. ZUS wypłacił córce wszystkie zaległe świadczenia i to z odsetkami . Jestem ogromne wdzięczna za pomoc i profesjonalne załatwienie sprawy. Jesteście wspaniali. Nie wiem gdzie mogę zamiescic moja opinie dlatego pisze w ten sposób
  • Aleksandra

    ocena usługi:

    Jestem pod dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi. Opinia jest profesjonalna , rzeczowa i konkretna udzielona w spsób przejzysty i czytelny. Bardzo solidna Kancelaria, fachowa wiedza. Bardzo dziękuję Państwu za pomoc i szybką odpowiedź. Będę korzystala dalej z Panstwa usługi i polecala wszystkim Z wyrazami szacunku. A. Leszczyńska
  • Marcin

    ocena usługi:

    Dziękuję, opinia potwierdziła się w 100%
  • Marcin

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne i pomocne opracowanie.
  • dorotastyczynska

    ocena usługi:

  • Władysław

    ocena usługi:

    Bardzo rozbudowana profesjonalna opinia. Więcej niż oczekiwałem. Polecam.
  • Izabela

    ocena usługi:

    Opinia okazała się bardzo przydatna.

Podobne wątki

  • Klauzula - czy to skrot myslowy?

    Witam, tlumacze tekst z polskiego, jakis polski obywatel jest winien niewielka sume, ale znajduje sie teraz poza Polska. Wiec teraz trzeba te sume (...)

  • (Nie)dozwolona klauzula w umowie o prace?

    Witam. Mam pytanie odnosnie jednego z punktow w mojej umowie o prace - pracodawca zastrzegl, ze nie moge informowac innych pracownikow o wysokosci moich (...)

  • Klauzula natychmiastowej wykonalnosci

    Zapadl wyrok opatrzony klauzula natychmiastowej wykonalnosci. Sprawa dotyczy zwrotu dlugu. Pytanie: jak dlugo taka klauzula jest wazna ? Jedni (...)

  • Klauzula natychmiastowej wykonalnosci

    Zapadl wyrok opatrzony klauzula natychmiastowej wykonalnosci. Sprawa dotyczy zwrotu dlugu. Pytanie: jak dlugo taka klauzula jest wazna ? Jedni (...)

  • Klauzula abuzywna - S.A. vs. DGOF

    Witam, czy klauzula abuzywna dotycząca automatycznego przedłużenia umowy "promocyjnej" na czas określony w przypadku niewypowiedzenia jej w jakimś (...)

Śledź najnowsze informacje


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane