"note1127@onet.eu"
Re: koszt księgowej
Dnia 12-01-2009 o 17:43:03 note1127@onet.eu
> hej,
> chciałbym się podpytać o orientacyjny koszt prowadzenia księgowości dla
> 1 os. działalności gosp., książka rozch. i przych., VAT, lokalizacja:
> warszawa
> miesięcznie max 30 "papierów" z czego większość to konsumpcja "kosztowa"
> brak magazynu, brak pracowników, brak umów-zleceń/dzieło, brak
> amortyzacji i leasingu
> kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?
Mało (chociaż jak na Warszawę to pewnie b. mało).
Przy czym dolicz do tego mandaty, dopłaty podatku i odsetki :-)
--
Pozdrawiam,
Tomek
Re: koszt księgowej
note1127@onet.eu wrote:
> hej,
> chciałbym się podpytać o orientacyjny koszt prowadzenia księgowości dla
> 1 os. działalności gosp., książka rozch. i przych., VAT, lokalizacja:
> warszawa
> miesięcznie max 30 "papierów" z czego większość to konsumpcja "kosztowa"
> brak magazynu, brak pracowników, brak umów-zleceń/dzieło, brak
> amortyzacji i leasingu
> kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?
Zastanów się, czy w takiej sytuacji nie warto prowadzić samodzielnie
przy użyciu ifirma.pl
W razie wątpliwości możesz się u nich konsultować i odpowiadają (raczej)
z sensem.
Główne wady to brak sensownej obsługi exportu usług (dawało się to
obejść, z tego co widzę to dołożyli w nowej wersji serwisu) oraz brak
wspomagania w przypadku faktur niezłotowych (raczej dalej nie ma).
Pierwsze 3 miesiące masz gratis. Później kosztuje to 225 plz + VAT przy
płatnościach półrocznych.
Korzystam od ponad dwóch lat i (raczej) jestem zadowolony.
Piotrek
Re: koszt księgowej
Użytkownik "Piotrek"
news:gkg0ob$g6h$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> note1127@onet.eu wrote:
>> hej,
>> chciałbym się podpytać o orientacyjny koszt prowadzenia księgowości dla 1
>> os. działalności gosp., książka rozch. i przych., VAT, lokalizacja:
>> warszawa
>> miesięcznie max 30 "papierów" z czego większość to konsumpcja "kosztowa"
>> brak magazynu, brak pracowników, brak umów-zleceń/dzieło, brak
>> amortyzacji i leasingu
>> kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?
>
> Zastanów się, czy w takiej sytuacji nie warto prowadzić samodzielnie przy
> użyciu ifirma.pl
>
> W razie wątpliwości możesz się u nich konsultować i odpowiadają (raczej) z
> sensem.
>
> Główne wady to brak sensownej obsługi exportu usług (dawało się to obejść,
> z tego co widzę to dołożyli w nowej wersji serwisu) oraz brak wspomagania
> w przypadku faktur niezłotowych (raczej dalej nie ma).
>
> Pierwsze 3 miesiące masz gratis. Później kosztuje to 225 plz + VAT przy
> płatnościach półrocznych.
>
> Korzystam od ponad dwóch lat i (raczej) jestem zadowolony.
>
> Piotrek
Piotrze to tani serwis, gratuluje wyboru.
Zapewne masz pojęcie (przynajmniej ogólne) o księgowości i czas oraz chęci
na księgowanie, oszczędzasz ze 100PLN miesięcznie.
Jeżeli posiadasz wiedze - gadane i będziesz potrafił w czasie kontroli tę
umiejętność wykazać to pewnie będziesz nadal zadowolony z usługi ifirma.pl
Ale gro uczestników obrotu gospodarczego (szczególnie dopiero zaczynających)
nie ma o tym pojęcia. Samo zarejestrowanie firmy i odpowiednie jej
zgłoszenie w US i ZUS potrafi narobić galimatiasu w papierach i później
przed kontrolerami.
Kolejnym problemem są koszty, jak potrafią wytłumaczyć i pomóc to dobrze ale
cóż na wszystko (tel.) trzeba czasu i chęci, a kontrola to wykaże ;)
Za realną księgową cena 150 PLN/miesięcznie jest ok. Jak się potrafisz z nią
dogadać to najważniejsze, reszta przyjdzie z czasem albo zmienisz księgową.
Re: koszt księgowej
SG 1 wrote:
> Piotrze to tani serwis, gratuluje wyboru.
> Zapewne masz pojęcie (przynajmniej ogólne) o księgowości i czas oraz chęci
> na księgowanie, oszczędzasz ze 100PLN miesięcznie.
Generalnie wychodzę z założenia, że należy mieć pojęcie o podstawach
prowadzenia firmy, skoro się taką - nawet jednoosobową - firmę prowadzi.
Dotyczy to zarówno aspektów prawnych, jak i aspektów finansowych.
Tak więc mniej mi chodziło o oszczędzenie 100 plz. Bardziej chodziło mi
o to, że taką księgową za 150 plz (w DC) tak czy inaczej wypadałoby
"pilnować".
> Jeżeli posiadasz wiedze - gadane i będziesz potrafił w czasie kontroli tę
> umiejętność wykazać to pewnie będziesz nadal zadowolony z usługi ifirma.pl
> Ale gro uczestników obrotu gospodarczego (szczególnie dopiero zaczynających)
> nie ma o tym pojęcia. Samo zarejestrowanie firmy i odpowiednie jej
> zgłoszenie w US i ZUS potrafi narobić galimatiasu w papierach i później
> przed kontrolerami.
To oczywiście prawda.
Natomiast nigdy nie potrafiłem zrozumieć, jak można zabierać się za
zabawę własnymi pieniędzmi bez przeczytania choćby najprostszego "how to?".
I dotyczy to zarówno rozpoczynania DG jak i innych aktywności (choćby
rozważanej tu parę dni temu "zamiany" mieszkania).
> Kolejnym problemem są koszty, jak potrafią wytłumaczyć i pomóc to dobrze ale
> cóż na wszystko (tel.) trzeba czasu i chęci, a kontrola to wykaże ;)
Ostatnią rzeczą jaką bym chciał od księgowej jest argumentacja dlaczego
poniesiony koszt miałby być KUP.
W przypadku bardziej "zakręconych" operacji czy optymalizacji
podatkowych tak czy inaczej konsultuje to (na piśmie) z doradcą.
Natomiast zgaduję, że tak jak wszędzie w życiu działa zasada Pareto.
I zdecydowana większość jednoosobowych DG wystawia jedną, góra dwie
faktury w miesiącu i ma dwie, góra trzy faktury kosztowe.
Obsługa tego trwa 30 minut w miesiącu. Toć to dłużej zajmuje dojazd do
księgowej!
> Za realną księgową cena 150 PLN/miesięcznie jest ok. Jak się potrafisz z nią
> dogadać to najważniejsze, reszta przyjdzie z czasem albo zmienisz księgową.
150 plz? W DC? Nie odważyłbym się. :-)
Piotrek
Re: koszt księgowej
dziękuję za info. w obecnej chwili nie szukam alternatyw w postaci
ifirma.pl - ale może przyda się ta informacja innym, także warto wspomnieć.
wrócę do mojego pytania - jaki jest przeciętny, typowy koszt prowadzenia
1 os dg w warszawie, przy takich założeniach jak podałem. może ktoś wie
i się podzieli.
na marginesie, luźne dywagacje. wykonałem dziś dwa tel z ogłoszeń.
wynik: "musimy się umówić, zobaczyć co i jak, wie pan, na telefon to nie
wycenię. ale popatrzę w papiery (czytaj: sprawdzę ile zarabiasz) i jakoś
się dogadamy"
na pewno musiałem źle trafić, ale na razie księgowy zrównał mi się z
ekipami remontowymi (miałem ostatnio nieprzyjemność), którzy też bez
sprawdzenia jaka dzielnica/ulica nie wyceniają;)
Re: koszt księgowej
Użytkownik
news:gkgl2f$h00$1@newsfeed.onet.pl...
> na pewno musiałem źle trafić, ale na razie księgowy zrównał mi się z
> ekipami remontowymi (miałem ostatnio nieprzyjemność), którzy też bez
> sprawdzenia jaka dzielnica/ulica nie wyceniają;)
Ni ewidze w tym nic dziwnego.
Ni epodoba sie - sam zajmij sie ksiegowoscia.
Pozdrawiam'
SDD
Re: koszt księgowej
> Ni ewidze w tym nic dziwnego.
> Ni epodoba sie - sam zajmij sie ksiegowoscia.
merytoryczna odpowiedź;) a coś na temat?
jak masz kłopot ze zrozumieniem, zadam konkretne pytanie: wyjaśnij mi
jak na koszt obsługi wpływa to, czy mam fakturę kosztową ze sklepu "u
wiesia" czy z "romka i atomka". albo czy wystawiam fakturę za usługi na
300zł czy na 30000zł?
ps coś Ci się stało z literką "e" - dziwnie się przesuwa. polskie
literki też Ci się popsuły.
Re: koszt księgowej
UĹźytkownik
news:gkfrun$21u$1@news3.onet...
> hej,
> chciaĹbym siÄ podpytaÄ o orientacyjny koszt prowadzenia ksiÄgowoĹci dla 1
> os. dziaĹalnoĹci gosp., ksiÄ
Ĺźka rozch. i przych., VAT, lokalizacja:
> warszawa
> miesiÄcznie max 30 "papierĂłw" z czego wiÄkszoĹÄ to konsumpcja "kosztowa"
> brak magazynu, brak pracownikĂłw, brak umĂłw-zleceĹ/dzieĹo, brak amortyzacji
> i leasingu
> kwota w granicach 150zĹ/miesiÄ
c dla ksiÄgowej - duĹźo, maĹo?
>
nie szkoda Ci?
Kup ksiazke i sie sam naucz, a dalej schematem jedziesz.
--
http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla Ĺźuli
http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogĂłlnotematyczne bez
rejestracji
http://detalowiec.pl - system sprzedaĹźy z sklepem www gratis i moĹźliwoĹciÄ
sprzedawania na allegro
Re: koszt księgowej
note1127@onet.eu wrote:
> wrócę do mojego pytania - jaki jest przeciętny, typowy koszt prowadzenia
> 1 os dg w warszawie, przy takich założeniach jak podałem. może ktoś wie
> i się podzieli.
Niektórzy publikuję cenniki.
Click --> http://www.google.pl/search?q=biuro+rachunkowe+warszawa
Praktyka pokazuje, że w przypadku KPiR + VAT + ZUS (kilkanaście
dokumentów miesięcznie) można mieć coś w miarę sensownego w okolicach
300 plz + VAT
Tyle przynajmniej płacą znajomi w dwóch różnych biurach rachunkowych.
Taniej bym nie ryzykował.
Piotrek
Re: koszt księgowej
> nie szkoda Ci?
> Kup ksiazke i sie sam naucz, a dalej schematem jedziesz.
prowadziłem swoją księgowość kilka lat temu, teraz szkoda mi czasu
Re: koszt księgowej
> Praktyka pokazuje, że w przypadku KPiR + VAT + ZUS (kilkanaście
> dokumentów miesięcznie) można mieć coś w miarę sensownego w okolicach
> 300 plz + VAT
>
> Tyle przynajmniej płacą znajomi w dwóch różnych biurach rachunkowych.
dziękuję za konkretne info
Re: koszt księgowej
UĹźytkownik
news:gkho1o$o93$1@newsfeed.onet.pl...
>> nie szkoda Ci?
>> Kup ksiazke i sie sam naucz, a dalej schematem jedziesz.
> prowadziĹem swojÄ
ksiÄgowoĹÄ kilka lat temu, teraz szkoda mi czasu
chyba ze tak
pozdrawiam
Re: koszt księgowej
Nie wiem czy duĹźo czy maĹo.
Ja pĹacÄ 200zĹ + VAT za ok 5-15 papierkĂłw miesiÄcznie
(DC, UrsynĂłw).
Pozdrawiam,
Alex.
1os D.G, KPiR, VAT
Re: koszt księgowej
w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
Re: koszt księgowej
Użytkownik "praca"
news:gkk0b4$fg8$1@inews.gazeta.pl...
>w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
U Pani Wiesi bez rachunku, bez umowy, czyli bez żadnej odpowiedzialności.
No i zapewne ryczałt.
Re: koszt księgowej
Dnia Wed, 14 Jan 2009 10:13:18 +0100, SG 1 napisał(a):
>>w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
> U Pani Wiesi bez rachunku, bez umowy, czyli bez żadnej odpowiedzialności.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jaką odpowiedzialność ponosi biuro?
Re: koszt księgowej
Użytkownik "Herald"
news:17szu0qjr28t8$.1huj07veea4gs.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 14 Jan 2009 10:13:18 +0100, SG 1 napisał(a):
>
>
>>>w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
>> U Pani Wiesi bez rachunku, bez umowy, czyli bez żadnej odpowiedzialności.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Jaką odpowiedzialność ponosi biuro?
;) Przynajmniej teoretyczną-cywilną bo masz umowę.
Re: koszt księgowej
praca wrote:
> w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
niezły rozrzut;)
dzięki za info, z wykonanych tel i info na grupie wyłania mi się
przedział 150-250zł netto (przy założeniach jak w pierwszym poście, oraz
dla księgowej, nie biura)
Re: koszt księgowej
> news:gkk0b4$fg8$1@inews.gazeta.pl...
>>w lublinie do 20 "papierow" place 70pln a do 50 100pln
> U Pani Wiesi bez rachunku, bez umowy, czyli bez żadnej odpowiedzialności.
> No i zapewne ryczałt.
:) moze i u pani wiesi ;)
a wracajac do tematu, mam umowe, dostaje co miesiac rachunek, nic nie robie
i jak to okresliles pani wiesia zawozi wszystko do zusu i us i zupelnie nic
mnie nie interesuje oprocz odebrania co miesiac od niej maila z informacja
jaki zus i jaki podatek mam zaplacic. Zatrudnia 4 dziewczyny wiec troszeczke
roboty widac mają
jeszcze jakies pytania?
http://biuro-rachunkowe.agdo-agnieszka-dobrzynska.rachunkowo.pl/
Re: koszt księgowej
> No i zapewne ryczałt.
podatek zryczałtowany jak sie doczytuje na wizytówce rozpoczyna sie od 85zl
brutto
ja akurat mam KPiR
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.