Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2007-10-29, 20:29

paragon fiskalny

m

witam,
czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
pozdrawiam
M

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: paragon fiskalny

  • Slawek 2007-10-29, 20:49

    Re: paragon fiskalny

    m pisze:
    > witam,
    > czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    > paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    > paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    > Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    > i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    > dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    > pozdrawiam
    > M

    To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.

    Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub
    wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy rozsądek
    i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz przedstawić
    paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie jeśli
    sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt że
    pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie wymagać
    paragonu do uwzględnienia reklamacji.

    Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy.

  • m 2007-10-29, 21:09

    Re: paragon fiskalny

    On Mon, 29 Oct 2007 20:49:41 +0100
    Slawek wrote:
    > Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub
    > wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy
    > rozsądek i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz
    > przedstawić paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie
    > jeśli sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt
    > że pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie
    > wymagać paragonu do uwzględnienia reklamacji.
    >
    > Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy.

    chodzi o wymiane, zadzwonie jutro i sie dowiem
    dzieki za pomoc
    M

  • Slawek 2007-10-29, 21:39

    Re: paragon fiskalny

    m pisze:
    > On Mon, 29 Oct 2007 20:49:41 +0100
    > Slawek wrote:
    >> Jeśli chodzi o reklamację traktowaną jako naprawę gwarancyjną lub
    >> wymianę, to już sprawa jest bardziej do potraktowania na zdrowy
    >> rozsądek i wszystko zależy od waszych wzajemnych uzgodnień. Możesz
    >> przedstawić paragon przy odbieraniu przedmiotu z naprawy. Ewentualnie
    >> jeśli sprzedawca ma dany przedmiot w swojej własnej ewidencji i fakt
    >> że pochodzi od niego nie budzi jego wątpliwości,to może w ogóle nie
    >> wymagać paragonu do uwzględnienia reklamacji.
    >>
    >> Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy.
    >
    > chodzi o wymiane, zadzwonie jutro i sie dowiem
    > dzieki za pomoc
    > M

    Sądzę, że jeśli nie będzie wątpliwości co do pochodzenia towaru, to
    znaczy czy aby w danym miejscu kupiony. I będą dodatkowe przesłanki w
    postaci karty gwarancyjnej, czy też danych paragonu, to nie powinno być
    problemów w przypadku wymiany na inny egzemplarz.

    No chyba, że dla samej zasady sprzedawca będzie "w poprzek" do klienta,
    ale nie przypuszczam to już nie te czasy :). Rynek sam eliminuje takie
    podejście do klienta. Najważniejsza w takim przypadku jest rozsądna
    rozmowa i przedstawienie sytuacji.

  • gosmo 2007-10-30, 07:15

    Re: paragon fiskalny

    Slawek pisze:
    > m pisze:
    >> witam,
    >> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    >> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    >> paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    >> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    >> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    >> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    >> pozdrawiam
    >> M
    >
    > To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    > Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    > musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    > uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    > Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    > sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.

    Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania.

    > Najlepiej zapytaj u źródeł, czyli samego sprzedawcy.

    Zgadzam się w 100%, bo technicznie wystarczy numer i data paragonu, ale
    wszystko zależy i tak od sprzedawcy.

  • "Stolat" 2007-10-30, 07:56

    Re: paragon fiskalny


    >
    > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę
    > opodatkowania.
    >
    Drukarka drukuje oryginał i kopię. Oryginał jest dla klienta a kopia dla
    urzędu skarbowego.
    Kopie sprzedawca musi przechowywać przez 5 lat. I odnalazenie konkretnego
    paragonu jest b. trudne.
    Dodattkowo sprzedawca nie może soebi np odciać paragonu od kopiii bo to nie
    jest oryginał tylko kopia, itd itp.


    >
    > Zgadzam się w 100%, bo technicznie wystarczy numer i data paragonu, ale
    > wszystko zależy i tak od sprzedawcy.

    :) no to wyobraź sobie że w dużych hipermarketach mają kilkadziesiąt
    drukarek i z każdej dziennie może być kilka rolek kopii, później wrzucają to
    wszytko do jednego kartonu i do magazynu wywożą. Sądzisz że będzie się im
    chciało szukać tego paragonu?


    Pozdr. Michał

  • "Alek" 2007-10-30, 08:08

    Re: paragon fiskalny

    Użytkownik "gosmo" napisał
    >
    > Ale przecieĹź kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę
    opodatkowania.

    Na tej zasadzie klient mógłby w sklepie reklamować rzecz kupioną gdzie
    indziej, choćby na bazarze. Ponadto do rozliczenia ewentualnej korekty
    sprzedaĹźy potrzebny jest oryginalny paragon a nie kopia z rolki
    kontrolnej.
    Poza tym zwykle serwis gwaranta wymaga dostarczenia paragonu wraz z kartą
    gwarancyjną.

  • Slawek 2007-10-30, 08:51

    Re: paragon fiskalny

    gosmo pisze:
    > Slawek pisze:
    >> m pisze:
    >>> witam,
    >>> czy do reklamacji potrzebuje materialnej kartki
    >>> paragonu fiskalnego, czy wystarcza mi dane z tego
    >>> paragonu, jak data, nr transakcji, itd.
    >>> Bo niestety zostawilem paragon w innym miescie
    >>> i bede go mial dopiero za pare dni, a moge telefonicznie
    >>> dostac wszystkie informacje jakie na nim sa.
    >>> pozdrawiam
    >>> M
    >>
    >> To zależy co rozumiesz pod określeniem "reklamacja".
    >> Jeśli chodzi o zwrot towaru to paragon jest potrzebny, bo sprzedający
    >> musi go otrzymać razem ze zwracanym towarem, aby mógł daną kwotę
    >> uwzględnić przy ręcznym odliczeniu od kwoty bazowej do opodatkowania.
    >> Brak dowodu sprzedaży (paragonu) fizycznie, może skutkować tym iż
    >> sprzedawca odmówi przyjęcia towaru do zwrotu.
    >
    > Ale przecież kasa/drukarka fiskalna zawsze drukuje dwie kopie. Jedna dla
    > klienta druga do sejfu. Jeśli sprzedawca będzie uprzejmy to odnajdzie
    > odpowiedni paragon i uwzględni w odpowiednim protokole kwotę opodatkowania.
    >

    Jeśli chodzi o zwrot do paragonu, to przepisu fiskalne wyraźnie
    określają tę procedurę. Aby wykonać zwrot do paragonu, konieczne jest
    zwrócenie, wraz z towarem, oryginału paragonu do protokołu zwrotu.
    Uprzejmość sprzedawcy nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że sam sobie
    chce ukręcić sznur na swoją szyję, że użyję obrazowego określenia :).

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane