Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2010-10-12, 08:31

Spóźniona faktura

"mz" <22051976wytnij@wp.pl>

Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
Pozdrawiam

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Spóźniona faktura

  • Rafał 2010-10-12, 08:51

    Re: SpóBCniona faktura

    W dniu 12.10.2010 08:31, mz pisze:
    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    > za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
    > Pozdrawiam
    >
    >
    Ja mam tak co miesiąc z VECTRĄ. Faktura przychodzi pocztą, na kopercie
    data nadania przeważnie albo jeden dzień przed końcem płatności, albo
    już po terminie. Jak ja otwieram kopertę to już prawie zawsze jest po
    terminie. Temat wałkowałem wielokrotnie z nimi, że nie będę płacił w
    terminie bo nie wiem ile, no i sobie tak płacę zawsze miesiąc później
    niż widnieje termin płatności. I w zasadzie nic złego się nie dzieje,
    miałem okazje kiedyś się przekonać jak działa procedura odłączania
    mediów w tej firmie, oraz windykacja - długa historia, ale generalnie
    nie robią nic jeżeli jest mniej niż 3 niezapłacone faktury. Jak jest
    więcej niż 3 to się im czerwona lampka włącza. Odsetek żadnych nikt mi
    nie naliczał. Za to jak zapłaciłem za ogrzewanie domu(ciepłownia) z
    chyba dwu dniowym poślizgiem to za kilka dni miałem list z informacją
    żeby uregulować odsetki...

    W zasadzie nie otrzymanie faktury nie upoważnia Cie do niepłacenia.
    Płacisz za wykonaną usługę, jeżeli usługa miała miejsce to należy się
    zapłata, nie ważne czy faktura jest czy nie ma. Inna sprawa w przypadku
    telefonu że nie wiesz ile masz zapłacić, ale podobno Ty masz obowiązek
    się tego dowiedzieć, np zadzwonić do nich i się zapytać. Tak wyczytałem
    i tak mi mówili na infolinii w vectrze. Ja to olałem i czekam aż
    przyjdzie, potem się zastanawiam kiedy zapłacić.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 08:57

    Re: SpóBCniona faktura

    mz pisze:
    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    > za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
    > Pozdrawiam


    Proponuję złożyć reklamację że nie przyszła. Wtedy będzie dowód, że jej
    nie otrzymałeś na czas.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "Krzysztof" 2010-10-12, 09:15

    Re: SpóBCniona faktura

    "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał

    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z
    > fakturą za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ?

    Zadzwonić na infolinię. Sprawdzić na stronie operatora.
    BTW - to Twoja pierwsza faktura, że nie znasz terminów płatności?

    > Czy jak faktura przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać
    > mnie o odsetki ?

    Jeśli została nadana w stosownym czasie, czyli opóźnienie nie wynikło z
    winy operatora, to niestety tak.

    K.

  • "Krzysztof" 2010-10-12, 09:19

    Re: SpóBCniona faktura

    "Tomasz Kaczanowski" napisał w
    wiadomości news:i910sl$hnh$1@news.onet.pl...

    > Proponuję złożyć reklamację że nie przyszła. Wtedy będzie dowód, że jej
    > nie otrzymałeś na czas.

    Ale to niczego nie zmieni.
    Większość (jeśli nie wszyscy) operatorów ma w regulaminie klauzulę, że
    opóźnienie faktury nie zwalnia klienta z opłat w stosownym czasie. Innymi
    słowy to w interesie klienta jest dowiedzieć się ile i do kiedy powinien
    zapłacić. Wredne, ale cóż.
    Podobnie jest np. ze spłatą leasingu.

    K.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 09:25

    Re: SpóBCniona faktura

    Krzysztof pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski" napisał w
    > wiadomości news:i910sl$hnh$1@news.onet.pl...
    >
    >> Proponuję złożyć reklamację że nie przyszła. Wtedy będzie dowód, że
    >> jej nie otrzymałeś na czas.
    >
    > Ale to niczego nie zmieni.
    > Większość (jeśli nie wszyscy) operatorów ma w regulaminie klauzulę, że
    > opóźnienie faktury nie zwalnia klienta z opłat w stosownym czasie.
    > Innymi słowy to w interesie klienta jest dowiedzieć się ile i do kiedy
    > powinien zapłacić. Wredne, ale cóż.
    > Podobnie jest np. ze spłatą leasingu.

    Miałem taką sytuację 2 krotnie i 2 krotnie przesunięto mi termin
    płatności po zgłoszeniu problemów z otrzymaniem faktury. Jak mam spłacić
    fakturę, której wysokości nie znam? Więcej - czasem zmieniają bank
    (dialog w ciągu ostatnich 2 lat zmieniał 2 krotnie konto), a więc może
    okazać się, że pieniądze prześlę na nieodpowiednie konto? Czemu mam
    takie sytuacje ryzykować?



    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • Andrzej 'The Undefined' DopieraC582a 2010-10-12, 09:29

    Re: SpC3łC2BCniona faktura

    Dnia 12.10.2010 mz <22051976wytnij@wp.pl> napisał/a:
    > Zastanawiam si? co b?dzie jak mój nowy operator sieci spó?ni sie z faktur?
    > za telefon. Sk?d mam wiedzie? ile i do kiedy mam zap?aci? ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie p?atno?ci b?d? mieli prawo ?ciga? mnie o odsetki ?
    Era - nic sobie nie robila (z kilkudniowym poslizgiem)

    Gazownia (Poznan) - jak faktura dotarla w dzien platnosci i zostala zaplacona w
    dniu platnosci, ale wieczorem(notabene - przelew z BRE do BRE,
    czyli imho powinien byc zaksiegowany w ten sam dzien) - doliczyli na kolejnej
    fakturze kilka groszy odsetek. Chcialem sie klocic, ale juz koszt pierwszej
    rozmowy przekroczyl wartosc odsetek, wiec odpuscilem.

    A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    opoznieniem, to nie jest to moj problem.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
    Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 09:45

    Re: Spó?niona faktura

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    > Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    > opoznieniem, to nie jest to moj problem.

    Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez ostatnie 5
    lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "wromek" 2010-10-12, 09:56

    Re: Spóźniona faktura

    >fakturę, której wysokości nie znam? Więcej - czasem zmieniają bank (dialog
    >w ciągu ostatnich 2 lat zmieniał 2 krotnie konto), a więc może okazać się,
    >że pieniądze prześlę na nieodpowiednie konto? Czemu mam takie sytuacje
    >ryzykować?

    np. w niemczech jak zmienisz numer konta to bank robi przekierowanie na nowe
    konto przez jakis czas ale tam jest cywilizacja ;)

  • "wromek" 2010-10-12, 10:00

    Re: Spóźniona faktura

    > Ja mam tak co miesiąc z VECTRĄ. Faktura przychodzi pocztą, na kopercie
    > data nadania przeważnie albo jeden dzień przed końcem płatności, albo już
    > po terminie. Jak ja otwieram kopertę to już prawie zawsze jest po
    > terminie. Temat wałkowałem wielokrotnie z nimi, że nie będę płacił w
    > terminie bo nie wiem ile, no i sobie tak płacę zawsze miesiąc później niż
    > widnieje termin płatności. I w zasadzie nic złego się nie dzieje, miałem
    > okazje kiedyś się przekonać jak działa procedura odłączania mediów w tej
    > firmie, oraz windykacja - długa historia, ale generalnie nie robią nic
    > jeżeli jest mniej niż 3 niezapłacone faktury. Jak jest więcej niż 3 to się
    > im czerwona lampka włącza. Odsetek żadnych nikt mi nie naliczał. Za to jak
    > zapłaciłem za ogrzewanie domu(ciepłownia) z chyba dwu dniowym poślizgiem
    > to za kilka dni miałem list z informacją żeby uregulować odsetki...

    moze byc tak jak w dialogu, nic sie nei dzieje a potem po roku, 2 lub 2 i
    pol dostaniesz zestawienie opoznien i wyliczenie odsetek za kazde
    opoznienie, hehe. nie bedą draznic poki sie jest klientem i sie ladnei
    placi, sprobujesz zrezygnowac to sie zajma Toba inne sluzby ;)

    pozdrawiam, wromek

  • witek 2010-10-12, 10:32

    Re: Spó?niona faktura

    On 10/12/2010 2:45 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    >> A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    >> Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    >> opoznieniem, to nie jest to moj problem.
    >
    > Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    > miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    > wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    > wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez ostatnie 5
    > lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.
    >

    polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 10:31

    Re: Spó?niona faktura

    witek pisze:
    > On 10/12/2010 2:45 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >> Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    >>> A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    >>> Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    >>> opoznieniem, to nie jest to moj problem.
    >>
    >> Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    >> miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    >> wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    >> wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez ostatnie 5
    >> lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.
    >>
    >
    > polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.
    >

    A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • witek 2010-10-12, 10:39

    Re: Spó?niona faktura

    On 10/12/2010 3:31 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > witek pisze:
    >> On 10/12/2010 2:45 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >>> Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    >>>> A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    >>>> Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    >>>> opoznieniem, to nie jest to moj problem.
    >>>
    >>> Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    >>> miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    >>> wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    >>> wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez ostatnie 5
    >>> lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.
    >>>
    >>
    >> polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.
    >>
    >
    > A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?
    >

    oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.

    Kiedys mialem telefon w orange z poleceniem zapłaty, z telefonu
    zrezygnowalem, a polecenia zapłaty nie wycofywalem, bo o nim zapomnialem.
    Kiedys byla taka akcja internet na probe, mozna bylo podpisac umowe i do
    30 dni zrezygnowac, co tez zrobilem. z tym, ze oni fakture zdazyli
    wyprodukowac i konto obciazyc, zanim zdazyli przerobic dokumenty o
    rezygnacji.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 10:49

    Re: Spó?niona faktura

    witek pisze:
    > On 10/12/2010 3:31 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >> witek pisze:
    >>> On 10/12/2010 2:45 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >>>> Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    >>>>> A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia
    >>>>> Zaplaty.
    >>>>> Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie
    >>>>> oplacone z
    >>>>> opoznieniem, to nie jest to moj problem.
    >>>>
    >>>> Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    >>>> miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    >>>> wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    >>>> wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez
    >>>> ostatnie 5
    >>>> lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.
    >>>>
    >>>
    >>> polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.
    >>>
    >>
    >> A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?
    >>
    >
    > oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    > tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.

    Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    do innego banku, to może być trochę trudniej... Wolę jednak dostać
    fakturę do ręki - i jeśli się zgadzam z wysokością, zapłacić, a jeśli
    nie, to zgłosić reklamację. Dodatkowo, nasze urzędy skarbowe jednak
    lubią aby mieć papierowe faktury.... Pomijam fakt, że często anulowanie
    też jest płatne. Wolę pozostać jednak przy przelewach Zapanowanie nad
    kilkoma rachunkami w miesiącu nie jest ponad moje siły. A zainteresowany
    powinien postarać się dostarczać faktury terminowo.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • witek 2010-10-12, 11:05

    Re: Spó?niona faktura

    On 10/12/2010 3:49 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > witek pisze:
    >> On 10/12/2010 3:31 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >>> witek pisze:
    >>>> On 10/12/2010 2:45 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >>>>> Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    >>>>>> A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia
    >>>>>> Zaplaty.
    >>>>>> Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie
    >>>>>> oplacone z
    >>>>>> opoznieniem, to nie jest to moj problem.
    >>>>>
    >>>>> Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    >>>>> miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    >>>>> wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    >>>>> wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez
    >>>>> ostatnie 5
    >>>>> lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.
    >>>>
    >>>
    >>> A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?
    >>>
    >>
    >> oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    >> tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.
    >
    > Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    > do innego banku, to może być trochę trudniej...

    Nie zauwazylem tego samego dnia, bo konta nie uzywam, zauwazylem to po
    jakimś czasie. Kasa juz na pewno wyszla i doszla.
    Zadzwon do swojego banku i zapytaj sie po jakim czasie polecenie zapłaty
    wraca na konto.


    > Wolę jednak dostać
    > fakturę do ręki - i jeśli się zgadzam z wysokością, zapłacić, a jeśli
    > nie, to zgłosić reklamację.

    zajedziesz sie. Szkoda czasu marnowac. wszystkie rachunki płacę
    poleceniem zapłaty od samego poczatku jak tylko powstało, a w czesniej
    zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie było żadnego problemu, a i na
    wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek faktur do zapłaty w terminie.



    > Dodatkowo, nasze urzędy skarbowe jednak
    > lubią aby mieć papierowe faktury....

    jedno z drugim nie ma nic wspolnego. faktury bedziesz dostawal tak jak
    do tej pory, z tym ze kase beda sobie z twojego konta pobierali sami.


    > Pomijam fakt, że często anulowanie
    > też jest płatne.

    bywa, ale nie we wszystkich bankach. raz, ze to grosze, a dwa, policz
    ile tak naprawde dostales do tej pory faktur, ktore musiales reklamowac,
    bo sie nie zgadzaly.


    > Wolę pozostać jednak przy przelewach Zapanowanie nad
    > kilkoma rachunkami w miesiącu nie jest ponad moje siły. A zainteresowany
    > powinien postarać się dostarczać faktury terminowo.
    >
    sam sobie, zycie utrudniasz, ale jak tam chcesz.


  • januszek 2010-10-12, 11:12

    Re: SpC3łC2BCniona faktura

    mz napisa?(a):

    > Zastanawiam si? co b?dzie jak mój nowy operator sieci spó?ni sie z faktur?
    > za telefon. Sk?d mam wiedzie? ile i do kiedy mam zap?aci? ?

    To Twoj obowiazek. Wynika z zawartej umowy. Faktura jest wylacznie
    dokumentem rozliczeniowo-ksiegowym. Swoja droga moja administracja
    wystawia faktury za czynsz ale odbierac je mozna samemu w siedzibie w
    okreslonym przez nich terminie. Wplacam ile trzeba a odbieranie faktur
    mam gdzies... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 11:23

    Re: Spó?niona faktura

    witek pisze:

    >>> oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    >>> tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.
    >>
    >> Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    >> do innego banku, to może być trochę trudniej...
    >
    > Nie zauwazylem tego samego dnia, bo konta nie uzywam, zauwazylem to po
    > jakimś czasie. Kasa juz na pewno wyszla i doszla.
    > Zadzwon do swojego banku i zapytaj sie po jakim czasie polecenie zapłaty
    > wraca na konto.


    W przepisach jest chyba stwierdzenie o niezwłoczności, co w
    rzeczywistości to oznacza?

    >
    >> Wolę jednak dostać
    >> fakturę do ręki - i jeśli się zgadzam z wysokością, zapłacić, a jeśli
    >> nie, to zgłosić reklamację.
    >
    > zajedziesz sie. Szkoda czasu marnowac.

    Na razie się nei zajechałem. Nie mam z tym problemu, a Ty zaczynasz
    gadać jak jakis akwizytor z infolinii...

    > wszystkie rachunki płacę
    > poleceniem zapłaty od samego poczatku jak tylko powstało, a w czesniej
    > zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie było żadnego problemu, a i na
    > wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek faktur do zapłaty w terminie.

    dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.
    jeśli faktury nie ma na 5 dni przed spodziewanym terminem zapłaty
    składam reklamację i tyle.Jesli chcą pieniądze, mają się postarać.



    >> Pomijam fakt, że często anulowanie
    >> też jest płatne.
    >
    > bywa, ale nie we wszystkich bankach. raz, ze to grosze, a dwa, policz
    > ile tak naprawde dostales do tej pory faktur, ktore musiales reklamowac,
    > bo sie nie zgadzaly.


    No grosze - w banku w którym mam konto tylko 300 groszy. Dodatkowo,
    czemu mam płacić za czyjeś pomyłki? Zgłaszając reklamacje często można
    uzgodnić warunki zapłaty bądź nie części zobowiązania, nie cofać całego
    przelewu. Jak dla mnie, wychodzi więcej roboty, niestety pomyłki się
    zdarzają i wolę pilnować swoich finansów.

    >> Wolę pozostać jednak przy przelewach Zapanowanie nad
    >> kilkoma rachunkami w miesiącu nie jest ponad moje siły. A zainteresowany
    >> powinien postarać się dostarczać faktury terminowo.
    >>
    > sam sobie, zycie utrudniasz, ale jak tam chcesz.

    Ja nie zauważyłem tych utrudnień...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • witek 2010-10-12, 11:38

    Re: Spó?niona faktura

    On 10/12/2010 4:23 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >
    >
    > W przepisach jest chyba stwierdzenie o niezwłoczności, co w
    > rzeczywistości to oznacza?
    >
    to ci juz napisalem, ze w rzeczywistosci kasa wrocila tego samego dnia,
    albo nastepnego. Nie pamietam dokładnie, bo to bylo ze dwa lata temu.
    Niech sie ktos inny dopisze jak mial taki przypadek.
    ja mialem jeden na 20 lat.

    >>
    >>> Wolę jednak dostać
    >>> fakturę do ręki - i jeśli się zgadzam z wysokością, zapłacić, a jeśli
    >>> nie, to zgłosić reklamację.
    >>
    >> zajedziesz sie. Szkoda czasu marnowac.
    >
    > Na razie się nei zajechałem. Nie mam z tym problemu, a Ty zaczynasz
    > gadać jak jakis akwizytor z infolinii...
    >
    jak lubisz takie zabawy, to sie baw. Mi szkoda na to czasu.



    >> wszystkie rachunki płacę poleceniem zapłaty od samego poczatku jak
    >> tylko powstało, a w czesniej zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie
    >> było żadnego problemu, a i na wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek
    >> faktur do zapłaty w terminie.
    >
    > dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    > zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.
    > jeśli faktury nie ma na 5 dni przed spodziewanym terminem zapłaty
    > składam reklamację i tyle.Jesli chcą pieniądze, mają się postarać.

    Faktura nie jest podstawą zapłaty. Podstawą zapłaty jest umowa.
    Nie muszą sie starac. Ty masz obowiązek zapłaty, a oni dostarczenia ci
    faktury akurat nie.
    To tak, zebys sie kiedys nie zdziwil jak ci polecą po kieszeni, za brak
    wpłaty w terminie.

    >
    >>> Pomijam fakt, że często anulowanie
    >>> też jest płatne.
    >>
    >> bywa, ale nie we wszystkich bankach. raz, ze to grosze, a dwa, policz
    >> ile tak naprawde dostales do tej pory faktur, ktore musiales
    >> reklamowac, bo sie nie zgadzaly.
    >
    >
    > No grosze - w banku w którym mam konto tylko 300 groszy. Dodatkowo,
    > czemu mam płacić za czyjeś pomyłki? Zgłaszając reklamacje często można
    > uzgodnić warunki zapłaty bądź nie części zobowiązania, nie cofać całego
    > przelewu. Jak dla mnie, wychodzi więcej roboty, niestety pomyłki się
    > zdarzają i wolę pilnować swoich finansów.

    To ile tych pomyłek do tej pory miałeś?


    >
    >>> Wolę pozostać jednak przy przelewach Zapanowanie nad
    >>> kilkoma rachunkami w miesiącu nie jest ponad moje siły. A zainteresowany
    >>> powinien postarać się dostarczać faktury terminowo.
    >>>
    >> sam sobie, zycie utrudniasz, ale jak tam chcesz.
    >
    > Ja nie zauważyłem tych utrudnień...
    >

    j.w. przymusu nie ma. jak ktoś lubi niech sie bawi papierkami.
    Dla mnie PZ to wygoda. Moge pojechac na kilka miesiecy i nie zawracac
    sobie d... technicznymi sprawami.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 11:40

    Re: Spó?niona faktura

    witek pisze:
    > Faktura nie jest podstawą zapłaty. Podstawą zapłaty jest umowa.
    > Nie muszą sie starac. Ty masz obowiązek zapłaty, a oni dostarczenia ci
    > faktury akurat nie.

    W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.

    > To tak, zebys sie kiedys nie zdziwil jak ci polecą po kieszeni, za brak
    > wpłaty w terminie.

    Dlatego w takich przypadkach reklamuję

    > To ile tych pomyłek do tej pory miałeś?

    w tepsie 3, w dialogu 2 i jedna na karcie kredytowej... w sumie 6 w
    ciągu ostatnich 5 - ciu lat...


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "Henry(k)" 2010-10-12, 11:43

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:00:22 +0200, wromek napisał(a):

    > moze byc tak jak w dialogu, nic sie nei dzieje a potem po roku, 2 lub 2 i
    > pol dostaniesz zestawienie opoznien i wyliczenie odsetek za kazde
    > opoznienie, hehe. nie bedą draznic poki sie jest klientem i sie ladnei
    > placi, sprobujesz zrezygnowac to sie zajma Toba inne sluzby ;)

    Nie strasz go - nic mu nie wyliczą :-) Oni po prostu mają takie luźne
    podejście do klienta - przynajmniej do czasu aż się nie będzie chciał
    przenieść do konkurencji ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • witek 2010-10-12, 11:46

    Re: Spó?niona faktura

    On 10/12/2010 4:40 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > witek pisze:
    >> Faktura nie jest podstawą zapłaty. Podstawą zapłaty jest umowa.
    >> Nie muszą sie starac. Ty masz obowiązek zapłaty, a oni dostarczenia ci
    >> faktury akurat nie.
    >
    > W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    > takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.

    co nie zwalnia cię z obowiązku zapłaty w terminie.

    >
    >> To tak, zebys sie kiedys nie zdziwil jak ci polecą po kieszeni, za
    >> brak wpłaty w terminie.
    >
    > Dlatego w takich przypadkach reklamuję
    >
    >> To ile tych pomyłek do tej pory miałeś?
    >
    > w tepsie 3, w dialogu 2 i jedna na karcie kredytowej... w sumie 6 w
    > ciągu ostatnich 5 - ciu lat...
    >
    >
    to ty jakis poszkodowany jestes.
    ale twoja sprawa, jak masz duzo wolnego czasu, to faktycznie mozesz
    siedziec i przerzucac te papiery, składać reklamacje, sprawdzac w
    skrzynce codziennie czy już przyszły i pilnowac czy juz zapłacone czy nie.
    Kazdy jakies tam swoje hobby ma. Powodzenia.
    koniec tematu.

  • "Henry(k)" 2010-10-12, 11:47

    Re: Spó?niona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:31:24 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?

    Zależy z jakim bankiem operator (tpsa) będzie miała umowę - ale generalnie
    dzieje się to szybko, poza tym na pocieszenie powinieneś dostać odsetki.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • "Henry(k)" 2010-10-12, 11:57

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 08:31:07 +0200, mz napisał(a):

    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    > za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?

    Jeżeli kwota jest stała (znaczy nie telefon, prąd czy gaz) to zdecydowanie
    płacić nie czekając na fakturę (większość operatorów ma konta mass
    collectowe więc zawsze wpłata idzie na Twoje konto i nie "zawiśnie" gdzieś
    na wspólnym). Jak z usługami zmiennymi to reklamować i żądać anulowania
    odsetek (choć formalnie płacić powinieneś terminowo nie czekając na
    fakturę).

    BTW: który to operator? Bo post wyszedł z neozdrady, a oni chyba raczej są
    terminowi...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • "niusy.pl" 2010-10-12, 11:58

    Re: SpC3łC2BCniona faktura


    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"

    >
    >> wszystkie rachunki płacę poleceniem zapłaty od samego poczatku jak tylko
    >> powstało, a w czesniej zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie było
    >> żadnego problemu, a i na wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek faktur
    >> do zapłaty w terminie.
    >
    > dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    > zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.

    Chyba o to głównie chodzi, że jak trzeba zapewniać te środki na dzień
    realizacji polecenia zapłaty to równie dobrze można je sobie od razu przelać
    gdzie należy bez pośrednictwa.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 12:19

    Re: Spó?niona faktura

    niusy.pl pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"
    >
    >>
    >>> wszystkie rachunki płacę poleceniem zapłaty od samego poczatku jak
    >>> tylko powstało, a w czesniej zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie
    >>> było żadnego problemu, a i na wakacje da sie pojechac i nie
    >>> dziesiatek faktur do zapłaty w terminie.
    >>
    >> dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile
    >> mam zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.
    >
    > Chyba o to głównie chodzi, że jak trzeba zapewniać te środki na dzień
    > realizacji polecenia zapłaty to równie dobrze można je sobie od razu
    > przelać gdzie należy bez pośrednictwa.


    A to już różnie, bo z nie każdego konta da się zrobić bezpośredni
    przelew na zewnątrz. A trzymanie pieniędzy na podstawowym koncie w
    kwocie większej niż potrzebna, to w zasadzie strata...


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "Nixe" 2010-10-12, 12:39

    Re: Spó1niona faktura

    "Tomasz Kaczanowski" napisał

    > W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury,

    Podejrzewam, że co najwyżej _wystawienia_i wcale nie musi to wynikać z
    umowy,
    tylko z samego faktu prowadzenia przez operatora sprzedaży usług + ustawy o
    VAT.

    Pozdrawiam
    N.


  • Andrzej_Kłos 2010-10-12, 12:40

    Re: Spozniona faktura

    januszek pisze:

    > Swoja droga moja administracja
    > wystawia faktury za czynsz ale odbierac je mozna samemu w siedzibie w
    > okreslonym przez nich terminie. Wplacam ile trzeba a odbieranie faktur
    > mam gdzies... ;)

    a nie jest tak, że sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę, ale nie ma
    obowiązku wysłać (przekazać) odbiorcy?

    andy_nek

  • "niusy.pl" 2010-10-12, 12:48

    Re: SpóBCniona faktura


    Użytkownik "Henry(k)"

    >> Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z
    >> fakturą
    >> za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak
    >> faktura
    >> przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
    >
    > Jeżeli kwota jest stała (znaczy nie telefon, prąd czy gaz) to zdecydowanie
    > płacić nie czekając na fakturę (większość operatorów ma konta mass
    > collectowe więc zawsze wpłata idzie na Twoje konto i nie "zawiśnie" gdzieś
    > na wspólnym). ..

    Zależy od sposobu przetwarzania. I tak czy siak, z braku numeru faktury,
    może nie zostać zaksięgowana tytułem tej faktury o którą chodzi a zadłużenia
    czy zupełnie innej usługi.

  • "niusy.pl" 2010-10-12, 13:01

    Re: SpC3łC2BCniona faktura


    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"

    >>>> wszystkie rachunki płacę poleceniem zapłaty od samego poczatku jak
    >>>> tylko powstało, a w czesniej zleceniami stałymi. Jak do tej pory nie
    >>>> było żadnego problemu, a i na wakacje da sie pojechac i nie dziesiatek
    >>>> faktur do zapłaty w terminie.
    >>>
    >>> dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    >>> zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.
    >>
    >> Chyba o to głównie chodzi, że jak trzeba zapewniać te środki na dzień
    >> realizacji polecenia zapłaty to równie dobrze można je sobie od razu
    >> przelać gdzie należy bez pośrednictwa.
    >
    >
    > A to już różnie, bo z nie każdego konta da się zrobić bezpośredni przelew
    > na zewnątrz. A trzymanie pieniędzy na podstawowym koncie w kwocie większej
    > niż potrzebna, to w zasadzie strata...

    Nic nie mówiłem o bezpośrednim przelewaniu z oszczędnościowego. Można
    przelać przez bieżące. No ale skoro trzeba to zrobić to wcale nie jest tak
    bezproblemowo. I tylko jak się marnuje pieniądze na bieżącym albo ma
    możliwość przelewania z oszczędnościowego jest wygodnie.

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 13:20

    Re: Spó1niona faktura

    Nixe pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski" napisał
    >
    >> W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury,
    >
    > Podejrzewam, że co najwyżej _wystawienia_i wcale nie musi to wynikać z
    > umowy,
    > tylko z samego faktu prowadzenia przez operatora sprzedaży usług + ustawy o
    > VAT.

    Ciekawe dlaczego SOKiK uznał za postanowienie niedozwolone:"Opłata za
    korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres rozliczeniowy i
    należy ją uiścić w terminie wskazanym na fakturze/książeczce opłat.
    Operator zastrzega, że nie doręczenie faktury lub książeczki opłat do
    Abonenta nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłaty
    abonamentowe" jak również "Ramtel zastrzega, że nie doręczenia faktury
    za abonament nie zwalnia Abonenta z obowiązku opłaty abonamentowej"



    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "Nixe" 2010-10-12, 13:47

    Re: Spózniona faktura


    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał

    > Ciekawe dlaczego SOKiK uznał za postanowienie niedozwolone:"Opłata za
    > korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres rozliczeniowy i
    > należy ją uiścić w terminie wskazanym na fakturze/książeczce opłat.
    > Operator zastrzega, że nie doręczenie faktury lub książeczki opłat do
    > Abonenta nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłaty abonamentowe"
    > jak również "Ramtel zastrzega, że nie doręczenia faktury za abonament nie
    > zwalnia Abonenta z obowiązku opłaty abonamentowej"

    Nie mam pojęcia z jakiego powodu (podstawa prawna) takie postanowienia
    zostały uznane za niedozwolone (sądy też wypuszczają różne babole ;-),
    ponieważ nie od dziś wiadomo, że podstawą do ściągania wierzytelności jest
    nie faktura, lecz ważna umowa (która może przyjmować różne formy). I tak to
    działa nie tylko w branży telekomunikacyjnej, ale każdej innej. Faktura to
    tylko dokument rozliczeniowy dla potrzeb księgowości, nic poza tym. Nijak
    nie stanowi podstawy do zapłaty bądź jej zaniechania, choć naturalnie może
    tę procedurę ułatwić.
    Z kolei ustawa o VAT nie wspomina nic o obowiązku dostarczenia faktury VAT
    do klienta, a jedynie o obowiązku jej wystawienia, a to diametralna różnica.
    Nie rozumiem toku rozumowania sądu, ponieważ na podstawie tego wyroku
    nietrudno o nadużycie. Wystarczy bowiem, że klient skłamie, że faktur nie
    otrzymuje już od pół roku, co rzecz jasna da mu na ten okres "kredyt" na 0%
    w wysokości półrocznych opłat. Wyjątkowy nonsens.

    Pozdrawiam
    N.

  • januszek 2010-10-12, 14:05

    Re: SpC3łC2BCniona faktura

    Tomasz Kaczanowski napisa?(a):

    > W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    > takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.

    Na pewno: *dostarczenia*?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • januszek 2010-10-12, 14:06

    Re: Spozniona faktura

    Andrzej Kłos napisa?(a):

    >> Swoja droga moja administracja
    >> wystawia faktury za czynsz ale odbierac je mozna samemu w siedzibie w
    >> okreslonym przez nich terminie. Wplacam ile trzeba a odbieranie faktur
    >> mam gdzies... ;)

    > a nie jest tak, że sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę, ale nie ma
    > obowiązku wysłać (przekazać) odbiorcy?

    Najwyrazniej tak wlasnie jest.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 14:26

    Re: Spózniona faktura

    Nixe pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał
    >
    >> Ciekawe dlaczego SOKiK uznał za postanowienie niedozwolone:"Opłata za
    >> korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres rozliczeniowy i
    >> należy ją uiścić w terminie wskazanym na fakturze/książeczce opłat.
    >> Operator zastrzega, że nie doręczenie faktury lub książeczki opłat do
    >> Abonenta nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłaty abonamentowe"
    >> jak również "Ramtel zastrzega, że nie doręczenia faktury za abonament nie
    >> zwalnia Abonenta z obowiązku opłaty abonamentowej"
    >
    > Nie mam pojęcia z jakiego powodu (podstawa prawna) takie postanowienia
    > zostały uznane za niedozwolone (sądy też wypuszczają różne babole ;-),
    > ponieważ nie od dziś wiadomo, że podstawą do ściągania wierzytelności jest
    > nie faktura, lecz ważna umowa (która może przyjmować różne formy). I tak to
    > działa nie tylko w branży telekomunikacyjnej, ale każdej innej. Faktura to
    > tylko dokument rozliczeniowy dla potrzeb księgowości, nic poza tym. Nijak
    > nie stanowi podstawy do zapłaty bądź jej zaniechania, choć naturalnie może
    > tę procedurę ułatwić.
    > Z kolei ustawa o VAT nie wspomina nic o obowiązku dostarczenia faktury VAT
    > do klienta, a jedynie o obowiązku jej wystawienia, a to diametralna różnica.
    > Nie rozumiem toku rozumowania sądu, ponieważ na podstawie tego wyroku
    > nietrudno o nadużycie. Wystarczy bowiem, że klient skłamie, że faktur nie
    > otrzymuje już od pół roku, co rzecz jasna da mu na ten okres "kredyt" na 0%
    > w wysokości półrocznych opłat. Wyjątkowy nonsens.

    Dlatego tam gdzie zaglądałem radzono zawsze zglaszać w formie reklamacji
    brak dostarczenia faktury - zresztą w niektórych umowach jest taki
    zapis, aby brak faktury w terminie przypadającym na spodziewany czas
    zapłaty zgłaszać. I tu podałem nie 1 a 2 wyroki sądu w podobnych
    sprawach. Pewnie jakby poszukać byłoby tego więcej.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • Tomasz Kaczanowski 2010-10-12, 14:28

    Re: Spó?niona faktura

    januszek pisze:
    > Tomasz Kaczanowski napisa?(a):
    >
    >> W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    >> takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.
    >
    > Na pewno: *dostarczenia*?

    Ano podałem jako przykład wyroki sądów w podobnych sprawach w innym
    podwątku.


    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • "Henry(k)" 2010-10-12, 14:38

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:48:41 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Zależy od sposobu przetwarzania. I tak czy siak, z braku numeru faktury,
    > może nie zostać zaksięgowana tytułem tej faktury o którą chodzi a zadłużenia
    > czy zupełnie innej usługi.

    Wiele firm i tak olewa tytuł wpłaty zaliczając najstarszy dokument o
    zgodnej kwocie. Więc na przykład jeśli pominiesz jedną fakturę i będziesz
    płacił kolejne to dla firmy zawsze będziesz zalegał tylko z najnowszą.
    Zaryzykowałbym stwierdzenie że to dotyczy większości firm stosujących
    indywidualne rachunki bankowe dla wpłat. Co ciekawe księgowa powiedziała mi
    że jest to niezgodne z prawem.
    Z drugiej strony co ludzie wpisują w tytułach przelewów to się w głowie nie
    mieści. Ostatnio zapytałem znajomego co robią z takimi wpłatami -
    odpowiedział że odkładają aż klient sam zadzwoni z reklamacją - prosto i
    skutecznie ;-) Od tamtej pory co jakiś czas przy okazji załatwiania różnych
    spraw w firmach w których mam różne "abonamenty" od razu proszę o
    potwierdzenie salda ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • mvoicem 2010-10-12, 14:58

    Re: Spozniona faktura

    (10/12/2010 02:06 PM), januszek wrote:
    > Andrzej Kłos napisa?(a):
    >
    >>> Swoja droga moja administracja
    >>> wystawia faktury za czynsz ale odbierac je mozna samemu w siedzibie w
    >>> okreslonym przez nich terminie. Wplacam ile trzeba a odbieranie faktur
    >>> mam gdzies... ;)
    >
    >> a nie jest tak, że sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę, ale nie ma
    >> obowiązku wysłać (przekazać) odbiorcy?
    >
    > Najwyrazniej tak wlasnie jest.

    Nie w przypadku operatorów telekom. Ich ustawa zobowiązuje do dostarczenia.

    p. m.

  • "Nixe" 2010-10-12, 15:02

    Re: Spózniona faktura

    "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości
    news:i91k6a$gk8$1@news.onet.pl...

    > Dlatego tam gdzie zaglądałem radzono zawsze zglaszać w formie reklamacji
    > brak dostarczenia faktury - zresztą w niektórych umowach jest taki zapis,
    > aby brak faktury w terminie przypadającym na spodziewany czas zapłaty
    > zgłaszać.

    To akurat nie podlega dyskusji.
    Też parę razy zgłaszałam telefonicznie brak faktury na czas, a przy tej
    okazji informowano mnie o wysokości opłaty.
    Nigdy nie naliczano mi odsetek w takich sytuacjach, ale zrzucam to po prostu
    na karb zwykłej uprzejmości, a nie tego, że operatorowi nie wolno wystawić
    takich odsetek. Bo uważam, że jak najbardziej wolno. To moja broszka, żeby
    się dowiedzieć, ile muszę zapłacić za_wykonaną_usługę.

    > I tu podałem nie 1 a 2 wyroki sądu w podobnych sprawach. Pewnie jakby
    > poszukać byłoby tego więcej.

    Interesujące jednak jest czym podpierał się sąd (jakimi przepisami, podstawą
    prawną) wydając tak kuriozalne i nieżyciowe wyroki.
    Zwłaszcza, że nie istnieje żaden ustawowy obowiązek dostarczania faktur do
    klienta, a ponadto wystawca na czas dostarczenia faktury nie ma zasadniczo
    większego wpływu.

    Pozdrawiam
    N.

  • "Nixe" 2010-10-12, 15:04

    Re: Spozniona faktura


    Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości
    news:4cb45b82$0$27045$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie w przypadku operatorów telekom. Ich ustawa zobowiązuje do
    > dostarczenia.

    A możesz przytoczyć tę ustawę?

    Pozdrawiam
    N

  • mvoicem 2010-10-12, 15:08

    Re: Spozniona faktura

    (10/12/2010 03:04 PM), Nixe wrote:
    > U?ytkownik "mvoicem" napisa? w wiadomo?ci
    > news:4cb45b82$0$27045$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Nie w przypadku operatorów telekom. Ich ustawa zobowi?zuje do
    >> dostarczenia.
    >
    > A mo?esz przytoczy? t? ustaw??

    Prawo Telekomunikacyjne, sądzę że okolice art. 80.

    p. m.

  • "Nixe" 2010-10-12, 15:10

    Re: Spozniona faktura

    "mvoicem" napisał

    > Prawo Telekomunikacyjne, sądzę że okolice art. 80.

    Dzięks, poszukam :)
    Może faktycznie coś jest na rzeczy i operatorzy idą innym "trybem".

    Pozdrawiam
    N.

  • "wromek" 2010-10-12, 16:20

    Re: Spóźniona faktura

    > Nie strasz go - nic mu nie wyliczą :-) Oni po prostu mają takie luźne
    > podejście do klienta - przynajmniej do czasu aż się nie będzie chciał
    > przenieść do konkurencji ;-)

    mi wyliczyli ;)

  • "Henry(k)" 2010-10-12, 16:27

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 16:20:44 +0200, wromek napisał(a):

    > mi wyliczyli ;)

    W Dialogu tak - tam każda spóźniona wpłata generuje pozycje odsetek, które
    jeśli nie przekroczą odpowiedniego progu to i tak leżą, więc kiedyś muszą
    wylądować na jakimś dokumencie - chyba że ktoś je anuluje.
    W Vectrze w ogóle nie naliczają odsetek dla drobnych spóźnień, więc nie ma
    się co zbierać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • witek 2010-10-12, 16:44

    Re: SpóBCniona faktura

    On 10/12/2010 7:38 AM, Henry(k) wrote:
    >
    > Wiele firm i tak olewa tytuł wpłaty zaliczając najstarszy dokument o
    > zgodnej kwocie. Więc na przykład jeśli pominiesz jedną fakturę i będziesz
    > płacił kolejne to dla firmy zawsze będziesz zalegał tylko z najnowszą.
    > Zaryzykowałbym stwierdzenie że to dotyczy większości firm stosujących
    > indywidualne rachunki bankowe dla wpłat. Co ciekawe księgowa powiedziała mi
    > że jest to niezgodne z prawem.

    bo jest niezgodne.
    To dluznik okresla co spłaca i jeśli tytuł jasno określa za co zostało
    wpłacone to dokładnie na to ma pójść.
    No chyba, że z przelewu to nie wynika, wówczas wierzyciel księguje jak chce.

  • "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" 2010-10-12, 17:25

    Re: Spó?niona faktura

    W dniu 2010-10-12 10:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >>>> polecenie zapłaty, nawet wykonane mozesz bez problemu wycofac.
    >>>>
    >>>
    >>> A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?
    >>>
    >>
    >> oo, juz nie pamietam kiedy kasa mi wrocila. to bylo dawno.
    >> tego samego dnia, albo nastepnego. w kazdym razie bardzo szybko.
    >
    > Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    > do innego banku, to może być trochę trudniej...

    Polecenie zapłaty nie jest tak naprawdę przelewem. Zwrot kwestionowanej
    kwoty (oczywiście w ramach terminów, czyli 30 dni dla konsumentów)
    powinien być albo natychmiast, albo podczas najbliższej sesji i księgowania.

  • Rafał 2010-10-13, 08:20

    Re: SpóBCniona faktura

    W dniu 12.10.2010 16:27, Henry(k) pisze:

    > W Vectrze w ogóle nie naliczają odsetek dla drobnych spóźnień, więc nie ma
    > się co zbierać.
    >
    W vectrze mają taki bałagan że jak by chcieli naliczać odsetki to by nie
    potrafili. Pytanie zadane na infolinii "za co jest dana opłata którą
    chcecie ze mnie zedrzeć" powoduje nerwowe przeszukiwanie cenników i
    dopasowanie kwoty po wartości, a jak bym nie daj Boże zapytał o date od
    kiedy ta kwota jest do zapłaty to by chyba Pani na infolinii palpitacji
    dostałą. Pal licho że na żadnej fakturze danej opłaty nie miałem. Kiedyś
    bawiło mnie jak do mnie dzwonili i chcieli coś bzdurnego powiedzieć,
    teraz mam już tego dość. Niestety ich oferta jest najlepsza w okolicy,
    jakość usług bez zarzutu, więc płace te faktury raz za czas..

  • "Henry(k)" 2010-10-13, 09:38

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 08:20:52 +0200, Rafał napisał(a):

    > W vectrze mają taki bałagan że jak by chcieli naliczać odsetki to by nie
    > potrafili. Pytanie zadane na infolinii "za co jest dana opłata którą
    > chcecie ze mnie zedrzeć" powoduje nerwowe przeszukiwanie cenników i
    > dopasowanie kwoty po wartości, a jak bym nie daj Boże zapytał o date od
    > kiedy ta kwota jest do zapłaty to by chyba Pani na infolinii palpitacji
    > dostałą.

    Zapewniam Cię że potrafili by je naliczyć ;-)

    To problem większości infolinii - agenci są "zoptymalizowani" pod konkretne
    zadania i zazwyczaj nie mają bezpośredniego dostępu do systemów
    bilingowych. Akurat Vectra od dawna zbiera za to spore negatywy, mimo że
    ich telecentrum jest relatywnie małe. Trzeba e-mailować a nie dzwonić -
    trwa dłużej ale trafia do odpowiednich ludzi.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • Herald 2010-10-13, 09:58

    Re: SpóBCniona faktura

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 09:56:24 +0200, wromek napisał(a):

    >>fakturę, której wysokości nie znam? Więcej - czasem zmieniają bank (dialog
    >>w ciągu ostatnich 2 lat zmieniał 2 krotnie konto), a więc może okazać się,
    >>że pieniądze prześlę na nieodpowiednie konto? Czemu mam takie sytuacje
    >>ryzykować?
    >
    > np. w niemczech [...] ale tam jest cywilizacja ;)

    I cukier mieszają w lewą stronę ;P

  • "Tomy M." 2010-10-13, 10:11

    Re: SpóBCniona faktura

    W dniu 2010-10-12 16:44, witek pisze:

    > bo jest niezgodne.
    > To dluznik okresla co spłaca i jeśli tytuł jasno określa za co zostało
    > wpłacone to dokładnie na to ma pójść.
    > No chyba, że z przelewu to nie wynika, wówczas wierzyciel księguje jak
    > chce.

    Powiedz to Urzędowi Skarbowemu.

    Tomy M.

  • "Jagna W." 2010-10-13, 10:11

    Re: SpóBCniona faktura


    > I cukier mieszają w lewą stronę ;P

    A jak można inaczej? W prawo jest niewygodnie ;-)

    Pozdrawiam
    JW

  • Maddy 2010-10-13, 10:44

    Re: Spóźniona faktura

    W dniu 13-10-2010 10:11, Tomy M. pisze:
    > W dniu 2010-10-12 16:44, witek pisze:
    >
    >> bo jest niezgodne.
    >> To dluznik okresla co spłaca i jeśli tytuł jasno określa za co zostało
    >> wpłacone to dokładnie na to ma pójść.
    >> No chyba, że z przelewu to nie wynika, wówczas wierzyciel księguje jak
    >> chce.
    >
    > Powiedz to Urzędowi Skarbowemu.

    Urząd Skarbowy ma swoje osobne przepisy i to że najpierw księguje na
    odsetki a potem na należność główną wynika z ustawy, nie z widzimisię
    kogoś tam.
    A jak z przelewu nie wynika, na co ma iść zapłata (np. płaci się
    zaliczki na klika rodzajów PIT i wpisze na przelewie PIT) to US pyta.
    I to czasem uporczywie.

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID maddy@esi.com.pl
    GG: 5303813

  • Gotfryd Smolik news 2010-10-14, 00:14

    Re: SpC3łC2BCniona faktura

    On Tue, 12 Oct 2010, januszek wrote:

    > Tomasz Kaczanowski napisa?(a):
    >
    >> W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    >> takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.
    >
    > Na pewno: *dostarczenia*?

    Na pewno, ustawa "telekomunikacyjna" zawiera dość wyjątkowy zapis
    o obowiązku dostarczenia faktury użytkownikowi (nieodpłatnie!).
    W przypadku "zwykłych" usług taka regulacja jest dobrowolna (ale
    możliwa), w przypadku telekomów - wymuszona ustawą (a że zapisana
    drugi raz w umowie to nie szkodzi).

    pzdr, Gotfryd

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane