Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-02-26, 19:39

Prawo rękojmi

"profi"

Witam

Mam proste pytanko. Kupiłem dzisiaj część do komputera no i w regulaminie
sklepu pisze,
że nie zwracają towaru ale coś jest chyba zlekka popsute to.
No i wkurzyłem się, że chyba ta marka jest do bani i teraz chciałbym
wymienić to na część innej firmy.
Czy gwarantuje to prawo rękojmi czy tylko leży to w geście sklepu?

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Prawo rękojmi

  • "Le5zek" 2008-02-26, 19:51

    Re: Prawo rękojmi

    Użytkownik "profi" napisał w wiadomości
    news:fq1mo1$9dd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Czy gwarantuje to prawo rękojmi czy tylko leży to w geście sklepu?

    Od kilku lat juz nie ma rekojmi. Poszukaj w archiwum 'niezgodność towaru z
    umową'.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • "Jotte" 2008-02-26, 20:03

    Re: Prawo rękojmi

    W wiadomości news:fq1mo1$9dd$1@nemesis.news.tpi.pl profi
    pisze:

    > Mam proste pytanko. Kupiłem dzisiaj część do komputera no i w regulaminie
    > sklepu pisze,
    > że nie zwracają towaru
    Niech nie zwracają, czemu cię to - jako nabywcę - interesuje?

    > ale coś jest chyba zlekka popsute to.
    > No i wkurzyłem się, że chyba ta marka jest do bani i teraz chciałbym
    > wymienić to na część innej firmy.
    > Czy gwarantuje to prawo rękojmi czy tylko leży to w geście sklepu?
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, to twoja lektura na
    wieczór.
    Chyba, że na firmę kupiłeś.

    --
    Jotte

  • "profi" 2008-02-26, 21:58

    Re: Prawo rękojmi


    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:fq1npv$e5l$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:fq1mo1$9dd$1@nemesis.news.tpi.pl profi
    > pisze:
    >
    >> Mam proste pytanko. Kupiłem dzisiaj część do komputera no i w regulaminie
    >> sklepu pisze,
    >> że nie zwracają towaru
    > Niech nie zwracają, czemu cię to - jako nabywcę - interesuje?
    >
    >> ale coś jest chyba zlekka popsute to.
    >> No i wkurzyłem się, że chyba ta marka jest do bani i teraz chciałbym
    >> wymienić to na część innej firmy.
    >> Czy gwarantuje to prawo rękojmi czy tylko leży to w geście sklepu?
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, to twoja lektura
    > na wieczór.
    > Chyba, że na firmę kupiłeś.
    Nie, na osobę prywatną
    No to jeśli w momencie kupna towar był uszkodzony to czy można rządać
    wymiany na nowy/inny model?

  • "Jotte" 2008-02-26, 22:05

    Re: Prawo rękojmi

    W wiadomości news:fq1ut3$i9$1@nemesis.news.tpi.pl profi
    pisze:

    >> Chyba, że na firmę kupiłeś.
    > Nie, na osobę prywatną
    > No to jeśli w momencie kupna towar był uszkodzony to czy można rządać
    > wymiany na nowy/inny model?
    Rządać nie bardzo można, nie ma bowiem takiej czynności.
    A co piszą na ten temat w ustawie, którą podałem?

    --
    Jotte

  • "profi" 2008-02-26, 22:25

    Re: Prawo rękojmi


    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:fq1uv0$k7h$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:fq1ut3$i9$1@nemesis.news.tpi.pl profi
    > pisze:
    >
    >>> Chyba, że na firmę kupiłeś.
    >> Nie, na osobę prywatną
    >> No to jeśli w momencie kupna towar był uszkodzony to czy można rządać
    >> wymiany na nowy/inny model?
    > Rządać nie bardzo można, nie ma bowiem takiej czynności.
    > A co piszą na ten temat w ustawie, którą podałem?
    >

    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów"Ale nie wiem do końca czy pojęcie "niezgodny z umową"
    zawiera także uszkodzony towar.A

  • "Jotte" 2008-02-26, 22:35

    Re: Prawo rękojmi

    W wiadomości news:fq20fr$4f6$1@nemesis.news.tpi.pl profi
    pisze:

    > Ale nie wiem do końca czy pojęcie "niezgodny z umową" zawiera także
    > uszkodzony towar.
    Oczywiście. Przecież nie kupowałeś towaru przecenionego z powodu usterki,
    tylko pełnosprawny.
    Sprzedawca nie dotrzymał więc warunków umowy.
    Może się da dogadać, czasem wymieniają bez trudności, ale to ich dobra wola.
    A jak nie, to rozpatrz co ci się bardzieł opłaca - skorzystanie z ustawy czy
    z gwarancji (doradzam raczej ustawę, chyba że warunki gwarancji lepsze).
    Jak będzie trzeba powalczyć skontaktuj się z Federacją Konsumentów (to za
    darmo).

    --
    Jotte

  • castrol 2008-02-27, 15:51

    Re: Prawo rękojmi

    On 26 Lut, 19:51, "Le5zek" wrote:

    > Od kilku lat juz nie ma rekojmi.

    Ciekawe

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane