Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2008-05-20, 19:05

termin rozpatrzenia reklamacji

"dropzone"

Witam!
Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
"Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia
jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym terminie uważa
się, iż reklamacja została uwzględniona."

Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i twierdzą,
że:
"Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 14
dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek poinformować
kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak zamierza ją
załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał reklamację za zasadną i
jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w niej żądania. Terminu tego
nie można przedłużyć, nawet za zgodą konsumenta."

Jak to jest?


--
dropzone

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: termin rozpatrzenia reklamacji

  • kam 2008-05-20, 19:17

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?

    a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    KG

  • "dropzone" 2008-05-20, 19:58

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "kam" napisał:

    > a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii, zatem
    zauważonej wady zakupionego artykułu.


    --
    dropzone

  • Kamil 'czemu' Bista 2008-05-20, 20:27

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > Użytkownik "kam" napisał:
    >
    >> a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?
    >
    > Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii,
    > zatem zauważonej wady zakupionego artykułu.

    Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    Telekomunikacyjne.

    Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista
    czemu atka czemu dotka org

  • "dropzone" 2008-05-20, 22:03

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" napisał:

    > Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    > Telekomunikacyjne.
    >
    > Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?

    Rozumiem. W tym wypadku reklamuję usługę, a dokładnie niesłuszne naliczenie
    opłat za usługę za którą płacę ryczałtowo, a oni naliczają opócz ryczałtu
    opłaty za każde zdarzenie.


    --
    dropzone

  • witek 2008-05-20, 23:12

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone wrote:
    > Witam!
    > Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?
    >
    >
    tak jak napisane.

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 3
  • 8
  • 0
  • 5
  • 6
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Anna

    ocena usługi:

    Bardzo szybka reakcja, jestem mile zaskoczona. W otrzymanej opinii prawnej znajduję pełen profesjonalizam. Otrzymałam obszerne informacje i wyjaśnienia które pozowalają mi zrozumieć sytuację prawną w której się znalazłam. Cieszę się ,ze zwykły obywatel ma szansę na poradę specjalistów w dziedzinie prawa nie wychodząc z domu. Wspaniały pomysł ułatwienia życia w kłopotach. Gorąco polecam wszystkim.
  • Krzysztof

    ocena usługi:

    Solidna firma, z pewnością dalej będę korzystał z usług e-prawnik.pl. Pozdrawiam Krzysiek
  • Barbara

    ocena usługi:

    Polecam.
  • Marian

    ocena usługi:

    Jest to moja 11 /tak jedenasta opinia/ i wszystkie były bardzo rzeczowe,zrozumiałe a najwazniejsze że pomogły mi w moich sprawach.Kontakt bardzo dobry Duże podziękowania dla Pana Łukasza. Pozdrawiam Marian
  • Anna

    ocena usługi:

  • Paweł

    ocena usługi:

    Bardzo szybka reakcja na zadane pytanie. Odpowiedź zrozumiała, jasna i wyczerpująca. Będę polecał!!! Dziękuję Paweł
  • adam

    ocena usługi:

  • Michał

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do klienta i rzetelnie opracowana, jasna, przejrzysta opinia prawna.
  • ak2502

    ocena usługi:

    Zostałem ładnie wyciągnięty z błędnego toku myślenia i jestem zadowolony, mimo że racji nie miałem i postępowanie wobec mojej osoby było jednak zgodne z prawem. Sprawę można zamknąć i rozplanować spłatę długu . Sama opinia i odpowiedzi na zadane pytania były bardzo pomocne. Dziękuję! Będę polecać :)
  • kkardas

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona z usług e-prawnika. Rzetelna i przejrzysta odpowiedź na zadane pytanie. Polecam. Marzena
  • czarodziejka

    ocena usługi:

    kolejny raz otrzymałam rzetelnie sporządzona opinie prawną i wszystkim polecam . Duży pozytw.Pozdrawiam.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za rzetelną, a co dla mnie najważniejsze, jasno sformulowaną poradę. Jestem usatysfakcjonowana sposobem, terminowością i fachowością usługi. Polecam \"e-prawnika\"! Pozdrawiam wszystkich czytających i cały Zespół Prawny. Małgorzata
  • Aleksander

    ocena usługi:

    Jestem zachwycony działaniem e-prawnika. Bardzo szybka i sprawna reakcja na wszelkie pytania petenta. Odpowiedzi kompetentne i oparte o konkretne zapisy kodeksowe. Cena za usługi rewelacyjnie niska. Super wszystko. Polecam gorąco innym w potrzebie. Aleksander z Jastrzębia Zdroju
  • Leszek

    ocena usługi:

  • Piotr

    ocena usługi:

    Pierwsza porada z której jestem zadowolony.Polecam.
  • Bernadeta

    ocena usługi:

  • Andrzej

    ocena usługi:

    Z dużą nieufnością wysłałem zapytanie i wpłaciłem kwotę zgodną z wyceną. Otrzymana opinia prawna , mimo że niezbyt dla mnie korzystna , przeszła moje oczekiwania.Pełen profesjonalizm , powołanie aktów prawnych , język prosty i zrozumiały dla laika w kwestiach prawnych.Z całą pewnoscią skorzystam jeszcze z usług tego portalu. Andrzej

Podobne wątki

  • termin rozpatrzenia reklamacji firma-firma

    Witam, w przypadku konsumentów termin rozpatrzenia reklamacji to chyba 14 dni. A jak to jest w przypadku gdy reklamację na dostarczone towary składa (...)

  • Kasacja - termin odpowiedzi....

    Jaki jest termin do rozpatrzenia kasacji? czy jak po zlozeniu kasacji zlozony zostal wniosek o wznowienie postepowania (odrzucony) to przedluzylo to (...)

  • Reklamacja do ZDM - termin

    Witam, Czy ktoś może mnie oświecić w sprawie terminu rozpatrzenia reklamacji odnośnie SPPN (systemu parkowania płatnego niestrzeżonego) przez (...)

  • reklamacja - obciążenie_kosztami_(firma

    Witam, czy w przypadku złożenia reklamacji firma-firma (co wiąże się z obciążeniem kosztami) zasady są takie same jak w przypadku konsument-firma? (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane