Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-05-20, 19:05

termin rozpatrzenia reklamacji

"dropzone"

Witam!
Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
"Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia
jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym terminie uważa
się, iż reklamacja została uwzględniona."

Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i twierdzą,
że:
"Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 14
dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek poinformować
kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak zamierza ją
załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał reklamację za zasadną i
jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w niej żądania. Terminu tego
nie można przedłużyć, nawet za zgodą konsumenta."

Jak to jest?


--
dropzone

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: termin rozpatrzenia reklamacji

  • kam 2008-05-20, 19:17

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?

    a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    KG

  • "dropzone" 2008-05-20, 19:58

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "kam" napisał:

    > a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii, zatem
    zauważonej wady zakupionego artykułu.


    --
    dropzone

  • Kamil 'czemu' Bista 2008-05-20, 20:27

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > Użytkownik "kam" napisał:
    >
    >> a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?
    >
    > Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii,
    > zatem zauważonej wady zakupionego artykułu.

    Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    Telekomunikacyjne.

    Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista
    czemu atka czemu dotka org

  • "dropzone" 2008-05-20, 22:03

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" napisał:

    > Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    > Telekomunikacyjne.
    >
    > Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?

    Rozumiem. W tym wypadku reklamuję usługę, a dokładnie niesłuszne naliczenie
    opłat za usługę za którą płacę ryczałtowo, a oni naliczają opócz ryczałtu
    opłaty za każde zdarzenie.


    --
    dropzone

  • witek 2008-05-20, 23:12

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone wrote:
    > Witam!
    > Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?
    >
    >
    tak jak napisane.

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    wszystkim niezdecydowanym serdecznie polecam portal e-prawnik.Ogromny plus dla portalu, że moja sprawa została bardzo dogłębnie zbadana. Stanowisko prawne i dalsza ścieżka postępowania jasno określona.Wszystkie moje wątpliwości, które nasuwały mi się po otrzymaniu opinii sukcesywnie przez kilka dni zostały wyjaśnione.Drugi ogromny plus za bardzo szybki czas reakcji na moja wysyłana korespondencję.Dzięki kontaktowi z portalem e-prawnik mam poczucie, że nie jestem sama z problemem.Biorąc pod uwagę konkurencyjną na rynku cenę za usługę, z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że była tego warta.
  • Z. Wiśniewski

    ocena usługi:

    Jestem wysoce usatysfakcjonowany pracą zespołu e-prawnik.pl Gorąco polecam
  • Renata

    ocena usługi:

  • Damian

    ocena usługi:

  • Zbyszek

    ocena usługi:

    Biuro e-prawnik pomogło w sprawie, za co dziękuje.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo trafna i rzeczowa obsługa Polecam wszystkim, którzy potrzebują porady prawnej
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo pomocny serwis, rzeczowe odpowiedzi, krótki czas oczekiwania na wycenę opinii. Naprawdę jestem zadowolony. Polecam
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Dziękuję..., otrzymałam jasną i profesjonalną odpowiedź polecam Wiesława
  • Adam

    ocena usługi:

    Dzięki bardzo merytorycznej opinii oszczędzono mi przegranej sprawy w Sądzie .
  • Dorota

    ocena usługi:

    polecam, szybko i konkretnie
  • Anna

    ocena usługi:

  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalnie i dokladnie.napewno będę jeszcze korzystać. Dziękuję Katarzyna
  • Adam

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia, na temat, bez zbędnych komentarzy.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, fachowa obsługa, rzetelne i profesjonalne podejście do tematu, bardzo dziękuję i polecam
  • Piotr

    ocena usługi:

    jestem bardzo zadowolony. pelny profesjonalizm, polecam wszystkim osobom potrzebujacym porady prawnej


Podobne wątki

  • termin rozpatrzenia reklamacji firma-firma

    Witam, w przypadku konsumentów termin rozpatrzenia reklamacji to chyba 14 dni. A jak to jest w przypadku gdy reklamację na dostarczone towary składa (...)

  • Kasacja - termin odpowiedzi....

    Jaki jest termin do rozpatrzenia kasacji? czy jak po zlozeniu kasacji zlozony zostal wniosek o wznowienie postepowania (odrzucony) to przedluzylo to (...)

  • Reklamacja do ZDM - termin

    Witam, Czy ktoś może mnie oświecić w sprawie terminu rozpatrzenia reklamacji odnośnie SPPN (systemu parkowania płatnego niestrzeżonego) przez (...)

  • reklamacja - obciążenie_kosztami_(firma

    Witam, czy w przypadku złożenia reklamacji firma-firma (co wiąże się z obciążeniem kosztami) zasady są takie same jak w przypadku konsument-firma? (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)



Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane