Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2008-05-20, 19:05

termin rozpatrzenia reklamacji

"dropzone"

Witam!
Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
"Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia
jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym terminie uważa
się, iż reklamacja została uwzględniona."

Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i twierdzą,
że:
"Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 14
dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek poinformować
kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak zamierza ją
załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał reklamację za zasadną i
jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w niej żądania. Terminu tego
nie można przedłużyć, nawet za zgodą konsumenta."

Jak to jest?


--
dropzone

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: termin rozpatrzenia reklamacji

  • kam 2008-05-20, 19:17

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?

    a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    KG

  • "dropzone" 2008-05-20, 19:58

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "kam" napisał:

    > a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?

    Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii, zatem
    zauważonej wady zakupionego artykułu.


    --
    dropzone

  • Kamil 'czemu' Bista 2008-05-20, 20:27

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone pisze:
    > Użytkownik "kam" napisał:
    >
    >> a dokładnie o czym piszą prawnicy Federacji?
    >
    > Cytowany fragment ich wypowiedzi odnosił się do reklamacji biżuterii,
    > zatem zauważonej wady zakupionego artykułu.

    Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    Telekomunikacyjne.

    Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista
    czemu atka czemu dotka org

  • "dropzone" 2008-05-20, 22:03

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" napisał:

    > Dokładnie, a termin reklamacji usług telekomunikacyjnych reguluje Prawo
    > Telekomunikacyjne.
    >
    > Pytanie - co chcesz reklamować? Aparat czy usługę?

    Rozumiem. W tym wypadku reklamuję usługę, a dokładnie niesłuszne naliczenie
    opłat za usługę za którą płacę ryczałtowo, a oni naliczają opócz ryczałtu
    opłaty za każde zdarzenie.


    --
    dropzone

  • witek 2008-05-20, 23:12

    Re: termin rozpatrzenia reklamacji

    dropzone wrote:
    > Witam!
    > Zgodnie z zapisami w umowie w erze:
    > "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od
    > dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym
    > terminie uważa się, iż reklamacja została uwzględniona."
    >
    > Pracownicy Federacji Konsumentów powołują się na jakąś ustawę i
    > twierdzą, że:
    > "Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu
    > 14 dni od jej złożenia. Oznacza to, że w tym terminie ma obowiązek
    > poinformować kupującego czy jego reklamację uznaje czy odrzuca i jak
    > zamierza ją załatwić. Jeśli tego nie uczyni, uważa się, że uznał
    > reklamację za zasadną i jest zobowiązany do zrealizowania wyrażonego w
    > niej żądania. Terminu tego nie można przedłużyć, nawet za zgodą
    > konsumenta."
    >
    > Jak to jest?
    >
    >
    tak jak napisane.

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 5
  • 9
  • 7
  • 0
  • 0
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Danka

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z usługi portalu \"e-prawnik\". W pełni polecam ją wszystkim osobom potrzebującym merytorycznego i rzetelnego wsparcia prawnego, udzielonego w sposób dostępny i w pełni zrozumiały. W moim przypadku otrzymałam jeszcze dodatkowe uzupełnienie nurtującego mnie tematu.
  • Danuta

    ocena usługi:

    merytorycznie dobrze sprecyzowana porada, również cena usługi adekwatna do udzielonej porady.dzękuję bardzo
  • Justyna

    ocena usługi:

    Rzetelni prawnicy. Opinie wyczerpują temat. Polecam. Możliwość zadawania pytań do opinii to niecodzienne udogodnienie.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona z rzetelnie i kompetentnie sporządzonej opinii. Zapewne będę nadał korzystała z pomocy prawnej portalu
  • Sylwia

    ocena usługi:

    Odpowiedz jest czytelna, wyczerpujaca i uwzglednia wszystkie pourszone w zapytaniu kwestie.
  • Anna

    ocena usługi:

    Byłam pozytywnie zaskoczona jakością obsługi. Cena przystępna, a odpowiedź wyczerpująca a przede wszystkim w miarę prosto pisana (przystępnym językiem).
  • Elżbieta

    ocena usługi:

    Opinia profesjonalna, obsługa bardzo sprawna. Dziekuję
  • Maria

    ocena usługi:

    Bardzo rzetelna i profesjonalna opinia, która bardzo przybliżyła mi wyjście z sytuacji. Polecam Maria
  • Dorota

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za konkretną opinię polecam
  • Julian

    ocena usługi:

    Opinia wydana w ustalonym terminie, czytelnie, zrozumiale i profesjonalnie . Polecam !
  • Krystyna

    ocena usługi:

    Opinia Zamówioną opinię otrzymałam w wyznaczonym terminie po wcześniejszej wycenie. Sporządzona opinia była czytelna i zrozumiała . Mogłam też zadać dodatkowe, nurtujące mnie pytania, na które otrzymałam odpowiedź. Jestem bardzo zadowolona z usługi e-prawnik i na pewno skorzystam w razie potrzeby.
  • Hanna

    ocena usługi:

    Szybka odpowiedź na zgłoszone zapytanie. Dotrzymanie terminu przesłania pisma. Polecam. Hanna J
  • Wanda

    ocena usługi:

    Opinia bardzo szczegółowa, czytelna i konkretna. Wyjaśniła mi wszystkie moje problemy. Jestem ogromnie wdzięczna za pomoc. Wanda
  • Justyna

    ocena usługi:

    Znajomość przepisów prawa to atut, którym poszczycić mogą się nieliczni. Profesjonaliści w każdym calu. Przemiły kontakt, szybka reakcja na przedstawiony problem
  • Piotr

    ocena usługi:

  • Bożena

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za rzetelną i wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Polecam wszystkim osobom ,mającym problem natury prawnej.Gorąco polecam. Bożena
  • Ireneusz

    ocena usługi:

    Polecam opinia zrozumiała, szybkie działanie zespołu, Oszczędność czasu i stresu z powodu nieznajomości prawa. Bardzo dziękuję.

Podobne wątki

  • termin rozpatrzenia reklamacji firma-firma

    Witam, w przypadku konsumentów termin rozpatrzenia reklamacji to chyba 14 dni. A jak to jest w przypadku gdy reklamację na dostarczone towary składa (...)

  • Kasacja - termin odpowiedzi....

    Jaki jest termin do rozpatrzenia kasacji? czy jak po zlozeniu kasacji zlozony zostal wniosek o wznowienie postepowania (odrzucony) to przedluzylo to (...)

  • Reklamacja do ZDM - termin

    Witam, Czy ktoś może mnie oświecić w sprawie terminu rozpatrzenia reklamacji odnośnie SPPN (systemu parkowania płatnego niestrzeżonego) przez (...)

  • reklamacja - obciążenie_kosztami_(firma

    Witam, czy w przypadku złożenia reklamacji firma-firma (co wiąże się z obciążeniem kosztami) zasady są takie same jak w przypadku konsument-firma? (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane