Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2007-05-28, 15:02

Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?

"Paweł Kulesza"

Witam.
Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
Pozdrawiam.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?

  • Marcin Debowski 2007-05-28, 16:16

    Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego

    Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
    > Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
    > Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
    > go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
    > sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
    > dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
    > sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
    > kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?

    Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

    --
    Marcin

  • "Paweł Kulesza" 2007-05-29, 02:05

    Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?

    Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

    A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?

  • Marcin Debowski 2007-05-29, 04:17

    Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego

    Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
    > Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
    > A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    > sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?

    To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
    tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
    u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Marcin

  • "Paweł Kulesza" 2007-05-29, 09:51

    Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?


    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
    news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
    >> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
    >> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
    >> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
    >
    > To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
    > tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
    > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    > --
    > Marcin

    Dziękuje i pozdrawiam.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane