"Paweł Kulesza"
Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego
Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza
> Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
> Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
> go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
> sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
> dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
> sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
> kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
--
Marcin
Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego
Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza
> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
--
Marcin
Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?
Użytkownik "Marcin Debowski"
news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router...
> Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza
>> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
>> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
>> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
>
> To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
> tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
> u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
> --
> Marcin
Dziękuje i pozdrawiam.
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.