Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-12-22, 08:57

Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

Tristan

Witam,

kupiłem laptopa... Nówka. I na środku jest uszkodzony subpiksel. Świeci cały
czas na zielono i oczywiście to widać, bo wali po oczach zielonym,
niezależnie od tego, jakie kolory są wokoło.

Sprzedawca mówi, że takie coś nie podlega reklamacji. Czy faktycznie jestem
2500zł do tyłu?

--
Tristan

Kupię konto na YouTube.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

  • "szerszen" 2008-12-22, 09:10

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany


    Użytkownik "Tristan" napisał w wiadomości
    news:gingk9$utt$1@news.interia.pl...

    > Sprzedawca mówi, że takie coś nie podlega reklamacji. Czy faktycznie
    > jestem
    > 2500zł do tyłu?

    a reklamowales z tytulu niezgodnosci z umowa czy gwarancji?

  • Tristan 2008-12-22, 09:24

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 grudzień 2008 09:10
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: ):

    >> Sprzedawca mówi, że takie coś nie podlega reklamacji. Czy faktycznie
    >> jestem
    >> 2500zł do tyłu?
    > a reklamowales z tytulu niezgodnosci z umowa czy gwarancji?

    No reklamowałem u sprzedawcy z tytułu rękojmi. Znaczy nie użyłem tego słowa,
    po prostu zgłosiłem... Ale to mały sklepik, więc nie sądzę, żeby używanie
    słów ,,rękojmia''grało tu rolę.

    U producenta nie reklamowałem jeszcze z gwarancji. W każdym razie,
    sprzedawca powiedział, że mu tego żaden serwis nie uwzględni, więc on tego
    ode mnie też nie przyjmie, bo to on by musiał wtopić 2500zł.


    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • "Piotr C." 2008-12-22, 09:46

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Tristan wrote:
    > Witam,
    >
    > kupiłem laptopa... Nówka. I na środku jest uszkodzony subpiksel. Świeci cały
    > czas na zielono i oczywiście to widać, bo wali po oczach zielonym,
    > niezależnie od tego, jakie kolory są wokoło.
    >
    > Sprzedawca mówi, że takie coś nie podlega reklamacji. Czy faktycznie jestem
    > 2500zł do tyłu?
    >

    Określa to norma ISO 13406-2. Przeważnie stosowana jest klasa II.
    http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
    Na każdy milion pikseli dopuszczalne są 2 całkowicie czarne, 2
    całkowicie białe i 5 subpikseli stale zapalonych lub wygaszonych...

    P.

  • Tristan 2008-12-22, 09:53

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 grudzień 2008 09:46
    (autor Piotr C.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: ):

    > Określa to norma ISO 13406-2. Przeważnie stosowana jest klasa II.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
    > Na każdy milion pikseli dopuszczalne są 2 całkowicie czarne, 2
    > całkowicie białe i 5 subpikseli stale zapalonych lub wygaszonych...

    mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • "Icek" 2008-12-22, 09:58

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    > mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    > drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(
    >

    ha ha ha, rozumiem, ze nie mogles sprawdzic przed zakupem ????

    Jak przy zakupie patrzyles i tego nie widziales to znaczy, ze nie jest tak
    zle

    Kare masz za brak sprawdzenia a nie za to, ze kupowales w mniejszym sklepie.



    Icek

  • januszek 2008-12-22, 09:58

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Tristan napisał(a):

    [...]

    > mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    > drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(

    Nie płacz tylko zadzwoń do przedstawiciela producenta i zapytaj bo
    niektóre firmy mają programy typu 0 bad pixeli w ciagu miesiąca etc...

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.
    http://ussburaque.org

  • "Piotr C." 2008-12-22, 10:25

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    januszek wrote:
    > Nie płacz tylko zadzwoń do przedstawiciela producenta i zapytaj bo
    > niektóre firmy mają programy typu 0 bad pixeli w ciagu miesiąca etc...

    Takie rzeczy to tylko w LG :)

    pozdrawiam

  • qnick_bis 2008-12-22, 11:18

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 grudzień 2008 09:10
    > (autor szerszen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: ):
    >
    >>> Sprzedawca mówi, że takie coś nie podlega reklamacji. Czy faktycznie
    >>> jestem
    >>> 2500zł do tyłu?
    >> a reklamowales z tytulu niezgodnosci z umowa czy gwarancji?
    >
    > No reklamowałem u sprzedawcy z tytułu rękojmi. Znaczy nie użyłem tego słowa,
    > po prostu zgłosiłem... Ale to mały sklepik, więc nie sądzę, żeby używanie
    > słów ,,rękojmia''grało tu rolę.
    >
    > U producenta nie reklamowałem jeszcze z gwarancji. W każdym razie,
    > sprzedawca powiedział, że mu tego żaden serwis nie uwzględni, więc on tego
    > ode mnie też nie przyjmie, bo to on by musiał wtopić 2500zł.
    >
    >
    To zwróć z tytułu "niezgodności towaru z umową" i wszystko na papier w
    razie czego będziesz miał dowód do sądu i zażądaj przywrócenia do stanu
    pierwotnego lub wymiany na inny wolny od wad. Możesz jeszcze zażądać
    obniżenia ceny jeśli Ci odpowiada takie rozwiązanie. Ja bym tego tak nie
    zostawił. Chyba że chcesz być 2500 pln w plecki albo przyglądać się na
    te uszkodzone piksele przez resztę życia tego laptopa. Mi osobiście
    udało się zwrócić nówkę sztukę samochód pewnej marki z tego tytułu gdy
    po trzech tygodniach użytkowania dowiedziałem się, że miał malowany lewy
    przedni błotnik lewe drzwi oraz dach, nie obyło sie to gładko ale się
    udało załatwić to bez sądu tylko potrzeba było parę złociszy na
    ekspertyzy i po zawodach było. Wiem że to inna kasa bo u mnie chodziło o
    około 60 000 pln. Finał był taki że dealer postawił przede mną 5 sztuk
    samochodów i powiedział "to sobie Pan wybierz który ma być". Powodzenia :)

  • Tristan 2008-12-22, 12:13

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 grudzień 2008 09:58
    (autor Icek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: ):

    >> mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    >> drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(
    > ha ha ha, rozumiem, ze nie mogles sprawdzic przed zakupem ????


    Nie. Zamawiany był dany model po prostu. Laptopów jest mnóstwo i ciężko
    kupić je ,,z półki''.

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • Gotfryd Smolik news 2008-12-22, 13:21

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    On Mon, 22 Dec 2008, qnick_bis wrote:

    > Tristan pisze:
    [...]
    >> No reklamowałem u sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    [...]
    > To zwróć z tytułu "niezgodności towaru z umową"

    Czekaj.
    Najpierw w sprawie formalnej.
    Człowiek występujący na istotnym ułamku wątków .prawo i .prawo.podatki
    (znaczy Tristan) sugeruje *rękojmię*.
    To on chyba wie, że "na firmę" kupował?

    A teraz merytorycznie - Piotr podał normę, ale nawet jakby tej normy
    nie było, to przecież NIE MA podstaw do uważania że z powodu 1.
    badpiksela mamy "niezgodność" :(

    > resztę życia tego laptopa. Mi osobiście udało się zwrócić nówkę sztukę
    > samochód pewnej marki z tego tytułu gdy po trzech tygodniach użytkowania
    > dowiedziałem się, że miał malowany lewy przedni błotnik lewe drzwi oraz
    > dach, nie obyło sie to gładko ale się udało załatwić to bez sądu tylko
    > potrzeba było parę złociszy na ekspertyzy i po zawodach było. Wiem że to inna
    > kasa

    Ale przede wszystkim inna *sprawa*.
    Miałeś włożoną "nienową" część, a to rzeczywiście jest niezgodne
    z umową (skoro kupowałeś nowy samochód) :)
    Tristan dostał nowego peceta. Nic nie pisze ze matryca była naprawiana.

    pzdr, Gotfryd

  • Gotfryd Smolik news 2008-12-22, 13:24

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    On Mon, 22 Dec 2008, Tristan wrote:

    > (autor Piotr C.
    >> Określa to norma ISO 13406-2. Przeważnie stosowana jest klasa II.
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
    [...]
    > mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    > drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(

    Coś mi wyjaśnij.
    A co byś zrobił, jakby taki piksel Ci wyskoczył dwa miesiące po zakupie?
    Wydaje Ci się, że badpiksele są tylko "od nowości"?

    Ty po prostu chcesz wyświetlacza klasy "0" :D

    pzdr, Gotfryd

  • "qwerty" 2008-12-22, 14:21

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Użytkownik "Tristan" napisał w wiadomości
    news:gins1u$d4t$1@news.interia.pl...
    > Nie. Zamawiany był dany model po prostu. Laptopów jest mnóstwo i ciężko
    > kupić je ,,z półki''.

    Weź się nie ośmieszaj.

  • "Jotte" 2008-12-22, 18:42

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości news:gio495$ulj$1@achot.icm.edu.pl qwerty
    pisze:

    >> Nie. Zamawiany był dany model po prostu. Laptopów jest mnóstwo i ciężko
    >> kupić je ,,z półki''.
    > Weź się nie ośmieszaj.
    Rada w przypadku tego osobnika jest - delikatnie mówiąc - mocno spóźniona.
    ;))
    Niemniej matryca jest zarówno w przypadku CRT, panela LCD czy wyświetlacza
    laptoka tak ważnym elementem, że nawet lama sprawdza ją dokładnie - jest to
    bowiem zawsze konkretna sztuka. Wprawdzie notebook za 2500 to raczej
    niewysoka półka, ale ma działać prawidłowo.
    Kiedy kupowałem swojego (naówczas górna półka) sprawdzałem go i testowałem
    prawie 2h, łącznie z zapleczem gwarancyjnym i serwisowym. Dlatego teraz mam
    wszystko OK.

    --
    Jotte

  • "qwerty" 2008-12-22, 20:15

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:giojha$k5l$1@news.dialog.net.pl...
    > Rada w przypadku tego osobnika jest - delikatnie mówiąc - mocno spóźniona. ;))

    Ale przecież uszkodzony subpixel nie powoduje, że laptop jest
    niepełnowartościowy.

  • Tristan 2008-12-22, 21:21

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 grudzień 2008 13:24
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: ):

    >> mam karę za kupowanie nie w MM. Następny zakup będzie w Medialnym. Może
    >> drożej, ale warto, żeby nie mieć 2500zł w plecy :(
    > Coś mi wyjaśnij.
    > A co byś zrobił, jakby taki piksel Ci wyskoczył dwa miesiące po zakupie?

    To bym poszedł do MM i wymienił :D

    > Ty po prostu chcesz wyświetlacza klasy "0" :D

    No. Do tej pory takie miałem. Ja rozumiem, że muszę się pogodzić z ciulatą
    jakością obrazu, bo CRT jest passe, ale bez przesady... Walący po oczach
    zielony piksel na środku wg mnie dyskwalifikuje produkt z używania.


    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • "Jotte" 2008-12-22, 21:20

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości news:gioovj$lkk$1@achot.icm.edu.pl qwerty
    pisze:

    >> Rada w przypadku tego osobnika jest - delikatnie mówiąc - mocno
    >> spóźniona. ;))
    > Ale przecież uszkodzony subpixel nie powoduje, że laptop jest
    > niepełnowartościowy.
    Wg mnie jest - bo wqrwia. Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne matryce
    takich wad nie mają.
    Nie rozumiem czemu ten lamer taki badziew łyknął a teraz się żołądkuje.
    Choc faktem jest, że usterka tego typu powoduje dyskomfort w pracy.

    --
    Jotte

  • "Krystian Zaczyk" 2008-12-23, 00:39

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Użytkownik "Tristan" napisał:

    > No. Do tej pory takie miałem. Ja rozumiem, że muszę się pogodzić z ciulatą
    > jakością obrazu, bo CRT jest passe, ale bez przesady... Walący po oczach
    > zielony piksel na środku wg mnie dyskwalifikuje produkt z używania.

    NTG, ale spróbuj użyć jakiegoś programu/apletu "odblokowującego"
    - czasem pomaga (typu JScreenFix).

    Krystian





  • Gotfryd Smolik news 2008-12-23, 08:49

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    On Mon, 22 Dec 2008, Tristan wrote:

    >> A co byś zrobił, jakby taki piksel Ci wyskoczył dwa miesiące po zakupie?
    >
    > To bym poszedł do MM i wymienił :D

    Ale oni by Ci wymienili w zależności od tego, *jaki* to byłby model.
    Faktycznie część *producentów* daje rękojmię "user mode class 0",
    czyli zobowiązuje się do wymiany produktu w razie zgłoszenia przez
    użyszkodnika (i często tej okres jest *odrębny* od reszty gwarancji,
    np. miesiąc od zakupu).
    Mógłbyś się zdziwić.

    >> Ty po prostu chcesz wyświetlacza klasy "0" :D
    >
    > No. Do tej pory takie miałem.

    To dobrze. Akurat rozumiem, bo też taki mam ;)
    Ale niestety gwarancji "0" w tej klasie jakościowej nie dają :(

    > jakością obrazu, bo CRT jest passe

    No nie wiem.
    Użyszkodnicy nie są skłonni płacić za CRT tyle ile trzeba żeby produkcję
    utrzymać i w tym problem.

    pzdr, Gotfryd

  • "slawek" 2008-12-23, 09:31

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0812230844340.3980@quad...
    > No nie wiem.
    > Użyszkodnicy nie są skłonni płacić za CRT tyle ile trzeba żeby produkcję
    > utrzymać i w tym problem.
    >

    No cośty ;P to niewidzialna renka rynku ;) po prostu LCD jest tańsze w
    produkcji więc lansuje się mode na sprzet na którym mozna więcej zarobić, a
    stopniowo zamyka linie które musiały się zamortyzować przecie ;)

    --
    Slawek

  • "qwerty" 2008-12-23, 07:55

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:giosqc$qri$1@news.dialog.net.pl...
    > Wg mnie jest - bo wqrwia. Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne matryce
    > takich wad nie mają.

    Trzeba było kupić taki sprzęt, gdzie wymieniają przy 1 uszkodzonym pixelu /
    subpixelu.

  • "Jotte" 2008-12-23, 14:10

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany [OT]

    W wiadomości news:giqji3$gig$1@achot.icm.edu.pl qwerty
    pisze:

    >> Wg mnie jest - bo wqrwia. Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    >> matryce takich wad nie mają.
    > Trzeba było kupić taki sprzęt, gdzie wymieniają przy 1 uszkodzonym
    > pixelu / subpixelu.
    Może zdechł (pixel) krótko po zakupie, mało prawdopodobne ale możliwe.
    Niemniej laptok za 2500 to laptok za 2500, cudów nie ma co za dużo
    oczekiwać, również w zakresie jakości i zabezpieczenia
    gwarancyjno-serwisowego.
    Znaczącymi elementami cenotwórczymi laptopów są grafa i matryca właśnie.
    Taki niskobudżetowy lapek to tylko maszynka, na której uruchomisz np.
    arkusik Excelika, jakiś projekcik MS Project, no - nawet Visual Studio
    odpalisz, niezasobożerną dystrybucję Linuxika może i wystarczy.
    Ale do poważnych aplikacji typu Assassin's Creed, Fallout 3 czy Dead Space
    są sprzęty z zupełnie innej półki cenowej i wówczas jakość zarówno
    podzespołów jak i obsługi serwisowej całkiem inna.

    --
    Jotte

  • Gotfryd Smolik news 2008-12-25, 09:37

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    On Tue, 23 Dec 2008, slawek wrote:

    >> Użyszkodnicy nie są skłonni płacić za CRT tyle ile trzeba żeby produkcję
    >> utrzymać i w tym problem.
    >
    > No cośty ;P to niewidzialna renka rynku ;) po prostu LCD jest tańsze w
    > produkcji

    Zgoda.

    > więc lansuje się mode na sprzet na którym mozna więcej zarobić,

    Ale akurat tu działa prawo Kopernika: wcale nie trzeba lansować.
    Klienci sami "en masse" kupują to co tańsze, *nawet* jeśli
    jest gorsze.
    A do tego dochodzą pewne zalety LCD (ze 4: rozmiar, rozmiar, waga
    i rozmiar :)) co w ciągu paru lat spowodowało praktyczne "przełączenie"
    produkcji masowej wyłącznie na LCD.

    > stopniowo zamyka linie które musiały się zamortyzować przecie ;)

    A oczywiscie że się zamortyzowały :D

    pzdr, Gotfryd

  • "Big Jack" 2008-12-25, 10:15

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości:
    news://news-archive.icm.edu.pl/giosqc$qri$1@news.dialog.net.pl
    użytkownik *Jotte* napisał(a):

    > Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    > matryce takich wad nie mają.

    Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD? Też
    są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...

    --
    Big Jack
    //////
    ( o o) GG: *660675*
    --ooO-( )-Ooo-

  • "slawek" 2008-12-25, 13:08

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany



    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0812250934280.3852@quad...
    > Ale akurat tu działa prawo Kopernika: wcale nie trzeba lansować.
    > Klienci sami "en masse" kupują to co tańsze, *nawet* jeśli
    > jest gorsze.
    > A do tego dochodzą pewne zalety LCD (ze 4: rozmiar, rozmiar, waga
    > i rozmiar :)) co w ciągu paru lat spowodowało praktyczne "przełączenie"
    > produkcji masowej wyłącznie na LCD.


    No wiesz tańsze w produkcji ale przypomnij sobie ile kosztowały LCD jeszcze
    rok temu ;) teraz juz to się urealnia, bez lansowania by takich cen nie
    wyjeli ;P
    Wesołych Świat
    Slawek


  • "Jotte" 2008-12-25, 17:02

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości news:49534f34$1@news.home.net.pl Big Jack
    pisze:

    >> Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    >> matryce takich wad nie mają.
    > Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD?
    > Też są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...
    Szczerze powiedziawszy jak teraz w telewizorach to nie wiem. Ale technologia
    dziś już taka, że to się raczej zdarzać nie powinno. Ceny spadają, a
    konkurencja sprawia, że zobowiązania producentów idą daleko (np. LG).

    --
    Jotte

  • "slawek" 2008-12-25, 17:38

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany



    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:gj0ard$71k$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:49534f34$1@news.home.net.pl Big Jack
    > pisze:
    >
    >>> Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    >>> matryce takich wad nie mają.
    >> Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD?
    >> Też są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...
    > Szczerze powiedziawszy jak teraz w telewizorach to nie wiem. Ale
    > technologia dziś już taka, że to się raczej zdarzać nie powinno. Ceny
    > spadają, a konkurencja sprawia, że zobowiązania producentów idą daleko
    > (np. LG).
    >

    Telewizory obowiązuje ta sama norma, przy duzych ekranach to jest bodajże
    nawet 5-7 bed pixeli, choc oczywiscie glośno o tym nie mówia, na pewno Funai
    ma gwarancję 0 bedpixeli w okresie 2 lat gwarancji.

    --
    Slawek

  • "Jotte" 2008-12-25, 17:56

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości news:gj0d2r$gu7$1@inews.gazeta.pl slawek
    pisze:

    >>>> Dziś raczej nawet bardzo średnio porządne
    >>>> matryce takich wad nie mają.
    >>> Niejako przy okazji zastanawiam się jak jest z matrycami telwizorów LCD?
    >>> Też są jakieś wpadki z badpixelami? Matryce znacznie większe...
    >> Szczerze powiedziawszy jak teraz w telewizorach to nie wiem. Ale
    >> technologia dziś już taka, że to się raczej zdarzać nie powinno. Ceny
    >> spadają, a konkurencja sprawia, że zobowiązania producentów idą daleko
    >> (np. LG).
    > Telewizory obowiązuje ta sama norma, przy duzych ekranach to jest bodajże
    > nawet 5-7 bed pixeli, choc oczywiscie glośno o tym nie mówia, na pewno
    > Funai ma gwarancję 0 bedpixeli w okresie 2 lat gwarancji.
    O ile pamiętam to dla oceny jakości matrycy wprowadzono podział na klasy, do
    których klasyfikowano w zależności od obszaru występowania i skupienia (w
    przeliczeniu na rozdzielczość), rodzaj uszkodzenia (martwy lub stale
    świecący pixel ew. subpixel). Różni producenci stosowali różne zobowiązania
    w zależności od czasu ujawnienia się usterki.
    No i to dotyczyło uszkodzonych pixeli, a nie pixeli łóżkowych...
    W telewizorze wada taka jest mniej uciążliwa i mniej dostrzegalna niż w
    monitorze (dynamiczny obraz), szczególnie jeśli wystąpiła gdzieś na obrzeżu.
    Z chwilą dokonywania zakupu nie sposób nie zauważyć takiej usterki; IMHO
    taka wada winna stanowić co najmniej o znaczącej obniżce ceny produktu. A
    potem to faktycznie kwestia oferty gwarancyjnej sprzedawcy (producenta) albo
    postępowania cywilnego (kiepska sprawa).

    --
    Jotte

  • "slawek" 2008-12-25, 18:29

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany


    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości
    news:gj0e08$8v6$1@news.dialog.net.pl...
    > O ile pamiętam to dla oceny jakości matrycy wprowadzono podział na klasy,
    > do których klasyfikowano w zależności od obszaru występowania i skupienia
    > (w przeliczeniu na rozdzielczość), rodzaj uszkodzenia (martwy lub stale
    > świecący pixel ew. subpixel). Różni producenci stosowali różne
    > zobowiązania w zależności od czasu ujawnienia się usterki.
    > No i to dotyczyło uszkodzonych pixeli, a nie pixeli łóżkowych...

    Wszystkie matryce w sprzęcie popularnego uzytku sa klasy II Klase I używa
    sie dla wojska, medycyny itp. norma klasy II dopuszcza kilka złych pixeli i
    tylko w gestii producenta jest czy wymieni czy nie sprzet "spełniajacy"
    norme ;)

    --
    Slawek

  • "Jotte" 2008-12-25, 18:56

    Re: Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    W wiadomości news:gj0g3h$1t3$1@inews.gazeta.pl slawek
    pisze:

    >> O ile pamiętam to dla oceny jakości matrycy wprowadzono podział na
    >> klasy, do których klasyfikowano w zależności od obszaru występowania
    >> i skupienia (w przeliczeniu na rozdzielczość), rodzaj uszkodzenia
    >> (martwy lub stale świecący pixel ew. subpixel). Różni producenci
    >> stosowali różne zobowiązania w zależności od czasu ujawnienia się
    >> usterki. No i to dotyczyło uszkodzonych pixeli, a nie pixeli łóżkowych...
    > Wszystkie matryce w sprzęcie popularnego uzytku sa klasy II Klase I używa
    > sie dla wojska, medycyny itp.
    Mam matrycę (w laptoku) bez błędów. Po prostu szukałem, upierdliwie
    szukałem. Klasa nie oznacza, że wady muszą wystąpić, tylko że mogą. Jak
    dotąd ponad 2 lata jest OK.

    > norma klasy II dopuszcza kilka złych
    > pixeli i tylko w gestii producenta jest czy wymieni czy nie sprzet
    > "spełniajacy" norme ;)
    A od nas zależy czy kupimy produkt na danych warunkach.

    Więcej tu, wystarczy kolejne linki od góry czytać:
    http://42.pl/u/1oDM

    --
    Jotte

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane