Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2006-05-13, 09:45

Gwarancja a zwrot pieniedzy

marcin.klopotek@gmail.com

Witam wszystkich,

Mój problem jest nastepujacy. Miesiac temu reklamowalem towar
(sprzet elektroniczny), gwaranja mówi ze sprzedawca zobowiazuje
sie naprawic lub wymienic towar w cagu 14 dni roboczych, w
skrajnych przypadkach naprawa moze sie wydluzyc do 21 dni jesli
istnieje koniecznisc odeslania go do producenta. Wczoraj minal
termin 21 dni roboczych. Sprzedawca nie wie co sie stalo z towarem
(balagan logistyczny) i zbywa mnie za kazdym razem gdy domagam sie
zwrotu kazac czekac nastepne dni. Moje pytanie brzmi:

"Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"

--
Pozdrawiam
Marcin

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Gwarancja a zwrot pieniedzy

  • "Piotr Janda" 2006-05-13, 21:15

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    marcin.klopotek@gmail.com wrote:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Mój problem jest nastepujacy. Miesiac temu reklamowalem towar
    > (sprzet elektroniczny), gwaranja mówi ze sprzedawca zobowiazuje
    > sie naprawic lub wymienic towar w cagu 14 dni roboczych, w
    > skrajnych przypadkach naprawa moze sie wydluzyc do 21 dni jesli
    > istnieje koniecznisc odeslania go do producenta. Wczoraj minal
    > termin 21 dni roboczych. Sprzedawca nie wie co sie stalo z towarem
    > (balagan logistyczny) i zbywa mnie za kazdym razem gdy domagam sie
    > zwrotu kazac czekac nastepne dni. Moje pytanie brzmi:
    >
    > "Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
    > za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
    > realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Ma Pan prawo odstąpić od umowy, jeżeli rzecz nie zostaje naprawiona
    w odpowiednim do tego czasie. Takie jest prawo. Pytanie- czy sprzedawca
    odda Panu pieniądze, jeżeli nie- pozostaje sąd i rzecznik praw
    konsumenta, który może w tym pomóc.
    Pozdrawiam również.

  • Marcin Debowski 2006-05-14, 02:52

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 13.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > marcin.klopotek@gmail.com wrote:
    >> Mój problem jest nastepujacy. Miesiac temu reklamowalem towar
    >> (sprzet elektroniczny), gwaranja mówi ze sprzedawca zobowiazuje
    >> sie naprawic lub wymienic towar w cagu 14 dni roboczych, w
    >> skrajnych przypadkach naprawa moze sie wydluzyc do 21 dni jesli
    >> istnieje koniecznisc odeslania go do producenta. Wczoraj minal
    >> termin 21 dni roboczych. Sprzedawca nie wie co sie stalo z towarem
    >> (balagan logistyczny) i zbywa mnie za kazdym razem gdy domagam sie
    >> zwrotu kazac czekac nastepne dni. Moje pytanie brzmi:

    Wezwać go pisemnie do wydania towaru. W piśmie ustalić samemu termin (np.
    7 dni) i poinformować, że bezskuteczność tego terminu spowoduje
    skierowanie sprawy na drogę sądową.

    >> "Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
    >> za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
    >> realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"

    MZ nie przy takich ramach czasowych. Jeśli reklamowałeś jak podajesz z
    tyt. gwarancji to Twoje uprawnienia kształtuje dokument gwarancyjny a
    odpowiedzialność spoczywa na gwarancie. Sprzedawca może być gwarantem, ale
    najczęściej nim nie jest, więc też nie do końca jest tu jasne, czy to on
    będzie końcowym adresatem roszczeń. W każdym razie jeśli to sprzedawca
    przyjął towar i go pokwitował to jego możesz wezwać do wydania towaru. Zaś
    co do tego czego się możesz tu domagać z powodu przekroczenia ww. terminów
    to odszkodowania za straty tym spowodowane. Te straty musisz mieć
    udokumentowane i szczerzę wątpię aby opłacało się cokolwiek z tym robić.

    > Ma Pan prawo odstąpić od umowy, jeżeli rzecz nie zostaje naprawiona
    > w odpowiednim do tego czasie. Takie jest prawo. Pytanie- czy sprzedawca

    Mylisz z odpowiedzialnością z tyt. niezgodności z umową. Ponadto miesiąc
    jest tak na granicy tego odpowiedniego czasu pomijając, że nic nie wiemy o
    specyfice tego przypadku.

    > odda Panu pieniądze, jeżeli nie- pozostaje sąd i rzecznik praw
    > konsumenta, który może w tym pomóc.

    Zacząłbym od rzecznika.

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-14, 07:45

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    Marcin Debowski wrote:
    > Mylisz z odpowiedzialnością z tyt. niezgodności z umową. Ponadto miesiąc
    > jest tak na granicy tego odpowiedniego czasu pomijając, że nic nie wiemy o
    > specyfice tego przypadku.

    Gwarancja nie może ograniczać praw z tytułu niezgodności towaru z
    umową.
    Nie ma to praktycznengo znaczenia, gdyż rozumiem, że zgadzamy się,
    co do tego, że po "odpowiednim czasie" kupujący ma prawo odstąpić
    od umowy.
    Nie znając okoliczności trudno powiedzieć oczywiście coś o tym
    "odpowiednim czasie".

  • Marcin Debowski 2006-05-14, 09:21

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Mylisz z odpowiedzialnością z tyt. niezgodności z umową. Ponadto miesiąc
    >> jest tak na granicy tego odpowiedniego czasu pomijając, że nic nie wiemy o
    >> specyfice tego przypadku.
    >
    > Gwarancja nie może ograniczać praw z tytułu niezgodności towaru z
    > umową.

    I nie ogranicza, ale skoro reklamowal z tyt. gwarancji to nie moze nagle
    srodku procesu reklamacyjnego wysuwac zadan zwiazanych z trybem reklamacji
    ktory nie ma miejsca.

    > Nie ma to praktycznengo znaczenia, gdyż rozumiem, że zgadzamy się,
    > co do tego, że po "odpowiednim czasie" kupujący ma prawo odstąpić
    > od umowy.

    Tak, ale ten odpowiedni czas moze byc jednak inny w obu przypadkach.

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-14, 10:24

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    Marcin Debowski wrote:
    >
    > I nie ogranicza, ale skoro reklamowal z tyt. gwarancji to nie moze nagle
    > srodku procesu reklamacyjnego wysuwac zadan zwiazanych z trybem reklamacji
    > ktory nie ma miejsca.
    >
    Art.13 ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży...- gwarancja
    nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    towaru z umową.

  • Marcin Debowski 2006-05-14, 11:05

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    >
    > Marcin Debowski wrote:
    >>
    >> I nie ogranicza, ale skoro reklamowal z tyt. gwarancji to nie moze nagle
    >> srodku procesu reklamacyjnego wysuwac zadan zwiazanych z trybem reklamacji
    >> ktory nie ma miejsca.
    >>
    > Art.13 ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży...- gwarancja
    > nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności
    > towaru z umową.

    Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    tej samej wady moze to byc dyskusyjne.

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-14, 12:48

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    Marcin Debowski wrote:
    > Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > >
    > > Marcin Debowski wrote:
    > >>
    > >> I nie ogranicza, ale skoro reklamowal z tyt. gwarancji to nie moze nagle
    > >> srodku procesu reklamacyjnego wysuwac zadan zwiazanych z trybem reklamacji
    > >> ktory nie ma miejsca.

    > Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    > skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    > trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    > art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    > umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    > mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    > tej samej wady moze to byc dyskusyjne.
    >
    > --
    > Marcin
    Zapisy gwarancyjne (sprawdzałem swoją komórkę) mogą nie
    przewidywać prawa odstąpienia od umowy w razie przekroczenia terminu
    naprawy (pewnie zwykle tak jest). Jeżeli takiego zapisu nie ma, to
    kupujący ma wobec sprzedawcy uprawnienie do odstąpienia na podstawie
    niezgodności, gdyż sądzę, że mozna domniemywać, iż termin
    gwarancyjny jest ustawowym terminem odpowiednim do naprawy. To jest
    praktyczne znaczenie zakazu zawieszania w gwarancji uprawnień z
    tytułu niezgodności.

  • Marcin Debowski 2006-05-14, 13:09

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    >> skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    >> trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    >> art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    >> umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    >> mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    >> tej samej wady moze to byc dyskusyjne.
    > Zapisy gwarancyjne (sprawdzałem swoją komórkę) mogą nie
    > przewidywać prawa odstąpienia od umowy w razie przekroczenia terminu
    > naprawy (pewnie zwykle tak jest). Jeżeli takiego zapisu nie ma, to
    > kupujący ma wobec sprzedawcy uprawnienie do odstąpienia na podstawie
    > niezgodności, gdyż sądzę, że mozna domniemywać, iż termin

    Moim zdaniem nie. Ma na podstawie zasad ogolnych KC (np. o niewykonaniu
    zobowiazan) bo legis specialis ktorym jest ustawa z dnia 27 lipca 2002 r.
    tego nie precyzuje (a wrecz pozostawia spora dowolnosc ksztaltowania
    warunkow umowy gwarancyjnej).

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-14, 14:16

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    Marcin Debowski wrote:
    > Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > > Marcin Debowski wrote:
    > >> Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    > >> skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    > >> trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    > >> art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    > >> umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    > >> mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    > >> tej samej wady moze to byc dyskusyjne.

    > Marcin

    W gwarancji kodeksowej, istnieje od 10 lat art. 579 k.c."kupujący
    może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji." Moim
    zdaniem należy brać go pod uwagę również przy ocenie uprawnień
    konsumenta.
    Inne są osoby zobowiązanych- w przypadku gwarancji jest to gwarant, a
    w razie odstąpienia z tytułu niezgodności- sprzedawca, zatem w
    gwarancji można zwracać się tylko do gwaranta o wykonanie
    zobowiązania. Sprzedawca nie jest stroną gwarancji.
    Nie wpadłem na to wcześniej w pierwszej odpowiedzi, dopiero dyskusja
    z Tobą Marcinie pobudziła mnie do większego wysiłku w tej sprawie.

    Pozdrawiam.

  • Marcin Debowski 2006-05-14, 16:46

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > W gwarancji kodeksowej, istnieje od 10 lat art. 579 k.c."kupujący
    > może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    > rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji." Moim
    > zdaniem należy brać go pod uwagę również przy ocenie uprawnień
    > konsumenta.

    Absolutnie nie należy :) Art. 535(1) Przepisy niniejszego działu
    stosuje się do sprzedaży konsumenckiej w takim zakresie, w jakim sprzedaż
    ta nie jest uregulowana odrębnymi przepisami.
    Gwarancja konsumencka jest uregulowana w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r.

    > Inne są osoby zobowiązanych- w przypadku gwarancji jest to gwarant, a
    > w razie odstąpienia z tytułu niezgodności- sprzedawca, zatem w
    > gwarancji można zwracać się tylko do gwaranta o wykonanie
    > zobowiązania. Sprzedawca nie jest stroną gwarancji.

    Zgadza się, no chyba że sprzedawca jest jednocześnie gwarantem, bo nic
    temu nie stoi formalnie na przeszkodzi i takie rzeczy się zdarzają.

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-15, 21:57

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    Marcin Debowski napisał(a):
    > Dnia 14.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > > Marcin Debowski wrote:
    >
    > Absolutnie nie należy :) Art. 535(1) Przepisy niniejszego działu
    > stosuje się do sprzedaży konsumenckiej w takim zakresie, w jakim sprzedaż
    > ta nie jest uregulowana odrębnymi przepisami.
    > Gwarancja konsumencka jest uregulowana w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r.
    >
    > > Inne są osoby zobowiązanych- w przypadku gwarancji jest to gwarant, a
    > > w razie odstąpienia z tytułu niezgodności- sprzedawca, zatem w
    > > gwarancji można zwracać się tylko do gwaranta o wykonanie
    > > zobowiązania. Sprzedawca nie jest stroną gwarancji.
    >
    > Zgadza się, no chyba że sprzedawca jest jednocześnie gwarantem, bo nic
    > temu nie stoi formalnie na przeszkodzi i takie rzeczy się zdarzają.
    >
    > --
    > Marcin

    Według Ciebie, czy kupujący ma prawo odstąpić od umowy ze
    sprzedawcą, gdy proces gwarancyjny nie zakończy się w sposób
    prawidłowy , jeżeli rozpoczęty proces reklamacyjny wyłącza jego
    uprawnienia z tytułu niezgodności, a sprzedawca nie jest stroną
    gwarancji?

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-05-16, 08:29

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Piotr Janda napisał(a):
    > Według Ciebie, czy kupujący ma prawo odstąpić od umowy ze
    > sprzedawcą, gdy proces gwarancyjny nie zakończy się w sposób
    > prawidłowy , jeżeli rozpoczęty proces reklamacyjny wyłącza jego
    > uprawnienia z tytułu niezgodności, a sprzedawca nie jest stroną
    > gwarancji?

    Z tego powodu, że proces gwarancyjny źle się zakończył - nie może.
    Może natomiast rozpocząć - od początku - procedurę przewidzianą w
    ustawie o szczególnych warunkach (...) i odstąpić od umowy po spełnieniu
    przewidzianych w niej warunków.

    KG

  • Marcin Debowski 2006-05-16, 12:38

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 16.05.2006 kam <#kamq43l@wp.pl#> napisał/a:
    > Piotr Janda napisał(a):
    >> Według Ciebie, czy kupujący ma prawo odstąpić od umowy ze
    >> sprzedawcą, gdy proces gwarancyjny nie zakończy się w sposób
    >> prawidłowy , jeżeli rozpoczęty proces reklamacyjny wyłącza jego
    >> uprawnienia z tytułu niezgodności, a sprzedawca nie jest stroną
    >> gwarancji?
    > Z tego powodu, że proces gwarancyjny źle się zakończył - nie może.
    > Może natomiast rozpocząć - od początku - procedurę przewidzianą w
    > ustawie o szczególnych warunkach (...) i odstąpić od umowy po spełnieniu
    > przewidzianych w niej warunków.

    A nie będzie to też zależeć od stanu towaru w danym momencie procesu
    gwarancyjnego, bo co jeśli gwarant nie doprowadzi towaru do stanu zgodnego
    z umową ale jednak dokona w nim zmian? Wtedy zgodnie z tym co kiedyś sobie
    tu pisaliśmy odpowiedzialność sprzedawcy jest dyskusyjna.
    Wszystko byłoby takie proste jeśliby przyjąć że gwarancja jest cechą
    funkcjonalną towaru i jej uchybienia stanowią także niezgdność z umową :)

    --
    Marcin

  • "Piotr Janda" 2006-05-16, 21:49

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy


    marcin.klopotek@gmail.com wrote:

    > "Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
    > za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
    > realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"
    >
    Skupiając się na próbie odpowiedzi na to pytanie, myślę, że
    konsumnet ma prawo odstąpić od umowy ze sprzedawcą, gdy gwarant bez
    uzasadnienia ociąga się z naprawą. Sprzedawca rzadko co prawda ma
    wpływ na naprawę, ale konsument nie może podjąć żadnej sankcji w
    stosunku do gwaranta. Sprzedawca zaś może podejmować wobec gwaranta
    roszczenia odszkodowawcze.
    Zawsze można spróbować użyć tego argumentu w negocjacjach ze
    sprzedawcą.

  • Marcin Debowski 2006-05-17, 00:36

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 16.05.2006 Piotr Janda napisał/a:
    > marcin.klopotek@gmail.com wrote:
    >> "Czy wedlug prawa konsumenta mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy
    >> za zakupiony towar ze wzgledu na niewywiazanie sie sprzedawcy z
    >> realizacji gwarancji w deklarowanym terminie?"
    > Skupiając się na próbie odpowiedzi na to pytanie, myślę, że
    > konsumnet ma prawo odstąpić od umowy ze sprzedawcą, gdy gwarant bez
    > uzasadnienia ociąga się z naprawą. Sprzedawca rzadko co prawda ma
    > wpływ na naprawę, ale konsument nie może podjąć żadnej sankcji w
    > stosunku do gwaranta. Sprzedawca zaś może podejmować wobec gwaranta
    > roszczenia odszkodowawcze.

    Jesli mowisz o mozliwosci dochodzenia odszkodowania na podstawie art.12
    u.1. to warunkiem kniecznym jest tu zaspokojenie roszczen wynikających z
    niezgodności towaru a tu w ogóle tego nie ma. Ponadto gwarant nie
    koniecznie musi być którymkolwiek z poprzednich sprzedawców.

    Jedyna droga co do ktorej panuje jakaś zgodność to ta ktora podal
    kam: przerwanie trybu gwarancji i reklamacja w trybie niezgodnosci z
    umowa, ktory klarownie daje taka mozliwosc. Zapewne mozna jescze na
    zasadach ogolnych KC ale nie jestem przekonany czy bedzie to latwiejsze.

    --
    Marcin

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-05-17, 17:41

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Marcin Debowski napisał(a):
    > A nie będzie to też zależeć od stanu towaru w danym momencie procesu
    > gwarancyjnego, bo co jeśli gwarant nie doprowadzi towaru do stanu zgodnego
    > z umową ale jednak dokona w nim zmian? Wtedy zgodnie z tym co kiedyś sobie
    > tu pisaliśmy odpowiedzialność sprzedawcy jest dyskusyjna.

    tak, ale to już kwestie dowodowe co do istnienia niezgodności w chwili
    wydania towaru

    > Wszystko byłoby takie proste jeśliby przyjąć że gwarancja jest cechą
    > funkcjonalną towaru i jej uchybienia stanowią także niezgdność z umową :)

    zbyt proste :)
    poza tym - dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za gwaranta i to co ten
    sobie wymyśli?

    KG

  • Marcin Debowski 2006-05-18, 01:11

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 17.05.2006 kam <#kamq43l@wp.pl#> napisał/a:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> funkcjonalną towaru i jej uchybienia stanowią także niezgdność z umową :)
    >
    > zbyt proste :)
    > poza tym - dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za gwaranta i to co ten
    > sobie wymyśli?

    Równie dobrze można by powiedzieć, dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za
    producenta i co ten sobie wymyślił :) Warunki gwarancji są sprzedawcy
    znane tak samo jak cechy towaru. Klient dokonując zakupu kieruje się nie
    tylko cechami funkcjonalnymi samego wyrobu ale też np. długością gwarancji
    i jest to właściwość (tu prawna) całości pakietu, więc dlaczego przymuje
    się, że wyłączono ją z odpowiedzialności? Na tej samej zasadzie jak
    sprzedawca w przypadku zaspokojenia żądania klienta (wada fizyczna) ma
    roszczenie do poprzednich sprzedawców, tak samo mógłby mieć roszczenie w
    przypadku wady wykonania umowy gwarancyjnej, tym bardziej, że de facto w
    grę wchodzą tylko dwa przypadki: albo gwarant powiązany jest z
    producentem, albo z samym sprzedawcą.

    --
    Marcin

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-05-31, 09:13

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Równie dobrze można by powiedzieć, dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za
    > producenta i co ten sobie wymyślił :) Warunki gwarancji są sprzedawcy
    > znane tak samo jak cechy towaru. Klient dokonując zakupu kieruje się nie
    > tylko cechami funkcjonalnymi samego wyrobu ale też np. długością gwarancji
    > i jest to właściwość (tu prawna) całości pakietu, więc dlaczego przymuje
    > się, że wyłączono ją z odpowiedzialności?

    Ale czym innym są zasady gwarancji - i tu sprzedawca będzie odpowiadał
    jeśli gwarancja będzie inna niż zapewniał, a czym innym jej wykonywanie
    przez inny podmiot .

    KG

  • Marcin Debowski 2006-05-31, 13:39

    Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy

    Dnia 31.05.2006 kam <#kamq43l@wp.pl#> napisał/a:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> Równie dobrze można by powiedzieć, dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za
    >> producenta i co ten sobie wymyślił :) Warunki gwarancji są sprzedawcy
    >> znane tak samo jak cechy towaru. Klient dokonując zakupu kieruje się nie
    >> tylko cechami funkcjonalnymi samego wyrobu ale też np. długością gwarancji
    >> i jest to właściwość (tu prawna) całości pakietu, więc dlaczego przymuje
    >> się, że wyłączono ją z odpowiedzialności?
    >
    > Ale czym innym są zasady gwarancji - i tu sprzedawca będzie odpowiadał
    > jeśli gwarancja będzie inna niż zapewniał, a czym innym jej wykonywanie
    > przez inny podmiot .

    Przecież wykonanie gwarancji to realizacja jej zapewnień.

    --
    Marcin

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane