"rav"
Re: warunki zwrotu towaru
Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
> zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
> bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
> Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
> powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu
> widzenia prawa, jesli chce moge zadzwonic do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta
> (tak to sie nazywa?). Jak jest naprawde? Rzeczywiscie nie mam prawa zwrocic
> towaru?
Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl
GG: 296884, ICQ: 76259763
Skype: badzio
Re: warunki zwrotu towaru
badzio
> Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
> moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
> ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
--
Re: warunki zwrotu towaru
Dnia Wed, 19 Apr 2006 12:27:38 +0000 (UTC), rav napisał(a):
> czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
> prawo ma gdzies?
Trzeba dokonywac przemyslanych zakupów. Polskie prawo imho dosc dobrze
chroni konsumentów.
> dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
> prawo zwrocic towar
Mozesz poprzec to co mowisz jakimis rzeczowymi argumentami, czy tylko Ci
sie wydaje ze "oni maja lepiej"? W Polsce tez wiele sklepow przyjmuje
zwroty, ale to tylko ich dobra wola...
--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
Re: warunki zwrotu towaru
Użytkownik "rav"
news:e25abq$jjt$1@inews.gazeta.pl...
> czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
> prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
> prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
> sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
Masz racje. Jak można zakładać, że na zakupy idzie tylko homo sapiens :)
--
CZYŚCIWO
W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl
Re: warunki zwrotu towaru
"rav"
news:e25abq$jjt$1@inews.gazeta.pl:
> czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar
> polskie prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach
> UE, gdzie kazdy ma prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych
> zasadach) a w PL jest to dobra wola sprzedawcy? Dodam, ze towar byl
> fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
W Polsce też można zwrócić na pewnych zasadach, ale nie dlatego, że
gdzieś indziej jest taniej.
Re: warunki zwrotu towaru
On 2006-04-19, rav
> prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
> prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
> sprzedawcy?
Możesz podać konkrety? Tzn. te kraje i te zasady?
Renata
Re: warunki zwrotu towaru
Zwrócić towar można ale tylko i wyłącznie gdy nie jest zgodny z tym za co
zapłaciłeś...
Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
Re: warunki zwrotu towaru
Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
>> Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
>> moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
>> ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
> czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
> prawo ma gdzies?
Jak to ma gdzies? Przeciez nikt nie kazal dokonywac tego zakupu. Jedyny
wyjatek dotyczy zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa (przez internet,
telefon, akwizycja)
> dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
> prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
> sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
A dlaczego w Polsce mamy rozbudowany kodeks pracy a w USA zajmuje on
strone A4? A dlaczego w Polsce mamy 3 progi podatkowe a na Slowacji czy
w Rosji jest podatek liniowy? A dlaczego placimy nizsze podatki niz Szwedzi?
Chcesz jeszcze pare takich glupich pytan?
--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl
GG: 296884, ICQ: 76259763
Skype: badzio
Re: warunki zwrotu towaru
Użytkownik "Michał"
>
> Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
tylko cieszyć się tym co się nabyło.
Re: warunki zwrotu towaru
Alek napisał(a):
> Użytkownik "Michał"
>> Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
>
> A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
> tylko cieszyć się tym co się nabyło.
>
Poza tym zwrócić zawsze można, tylko nie zawsze się otrzyma spowrotem
pieniądze :).
p. m.
Re: warunki zwrotu towaru
Alek
> Użytkownik "Michał"
> >
> > Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
>
> A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
> tylko cieszyć się tym co się nabyło.
to wszystko prawda, ze lepiej rozejrzec sie najpierw itp. moj blad! ale nie
sadzilem, ze sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
moze robic takie problemy przy probie zwrotu sprzetu! tak to juz niestety
jest, ze dla klienta jest sie milym do czasu kiedy klient zaplaci - jak
zaplaci - to niech spada. Niech sie Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca
klientow. Klient wybierze taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze
sie pomylic, zwrocic towar, kupic po nizszej cenie itp. Dzisiejszy towar,
ktory kupilem, probowalem zwrocic w nienaruszonym, zaklejonym fabrycznie
kartonie. Sprzedawca odmowil.
co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam konkretnych
podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi sie robic zakupy
w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie spotkalem sie z odmowa
zwrotu towaru. KLIENT NASZ PAN!
--
Re: warunki zwrotu towaru
rav napisał(a):
> sprzetu! tak to juz niestety jest, ze dla klienta jest sie milym do
> czasu kiedy klient zaplaci - jak zaplaci - to niech spada. Niech sie
> Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca klientow. Klient wybierze
> taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze sie pomylic, zwrocic
> towar, kupic po nizszej cenie itp.
Gadasz jak potłuczony. Sklep nie jest po to, żebyś Ty robił sobie
wypożyczalnie ( bo się rozmyslisz, bo ci się przestało podobać, albo
masz fochy), tylko po to, żeby zarabiać kasę. Kupiłeś - kasa jest, .
Trzeba było najpierw sie rozejrzeć, potem kupować, a nie masz pretensję
do garbatego, że ma proste dzieci. Mogłeś sie też dogadać ze
sprzedawca, czy "jakby co", to zwrócisz - jeszcze mi się nie zdarzyło,
żeby ktokolwiek odmówił po takim postawieniu sprawy, a jak odmawia, to
się idzie do sklepu na przeciwko i towar kupuje.
> KLIENT NASZ PAN!
Od takich klientów, uchowaj nas, Panie.
--
Pozdrawiam
Justyna
Re: warunki zwrotu towaru
rav napisał(a):
> zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
> bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
> Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
> powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu
To dobra wola sprzedawcy.
--
Pozdrawiam
Jacek
Re: warunki zwrotu towaru
badzio napisał(a):
> Jak to ma gdzies? Przeciez nikt nie kazal dokonywac tego zakupu. Jedyny
> wyjatek dotyczy zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa (przez internet,
> telefon, akwizycja)
Poza lokalem przedsiebiorstwa, i zakupy na odleglosc to wbrew pozorom
nie to samo
--
Pozdrawiam
Jacek
Re: warunki zwrotu towaru
rav napisał(a):
> to wszystko prawda, ze lepiej rozejrzec sie najpierw itp. moj blad! ale nie
> sadzilem, ze sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
> moze robic takie problemy przy probie zwrotu sprzetu! tak to juz niestety
> jest, ze dla klienta jest sie milym do czasu kiedy klient zaplaci - jak
> zaplaci - to niech spada. Niech sie Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca
> klientow. Klient wybierze taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze
> sie pomylic, zwrocic towar, kupic po nizszej cenie itp. Dzisiejszy towar,
> ktory kupilem, probowalem zwrocic w nienaruszonym, zaklejonym fabrycznie
> kartonie. Sprzedawca odmowil.
Na tym polega wolny rynek - masz prawo kupowac tam gdzie Ci sie podoba.
Sprzedawca towar przyjac moze ale takiego obowiazku nie ma - czasy
idiotycznego przepisu pozwalajacego zwracac towar w ciagu 5 dni, sie
skonczyly i to z korzyscia dla nas wszystkich.
Na przyszlosc nalezy przemyslec zakupy i nie bedzie problemu.
--
Pozdrawiam
Jacek
Re: warunki zwrotu towaru
rav wrote:
> czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
> prawo ma gdzies?
Tak. Ich błąd, ich problem. Przepłacenie za czajnik to nie jest
najdroższy błąd jaki w Polsce można popełnić.
> [...] jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
> prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach)
Które kraje i które przepisy masz na myśli? Ja jestem w stanie od ręki
wskazać jeden kraj UE, w którym nie ma prawa zwrotu pełnowartościowego
towaru.
--
+----------------------------------------------------------------------+
| Paweł Sakowski
| who can count up to 1023 on his fingers. |
+----------------------------------------------------------------------+
Re: warunki zwrotu towaru
rav wrote:
> sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
Pochopne stwierdzenie.
> co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam konkretnych
> podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi sie robic zakupy
> w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie spotkalem sie z odmowa
> zwrotu towaru.
Co wcale nie znaczy, że odmówić nie mogli.
--
+----------------------------------------------------------------------+
| Paweł Sakowski
| who can count up to 1023 on his fingers. |
+----------------------------------------------------------------------+
Re: warunki zwrotu towaru
Musisz sie cholernie nudzić!!! nie zaśmiecaj grupy bzdurnymi rzeczami
poniedziałek, 24 kwietnia 2006 22:39 Paweł Sakowski napisała:
> rav wrote:
>> sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
>
> Pochopne stwierdzenie.
>
>> co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam
>> konkretnych podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi
>> sie robic zakupy w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie
>> spotkalem sie z odmowa zwrotu towaru.
>
> Co wcale nie znaczy, że odmówić nie mogli.
>
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.