Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2006-04-19, 13:45

warunki zwrotu towaru

"rav"

zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu
widzenia prawa, jesli chce moge zadzwonic do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta
(tak to sie nazywa?). Jak jest naprawde? Rzeczywiscie nie mam prawa zwrocic
towaru? Dodam, ze karton z podgrzewaczem nie byl nawet dotykany, poprostu
przejechal sie 5km w samochodzie.

--

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: warunki zwrotu towaru

  • badzio 2006-04-19, 14:01

    Re: warunki zwrotu towaru

    Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
    > zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
    > bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
    > Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
    > powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu
    > widzenia prawa, jesli chce moge zadzwonic do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta
    > (tak to sie nazywa?). Jak jest naprawde? Rzeczywiscie nie mam prawa zwrocic
    > towaru?
    Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
    moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
    ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • "rav" 2006-04-19, 14:27

    Re: warunki zwrotu towaru

    badzio napisał(a):

    > Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
    > moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
    > ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.

    czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!



    --

  • scream 2006-04-19, 14:44

    Re: warunki zwrotu towaru

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 12:27:38 +0000 (UTC), rav napisał(a):

    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies?

    Trzeba dokonywac przemyslanych zakupów. Polskie prawo imho dosc dobrze
    chroni konsumentów.

    > dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar

    Mozesz poprzec to co mowisz jakimis rzeczowymi argumentami, czy tylko Ci
    sie wydaje ze "oni maja lepiej"? W Polsce tez wiele sklepow przyjmuje
    zwroty, ale to tylko ich dobra wola...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

  • CZYŚCIWO 2006-04-19, 14:46

    Re: warunki zwrotu towaru

    Użytkownik "rav" napisał w wiadomości
    news:e25abq$jjt$1@inews.gazeta.pl...

    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    > sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!

    Masz racje. Jak można zakładać, że na zakupy idzie tylko homo sapiens :)


    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • Goomich 2006-04-19, 14:50

    Re: warunki zwrotu towaru

    "rav" naskrobał/a w
    news:e25abq$jjt$1@inews.gazeta.pl:

    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar
    > polskie prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach
    > UE, gdzie kazdy ma prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych
    > zasadach) a w PL jest to dobra wola sprzedawcy? Dodam, ze towar byl
    > fabrycznie zapakowany - nie otwierany!

    W Polsce też można zwrócić na pewnych zasadach, ale nie dlatego, że
    gdzieś indziej jest taniej.

  • Renata Gołębiowska 2006-04-19, 14:46

    Re: warunki zwrotu towaru

    On 2006-04-19, rav wrote:

    > prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    > sprzedawcy?

    Możesz podać konkrety? Tzn. te kraje i te zasady?

    Renata

  • "Michał" 2006-04-19, 15:14

    Re: warunki zwrotu towaru

    Zwrócić towar można ale tylko i wyłącznie gdy nie jest zgodny z tym za co
    zapłaciłeś...
    Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.

  • badzio 2006-04-19, 15:09

    Re: warunki zwrotu towaru

    Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
    >> Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
    >> moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
    >> ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies?
    Jak to ma gdzies? Przeciez nikt nie kazal dokonywac tego zakupu. Jedyny
    wyjatek dotyczy zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa (przez internet,
    telefon, akwizycja)
    > dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    > sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
    A dlaczego w Polsce mamy rozbudowany kodeks pracy a w USA zajmuje on
    strone A4? A dlaczego w Polsce mamy 3 progi podatkowe a na Slowacji czy
    w Rosji jest podatek liniowy? A dlaczego placimy nizsze podatki niz Szwedzi?
    Chcesz jeszcze pare takich glupich pytan?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884, ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • "Alek" 2006-04-19, 15:53

    Re: warunki zwrotu towaru

    Użytkownik "Michał" napisał
    >
    > Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.

    A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
    tylko cieszyć się tym co się nabyło.

  • mvoicem 2006-04-19, 17:41

    Re: warunki zwrotu towaru

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Michał" napisał
    >> Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
    >
    > A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
    > tylko cieszyć się tym co się nabyło.
    >
    Poza tym zwrócić zawsze można, tylko nie zawsze się otrzyma spowrotem
    pieniądze :).

    p. m.

  • "rav" 2006-04-19, 17:50

    Re: warunki zwrotu towaru

    Alek napisał(a):

    > Użytkownik "Michał" napisał
    > >
    > > Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.
    >
    > A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
    > tylko cieszyć się tym co się nabyło.

    to wszystko prawda, ze lepiej rozejrzec sie najpierw itp. moj blad! ale nie
    sadzilem, ze sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
    moze robic takie problemy przy probie zwrotu sprzetu! tak to juz niestety
    jest, ze dla klienta jest sie milym do czasu kiedy klient zaplaci - jak
    zaplaci - to niech spada. Niech sie Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca
    klientow. Klient wybierze taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze
    sie pomylic, zwrocic towar, kupic po nizszej cenie itp. Dzisiejszy towar,
    ktory kupilem, probowalem zwrocic w nienaruszonym, zaklejonym fabrycznie
    kartonie. Sprzedawca odmowil.

    co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam konkretnych
    podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi sie robic zakupy
    w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie spotkalem sie z odmowa
    zwrotu towaru. KLIENT NASZ PAN!


    --

  • krys 2006-04-19, 20:09

    Re: warunki zwrotu towaru

    rav napisał(a):

    > sprzetu! tak to juz niestety jest, ze dla klienta jest sie milym do
    > czasu kiedy klient zaplaci - jak zaplaci - to niech spada. Niech sie
    > Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca klientow. Klient wybierze
    > taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze sie pomylic, zwrocic
    > towar, kupic po nizszej cenie itp.

    Gadasz jak potłuczony. Sklep nie jest po to, żebyś Ty robił sobie
    wypożyczalnie ( bo się rozmyslisz, bo ci się przestało podobać, albo
    masz fochy), tylko po to, żeby zarabiać kasę. Kupiłeś - kasa jest, .
    Trzeba było najpierw sie rozejrzeć, potem kupować, a nie masz pretensję
    do garbatego, że ma proste dzieci. Mogłeś sie też dogadać ze
    sprzedawca, czy "jakby co", to zwrócisz - jeszcze mi się nie zdarzyło,
    żeby ktokolwiek odmówił po takim postawieniu sprawy, a jak odmawia, to
    się idzie do sklepu na przeciwko i towar kupuje.

    > KLIENT NASZ PAN!

    Od takich klientów, uchowaj nas, Panie.
    --
    Pozdrawiam
    Justyna

  • castrol 2006-04-19, 22:23

    Re: warunki zwrotu towaru

    rav napisał(a):
    > zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
    > bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
    > Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
    > powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu

    To dobra wola sprzedawcy.


    --
    Pozdrawiam
    Jacek

  • castrol 2006-04-19, 22:24

    Re: warunki zwrotu towaru

    badzio napisał(a):

    > Jak to ma gdzies? Przeciez nikt nie kazal dokonywac tego zakupu. Jedyny
    > wyjatek dotyczy zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa (przez internet,
    > telefon, akwizycja)

    Poza lokalem przedsiebiorstwa, i zakupy na odleglosc to wbrew pozorom
    nie to samo

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

  • castrol 2006-04-19, 22:26

    Re: warunki zwrotu towaru

    rav napisał(a):

    > to wszystko prawda, ze lepiej rozejrzec sie najpierw itp. moj blad! ale nie
    > sadzilem, ze sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
    > moze robic takie problemy przy probie zwrotu sprzetu! tak to juz niestety
    > jest, ze dla klienta jest sie milym do czasu kiedy klient zaplaci - jak
    > zaplaci - to niech spada. Niech sie Ci mali sklepikarze nie dziwia, ze traca
    > klientow. Klient wybierze taki sklep gdzie czuje sie komfortowo, gdzie moze
    > sie pomylic, zwrocic towar, kupic po nizszej cenie itp. Dzisiejszy towar,
    > ktory kupilem, probowalem zwrocic w nienaruszonym, zaklejonym fabrycznie
    > kartonie. Sprzedawca odmowil.

    Na tym polega wolny rynek - masz prawo kupowac tam gdzie Ci sie podoba.
    Sprzedawca towar przyjac moze ale takiego obowiazku nie ma - czasy
    idiotycznego przepisu pozwalajacego zwracac towar w ciagu 5 dni, sie
    skonczyly i to z korzyscia dla nas wszystkich.

    Na przyszlosc nalezy przemyslec zakupy i nie bedzie problemu.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

  • Paweł Sakowski 2006-04-24, 22:37

    Re: warunki zwrotu towaru

    rav wrote:
    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies?

    Tak. Ich błąd, ich problem. Przepłacenie za czajnik to nie jest
    najdroższy błąd jaki w Polsce można popełnić.

    > [...] jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach)

    Które kraje i które przepisy masz na myśli? Ja jestem w stanie od ręki
    wskazać jeden kraj UE, w którym nie ma prawa zwrotu pełnowartościowego
    towaru.

    --
    +----------------------------------------------------------------------+
    | Paweł Sakowski Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +----------------------------------------------------------------------+

  • Paweł Sakowski 2006-04-24, 22:39

    Re: warunki zwrotu towaru

    rav wrote:
    > sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)

    Pochopne stwierdzenie.

    > co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam konkretnych
    > podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi sie robic zakupy
    > w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie spotkalem sie z odmowa
    > zwrotu towaru.

    Co wcale nie znaczy, że odmówić nie mogli.

    --
    +----------------------------------------------------------------------+
    | Paweł Sakowski Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +----------------------------------------------------------------------+

  • sakowsky 2006-04-25, 09:17

    Re: warunki zwrotu towaru

    Musisz sie cholernie nudzić!!! nie zaśmiecaj grupy bzdurnymi rzeczami


    poniedziałek, 24 kwietnia 2006 22:39 Paweł Sakowski napisała:

    > rav wrote:
    >> sprzedawca (bo ponoc zalezy mu na opinii zadowolonych klientow)
    >
    > Pochopne stwierdzenie.
    >
    >> co do innych krajow - o ktorych wspomnialem wczesniej - nie znam
    >> konkretnych podstaw prawnych. Wiem natomiast, ze wielokrotnie zdarzalo mi
    >> sie robic zakupy w Niemczech, Anglii, Szwecji, Holandii itp i nigdy nie
    >> spotkalem sie z odmowa zwrotu towaru.
    >
    > Co wcale nie znaczy, że odmówić nie mogli.
    >

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane